ترانه علیدوستی ستاره ای با یک میلیون و ۳۰۰ هزار فالوور در اینستاگرام

مجموعه : اخبار چهره ها
ترانه علیدوستی ستاره ای با یک میلیون و ۳۰۰ هزار فالوور در اینستاگرام

کمتر کسی است که سینما را دنبال کند و ترانه علیدوستی را دوست نداشته باشد. شخصیتی دوست داشتنی و محبوب که حتی نگاه به اینستاگرامش می تواند محبوبیتش را نشان بدهد.

 

اگر بخواهم او را با یکی از آثارش معرفی کنم کار سختی است؛ ستاره «شهر زیبا» یا «چهارشنبه سوری» یا «درباره الی» یا «زندگی با چشمان بسته» یا «انتهای خیابان هشتم» یا تئاتر «فنز» و … .

 

 ترانه علیدوستی، ستاره درخشان و بی حاشیه سینما و تئاتر است. از روز اول با «من ترانه ۱۵ سال دارم»، با آبرو و اعتبار این حرفه را شروع کرد؛ آبرو و اعتباری که تا امروز که سریال محبوب «شهرزاد» از او پخش می شود، ادامه دارد. این بار در مجموعه گزارش های مان از صفحات اجتماعی ستارگان به سراغ اینستاگرام این بازیگر مشهور و محبوب رفتیم تا سرکی به آن چه بی واسطه با ما به اشتراک گذاشته بکشیم و سبک زندگی او را بر اساس صفحه اینستاگرامش به شما معرفی کنیم. مطمئن هستیم این ترانه هنر ایران را تا به حال از این زاویه ندیده و نشنیده اید.

 

ترانه علیدوستی ستاره ای با یک میلیون و ۳۰۰ هزار فالوور در اینستاگرام

 

خانم بازیگر، عاشق هنر

ترانه علیدوستی جزو ستارگان کم حرف و بی حاشیه است. گفت وگوهای گزیده و به جایی دارد و کمتر از حواشی صحبت می کند اما نه به آن معنی که زندگی خصوصی و علایقش را با دوست دارانش در میان نگذارد. او سال ها وبلاگ معروفی داشت که دست نوشته هایش را در آن منتشر می کرد، بعد هم این وبلاگ به سایتی به همان نام، «Spotlight»، منتقل شد. اما از حدود دو سال و سه ماه پیش، یعنی دقیقا ۱۰۷ هفته قبل، او صفحه ای در اینستاگرام به راه انداخت و نوشتن در هر جای دیگری را متوقف کرد. خانم بازیگر در این مدت ۲۱۵ پست را با یک میلیون و سیصد هزار نفری که دنبالش می کنند به اشتراک گذاشته است.

 

اولین عکس خانم علیدوستی در اینستاگرام، تصویری از پشت صحنه فیلم مشهور «درباره الی» در کنار اصغر فرهادی و مانی حقیقی، پشت به دریاست. ترانه خانم از همان روز اول تا به امروز بیشتر از هر چیزی عکس های کاری یا حضور در مراسم و مجالس سینمایی را به اشتراک گذاشته است. تئاتر «مانیفست چو»، فیلم «کنعان»، نشست خبری فیلم «پذیرایی ساده» در جشنواره برلین، پشت صحنه فیلم «آسمان زرد کم عمق» با صابر ابر پشت وانت، باز هم پشت وانت با سعید چنگیزیان در پشت صحنه «پذیرایی ساده»، با حامد بهداد در حال تمرین در پشت صحنه «زندگی با چشمان بسته»، جشنواره فیلم ویتنام، پشت صحنه «چهارشنبه سوری» وقتی از خستگی گوشه ای تکیه داده و خوابش برده، ۱۰ ها عکس از پشت صحنه سریال «شهرزاد» و … . در تک تک این عکس ها این ستاره محبوب سرحال و شاداب و پرانرژی است. لازم نیست روانشناس خبره یا آدم پیر و دنیا دیده ای باشید تا بفهمید او عاشق کارش است و از لحظه لحظه آن لذت می برد چرا که این عشق در تک تک اجزای صورتش مشخص است، در برق چشمان و خنده لب ها. او با همین عشق و اعتقاد پشت تمام کارهایش تمام قد، از مرحله تولید تا جشنواره ها و اکران، می ایستد.

