عوارض مخرب تماشای فیلم های پورن و مستهجن توسط کودکان

عوارض مخرب تماشای فیلم های پورن و مستهجن توسط کودکان

تماشای فیلم های پورن و مستهجن توسط کودکان

سعی کنید در سنین کم برای کودکان خود اینترنت تهیه نکنید و اگر تهیه کرده اید مراقبت بیشتری کنید تا خدای نکرده دچار مشکلات زیر نشوید.کمی غفلت توسط شما ممکن است باعث شود کودک شما کنجکاو شود ودر نبود شما به تماشای فیلم هاي‌ پورن و مستهجن بپردازد.

 

اگر این اتفاق تلخ رخ داد چیکار باید کرد و چگونه باید برخورد نمود؟

کمی غفلت والدین دراین امر اثرات بسیار بدی روی فرزندان شما می گذارد به راستی کودکان و نوجوانانی که فیلم هاي‌ پورنو دیده اند چه بلایی سرشان می‌آید؟! چه عواقبی را متحمل می‌شوند؟

 

به گزارش تالاب اینبخش بسیار مهم را مطالعه کنید ودر امر تربیت کودکان و فرزندان خود بکار ببرید تا از خطرات بعدی و بیشتر این مسائل غیر اخلاقی درامان باشند.

 

کامپیوتر، اینترنت، ماهواره، فیلم، دی‌وی‌دی، موبایل و… همگی می توانند دروازه ورود فیلم ها و عکسهای مستهجن به خانه ها ما باشند. اما این عکسهای غیر اخلاقی چه تاثیراتی روی کودکان ما می گذارند؟ آمارها نشان می دهد بیشترین تقاضا برای محصولات پورنوگرافی یا هرزه‌نگاری، در نوجوانان دوازده تا هفده ساله است.

 

برای دستیابی به این محصولات هم راه سختی پیش رو نیست، کافی است تا سر خیابان قدم بزنید و تعداد دی‌وی‌دی فروش‌هایي راکه کنار خیابان بساط کرده‌اند بشمارید تا دستتان بیاید، چقدر ساده میتوان یک فیلم مستهجن تهیه کرد.

 

این درحالی است که نوجوانان دراین سن هیچ منبع قابل اطمینانی برای آموزش بهداشت جنسی و چگونگی مواجه شدن با چنینی مسائلی را ندارند و بدتر از ان؛ اینکه هنوز تعداد زیادی از والدین نمی دانند تماشای محصولات هرزه‌نگاری چه تاثیرات منفی و عمیقی بر روان فرزندشان خواهد داشت.

 

حتی تعداد زیادی از خانواده‌ها با دیدن سریال‌هاي‌ شبانه ماهواره بستری را برای فرزندانشان فراهم می کنند که انها رابه سوی محصولات هرزه‌نگاری می‌کشاند، این والدین طبق معمول می گویند که سریال‌ها صحنه‌هاي‌ زننده یا تحریک‌کننده ندارد، در حالی‌که موضوع سریال حول محور مسائل جنسی میچرخد و همین مساله کافی است تا کودک و نوجوان رابه کنجکاوی وادارد. اما مشاهده اینگونه فیلم ها و عکسهای چه تاثیری بر کودکان ما دارد؟ در ادامه به عده اي از این تاثیرات اشاره شده است:

 

عوارض مخرب تماشای فیلم های پورن و مستهجن توسط کودکان

عوارض تماشای فیلم پورن توسط فرزندان شما

1- بلوغ زودرس برای کودک

وقتی کودک و نوجوان با عکسهای مهیج یا با موضوعات مختلف جنسی مواجه می شود، احتمال بلوغ زودرس در او بسیار بالاتر میرود، این مساله برای پسران خطرآفرین و برای دختران ناخوشایند است و زمینه را برای رفتار جنسی زودهنگام، بروز هیجانات منفی ناشی از تغییرات بدنی و حتی طرد شدن از سوی همسالان فراهم می کند.

 

2- تقلید و تجربه کردن

مشاهده یک فیلم مستهجن ممکن است نوجوان رابه سوی تجربه کردن ترغیب ‌کند و باعث ‌شود او وارد روابط خطرناکی شود که هم از نظر جسمی، هم از نظر روانی و هم از نظر قانونی و شرعی بشدت آسیب‌زاست.

