روش هایی در مورد پدر بودن خوب و رویایی برای فرزندان

روش هایی در مورد پدر بودن خوب و رویایی برای فرزندان

چگونه پدر خوب برای فرزندانمان باشیم ؟

پدر بودن در جامعه امروزه شاید کمی سخت باشد به دلیل این‌که پدران امروز کمی مشغله هاي فکری و شغلی بیشتری نسبت به قدیمی تر ها دارد اما میتواند این مشغله ها رو هم برنامه ریزی کنند برای یک پدر مفید و ایده آل در ادامه تالاب را دنبال نمایید . 

 

پدر مفید واژه اي هست که امروزه چندان می‌شنوید و اصطلاح آن را چندان بر تابلوها و نمای شهر می‌بینید. در حالی‌که این واژه تنها به چند کلمه خلاصه نمیشود و دال بر مسئولیتی سنگین دارد که چنانچه زمان آن با راحت طلبی بگذرد نتایج چشمگیری به دنبال نخواهد داشت و برعکس اگر با درایت و مطالعه سپری شود نمره اي بسیار شیرین خواهد داشت که در انتها سرنوشت جامعه را رقم خواهد زد.

 

اگرچه این مسئولیت برای مادران نیز چنین هست اما این مطلب مختص پدران هست و این‌که چگونه هم پدر خوبی باشیم و هم از پدر بودن لذت ببریم.

 

گوش شنوای فرزندشان میباشند 

منظور از گوش دادن این نیست که وقتی بچه هاي شان با آن ها صحبت می‌کنند، آن ها فقط سر تکان می‌دهند و لبخند میزنند. یک پدر بی نظیر مفید، وقتی پسرش در حال تعریف داستانی بی سر و ته و شاخ و بال دادن به خیال پردازی هایش درمورد کارتونی عجیب هست با ایجاد گفت و گویی خلاقانه و هدفمند در مورد موضوع مدنظر فرزندش به رشد خلاقیت او کمک می‌کند. چنین پدری در اوقات سخت و زمانی که فرزندش به شانه اي برای گریستن نیاز دارد، در کنارش هست و آماده هست تا با اندرزهای کارآمد پدرانه اش به پیشرفت او کمک کند.

 

علایق فرزندان شان را همراه دارند 

برترین پدرها به علایق فرزندان شان علاقه و تمایلی واقعی نشان می‌دهند. اگرچه که تمامی پدرها به سرگرمی هاي مشترک خود و فرزندان شان علاقه نشان میدهند اما پدرهای ناب و بی نظیر به فرزندان شان این امکان را میدهند که علایق مخصوص به خودرا دنبال کنند. چنین پدرهایی نه تنها به فرزندان شان اجازه میدهند که به دنبال تحقق رویاهای شان بروند، بلکه خودشان نیز به این رویاها و اهداف علاقه نشان میدهند. انها در اوقات فراغت شان به دنبال اطلاعاتی پیرامون سرگرمی ها و علایق فرزندان شان میباشند.

 

دقت عمیق خودرا ابراز می دارند 

پدرهای بی نظیر موثر، نه تنها به خانواده شان اهمیت می‌دهند، بلکه این دقت را نسبت به همه ی افراد و اشیای اطراف شان دارند. برترین پدرها به ندرت محافظت خودرا دریغ میکنند. انها دقت خودرا عمیقا ابراز می دارند. نشانه یک پدر بی نظیر این هست که تا می‌تواند نشان دهد که چه میزان به فرزندش اهمیت میدهد.

 

به یافتن پاسخ سوال شان کمک میکنند 

«اي بابا، چه میزان سوال می پرسی. حلم من سر رفت.» و این حرفی هست که هیچ وقت از زبان پدران نظیر شنیده نمیشود. اگر همچون مثال پدری فرزندش رابه محل تعمیر خودرو ها ببرد و از مکانیک مهربان و با حصوله اي خواهش کند که به تمامی سوالات بچه پاسخ دهد با اینکار، یک پدر نمیتواند به تمام سوالات فرزندش پاسخ دهد، اما به او ذکر می‌دهد که وقتی در مورد سوالات و ذهنیاتش مطمئن نبود، چطور به دنبال یافتن پاسخ بگردد.