 

خانواده فوتبالیست ها

ترانه علیدوستی ستاره ای با یک میلیون و ۳۰۰ هزار فالوور در اینستاگرام

 

فکر کنم دیگر همه علاقه مندان ترانه علیدوستی می دانند او دختر حمید علیدوستی، از افتخارات فوتبال کشورمان است. اما دنیای حمیدخان علیدوستی تنها به فوتبال ختم نمی شود او که فارغ التحصیل رشته الکترونیک و مخابرات بود از همان جوانی علاقه شدید به سینما، کتاب و موسیقی داشته و در خانواده ای علاقه مند به فرهنگ و هنر بزرگ شده است. او ۱۰ سال پیش تنها برادرش را در یک حادثه از دست داد. ترانه عکس هایی از خانواده اش در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده. تصویری سیاه و سفیدی از مادر و خاله ها یکی از این عکس ها است. او عکس سیاه و سفید هم از کودکی پدر گذاشته و عکس دیگری از چند ماهگی خودش. اما ظاهرا مادر ترانه چندان میانه ای به حضور در مقابل دوربین و شهرت ندارد. عکس پدر در برنامه ای در شبکه ورزش، کنار پدر در پشت صحنه «استراحت مطلق»، در حال تمرین با تیم ملی نوجوانان در مقام سرمربی و … .

 

ازدواج و بچه دار شدن نگاه ترانه به پدر را به مرحله ای از درک و بلوغ رسانده است: «پدرم این تکه روزنامه رو الان پیدا کرد. از اون جایى که عکس هاى کودکیم بى نهایت شبیه دخترم هستن، این بار دیدن این صحنه یک جور دیگه منقلبم کرد. حالا که هر روز شاهد لحظه هاى عاطفى بى مانندى بین حنا و پدرش هستم، تازه میفهمم روزهایى که خاطره ى من ازشون خیلى کمرنگه، براى من، و براى بابام، چطورى بودن. دوستت دارم بابا.»

 

 

حنا دختری در سینما

ترانه بعد از تولد حنا، عکس های زیبایی با پست های زیباتر از فرزندش گذاشت. اولین این پست ها عکسی از پاهای کوچولوی حنا خانم بود که کنار آن نوشته بود: «چشمم کف پات». حنا خانم از همان روزهای اول با سینما بُر خورد. چند ماه بیشتر نداشت که با مادر به جشنواره «وزول» رفت. جایی که ترانه علیدوستی جزو هیات داوران آن دوره بود.

 

 حنا در این جشنواره به اندازه ستاره های سینما درخشید و عکس او در حالی که مادر روی دست بلندش کرده بود به صفحات اول روزنامه ها رسید. کوچک تر که بود دست و پای کپلش از گوشه و کنار عکس های مادر سر در می آورد و وقتی کنار عکس کیک تولد سی سالگی ترانه قرار می گرفت، دیگر سخت بود تشخیص بدهی کدام را باید خورد. یک سال، یک سال و نیمی که از تولد حنا خانم گذشت ترانه به کار برگشت و اولین عکسش پشت میز گریم را منتشر کرد. ترانه خانم سر فیلم «مادر قلب اتمی» که بود اولین «روز مادر» عمرش را  همراه گروه تولید جشن گرفت. عاشقانه ترانه و دخترش بیش از این حرف هاست؛ دخترکش را در آغوش می گیرد و می گوید: «من از آن روز که در بند توام آزادم» یا «کاش می شد بذارمش لای نون لواش بخورمش راحت شم از این عشق». زیباترین لحظات ترانه خانم با فرشته کوچکش وقتی می گذرد گه او را به پارک می برد یا از بازی کردن هایش عکس می گیرد. حنا خانم گاهی هم با مادر سر صحنه می رود و همکاران مادر با او عکس یادگاری می گیرند.