 

3- خودارضایی و عوارض پس از آن

خودارضایی یکیدیگر از نتایج مشاهده عکسهای و فیلم‌هاي‌ مستهجن است. کسانی که خودارضایی می کنند در دام تکرار ان می‌افتند و کم‌کم عوارض جسمانی ناشی از خودارضایی، آنان را ضعیف می کند و ان ها را آماده بیماری‌هایي هم چون افسردگی و اضطراب می کند.

 

4- شکل‌گیری باورهای نادرست

محصولات هرزه‌نگاری تصویری اغراق‌آمیز و غلط از روابط جنسی رابه نمایش میگذارد و فرد با همین تصویر غلط و افراطی بزرگ می شود و ان را بعنوان الگوی درست جنسی می‌پذیرد، او با این تصویر غلط وارد یک زندگی واقعی و دچار مشکلات متعدد میشود.

 

5- نوجوانتان را به رسمیت بشناسید

بررسی‌ها نشان داده است که طبق معمول مادران اطلاعاتی درباره بلوغ و مسائل جنسی به دختران خود می‌آموزند و پدران برای آموزش این مسائل به پسرانشان کمتر تلاش میکنند. طبق معمول سه مساله اصلی مانع میشود تا والدین فرزندان رابه رسمیت شناخته و با انها دراین‌باره صحبت کنند:

 

پس والدین باید ابتدا آگاهی خودشان را بالا ببرند و بدانند صحبت کردن دراین حوزه بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و به دنبال زمانی باشند که برای صحبت دراین حوزه مناسب است و بهترین زمان،

 

وقتی است که فرزند خودش از والدین سوال می‌پرسد، حتی اگر سوال کودک نشان ‌دهنده یک کنجکاوی است، فرصت را غنیمت شمرده و با او دراین مورد صحبت کنید. نکاتی که ذکر شد رابا زبانی پدرانه و اندکی قاطعیت برایش بگویید.

 

6- کنترل گر نباشید

امروز اینترنت را قطع کنید، فردا ماهواره را جمع کنید، پس‌فردا موبایلش را چک کنید، با کافی‌نت و دوستان و سایر ارتباطاتش چه میکنید؟ اگر نشانه‌هایي مبنی بر مشاهده عکسهای و فیلم‌هاي‌ مستهجن پیدا کرده اید به دنبال حل مشکل باشید و با او حرف بزنید چرا که محدود کردن او سبب می شود دراین زمینه کنجکاوتر شود و با شما مقابله کند.

 

خیلی وقت‌ها والدین شواهدی مبنی بر مشاهده فیلم‌ها و عکسهای مستهجن از طرف فرزندانشان دارند اما گمان میکنند سکوت سبب میشود حرمت بینشان حفظ شود، در حالیکه برخی فرزندان از این سکوت سوء‌استفاده میکنند.

 

اگر با یکی از محصولات هرزه‌نگاری مواجه شدید بدون اینکه پرخاشگری کنید یا وی را از امکاناتش محروم کنید با او حرف بزنید، حتی می توانید از این فرصت استفاده کنید و درباره آموزش این مسائل با او سخن بگویید.

 

7- با رسانه‌های جدید آشنا شوید

تعداد زیادی از والدین هنوز با محیطی مثل اینترنت آشنا نیستند و برای این آشنایی هم تلاش چندانی نمی کنند. در حالیکه باید درنظر داشت اینترنت فضایی مجازی است که سراسر فرصت و تهدید است، همان‌ طور که قطع مراوده با یک دوست ناباب برایتان مهم است و شما را نگران آینده فرزندتان میکند، شناختن این محیط و استفاده درست از ان هم باید دغدغه شما باشد.

 

8- در برابر فیلم های مستهجن چه باید کرد؟

ما در جامعه‌اي زندگی میکنیم که مسائل جنسی نوعی تابو محسوب میشود تا جاییکه هنوز تعداد زیادی از والدین نمیدانند چگونه باب مصاحبه درباره مسائل جنسی را باز کنند و فرزندانشان را دراین زمینه آگاهی دهند.

