پژمان جمشیدی و مشکلات بازیگری تا به امروز !+ تصاویر

مجموعه : اخبار چهره ها
پژمان جمشیدی و مشکلات بازیگری تا به امروز !+ تصاویر

پژمان جمشیدی و ورود به بازیگری حرفه ای

 پژمان جمشیدی فوتبالیست دیروز و بازیگر امروز ؛ یکشنبه شب وقتی محمدرضا فروتن عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر اسامی نامزدهای بهترین بازیگران نقش مکمل مرد را اعلام می‌کرد و به نام پژمان جمشیدی برای بازی در فیلم «سوءتفاهم» رسید،

 

بخشی از جمعیت حاضر در سالن دسته جمعی خندیدند. این واکنش عجیب و غیرمنتظره در سالنی که اکثر آن را اهالی رسانه تشکیل می دادند، بازتاب وسیعی داشت.به خصوص که این اتفاق به طور زنده در حال پخش از شبکه خبر هم بود. بعضی تصور کردند چون پژمان جمشیدی سالها فوتبالیست بوده و لابد خبرنگاران فرهنگی

 

به گزارش تالاب او را هنوز به عنوان بازیگر سینما نپذیرفتند اینطور رفتار کردند. از همین منظر پرویز پرستویی هم در اینستاگرام یادداشتی نوشت و ضمن دلجویی از پژمان جمشیدی محمدعلی فردین را مثال زد که ابتدا یک ورزشکار بود و بعد بازیگر موفقی شد. اما به نظر می‌رسد دلیل آن خنده ها به دلیل نوع کاراکترهای کمدی و عامه پسندی باشد که پژمان جمشیدی بازی می‌کند و نه سابقه فوتبالی او.

پژمان جمشیدی و مشکلات بازیگری تا به امروز !+ تصاویر

1. پژمان جمشیدی متولد 1356 در تهران است. دوران فوتبالی او از اوایل دهه 70 و باشگاه کشاورز شروع شد. او بعدتر در تیم های دیگری مثل سایپا، پاس، استیل آذین و فولاد هم بازی کرد اما شهرتش بیشتر مدیون حضور در پرسپولیس تهران است. پژمان جمشیدی حرکات سرعتی خوبی لب خط داشت

 

اما در دفاع راست بازی می کرد که به طور سنتی فوتبال ایران دست پُری در این مطلب دارد. بنابراین پژمان جمشیدی خیلی شانس زیادی برای بازی در تیم ملی بزرگسالان نداشت. او البته در مقطعی به تیم ملی دعوت شد و یک گل ملی هم مقابل گرجستان زد که در سریال کمدی پژمان با همین ماجرا حسابی شوخی کردند.

 

2. فوتبالیست سابق و بازیگر فعلی بعد از خداحافظی با فوتبال ممکن بود به عنوان مهندس عمران به فعالیتش ادامه دهد البته اگر مدرک مهندسی اش را می گرفت. پژمان جمشیدی در سال 74 وارد رشته مهندسی عمران می شود اما خودش میگوید چون درگیر اردوهای تیم ملی بوده نتوانسته درسش را ادامه دهد. او در دوران بازنشستگی مربیگری فوتبال را هم امتحان کرد. او مدرک مربیگری B آسیا را گرفت و در تیم های پایه مربیگری کرد که خیلی ادامه دار نشد.

پژمان جمشیدی و مشکلات بازیگری تا به امروز !+ تصاویر

3. پژمان جمشیدی خودش می گوید اتفاقی وارد سینما شده. یعنی پیمان قاسمخانی در سال 1390 ایده یک سریال فوتبالی را به صدا و سیما داده که مسئولان تلویزیون خواستند یک فوتبالیست در آن نقش اصلی را بازی کند که قاسمخانی پژمان جمشیدی را انتخاب می‌کند. این پیشنهاد البته به واسطه آشنایی قبلی پژمان

 

جمشیدی با برادران قاسمخانی بوده که هم خیلی فوتبالی اند و هم پرسپولیسی. پژمان جمشیدی در سال های آخر فوتبالی اش مراوده زیادی با هنرمندان پیدا کرده بود. در اکران خصوصی فیلم های مختلف حاضر می شد و در سریال ساختمان پزشکان سروش صحت هم به عنوان بازیگر میهمان در یک قسمت بازی کرد.

 

4. سریال پژمان نقطه شروع حرفه ای دوران بازیگری پژمان جمشیدی در سینما و تلویزیون بود. پژمان جمشیدی در این سریال کمدی نقش خودش را بازی می کرد. فوتبالیستی که به دوران بازنشستگی رسیده و مشخص بود خیلی از ایده های سریال برگرفته از زندگی واقعی خود اوست. او در سریال های دیگری

 

مثل سال های ابری، دیوار به دیوار و نفس هم بازی کرد. تعداد تئاترهایی که او بازی کرده از مجموعه سریال های و فیلم های سینمایی اش هم بیشتر است و آخرین حضور او روی صحنه مربوط به تئاتری به نام «آن سوی آینه» است به کارگردانی علی سرابی.