 

ترانه علیدوستی ستاره ای با یک میلیون و ۳۰۰ هزار فالوور در اینستاگرام

 

دوستانی بهتر از آب روان

کم کم پای دوستی ها و رفاقت ها هم به میان آمد. اولین عکس رفیقانه ای که منتشر کرد او را دست در گردن یکی از دوستان صمیمی اش نشان می دهد؛ دوستی که شما هم خوب می شناسید؛ سحر دولتشاهی یکی از دوستان صمیمی و نزدیک ترانه است که سال هاست با او معاشرت دوستانه و خانوادگی دارد. دوستی آنها حتی به قبل از ورود سحر به دنیای بازیگری باز می گردد. این عکس به شب عیدی در میدان تجریش برمی گردد. خب تعجبی ندارد که صابر ابر هم از دوستان خانم علیدوستی باشد چون از قدیم گفتند دوستان شبیه هم هستند و اگر می خواهی کسی را بشناسی به دوستان او نگاه کن! گزیده کاری، ذوق و سواد هنری، کیفیت بازی و … از نقاط مشترک این دو دوست است که از علایق مشترکی مثل کتاب و ادبیات و هنر می آید. البته حتما خانم علیدوستی دوستان دیگر هم دارند که هنوز فرصتی نشده از آنها در اینستاگرامش صحبتی کند و عکسی به یادگار بگذارد.

 

چی می پوشد؟!

ترانه علیدوستی زنی ظریف و کشیده است و معمولا بسیار ساده اما شیک لباس می پوشد. لباس های او با وقار و متانت رفتارش هم خوانی دارد و هیچ وقت نمی توانید او را با ظاهری عجیب و غریب که جلب توجه کند، ببینید. شخصیت، رفتار و هوش اوست که نگاه ها را به سمت این بازیگر جلب می کند. البته که او باسلیقه است و به آرایش و لباس خود توجه دارد. او اهل زیورآلات و طلا و جواهر هم است و جز حلقه ازدواج از انگشتر یا گوشواره ای و … هم استفاده می کند. این روزها هم که در مراسم های سریال «شهرزاد» گردنبند «مرغ آمین» زیبای شهرزاد را به گردن می اندازد. اما در آنها هم باز به اصل «زیبایی در سادگی است» وفادار مانده. گوشی موبایل طلایی خانم علیدوستی از برند آیفون است و به نظر می رسد او هم از طرفداران اپل و استیو جابز خدا بیامرز است.

 

ترانه علیدوستی ستاره ای با یک میلیون و ۳۰۰ هزار فالوور در اینستاگرام

 

«خعلی خعلی لذیذ»

درست است لاغر و خوش اندام است اما این باعث نشده در خورد و خوراک کج سلیقه باشد، ترانه خانم اهل غذای خوش خوراک و لذیذ مثل کباب است. او به ندرت عکسی از رستوران یا غذاها و خوراکی های مورد علاقه اش منتشر می کند. غذاخورى گامار (با هنرمندى صاحب آشپزش معروف به موسیو) از رستوران های مورد علاقه خانم بازیگر است که در توصیف آن می گوید: «غذاى بى شیله پیله و ساده و خوش قیمت، گوشت خیلى تازه، خعلى خعلى لذیذ و عزیز! 

 

او کلا از طرفداران پر و پا قرص غذاهای سنتی ایرانی خودمان است؛ میرزاقاسمی یکی از این غذاهاست. انواع خورشت ها، انواع ته چین، سالاد شیرازی و سبزی خوردن و … بین عکس های خانم بازیگر خودنمایی هوس انگیزی می کنند. بامزه است تنها چیزی که او در صفحه اش به جز فیلم هایش تبلیغ می کند، رستوران های محبوبش است. او از طرفداران رستوران «خانه» سام درخشانی است چون به قول خودش: «غذاش شبیه غذای مامان هاست». دنت در طمع های مختلف هم جزو خوراکی های محبوب خانم بازیگر است.

