لیست ۱۰ نویسنده پردرآمد جهان

مجموعه : اخبار چهره ها
لیست ۱۰ نویسنده پردرآمد جهان

۱۰ نویسنده پردرآمد جهان

در سال ۲۰۰۷ لیست ثروتمندان ساندِي تایمز میزان ثروت رولینگ را به ۴۵۴ میلیون پوند «۱٫۰۷ میلیارد دلار» تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس رولینگ را در رده ۱۳ جدول قرار داد.همینطور در همین سال به گزینه مجله تایم ،رولینگ پس از ولادیمیر پوتین بعنوان دومین شخص تاثیر گذار سال گزینش شد

 

جی‌کی رولینگ نویسنده معروف بریتانیایی پس از نزدیک به یک دهه به صدر جدول پردرآمدترین نویسندگان دنیا بازگشت.
به گزارش خبرآنلاین، جی‌کی رولینگ به لطف فروش بالای نمایشنامه «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در ۱۲ ماه میان ۳۱ می ۲۰۱۶ تا ۳۱ می ۲۰۱۷ هر دقیقه بیش از ۱۸۰ دلار کسب کرده هست. به این ترتیب رولینگ در این سال با درآمدی بالغ بر ۹۵ میلیون دلار لقب پردرآمدترین نویسنده سال را از آن خود کرد.

 

به گزارش تالاب:جیمز پترسون نویسنده معروف آمریکایی که سه سال پیاپی صدرنشین این لیست بود، امسال با درآمد ۸۷ میلیون دلاری در رده دوم قرار گرفته هست.

 

«هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» تابستان قبل روانه بازار کتاب شد و در سه روز اولیه عرضه بیش از ۶۸۰ هزار نسخه از آن تنها در بریتانیا فروخته شد.

 

 

۱۰ نویسنده پردرآمد جهان

فروش مفید «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» که ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ منتشر شد و ارائه نسخه موثر رمان‌هاي «هری پاتر» به مناسبت بیستمین سالگرد انتشار اولین رمان نیز سهم چشمگیری در درآمد بالای رولینگ داشتند.

 

رولینگ پیش از این در سال ۲۰۰۸ نیز در لیست پردرآمدترین نویسندگان سال مجله فوربز در صدر قرار گرفته بود. او و جیمز پترسون اختلاف قابل توجهی با دیگر نویسندگان حاضر در لیست دارند. نفر سوم این لیست جف کینی نویسنده سری کتاب‌هاي پرفروش «یک بی‌عرضه»‌ هست که درآمد یکسالش به ۲۱ میلیون دلار می رسد و پس از او دن براون با درآمد ۲۰ میلیون دلاری ایستاده هست.

 

جان گریشام و استیون کینگ از دیگر نویسندگان شاخص حاضر در این لیست میباشند. در این میان چهره‌هاي شاخصی چون جرج‌ آر‌آر مارتین و جان گرین در بین ۱۰ نفر اولیه لیست فوربز جایی ندارند. گرچه بی‌شک مارتین با ارائه کتاب اخیر از سری کتاب‌هاي «ترانه یخ و آتش» بی‌شک به جمع ۱۰ نفر اولیه بازخواهد گشت.

 

فوربز برای رسیدن به این لیست مجموع درآمد نویسندگان از فروش کتاب‌هاي چاپی، الکترونیکی و صوتی در کنار درآمد حاصل از سینما و تلویزیون را در نظر گرفته هست.

 

فهرست ۱۰ نویسنده پردرآمد جهان:‌

 

۱ – جی‌کی رولینگ با درآمد ۹۵ میلیون دلار

۲ – جیمز پترسون با درآمد ۸۷ میلیون دلار

۳- جف کینی با درآمد ۲۱ میلیون دلار

۴ – دن براون با درآمد ۲۰ میلیون دلار

۵ – استیون کینگ با درآمد ۱۵ میلیون دلار

۶ – جان گریشام با درآمد ۱۴ میلیون دلار

۶ – نورا رابرتس با درآمد ۱۴ میلیون دلار

۸ – پائولا هاوکینز با درآمد ۱۳ میلیون دلار

۹ – ال جیمز با درآمد ۱۱.۵ میلیون دلار

۱۰ – دانیل استیل با درآمد ۱۱ میلیون دلار

 

جدیدترین مطالب سایت