ورزشکاران مشهوری که بازیگران معروف شدند

مجموعه : اخبار چهره ها
ورزشکاران مشهوری که بازیگران معروف شدند

۱۰ ستاره ورزشکار مشهور که بازیگران معروف شدند

۱۰ ستاره ورزشکار مشهور که بازیگران مشهور شدند و مشابه هاي از ستاره هاي مشهور را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم با ما در سایت تالاب باشید دیوید بکام چندی پیش فعالیت در سینما را هم تجربه کرد و در فیلم شاه آرتور به کارگردانی گای ریچی حاضر شد. به این بهانه نگاهی انداختیم به ۱۰ ستاره پیشین ورزش که چه در دوران حرفه‌اي و چه پس از بازنشستگی دنیای بازیگری را هم تجربه کردند.

 

به گزارش تالاب: دیوید بکام چندی پیش فعالیت در سینما را هم تجربه کرد و در فیلم شاه آرتور به کارگردانی گای ریچی حاضر شد. به این بهانه نگاهی انداختیم به ۱۰ ستاره پیشین ورزش که چه در دوران حرفه‌اي و چه پس از بازنشستگی دنیای بازیگری را هم تجربه کردند.

 

دیوید بکام

دیوید بکام، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال انگلستان از معدود بازیکنانی بود که حتی در دوران فوتبال، فعالیت‌هایش در خارج زمین به اندازه داخل زمین جذاب بود. ستاره‌اي که اضافه بر مهارت‌هاي فوتبالی‌اش به نوعی تبدیل به یک مارک تجاری هم شده بود. بکام پس از بازنشستگی هم فعال باقی مانده، از بازی فوتبال در پنج قاره گرفته تا فعالیت در عرصه‌هاي گوناگون تجاری مثل پوشاک.

ورزشکاران مشهوری که بازیگران معروف شدند

اریک کانتونا

ستاره پیشین فوتبال فرانسه هنوز هم بین هواداران منچستر یونایتد به “اریک شاه” مشهور هست.

 

ورزشکاران مشهوری که بازیگران معروف شدند
اریک کانتونا سال ۲۰۱۵ در جشنواره رم و سال ۱۹۹۷ در منچستر یونایتد

 

او در دهه ۱۹۹۰ یکی از محبوب‌ترین ستاره‌هاي منچستر یونایتد بود. کانتونا از سال ۱۹۹۷ که با فوتبال خداحافظی کرد مشغول کار در سینما شد. او تجربه‌هاي مختلفی در سینما دارد که یکی از مشابه‌هاي برجسته آن بازی در فیلم “در جستجوی اریک” به کارگردانی کن لوچ هست. کانتونا اکثر در سینمای فرانسه مشغول به کار هست، هرچند که حضور او در وسترن دانمارکی “رستگاری” «The Salvation» مورد دقت قرار گرفت.

 

جینا کارانو

این ورزشکار اهل تگزاس شهرت قابل توجهی در کیک بوکسینگ و ام‌ام‌اِي «هنرهای رزمی ترکیبی» داشت و همین استیون سودربرگ را قانع کرد تا شالوده فیلمی را بر پایه او بریزد.

 

ورزشکاران مشهوری که بازیگران معروف شدند

 

حاصل تبدیل به فیلم جاسوسی- رزمی “بی‌بهرهگیری” «Haywire» در سال ۲۰۱۱ شد که کارانو در آن کنار مایکل فاسبیندر و چنینگ تیتوم بازی می کند

 

جینا کارانو، در سال ۲۰۱۶ نیز در فیلم ابرقهرمانی “ددپول” «Deadpool» حاضر شد هرچند که خودش میگوید دوست دارد تجربه‌هاي متفاوتی داشته باشد: “گرچه من دوست دارم در فیلم‌هاي کمدی-رمانتیک بازی کنم ولی در حال حاضر در دنیای فیلم‌هاي اکشن هستم، جایی که تمام بازیگران زن هالیوود دوست دارند حضور داشته باشند.”

 

جان سنا

با دقت به اینکه کشتی کچ اکثر نمایش هست تا ورزش خیلی هم عجیب نیست که ورزشکاران زیادی از این رشته سراغ سینما میروند. در بین آن‌ها اما جان سنا از بقیه پیروز‌تر هست. بازیگری که در کارنامه‌اش از فیلم‌هاي اکشنی مثل ۱۲ راند تا فیلم‌هاي کمدی مثل “فاجعه” «Trainwreck» را دارد.