 

این زندگی روزمره دوست داشتنیِ لعنتی

ترانه علیدوستی از همان زمان که وبلاگ نویسی را تجربه می کرد به زندگی روزمره و پدیده های اجتماعی و انسانی توجه داشت. نگاهی که در پست های اینستاگرامش نیز ادامه پیدا کرد. جایی که مثلا عکس جرثقیلی را که تا پشت پنجره خانه آمده، منتشر می کند و با طنز می نویسند: «بفرما تو». تصویری دیگر از حوض عمارت باغ فردوس: «عمارت باغ فردوس، موزه سینما. رنگ آبى و تازه ى این حوض را در روز افتتاح موزه خوب یادم هست. من، آقاى انتظامى، آقاى خاتمى… هجده سالم بود.»

 

او نگاه تیزبینی به جهان پیرامون خود دارد و از پدپده های قابل تامل اطرافش عکس می گیرد و آن عکس ها را به اشتراک می گذارد. متن اکثر این پست ها با طنز شیرینی همراه است حتی اگر منتقدانه باشد. خانم علیدوستی البته کلا صریح و بی رودربایستی است و اگر فکر کند حرفی را باید بزند حتما می زند. یک بار او در نقد یک پیامک تبلیغ جارو برقی که در ابتدای آن نوشته شده بود «فقط خانم ها بخوانند» مطلب انتقادی منتشر کرد و باز در پاسخ کامنت هایی که با توهین او را فمینیست خوانده بود، بلندترین پست اینستاگرامش را منتشر کرد و درباره معنی درست فمینیست و حقوق زنان صحبت کرد. از این دست پست ها در صفحه این هنرمند شناخته شده کم نیست. او گه گاه مطالبی در واکنش یا نقد اتفاقات جامعه هنری و سینما در صفحه شخصی اش منتشر می کند.

 

ترانه علیدوستی ستاره ای با یک میلیون و ۳۰۰ هزار فالوور در اینستاگرام

 

در این صفحه از این چیزها خبری نیست
در این صفحه از پست های روانشناسی، جملات الهام بخش، اظهار نظر درباره رویدادها و حوادث سیاسی و اجتماعی جهانی، تبلیغات برندها، ورزش، باشگاه، مزون و آرایشگاه و این دست مسائل اثری نیست. او همینطور هیچ عکسی از همسرش، علی منصور، منتشر نکرده است. همینطور تا آنجا که ممکن است از زندگی خصوصی اش، دوستان، فامیل، مهمانی، دورهمی و … تصویر و پستی به اشتراک نگذاشته است.

 

 از اینها زیاد داریم…
بیشترین تصویری که او برای طرفدارانش به اشتراک گذاشته است تصویر صورت خودش است که یا عکاسی شده و یا سلفی گرفته است. این تصاویر در جاهای مختلف گرفته شده اند. مثلا سالن تاریک تئاتر! یکی از نقاط تمایز ترانه علیدوستی به بسیاری از بازیگران توانایی او در نوشتن است. از او آثاری به عنوان مترجم منتشر شده است و تجربه یادداشت و نقد نویسی برای نشریات معتبری مثل روزنامه شرق را هم دارد. اما به نظر می آید تسلط او در نوشتن از عشق او به مطالعه سرچشمه می گیرد. ترانه یک کتاب خوان، فیلم بین و تئاتربین حرفه ای است و با همه این ها از کودکی بزرگ شده است. برای همین صفحه اینستاگرام او علاوه بر عکس های دیدنی پر از حرف های نرم و خواندنی است. او البته کلا از عاشقان هنر است و به هنرهایی مثل عکاسی هم دقت و توجه دارد.  در صفحه خانم علیدوستی انسانیت موج می زند. او نه تنها دغدغه مسائل اجتماعی را دارد بلکه عاشق هر چیز معصوم و بی گناهی در دنیاست از کودکان تا حیوانات. او همچنین به بزرگان و اساتید حرفه خود احترام می گذارد و برای آنها هم پست های قدرشناسانه و پر مهری می گذارد.

 

ترانه علیدوستی ستاره ای با یک میلیون و ۳۰۰ هزار فالوور در اینستاگرام

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی ستاره ای با یک میلیون و ۳۰۰ هزار فالوور در اینستاگرام

 
جدیدترین مطالب سایت