فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی (عکس)

مجموعه : عکس های دیدنی
فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی (عکس)

فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی (عکس)

در فستیوال های جدید مردم جهان این بار نوبت به کشور تایلند است در ادامه با فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی سایت تالاب را دنبال کنید.

 

در این تصاویر دیدنی دختر پسرهای شاد و پرشور در تایلند با پاشیدن آب به بکدیگر به تفریح و آب بازی پرداخته اند. یکی بزرگترین مراسم و جشن آب بازی سونگ کران نام دارد که همه ساله در تایلند برگزار می شود در این مراسم همه به سر و روی هم آب می پاشند و در خیابان تفریح و آب بازی می نمایند .

 

جشنواره‌ی سونگ کران یکی از بهترین جشنواره‌های تایلند، به خصوص بانکوک است. در این جشن مردم به مدت یک هفته به خیابان‌ها آمده و روی هم می‌پاشند تا بدبختی و بدی‌های سال گذشته را با آن بشورند و سال نویی را با پاکیزگی آغاز کنند. برای آشنایی با این جشنواره که گردشگران را از سراسر جهان برای شرکت در آن به بانکوک می‌کشاند.

 

لذت بردن و تفریح کردن بخش اعظمی از فرهنگ تایلندی را تشکیل می‌دهد و تفریح کردن میان آفتاب سوزان تابستان هم از این قاعده مستثنی نیست. گرم‌ترین ماه سال، آوریل شاهد یک جشنواره‌ است که مردم دوستانه در خیابان‌ها باهم آب‌بازی می‌کنند که این مراسم حدود یک هفته به طول می‌انجامد. در زمان برگزاری جشنواره‌ی اداره‌های دولتی، بانک‌ها و مغازه‌ها تعطیل می‌شوند اما مراکز خرید بزرگ معمولا باز هستند.

 

فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی (عکس)

در این جشنواره گویی تمامی مردم شهر به خیابان‌ها می‌آیند و بسیاری به شهرهای خود می‌روند تا کنار خانواده‌های خود این مراسم را جشن بگیرند. به جای آن‌ها گردشگرانی شهر را پر می‌کنند که به خاطر لذت بردن از یکی از رنگارنگ‌ترین و پرجشنواره‌ترین ماه‌های سال به بانکوک می‌آیند. جشن سونگ کران در تایلند به طور رسمی ۳ روز (۱۳ تا ۱۵ آوریل) تعطیل است اما در حقیقت می‌توان گفت مردم یک هفته کار خود را تعطیل کرده و به جشن و خوش‌گذرانی می‌پردازند.

فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی (عکس)

 

سونگ کران جشنی برای دور هم جمع شدن دوباره‌ی خانواده‌ها، بازدید از معابد و تمیز کردن سالانه ی خانه‌ها است. بسیاری از تایلندی‌ها این تعطیلات را غنیمت شمرده و این زمان را کنار خانواده‌ها و دوستان خود سپری می‌کنند. طبق سنت، تایلندی‌ها در روز اول این تعطیلات مراسم «Rod Nam Dum Hua» را برگزار می‌کنند که در تقویم رسمی آن‌ها به روز سالمندان نام‌گذاری شده است. در طول این مراسم جوان‌ها به کف دست سالمندان آب معطر می‌ریزند که نشانه‌ی فروتنی و درخواست دعای خیر از بزرگترها است.

 

فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی (عکس)

روز دوم سونگ کران، در تقویم رسمی روز ملی خانواده است. خانواده‌ها صبح زود از خواب بیدار می‌شوند و به راهبان صدقه می‌دهند، سپس مردم روز خود را در کنار خانواده به خوش‌گذرانی می‌پردازند. یکی دیگر از مهم‌ترین مراسمات سونگ کران «شستن مجسمه‌ی بودا» است که در آن مردم با آب معطر مجسمه‌های بودا را چه در معبد و چه در خانه‌ها می‌شورند. تایلندی‌های مذهبی در مراسم‌های بودایی شرکت می‌کنند.

 

فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی (عکس)

علی‌رغم آنچه که شما در این جشنواره ببینید، این مراسم تنها آب پاشیدن بی‌هدف نیست.

معنای واقعی این جشن و آب پاشیدن روی یکدیگر، شستن تمام بدبختی‌ها و بدشانسی‌های سال گذشته است؛

 

آن‌ها با پاشیدن آب تمامی بدی‌های گذشته را شسته و سال جدید را با شروعی نو آغاز می‌کنند. طبق سنت تایلندی‌ها به صورت مودبانه با کاسه‌ی آب روی اعضای خانواده، دوستان نزدیک و همسایه‌های خود آب می‌ریزند. از آنجایی که این مراسم به شکل یک جشنوراه درآمده است، کاسه به سطل یا شلنگ آب درآمده است و نشاط تعطیلات میان مردم شهر و گردشگران به خوبی دیده می شود.

 

فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی (عکس)

«merit» یکی از آیین‌های جدایی‌ناپذیر سونگ کران است و بازدید از ۹ معبد هم در آن انجام می‌گیرد. قبل از این که تایلند در سال ۱۹۴۰ سال نوی میلادی را به عنوان جشن سال نوی خود بپذیرد، سونگ کران بر اساس تقویم شمسی محاسبه می‌شد که از یک سال به سال بعد متغیر بود.