 

ورزشکاران مشهوری که بازیگران معروف شدند
سنا سال ۲۰۱۷ پیش از نمایش فیلم و سال ۲۰۰۹ داخل رینگ

نقش بعدی سنا حرف زدن به جای یک گاومیش در انیمیشن “فردیناند” هست.

 

تونی دنزا

تعداد زیادی از مردم کشور آمریکا وی را به علت نقش تونی بانتا در سریال تلویزیونی “تاکسی” می‌شناسند اما احتمالا اشخاص زیادی نمی دانند فردی که در عکس کنار محمد علی «کلی» ایستاده بوکسوری بود که می‌توانست قهرمان میان وزن جهان شود.

 

ورزشکاران مشهوری که بازیگران معروف شدند
تونی دنزا و محمد علی در سال ۲۰۰۴

 

دنزا در سال ۲۰۱۵ گفت: “من ۱۵ مسابقه حرفه‌اي داشتم و ۱۲ بار برنده شدم. تمام مبارزه‌هایم را هم با ناک‌اوت بردم اما متاسفانه تمام باختهایم هم با ناک‌اوت بود.”

 

دانزا که در محله بروکلین نیویورک به جهان آمده، در بازیگری ثبات بیشتری نسبت به بوکس داشت و ۵ سال در سریال تاکسی و ۸ سال در آلبوم “چه کسی رئیس هست؟” حاضر شد.

 

لوئیس همیلتون

تازه ۳۲ ساله هست و با سه بار قهرمانی در فرمول یک جهان قصد نداره که به زودی از پشت فرمان بلند شود.

 

ورزشکاران مشهوری که بازیگران معروف شدند

لوئیس همیلتون در کنار کلاه آیرتون سنا، راننده درگذشته برزیلی

 

اما به نظر می رسد که لوئیس همیلتون با حضور در انیمیشن محصول کمپانی پیکسار و حرف زدن به جای ماشینی به نام لوئیس، تصمیم گرفته پس از خداحافظی از فرمول یک چه کاری انجام دهد. به زودی قرار هست همیلتون در قسمت سوم اتومبیل‌ها در نقش لوئیس حاضر شود.

 

دواین جانسون

دواین جانسون هم مثل جان سنا گذشته از ورود به دنیای سینما، یکی از ستاره‌هاي محبوب کشتی کچ بود. موفقیت جانسون در سینما شاید به این علت هست که سعی می کند از چهره مردانه خشن‌ خود فاصله بگیرد و نقش‌هاي خنده دار هم بازی کند:

 

“من اعتقاد دارم که برای رشد و پیشرفت در بازیگری باید همۀ سبک فیلم از جمله فیلم‌هاي کمدی و خانوادگی بازی کنم و فقط به فیلم‌هاي اکشن محدود نشوم.”

 

ورزشکاران مشهوری که بازیگران معروف شدند
به نظر می‌رسد که جانسون فقط یک مدل ژست گرفتن را بلد است

 

او که لقب “صخره” را به خودش داده، حالا دیگر به یکی از بازیگران پرکار هالیوودی تبدیل شده. دواین امسال تا حالا در دو فیلم سریع و خشن ۸ و گارد ساحلی ظاهر شده و قرار هست در جومانجی ۲ در کنار “کوین هارت”، همبازی‌اش در فیلم “اطلاعات مرکزی” نقش‌آفرینی کند.

 

وینی جونز

دیوید بکام هر چند با بازی در فیلم شاه آرتور قدم بزرگی در مسیر بازیگری برداشته اما هنوز فاصله زیادی با وینی جونز دارد. وینی جونز را شاید بتوان مشهور‌ترین صادرات فوتبال به سینما به حساب آورد. روی آوردن به بازیگری گرچه تنها نقطه مشترک وینی و بکام نیست بلکه کارگردان نخستین فیلم هر دوی آن‌ها هم گای ریچی بوده.

 

ورزشکاران مشهوری که بازیگران معروف شدند
جونز در نقش کریس بزرگ در فیلم ضامن، قنداق، دو لوله تازه شلیک شده تفنگ و سال ۱۹۸۸ که برای ویمبلدون بازی می کرد

 

وینی جونز فوتبالیست خشنی بود و شاید به همین علت هم در نخستین تلاشش در عرصه بازیگری به خوبی از عهده نقش “کریس بزرگ” در فیلم ” ضامن، قنداق، دو لوله تازه شلیک شده تفنگ” «یک تفنگ کامل» بر بیاید.

