ساخت غول پیکر ترین توپخانه جهان به دستور هیتلر (+تصاویر)

مجموعه : عکس های دیدنی
ساخت غول پیکر ترین توپخانه جهان به دستور هیتلر (+تصاویر)

توپخانه بزرگ هیتلر 

 

آدولف هیتلر یکی از دیکتاتورهای سابق شوروی و حزب نازی بود که بسیار علاقه مند به حمله به فرانسه بود در ادامه می توانید با تولید غول پیکر ترین توپخانه ي دنیا به دستور هیتلر در جنگ جهانی تالاب را دنبال نمایید. 

 

«آدولف هیتلر»، دیکتاتور کشور آلمان نازی که علاقه زیادی هم به حمله به فرانسه داشت، دستور تولید یک توپخانه غول پیکر را داده بود که به سهولت می توانست «خط دفاعی ماژینو» در فرانسه را ویران کند.

 

خط دفاعی ماژینو که پیش از جنگ جهانی دوم بوسیله فرانسوی ها ساخته شد، تنها مانع اصلی میان کشور آلمان و غرب اروپا بود. این خط دفاعی، دیواری محکم و بتُنی به طول 322 کیلومتر بود.

 

درسال 1941 یک کمپانی تولیدکننده سلاح آلمانی به اسم «فردریک کروپ اي.جی» تولید سلاح مخرب آدولف هیتلر را شروع کرد.

 

این توپخانه مخوفِ 4 طبقه به اسم «گوستاو» 155 فوت «47 متر» طول داشت. وزن این سلاح 1350 تن «1350000 کیلو گرم» بودو می توانست گلوله هاي توپی 10 هزار پوندی «حدود 4.5 تن» را پرتاب کند.

 

بنابر اعلام «پیتر چن»، یک تاریخدان آمریکایی، کمپانی «فردریک کروپ» این سلاح رابه صورت رایگان در اختیار نازی ها قرار داد تا به نوعی همکاری خودرا با انها در جنگ اعلام کند.

 

در بهار سال 1942، توپ «گوستاو» برای اولین بار برای محاصره شهر «سواستوپول» در شبه جزیره کریمه مورد استفاده قرار گرفت و حدود 300 گلوله به این شهر پرتاب کرد.

 

این درحالیست که پس از مدتی حزب نازی متوجه شد که این اسلحه غول پیکر میتواند عواقب جبران ناپذیری برای انها به دنبال داشته باشد. بهمین علت در کمتر از یکسال، نازی ها استفاده از این سلاح پرهزینه و غول پیکر را قطع کردند.

 

نازی‌ها در انتها به دلایل زیر استفاده از این سلاح را متوقف کردند:

 

اندازه بزرگ این سلاح آن رابه سهولت هدف بمب افکن ها قرار می داد.

 

جابجایی آن نیاز به تولید یک مسیر تخصصی پرهزینه داشت.

 

این سلاح غول پیکر نیاز به 2000 خدمه برای راه اندازی داشت.

 

این سلاح 5 قسمت داشت که متصل کردن بخش‌هاي آن به هم در میدان جنگ 4 روز دوران می‌برد. همینطور انجام اندازه گیری هاي لازم برای پرتاب یک گلوله ازآن به چندین ساعت دوران نیاز داشت.

ساخت غول پیکر ترین توپخانه جهان به دستور هیتلر (+تصاویر)
 
ساخت غول پیکر ترین توپخانه جهان به دستور هیتلر (+تصاویر)
 
 
جدیدترین مطالب سایت