 

امکان پرورش خلاقیت رابه فرزندش می‌دهد 

همان طوری‌كه پدری باید فرزندش رابه سوی دستیابی پاسخ به سوالاتش رهنمونی کند، او بایستی این امکان را هم به فرزندش بدهد که زمانی را در خیالاتش بگذراند. با زدن برچسب «افکار احمقانه» به بچه ها، فقط و فقط قوه تخیل و رویاپردازی انها را نابود می‌کنید، به طوری‌كه هرگز نمیتوان آن را پرورش داد. از سوی دیگر، پدری که مقوا، قیچی، نوار و رنگ در اختیار فرزندش می‌گذارد، خواهد دید که او بطور شگفت آوری میتواند با همین چیزها چه میزان توانایی هاي خودرا نشان دهد. پدرهای بی نظیر موثر، مهلت هاي بی پایانی را در اختیار فرزندان شان می گذارند تا کودکان بتوانند استعداد و ذهنیت خودرا پرورش دهند.

 

روش هایی در مورد پدر بودن خوب و رویایی برای فرزندان

چگونه بهترین پدر دنیا باشیم؟

 

مطالب زیادی را برای فرزندشان میخوانند 

با انجام چنین کاری، او الگوی مهمی برای ما شد که مطالعه با اهداف مختلف را جزو برنامه هاي زندگی روزمره مان قرار دهیم.

 

آن ها صبورند 

پدران بی نظیر بینظیر، هیچ گاه بازرسی خودرا از دست نمی‌دهند. انها مقدور هست از درون در جوش و خروش و یا ناراحت و یا حتی در هراس باشند، اما پدرهای خیلی مفید هرگز نمی گذارند که فرزندان شان متوجه این موضوع شوند. انها با آرامش و املا مدیریت شده با مشکلات برخورد میکنند و احساسات منفی را تا جایی که میتوانند از خود دور میکنند زیرا میدانند که انتقال این احساسات به فرزندان آن ها باعث ترس و نگرانی انها می‌شود. پدرانی که اینچنین رفتاری دارند باعث فخر فرزندان شان به رفقا شان میباشند.

 

آن ها از چیزهای بچگانه می گذرند 

پدر شدن یعنی بخشی از خودرا از دست دادن ودر عوض چیزهای بیشتر دیگری رابه دست آوردن. وقتی پدر میشوید، دیگر نمیتوان تمام بعدازظهر روز تعطیل را با زیرشلواری جلوی تلویزیون گذراند. اما برترین پدرها میدانند که لذت هیچ تفریحی با ایستادن کنار تخت و تماشای فرزندشان که به آرامی خوابیده هست، برابری نمیکند. حال بجای این‌که تا لنگ ظهر بخوابند، ترجیح می‌دهند که ساعت شش صبح به تفریح و ماهیگیری بروند. حال بجای گوش کردن به موزیک خوشحال رقص و آوازخوانی، کودک شان در صندلی عقب خودرو میباشند. پدران مفید میدانند که رها کردن زندگی قبل شان می‌تواند به رسیدن به چیزهای بزرگ‌تر و بهتری بیانجامد.

 

هر وقت به انها نیاز هست، میتوان آن ها را پیدا کرد 

پدرهای بی نظیر موثر، تمامی امکانات شان را برای محافظت از فرزندشان بکار می‌گیرند. پدری خسته از یک روز کاری به منزل بر می‌گردد و فرزندش باید با کسی فوتبال تمرین کند؟ مشکلی نیست. اگر رئیسش از او بخواهد که تا دیروقت اداره بماند، روزی که فرزندش مسابقه دارد، محال هست این افزون کاری را بپذیرد. حتی اگر او بداند که رئیسش آن پرونده را فردا از او میخواهد، بازهم یک پدر بی نظیر فارغ از این‌که چه پیش می‌آید، فرزندش را مایوس نمیکند.

 

عاشق این احساس پدرانه خود میباشند 

برترین پدرها می‌دانند که هیچ چیزی لذت بخش تر و ارزشمندتر از پدر بودن نیست. پول، اموال، ترفیع و یا … هیچ چیزی در جهان نمیتواند به اندازه تربیت دختر و یا پسری که بعدا می‌توانید به او افتخار کنید، معنادار باشد. شاید یک مرد برای پدر مفید بودن نیاز باشد که خودرا تغییر دهد اما او با آغوشی باز از این تغییر استقبال می‌کند. برترین پدرها از جوانی در انتظار پدر شدن بوده اند و خیلی ساده برای موقعیت مناسب این اتفاق بی نظیر انتظار کشیده اند. 

 

جدیدترین مطالب سایت