 

روندا رزی

روندا رزی بعد از کسب مدال نقره جودو در المپیک پکن و تبدیل شدن به نخستین زن آمریکایی که در این رشته مدال گرفت، سراغ ام‌ام‌اي رفت و خیلی زود در این رشته تبدیل به یکی از برترین‌ها شد.

 

موفقیت رزی در ام‌ام‌اي بود که موقعیت بازی در سومین فیلم از آلبوم “بی‌مصرف‌ها” «Expendables» و همکاری با ستاره‌هایي مثل سیلوستر استالونه، مل گیبسون و هریسون فورد را برایش فراهم کرد. او در کنار جینا کارانو، در سری فیلم‌هاي سریع و خشن هم نقش بازی کرده.

 

ورزشکاران مشهوری که بازیگران معروف شدند

 

رزی در سال ۲۰۱۵ در فیلم “دار‌و‌دسته” «Entourage» « این فیلم ادامه آلبوم تلویزیونی به همین نام هست» به کارگردانی “داگ الین” در نقش خودش ظاهر شد. گرچه او در رینگ عمده خوش‌شانس نبوده و در دو مبارزه اخیرش برای قهرمانی مقابل “هولی هولم” و “آماندا نونز” شکست خورده هست.

 

جیسون استاتم

استاتم هم یکی دیگر از ورزشکارانی هست که ورودش به دنیای سینما را به گای ریچی مدیون هست. او هم مثل وینی جونز بازیگری را با فیلم قفل، انبار و دو بشکه باروت، ساخته این کارگردان انگلیسی آغاز کرد.

 

استاتم پیش از ورود به سینما، ۱۲ سال عضو تیم ملی شیرجه بریتانیا بود و در مسابقات کشور های مشترک‌المنافع در سال ۱۹۹۰ در سه ماده مقام‌هاي هشتم، دهم و یازدهم را به دست آورد. او در سال ۲۰۰۸ در مورد دوران ورزش حرفه‌ایش گفت: “هیچ‌وقت به آن چه که میخواستم نرسیدم. اما فکر می کنم همین به من کمک کرده تمرکزم را بالاتر ببرم و بازیگری را اکثر جدی بگیرم.”

 

ورزشکاران مشهوری که بازیگران معروف شدند

استاتم سال ۲۰۱۵ در افتتاحیه یک فیلم و سال ۱۹۹۰ در مسابقات کشور های مشترک‌المنافع

 

استاتم که حالا به هنرپیشه اثبات سری فیلم‌هاي بی‌مصرف‌ها، سریع و خشن و ترانسپورتر تبدیل شده، با مدل و هنرپیشه انگلیسی، رزی هانتینگتون- وایتلی نامزد کرده و منتظر به جهان آمدن فرزند اولش هست.

 

کارل ویترز

آپولو کرید، قهرمان بوکس سنگین وزن سری فیلم‌هاي راکی در زندگی حقیقی به طور حرفه‌اي فوتبال آمریکایی بازی می کرد و برای مدت کوتاهی در تیم ” اوکلند ریدرز” بازیکن دفاعی پشت خط بود.

 

ورزشکاران مشهوری که بازیگران معروف شدند
کارل ویترز و سیلوستر استالونه در سال ۲۰۱۶

 

او بعد از آن به لیگ فوتبال کانادا پیوست. ویترز در سال ۱۹۷۳ از دنیای فوتبال آمریکایی خداحافظی کرد وهمان سال با نقش‌هاي کوتاه وارد عرصه بازیگری شد. در نهایت در ۱۹۷۶ در راکی۱ نقشی بازی کرد که پس از آن همۀ وی را با آن به یاد می‌آورند.

 

“غارتگر” یکی دیگر از فیلم‌هاي مشهور اوست که در آن با آرنولد شوارتزنگر همبازی بوده. او در ۱۹۸۸ هم نقش اول فیلم “اکشن جکسون” «Action Jackson» را بازی کرد. آن طور ویترز میگوید، در دانشگاه رشته نمایش خوانده: “من در دانشگاه ایالتی سن‌دیگو نمایش خوانده‌ام. یک چشمم به فوتبال بود و چشم دیگرم به هالیوود“.

 

جدیدترین مطالب سایت