کاهش چشم گیر قیمت نفت در بازار جهانی

کاهش چشم گیر قیمت نفت در بازار جهانی

روند کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

 

مقامات کمیته فنی مشترک اوپک و غیراوپک نشست دو روزه‌اي را در ابوظبی به منظور گفت‌وگو درمورد راه‌هایي برای تقویت پایبندی به توافق کاهش ساخت برگزار می کنند.

 

نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا به دنبال بهبود ساخت بزرگ‌ترین میدان نفتی لیبی و تردیدها نسبت به توافق کاهش ساخت که به خوش‌بینی بازار لطمه زده هست، کاهش بیشتری پیدا کرد.

به گزارش تالاب: بهای نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌الملی هست، ۲۳ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار روز قبل ۰.۱ درصد کاهش یافته و در محدوده منفی بسته شده بود.

 

بهای معاملات نفت خام کشور آمریکا پس از کاهش ۰.۴ درصدی در معاملات دوشنبه، با ۱۸ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش، در ۴۹.۲۱ دلار در هر بشکه ایستاد.

 

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد ساخت میدان نفتی شراره که در پی نفوذ معترضان به یک اتاق بازرسی در شهر ساحلی زاویه دچار اختلال موقت شده بود به اوضاع عادی بازگشته هست.

 

لیبی از مشارکت در توافق کاهش ساخت که با هدف کاهش سطح ذخایر جهانی و حمایت از قیمت‌هاي نفت میان اوپک و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان مثل روسیه امضا شده، معاف شده هست. اما احیای ساخت این کشور آفریقایی تلاش‌هاي اوپک برای محدودیت عرضه را پیچیده کرده و تردیدهایی را نسبت به کارآمدی کاهش ساخت ایجاد کرده هست.

 

قیمت نفت در بازار جهانی

طبق نظرسنجی رویترز، لیبی در ژوییه ۱.۰۳ میلیون بشکه در روز نفت ساخت کرد. ساخت اوپک در ژوییه به بالاترین رکورد سال ۲۰۱۷ رسید و صادرات این سازمان نیز به رکورد بالایی افزایش یافت.

 

مقامات کمیته فنی مشترک اوپک و غیراوپک نشست دو روزه‌اي را در ابوظبی به منظور گفت‌وگو درمورد راه‌هایي برای تقویت پایبندی به توافق کاهش ساخت برگزار می کنند.

 

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت کارگزاری OANDA در سنگاپور، با فرض این که از نشست فنی در ابوظبی نتیجه خاصی حاصل نخواهد شد، سرنوشت کوتاه مدت نفت احتمالا با انتشار آمار ذخایر نفت ایالات امریکا از سوی اداره اطلاعات انرژی این کشور در روز چهارشنبه مشخص می شود.

 

اداره اطلاعات انرژی که بخشی از وزارت انرژی ایالات امریکا هست گزارش هفتگی خود درمورد اوضاع نفت را روز چهارشنبه منتشر کرده و جزییات مربوط به ذخایر و فعالیت پالایشگاهی را ارائه می کند.

 

انتظار میرود ذخایر نفت خام کشور آمریکا هفته قبل برای ششمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده باشد، در حالیکه ذخایر فرآورده‌هاي پالایش شده احتمالا کاهش پیدا کرده هست.

 

موسسه امریکن پترولیوم اواخر روز سه‌شنبه گزارش خود درمورد ذخایر و فرآورده‌هاي نفتی را منتشر می کنند.

 

ساخت نفت در کشور آمریکا در سطح بالایی باقی مانده با این همۀ آمار بیکرهیوز که روز جمعه منتشر شد نشان داد شمار دکل‌هاي حفاری با یک حلقه کاهش، در هفته منتهی به ۴اوت به ۷۶۵ حلقه رسیده هست.

 

جدیدترین مطالب سایت