محمدعلی اینانلو مستند ساز معروف طبیعت درگذشت

مجموعه : اخبار چهره ها
محمدعلی اینانلو مستند ساز معروف طبیعت درگذشت

محمدعلی اینانلو شکارچی بود که شکار را کنار گذاشت و به شکار صحنه های زیبای طبیعت پرداخت. مردی که برای مستند سازی از طبیعت ایران بسیار زحمت کشید.

 

محمدعلی اینانلو (زاده ۲ فروردین ۱۳۲۶ قزوین – درگذشتهٔ ۱۲ دی ۱۳۹۴) مجری تلویزیون، بازیگر، صداپیشه، کارشناس ورزشی، روزنامه‌نگار و کارشناس و مستندساز طبیعت بود. وی به عنوان قدیمی‌ترین گزارشگر و مفسر والیبال در ایران و بنیان‌گذار روزنامه‌نگاری محیط زیست شناخته می‌شد.

 

محمدعلی اینانلو مستند ساز معروف طبیعت درگذشت

 

وی دارای سابقه ۴۰ سال طبیعت‌گردی در ایران بود و آموخته‌های خود را به صورت نوشته و فیلم درآورد. همچنین، او از مبتکران کلاس‌های آموزش اکوتوریسم در ایران بود. او دارای مدرک کارشناسی در رشته ادبیات بود و در زمینهٔ کار در رسانه‌های مکتوب و تصویری ایران سوابق متعددی داشت. اینانلو همواره دغدغه معرفی و حفظ طبیعت ایران را داشت و در برنامه‌های مختلف آن را مورد تأکید قرار می‌داد. وی دربارهٔ ظرفیت‌های طبیعت ایران اعتقاد داشت: اکوتوریسم ۸ شاخه اصلی دارد و ۸۰۰ شاخهٔ فرعی که همه اینها در طبیعت ایران در دسترس است. از طرف دیگر کشور ما جوان‌ترین کشور دنیاست، یعنی با تربیت نیروهای جوان به این سمت به راحتی می‌توان این جاذبه‌ها را برای دیگران توضیح و تفسیر کرد.

 

محمدعلی اینانلو – مجری، روزنامه‌نگار و فیلمساز طبیعت – صبح امروز درگذشت. به گزارش تالاب ، اینانلو متولد دوم فروردین ۱۳۲۶ در قزوین بود.

 

وی دارای سابقه ۴۰ سال طبیعت‌گردی در ایران بود و آموخته‌های خود را به صورت نوشته و فیلم درآورده بود. همچنین، او از مبتکران کلاس‌های آموزش اکوتوریسم در ایران بود. او دارای مدرک کارشناسی در رشته ادبیات بود و در زمینهٔ کار در رسانه‌های مکتوب و تصویری ایران سوابق متعددی دارد.

محمدعلی اینانلو مستند ساز معروف طبیعت درگذشت

وی در تاریخ ۱٢ دی ماه ۱٣٩۴ بر اثر بیماری در بیمارستان آتیه تهران درگذشت.

 
 
روحش شاد و یادش گرامی باد.
 
 
جدیدترین مطالب سایت