فستیوال جالب هالووین حتی در ایران !!

مجموعه : عکس های دیدنی
فستیوال جالب هالووین حتی در ایران !!

هالویین در ایران

 

فستیوال هالووین یکی از مشهور ترین و جهانی ترین فستیوال های جهان هست در ادامه میتوانید با فستیوال دیدنی هالووین حتی در ایران سایت تالاب را دنبال نمایید.

 

پسرم از شدت ترس چسبید به من و آغاز کردن به گریه کردن و اصلاً یقین نکرد این همان مربی مهربان هست که به مناسبت «هالووین» خودش را شکل جادوگرها درست کرده هست. پسرم حاضر نشد آن روز به مهدکودک برود و با من آمد اداره…».شواهد نشان میدهد که شهر تهران حاضر هالوین هست!

 

قنادی‌های معروف در حال حاضر‌سازی تازه ترین شیرینی‌هایشان به شکل کدوتنبل هستند. آتلیه‌های عکاسی در صفحات مجازی تبلیغ کرده‌اند که در روز ۹ آبان عکاسی مخصوصاً هالووین خواهند داشت و آرایشگرها هم آمادگی خودرا برای گریم هولناک روز «هالووین» اعلام کرده‌اند.

 

به گزارش تالاب حتی یکی از مخاطبان ایسنا امروز در تماسی برایمان تعریف کرد: « طبق متداول همه ی ی وقت پسر چهارساله‌ام را حاضر کردم که باهم برویم مهد طفل. وقتی به کلاس رسیدیم بجای معلمش با یک جادوگر هولناک روبه‌رو شدیم.

 

پسرم از شدت ترس چسبید به من وشروع کردن به گریه کردن و اصلا یقین نکرد این همان مربی مهربان هست که به مناسبت «هالووین» خودش را شکل جادوگرها درست کرده هست.

 

پسرم حاضر نشد آن روز به مهدکودک برود و با من آمد اداره…» یعنی حتی بعضی ازمهدکودک‌های استان تهران هم خودرا برای این جشن غربی حاضر کرده‌اند.

 

فستیوال جالب هالووین حتی در ایران !!

اما «هالووین» چیست، از کجا آمد و چگونه به ایران رسید؟

 

«هالووین» یک جشن مسیحی و کلاًً سنتی غربی هست که مراسم آن سه شبانه روز ادامه دارد و در شب ۳۱ اکتبر «نهم آبان» برگزار میشود. شمار زیادی از افراد در این شب با چهره‌های نقاشی شده، لباس‌های عجیب‌وغریب و غیرمرسوم می‌پوشند و کودکان برای قاشق زنی برای جمع‌آوری نبات و آجیل به در خانه دیگران می روال.

 

این جشن در واقع از طریق مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده نوزدهم در قاره کشور ایالات امریکا رواج پیدا کرده هست.یکی از نمادهای هالووین یک کدوتنبل هست که درون آنرا خالی کرده و برای آن چشم و ابرو و دهان به صورتی هولناک درمی‌آورند و با روشن کردن شمع در درون کدوتنبل به آن جلوه‌ای هولناک می دهند.

 

حضور در جشن‌های خیابانی و مراکز شهر با لباس رنگارنگ و عجیب‌وغریب و چهره‌های هولناک و نقاشی شده، تزئین، کنده کاری کدو تنبل و روشن کردن شمعی درونش همچو فانوس، آتش بازی و روشن کردن چراغ‌های کوچک هم چون ریسه از جمله فعالیت‌های این جشن هست.

 

سیب بازی یکیدیگر از این رسم‌هاست؛ بطوری که دریک تشت پر از آب چند سیب می‌ریزند و بچه‌ها با دهان باید سیب‌های شناور در آب را بیرون بکشند. بازی‌های فالگیری و غیب‌گویی و پیش‌گویی کردن، مزاح و جوک تعریف کردن، بازدید از مکان‌های خالی از سکنه و هولناک، تعریف کردن حکایت‌های هولناک و تماشای فیلم‌های هولناک هم از جمله رسم‌های مردم برای جشن «هالووین» هست.