 

این حریم به گونه‌اي حفظ میشود که حتی فرزندان هم به مرور زمان می‌فهمند نباید دراین زمینه سوالی بپرسند، در حالیکه هیچ منبع معتبری برای ارضای حس کنجکاوی‌شان نمییابند، بنابر این اگر خودشان دست بکار نشوند و به دنبال کسب اطلاعات ممنوعه«!» نگردند، مجبورند به اطلاعات ناکافی و ناقصی بسنده کنند که در دوران بلوغ، از طریق معلمان مدرسه یاد گرفته‌اند.

 

پس دو راه باقی می ماند، دوستان و رسانه‌هایي که درکنار اطلاعاتی که میدهد عکسهای و فیلم‌هاي‌ هرزه‌نگاری را هم عرضه میکند. لازم است والدین بدانند که آسیب‌هاي‌ ناشی از این محصولات در افراد مختلف، متفاوت است و تاثیرات ان طبق معمول به تدریج بر روان فرزندان اثر می گذارد، پس اگر فرزند شما یکبار به صورت تصادفی با چنین صحنه‌هایي مواجه شده، نباید دچار وسواس و وحشت شوید.

 

9- خود ارضایی در کودکان و راه حل های درمان آن

خود ارضایی یک فعالیت عادی است که توسط کودکان در سنین پایین انجام می شود. حتی مشاهده شده که نوزادان مذکر آلت تناسلی خودرا میگیرند. باوجود اینکه شناخت خود ارضایی عادی می‌باشد اما پرداختن به ان در خانه یک مقوله جدا است.

 

اینکه از کودک خود بخواهید در محیط خصوصی به کشف خود بپرداز راحت است، اما زمانی این امر مسئله می شود که کودک شما در جلوی دوستانتان به اینکار اصرار می ورزد و این در حالیست که مهمانان نظاره‌ گر هستند.

 

به رغم محاسبه هایي که نشان میدهد که حتی اکثر مردم خود ارضایی می کنند یا در مدتی از زندگی خود اینکار را انجام می داده اند، چرا تعداد زیادی از والدین در صحبت در مورد خودارضایی احساس اسانی نمی کنند؟ هیچ دلیل دکتری برای نگرانی وجود ندارد:

 

لذت از خود نمی تواند منجر به بارداری، عفونت جنسی انتقالی یا مسئله روانی شود. ضرری که از خودارضایی وارد می شود ناشی از انگی است که باعث می شود افراد حس کنند در صورتی که ازبدن خود لذت ببرند، کاری خجالت آور انجام داده اند.در دوران حکومت ملکه ویکتوریا خودارضایی بعنوان نشانه ي از ضعف اخلاقی تلقی میشد.

 

وزیر مطبوعاتی پریزبیتری، سیلوستر گراهام، کلوچه هاي‌ مشهور خودرا برای سرکوب فشارهای جنسی ابداع کرد و تعداد زیادی از مردم بر این باور بودند که یک رژیم غذایی ساده به کاهش خودارضایی کمک می کند. عده اي از روش هاي‌ پیشگیرانه بی خطر بودند در حالیکه دیگر موارد وحشتناک بودند:

 

ابزارهای عجیب‌وغریب بسیاری برای پیشگیري کودکان و نوجوانان از لمس آلت تناسلی خود و نیز برای تنبیه انها به خاطر خود ارضایی و داشتن فشارهای جنسی غیر طبیعی فروخته میشد. عده اي از والدین کودکان خود رابه پوشیدن کاپ هاي‌ فلزی میخ دار وادار می‌کردند تا آلت تناسلی در دسترس تحریک را بپوشاند و انگشتان دست راکه سعی در لمس ان نواحی داشتند، خراش دهد.

 

10- چرا دانستن این امر که خود ارضایی کودکان کاری عادی است، حائز اهمیت است؟

کودکان کم سن ‌و سال از شنیدن این موضوع که کشف بدن خود و اینکه چگونه کار می کند، امری عادی است، سود می‌برند. واکنش والدین میتواند به کودکان کمک کند تا ازبدن خود بدون اینکه خجالت بکشند، لذت ببرند. خود ارضایی زمانی که کودکان نمیتوانند بخوابند میتواند بعنوان یک رفتار خود آرام ‌بخشی باشد.