 

5. آتش بس 2 در سال 1393 دروازه ورود پژمان جمشیدی به دنیای سینما بود و کمدی 50 کیلو آلبالوی مانی حقیقی مقصد بعدی. «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسمخانی دنباله سریال پژمان نبود اما دقیقا از همان فرمول استفاده کرده بود و بازیگران اصلی اش پژمان جمشیدی و سام درخشانی بودند.

 

نام او بعدتر در گروه بازیگران فیلم های سینمایی آذر، من دیوانه نیستم، لونه زنبور و تگزاس هم دیده شد. «سوءتفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی آخرین فیلمی است که او بازی کرده و در جشنواره فیلم فجر امسال حاضر بود.

پژمان جمشیدی و مشکلات بازیگری تا به امروز !+ تصاویر

6. پژمان جمشیدی حالا برای فیلم سوءتفاهم کاندیدای جایزه بهترین نقش مکمل مرد شده. او در واکنش به حاشیه های پیش آمده در اینستاگرام نوشته: «4 سال فحش. 4 سال تهمت. 4 سال فشار. 4 سال صبر. 4 سال تلاش و حالا من کاندید بهترین بازیگری سینمای کشور جمهوری اسلامی ایران. چقدر جای مادرم خالیست. آفریدگار شکر. تبریک به همه ی ي کاندیداها. افتخار می‌کنم به حضور کنارشون.»

 

7. اولین واکنش در حمایت از پژمان جمشیدی از سوی پرویز پرستویی بود که نامزد شدنش در جشنواره را تبریک گفت و از او خواست صدای خنده ها مایوسش نکند. بعد هنرمندان دیگری هم در اینستاگرام پُست هایی در حمایت از پژمان جمشیدی به اشتراک گذاشتند. نوید محمدزاده کاندیدا شدن او را تبریک گفته،

 

ویشکا آسایش او را بازیگری با استعداد و سختکوش توصیف کرده، مهراب قاسمخانی متن دوستانه ای در ستایش از او نوشته، محسن کیایی از کاندیدا شدن پژمان جمشیدی ابراز خوشحالی کرده و امیر آقایی هم برای او آرزوی موفقیت کرده است. محسن مسلمان بازیکن پرسپولیس خطاب به جمشیدی نوشته: «سلطان تبریک می گم.

 

وقتی کمال تبریزی، رسول صدر عاملی، محمدرضا فروتن و… می گن شما کاندیدی حرف بقیه مهم نیست.» احتمالا این واکنش ها در حمایت از بازیگر فیلم سوءتفاهم در صفحات هنرمندان و ورزشکاران ادامه داشته باشد.

پژمان جمشیدی و مشکلات بازیگری تا به امروز !+ تصاویر

دیدگاه کاربران شبکه های اجتماعی

علی عالی: چرا می خندید؟ چرا مسخره می‌کنید؟ چرا خشم دارید؟ چرا راه را برای پیشرفت دیگران می بندیم؟ چرا انگیزه، تلاش، صبر، تمرین و ممارست را در دیگران می کُشیم؟ چرا به جای کمک، مسخره می‌کنیم همیشه.

 

جانان: به خدا که پژمان جمشیدی بهتر از محمدرضا گلزار بازی می کنه.

 

سانتیاگو: پژمان جمشیدی که هیچی، لئوناردو داوینچیم هم دانشمند بود هم نقاش، هم مجسمه ساز، هم معمار، هم موسیقی دان، هم ریاضی دان، مهم مهندس، مخترع، آناتومیست، زمین شناس، نقشه کش، گیاه شناس، نویسنده و غیره و تو هر کدومم خوب بود و هیچکدومم خنده نداشت، خنده دار تویی که مغزت تک بعدی ساخته شده.

 

آناستازیا: مشکلتون با پژمان جمشیدی چیه؟ براتون قابل باور نیست یکی تو چند زمینه استعداد داشته باشه؟

 

روباه نارنجی: اونایی که وقتی شنیدن پژمان جمشیدی کاندیدای نقش مکمل شده خندیدن، همونایی هستن که تو صف طولانی واسه دیدن سلام بمبئی و اخراجی ها وایسادن.

 

آقای مخالف: این‌که پژمان جمشیدی در اندازه نامزدی برای سیمرغ هست یا نه یه بحثه، ولی این‌که شما هنگام اعلام اسمش هرهر میخندی قطعا شعور کم خودت رو نمایش میدی.

 

جدیدترین مطالب سایت