عکس های جالب و دیدنی مسیر حرکت قطارها

مجموعه : عکس های دیدنی
عکس های جالب و دیدنی مسیر حرکت قطارها

حرکت های جالب تردد قطارها

تصویر هایي دیدنی از خطوط قطار ویتنام گرد آوری کرده ایم که میتواند کمی زیبا باشد در ادامه می‌توانید با عکس هاي دیدنی و عجیب مسیر حرکت قطار ویتنام ما را دنبال نمایید .

 

به گزارش تالاب آیا تا به حال تصور کرده اید اگر خطوط راه آهن داخل مجتمعات مسکونی باشد یا از روی باند پرواز درون یک فرودگاه عبور کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟! دیدنی هست بدانید که خطوط راه آهن هاي بسیاری در سراسر دنیا وجود دارند که از عجیب ترین مکان هاي ممکن عبور می‌کنند.

 

قطاری که از درون یک خیابان تنگ و کوچک می گذرد، ویتنام

اغلب خطوط راه آهن و ریل عبور قطارها را در اماکن باز و با مرزبندی مشخص و دقیقی می سازند، و طوری برنامه ریزی می‌کنند تا در صورت نزدیک شدن قطار هشدارهایی متوجه عابران و شهروندان شود تا خطری جان انها را تهدید نکند؛ اما در هانوی پایتخت ویتنام قطار به طور مستقیم از جلوی منزل مردم عبور می‌کند.

 

در این خیابان پر جمعیت مردم زیادی زندگی میکنند و محل کسب و کار آن ها دقیقا به ریل راه آهن چسبیده هست. وقتی قطار می‌آید بساطشان را جمع می‌کنند و وقتی که قطار عبور کرد دوباره روی ریل آن را پهن می‌کنند. در واقع آن ها هر روز کار بسیار هیجان انگیز و خطرناکی را انجام می‌دهند.

 

عکس های جالب و دیدنی مسیر حرکت قطارها

عکس هایی از مسیر تردد قطارها

 

قطاری که از درون یک ساختمان مسکونی عبور میکند؛ چین

به علت شرایط توپوگرافی منحصر به فرد و تراکم جمعیتی بالا در شهر چونگ کینگ چین، مهندسین معماری و برنامه ریزان شهری برای توسعه خطوط قطارهای خود در جستجوی یک روش خلاقانه بودند، راه حل انها عبور قطار به طور مستقیم از یک ساختمان مسکونی ۱۹ طبقه بود.

 

در سال ۲۰۰۴ میلادی با تصویب پروژه قطارهای شماره ۲ آن ها دو گزینش پیش روی داشتند، تخریب کامل ساختمان و یا تخریب فقط دو طبقه از وسط آن و تولید یک تونل برای عبور قطارها، کارشناسان گزینش دوم و عبور قطار از وسط ساختمان را انتخاب کردند.

عکس های جالب و دیدنی مسیر حرکت قطارها

عبور قطار از طولانی ترین تونل راه آهن جهان؛ سوئیس

سال قبل در سوئیس طولانی ترین و عمیق ترین تونل راه آهن دنیا افتتاح شد؛ تولید این تونل ۲ دهه طول کشید. طول این تونل موسوم به «گوتارد» ۵۷ کیلومتر هست و امکان عبور و مرور قطارها را در زیر کوه هاي آلپ بین شمال و جنوب اروپا فراهم می آورد.

 

پیش از نهایی شدن این پروژه تونل سیکان در ژاپن با طول ۵۳.۹ کیلومتر عنوان طولانی ترین تونل راه آهن دنیا را داشت و تونل «کانال» متصل کننده انگلیس و فرانسه به طول ۵۰.۵ کیلومتر در رتبه سوم طولانی ترین تونل هاي دنیا قرار گرفت.