 

کودکان زمانی که می توانند بخود لذت جنسی بدهند، یک حس مالکیت در مورد بدن خود پیدا می کنند. زمانی که انها در زندگی خود بعد ها با یک شریک جنسی فعالیت جنسی دارند، خود آگاهی جنسی به آن ها کمک خواهد کرد تا نیازهای خود رابه شریک جنسی خود منتقل کنند به طوری که میتوانند از یک رابطه جنسی رضایت بخش تری لذت ببرند.خود ارضایی به نوجوانان اجازه میدهد تا از فشارهای جنسی خود بدون حضور شریک جنسی و بدون هیچ خطر سلامتی جنسی، بکاهند.

 

11- آموزش نگرش های جنسیتی مثبت

اگر می خواهید نگرش هاي‌ جنسیتی مثبت در رابطه با خود ارضایی را تشویق کنید، از نگاه به احساسات خود شروع کنید. چه پیام هایي در مورد ان از خانواده خود، دوستان و یا عقاید مذهبی دریافت کرده اید؟

 

آیا اینها پیام هایي هستند که شما میخواهید کودک شما نیز آن ها را دریافت کند؟در صورتی که جواب شما منفی است، چرا نه؟ در رابطه با خود ارضایی با همسرتان صحبت کنید تا خاطرجمعی پیدا کنید که دقیقا حول مساله کودکتان اتفاق نظر داشته و تمرکز کرده اید.

 

به کودک خود اجازه دهید آلت تناسلی خودرا حین تعویض پوشک لمس کند. به کودک نوپای خود اجازه دهید تا حین شستشوی تمامی اعضای بدن او، بدون هیچ مشکلی بدن خودرا کشف کند. از این فرصت برای آشنایی با نام هاي‌ صحیح آلت هاي‌ تناسلی استفاده کنید «والدین کودکان دختر توجه کنند:

 

به یاد داشته باشید که واژن دربخش درونی بدن قرار دارد، فرج تمامی انچه دربخش بیرونی است را شامل می شود». شما می توانید گاها مکالماتی معمولی داشته باشید تا به کودکان بزرگ تر اجازه دهید بدانند اینکه اینکار را انجام می‌دهند، یا نه کاملا امری طبیعی است-

 

ممکن است شنیدن این حرف ها برای انها مشمئز کننده باشد، اما آن ها این پیام را درونی سازی می کنند. به کودک خود با گفتن اینکه من قول می‌دهم زمانی که در اتاق تو بسته است، بدون در زدن وارد نشوم، خدمت بزرگی می کنید.

 

به گزارش تالاب همچنین می‌گوید که تعداد زیادی از پزشکان معتقدند خود ارضایی کاری عادی و سالم است. برای نوجوانان “سکس” بلوغ و تمام مسائل مرتبط برای دختران و پسران بخش هاي‌ جداگانه اي شامل اطلاعاتی در مورد خود ارضایی دارد.

 

پیام هایي مشابه اینکه “هر شخصی ممکن است در خلوت خود خودارضایی انجام دهد” به حفظ فعالیت جنسی سالم نوجوانان با آموزش گزینه هاي‌ بی خطر، برای فعالیت هایي که انها را در دسترس انتقال بیماری هاي‌ جنسی و بارداری قرار می دهد، کمک می کند.

 

آیا صحبت در ارتباط با خود ارضایی با کودکتان برایتان راحت است؟ ضرورتا نه، اما با کنار گذاشتن خجالت خود، می توانید به فرآیند کمک به کودک خود برای رسیدن به اعتماد به نفس جنسی و یک فرد بالغ شاد، ادامه دهید.

 

عوارض مخرب تماشای فیلم های پورن و مستهجن توسط کودکان

چگونه می توانم به کودکم کمک کنم؟

1. اهداف واقعی داشته باشید

کنارگذاشتن کامل خودارضایی غیرممکن است. این واقعیت را بپذیرید که کودک شما ان و لذاتش را فهمیده است. تنها چیزی که شما می توانید ان را بازرسی کند، مکان انجام اینکار است.چشم پوشی از ان فقط در حمام و اتاق خواب یک کار معقول است.

 

ممکن است به کودک خود بگویید؛ بهتر است ان را هنگامیکه خسته اي در اتاق خوابت انجام دهی؛ اگر خودارضایی برای شما اهمیتی ندارد دیگر جاییکه در ان خودارضاییانجام شود مهم نیست، زیرا کودک شما می فهمد که می تواند ان را آزادانه ودر هر شرایطی انجام دهد.