 

امروزه سونگ کران هر ساله در بانکوک از ۱۳ تا ۱۵ آوریل جشن گرفته می‌شود. بسته به این که به کجای تایلند سفر کنید، تاریخ و طول این جشنواره متغیر است، پس قبل از سفر به دیگر شهرهای این کشور، از تاریخ و مدت زمان این جشنواره مطلع شوید.

 

فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی (عکس)

 

به گزارش تالاب، احتمالا بزرگترین و بیشترین جمعیت در بانکوک گرد هم می‌آیند. خیابانی به طول ۵ کیلومتر که به «پاتونگ» شناخته می‌شود، در هر دو طرف مملو از جوانان تایلندی است که همگی وسیله‌ای با خود به همراه دارند تا بتوانند با آن روی بقیه آب بپاشند. بهترین بخش قضیه آن است که شما می‌توانید از محیط نسبتا خشک عابرگذرها لذت ببرید و از بالا جشن و آب‌پاشی مردم را تماشا کنید. کلمه‌ی «نسبتا» در جمله‌ی قبل به این معنی است که در این عابرگذرها هم باید یک چیز پلاستیکی برای حمل آب به همراه داشته باشید.

 

 

از این بالا شما می‌توانید جمعیت رنگارنگ زیادی از جوانان شاد و لبخند به لب تایلندی را ببینید که بین دو ردیفی از فروشندگان تفنگ‌های آبی، غذا و نوشیدنی به آرامی حرکت می‌کنند. ماشین‌های آتش‌نشانی هم با شلنگ‌های آب در خیابان‌ها حضور دارند و مردم از این که در گرمای ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌توانند زیر آب شلنگ‌های این ماشین‌ها قرار گیرند، بسیار خوشحال هستند.

 

فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی (عکس)

 

اما اگر می‌خواهید در نبردی هیجانی‌تر شرکت کنید، باید به خیابان «خائو سان» بروید. سراسر این خیابان به صحنه‌ی جنگ آبی تبدیل می‌شود و به محض این که وارد خیابان شوید، همه جای تنتان خیس می‌شود. در هر دو سر این خیابان پست‌های بازرسی پلیس قرار دارد تا بطری‌ها، قوطی‌ها یا پودرهای سفید رنگ را که مردم به صورت هم می‌مالند را از آن‌ها بگیرند. مراقب کف کاشی‌کاری شده‌ی خیابان‌ها باشید که به شدت لیز می شوند و امکان دارد سر خورده و زمین بخورید.

 

فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی (عکس)

اما اگر ترجیح می‌دهید در جشن سونگ کران سنتی‌تری شرکت کنید، به منطقه‌ی «فرا پرادائنگ» بروید که مردم آن محله این جشنواره را به شکل سنتی برگزار می‌کنند. اینجا جشن یک هفته دیرتر از دیگر نقاط بانکوک برپا می‌شود و پر از مفهوم‌های فرهنگی است. شما اینجا نه تنها از آب بازی لذت می‌برید بلکه در فعالیت‌های فرهنگی هم مانند مراسم پرچم، رقص رامان، مسابقات قایق‌رانی و فعالیت‌های دیگر شرکت می‌کنید.

 

فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی (عکس)

 

جشن‌های مذهبی در «Sanam Luang»، روبه‌روی قصر بزرگ برگزار می‌شود. در اینجا در اولین روز سونگ کران مجسمه ی بودا از موزه‌ی ملی بیرون آورده می‌شود و در خیابان‌ها گردانده می‌شود تا مردم روی آن آب بپاشند. سپس این مجسمه ۳ روز آنجا می‌ماند تا مردمی که این مراسم را از دست داده‌اند، بتوانند به آن احترام بگذرانند. از دیگر مراسم‌های مذهبی ساخت گنبدهایی از شن و ماسه و تزئین آن با گل و پرچم‌های رنگارنگ است. این مراسمات در اطراف معابد مهم در منطقه‌ی «Rattanokosin» دیده می‌شود.

 

فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی (عکس)

 

 

کارهایی که باید در این جشنواره انجام دهید:

صدقه بدهید.

از کیسه‌های ضد اب برای محافظت از اشیای باارزش خود، مانند ساعت و … استفاده کنید.

مراقب وسایل خود باشید.

برای رفتن به جاهایی که مراسم جشن سونگ کران برگزار می‌شود، از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید.

به زبان تایلندی به مردم محلی سال نو را تبریک بگویید: «Sawasdee Pee Mai».

لبخند بزنید و از این جشن نهایت لذت را ببرید.

 

فستیوال مختلط آب بازی دختران و پسران تایلندی (عکس)

 

کارهایی که نباید در این جشن انجام دهید:

 

راهبان، نوزادان و افراد مسن را خیس نکنید!

آب یخ یا آب کثیف روی مردم نپاشید.

برای جلوگیری از تصادف، روی موتورسیکلت‌سوارها آب نپاشید.

 

جدیدترین مطالب سایت