عکس های جالب و دیدنی مسیر حرکت قطارها

قطاری که از وسط باند فرودگاه عبور می کند؛ نیوزیلند

فرودگاه گیسبورن در ساحل شمالی نیوزیلند قرار گرفته هست. این فرودگاه ۳ باند فرود دارد، اما نکته ي دیدنی و قابل دقت درمورد ي این فرودگاه این هست که ریل قطاری از میان باند فرودگاه گیسبورن عبور میکند.

 

وقتی که هواپیما به باند فرودگاه نزدیک می‌شود، برج مراقبت باید مطمئن شود که قطاری در حال نزدیک شدن به باند فرودگاه نیست. زمان پرواز هواپیماها در این باند از ساعت شش و نیم صبح تا هشت و نیم شب به وقت محلی هست.

 

فرودگاه Tasmania’s Wynyard در استرالیا نیز به همین شکل بود و خط راه آهنی از میان آن عبور میکرد، اما در سال ۲۰۰۵ میلادی این فرودگاه بسته شد.

عکس های جالب و دیدنی مسیر حرکت قطارها

تصاویر دیدنی از مسیر تردد قطارها

 

پل راه آهن حلزونی شکل؛ بروسیو، سوئیس

پل بروسیو Brusio یک ریل راه آهن حلزونی و مارپیچ در شهر بروسیو سوئیس هست. این مسیر ۱۱۰ متر طول دارد و انحنای افقی آن حدود ۷۰ متر برآورد میشود و شیب طولی آن 7 درصد هست. قطار در این ریل می‌تواند در مسیری کوتاه ارتفاع خود را تغییر دهد.

عکس های جالب و دیدنی مسیر حرکت قطارها

قطاری که از شکاف دره می گذرد؛ کالیفرنیا

زمانی که اولین خط راه آهن شهر آبرن کالیفرنیا را در دهه شصت قرن نوزدهم بنا کردند، مسئولان این منطقه شکاف هاي عمیقی را در غرب این شهر ایجاد کرده و پلی چوبی را بر بالای این شکاف ها ساختند.

 

ایجاد شکاف در سال ۱۸۶۴ میلادی تکمیل شد. همۀ این عوامل باعث شده تا خط راه آهن «بلومر» را در آن زمان هشتمین عجایب دنیا نام ببرند.

عکس های جالب و دیدنی مسیر حرکت قطارها

 

گذرگاهی برای عبور قطارها، آلمان

گذرگاه هیندِن بِرگرام پلی یازده کیلومتر طول دارد و جزیره زیلت را به هولشتاین کشور آلمان وصل می‌کند، این گذرگاه در سال ۱۹۲۷ میلادی و فقط برای عبور قطارها ساخته شد.

 

پیش از بنای لین پل رفت و آمد ها به جزر و مد وابسته بود و در فصل زمستان یخ ها در دریای وادان مانع از عبور و مرور می‌گردید و در شرایط جوی نامساعد جا به جایی بین دو نقطه ي مذکور ۶ ساعت به طول می انجامید. در حال حاضر هرروز ۱۰۰ قطار از این مسیر عبور میکنند.

عکس های جالب و دیدنی مسیر حرکت قطارها

قطار چین برای رسیدن به ایالات متحده آمریکا

کشور چین برای تولید یک ریل راه آهن به طول ۱۳ هزار کیلومتر برنامه ریزی میکند تا از طریق روسیه و از رهگذر یک تونل ۲۰۰ ‌کیلومتری زیر اقیانوس آرام بتواند به کشور آمریکا برسد، این خط از سیبری، تنگه ي بیرینگ، آلاسکا و کانادا عبور خواهد کرد و به ایالات متحده ي کشور آمریکا خواهد رسید.

 

پیش بینی می‌شود که این قطار فوق سریع با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند، همین امر سبب خواهد شد تا مسافران چشم بادامی در کمتر از دو روز از چین به ایالات متحده ي ایالات امریکا برسند.

عکس های جالب و دیدنی مسیر حرکت قطارها

منبع :

جدیدترین مطالب سایت