 

2. از خودارضایی در موقع چرت زدن و موقع خواب چشم پوشی کنید.

کودک خودرا تنها دراین لحظات تنها بگذارید وبه اودائماًنگاه نکنید، نباید اورا از خوابیدنبر روی شکم منع کنیدو یا اگرمشاهده کردید که دست هایش را در وسط پاهایش قرار دادهاو را مورد بازخواست قرار ندهید.

 

3. حواس کودک را پرت کنید یا وی را به خاطر خودارضایی در زمان هاي‌ دیگر تأدیب کنید.

نخست، سعی کنید حواس کودک خود رابه سمت اسباب بازی یا فعالیتی خارجی منحرف کنید. اگر اینکار میسر نشد، وی را تفهیم کنید: می‌دانم که این حس خوبی است و انجام دادن ان در اتاق یا اتاق خواب بالامانع است اما، ان را در نشیمنگاه و وسطخانه یا در حضور افراد دیگری انجام نده.

 

در زمان 4 یا 5 سالگی کودکان به احساسات افراد دیگر حساس هستند و اینکه باید تنها در خلوت خودارضایی نمایند را درک می کنند. کودکان خردسال ممکن است برای انجام این کارمجبور به رفتن به اتاق خود شوند.

 

4. این عمل رابا پرستار کودک یا کارکنان مدرسه درمیان بگذارید

از مراقب یا معلم کودک بخواهید تا به خودارضایی ابتدا با پرت کردن حواس کودک واکنش نشان دهد. اگر اینکار میسر نشد آن ها باید توجه کودک رابا عباراتی مانند بیا من و تو همین حالا این جا و از کنار هم بودن لذت ببریم و بازی کنیم. در مدرسه باید عملخودارضایی تنها هنگام چرت زدن مورد بی توجهی واقع شود

 

5. داشتن تماس جسمی با کودک را بیشتر کنید

عده اي از کودکان درصورتی که در آغوش کشیدن و نوازش بیشتری را در روز دریافت کنند کمتر دست به خودارضایی می‌زنند. سعی کنید خاطرجمعی یابید که کودک شما روزانه دستکم روی هم رفتهیک ساعت خاصی محبت فیزیکی شما را اخذ می کند.

 

6. اشتباهات متداول

رایجترین اشتباهی که والدین انجام میدهند تلاش برای رفع کامل خودارضایی است. اینکار منجر به ناتوانی می شود که والدین مجبورند از ان غفلت کنند. کودکان نباید به خاطر خوارضایی مورد تنبیه فیزیکی شوند، نه بر سر آن ها فریاد زده شود و نه صحبتی از ان گفته شود.

 

خودارضایی را بعنوان کاری بد، کثیف، شریرانه یا غیرشرعی برچسب نزنید و دستان کودک خودرا نبندید یا از هر گونه محدودیتی دراین مورد خودداری کنید. همه ی این شیوه ها تنها به مقاومت و احتمالا بعداً به بازداری هاي‌ جنسی منجر می‌شوند.

 

چه زمانی با دکتر تماس بگیرم؟ درصورت مشاهده موارد زیر فوراً تماس بگیرید:

-کودک شما بطور مستمر در حضور افراد دیگر به اینکار ادامه می دهد.
-فکر می کنید کودک شما توسط شخصی برای اینکار تحریک شده است.
-کودک شما در جهت ارضاشدن از طریق دیگران تلاش می کند.

-احساس می کنید کودک شما غمگین یا افسرده است.
-شما انتظار هیچگونه خودارضایی را از کودک خودرا نداشتید.

-این عمل در ظرف یک ماه التیام نمییابد.
-سؤالات یا نگرانی هاي‌ دیگری دارید.

 

خط پایان: رایجترین اشتباهی که والدین انجام می‌دهند تلاش برای رفع کامل خودارضایی است. اینکار منجر به ناتوانی می شود که والدین مجبورند از ان غفلت کنند. کودکان نباید به خاطر خوارضایی مورد تنبیه فیزیکی شوند، نه بر سر آن ها فریاد زده شود و نه صحبتی از ان گفته شود.

 

تماشای فیلم مستهجن برای هیچ سنی مناسب نیست و اگر در سن کمتر این اتفاق رخ دهد عوارض ان بیشتر و خطرناک تر است.

جدیدترین مطالب سایت