 

گفته می‌شود از میزان بیش از ۶ میلیارد دلاری که هزینه هالووین میشود، میزان دو میلیارد دلار آن تنها برای شکلات‌های مختص این شب صرف میشود که در انتها نزدیک به ۶۰۰ پوند «بیش از ۲۷۲ کیلو گرم» شکلات می‌شوند.در شمار زیادی از نقاط جهان این مراسم بر اساس آیین‌های مذهبی پی گرفته میشود.

 

از جمله حضور در مراسم کلیسایی و دعاخوانی با روشن کردن شمع بر سر قبر مردگان. بعضی از مسیحیان هم در طول تاریخ در اینروزها از خوردن گوشت در شب خودداری میکنند و به شب‌زنده‌داری میپردازند.جشن هالووین در کشور های زیاذی از جمله جمهوری خلق چین، ژاپن، فیلیپین، سنگاپور، استرالیا، نیوزیلند، بوسنی و هرزگوین، کشور کشور آلمان، ایرلند، ایتالیا، رومانی، روسیه، سوئیس، بریتانیا، کانادا، ایالات متحده کشور کشور آمریکا و سوئد برگزار میشود.

 

اما طی چند سال اخیر پای این جشن به ایران هم باز شده و شمار کسانی که «هالووین» را جشن می‌گیرند،‌ کم نیست. البته طی یکی، دو سال اخیر این موضوع عمومیت بیشتری پیدا کرده و شمار زیادی از قنادی‌ها، کیک‌ها و شیرینی‌های مختص این شب‌ها را پشت ویترین‌هایشان قرار می دهند و سفارش هم میگیرند.

 

به گزارش تالاب بعضی از میوه‌فروشی‌ها هم کدوتنبل‌های تزئین شده‌ای را برای این مراسم حاضر فروش کرده‌اند. حتی فروش زیورآلات نیز برای این شب مرسوم شده هست و تجارت آن رواج پیدا کرده هست.پای «هالووین» به تعدادی از مدارس غیرانتفاعی نیز باز شده هست و از دانش‌آموزان خواسته میشود که ماسک و لباس‌های عجیب با خودشان به مدرسه بیاورند.

 

این در حالی هست که جشن هالووین ریشه در باورهای مسیحی و فرهنگ اروپائی – آمریکایی دارد و طبیعتاً تناسبی با فرهنگ‌ و سرگرمی‌های سنتی ایرانی ندارد؛ حتی اگر فرض کنیم چنین جشنی صرفاً بهانه‌ای برای شادی و دورهم بودن هست، نمی‌توان نسبت به رواج آن بی‌تفاوت بود؛ بخصوص که کودکان و نوجوانان مهم ترین قشر درگیر با این مراسم هستند.

 

به گزارش تالاب در ادامه میتوانید، عکس هایي را دیدن نمایید که نشان میدهد، شهر تا چه اندازه برای «هالووین» حاضر شده هست!

 

فستیوال جالب هالووین حتی در ایران !!

آرایشگاه زنانه‌ای که برای «هالووین» تبلیغات کرده هست

فستیوال جالب هالووین حتی در ایران !!

جشن هالووین در ایران

 

فستیوال جالب هالووین حتی در ایران !!

یکی از فروشگاه‌های خرازی در استان تهران که حاضر «هالووین» هست.

فستیوال جالب هالووین حتی در ایران !!

جشنواره هالووین در ایران

فستیوال جالب هالووین حتی در ایران !!

 

فستیوال جالب هالووین حتی در ایران !!

فستیوال جالب هالووین حتی در ایران !!

فستیوال جالب هالووین حتی در ایران !!

فستیوال هالووین در ایران

 

جدیدترین مطالب سایت