با همسری که سیگار میکشد چگونه رفتار کنیم ؟

با همسری که سیگار میکشد چگونه رفتار کنیم ؟

چه رفتارهایی با همسر سیگاری انجام دهیم ؟ 

متاسفانه امروزه استعمال دخانیات مثل سیگار و قلیان بسیار زیاد شده است و همین موضوع تاثیر زیادی در زندگی زناشویی گذاشته است.

 

یک روانشناس تعریف می کرد که یک روز خانمی که به خاطر سیگاری بودن همسرش دلخور بود، به او مراجعه کرد و پس از مدتی صحبت و گفت‌وگو، خانم جوان به این نتیجه رسید آن چیزی که اکثر از سیگاری بودن همسر، وی را آزرده می کند، بی توجهی شریکش نسبت به خواسته او برای ترک سیگار هست و در واقع همسر این مرد سیگاری کسی بود که اکثر از همۀ به دقت و روانکاوی نیاز داشت.
 
 
اگر شما هم از آن دسته از زنانی هستید که فقط به دنبال تأیید همسر و اطاعت بی چون و چرای او در مقابل خواسته‌ هاي خود هستید، بهتر هست دست از این انتظار بیهوده بردارید و در عوض راه حلی بیابید که بتواند به همسرتان کمک کند. همسر شما به نیکوتین اعتیاد پیدا کرده و این حقیقتی هست که باید گذشته از هر چیز آن را بپذیرید.
 
 با همسری که سیگار میکشد چگونه رفتار کنیم ؟

از او بخواهید که بیشتر زنده بماند

به همسرتان بگویید که دوست دارید مدت زمان طولانی را با او زندگی کنید و نمیخواهید که او به خاطر مشکلات تنفسی و سایر عوارض کشیدن سیگار، سلامتش به خطر بیفتد. اضافه بر این، صحبت در مورد هزینه مصرف سیگار هم میتواند وی را متوجه خسارت مالی که به درآمد خود می زند بیندازد که از یادآوری آن غافل نشود.

 

وقتی شما کنارش نیستید

از همسرتان بخواهید که روزی را برای ترک سیگار تعیین کند تا در پایان آن روز، هدفش را به انجام برساند. در زمانی که از هم دور هستید از همسرتان بخواهید که هر بار وسوسه کشیدن سیگار به سراغش آمد با شما تماس بگیرد و در آن زمان با یکدیگر صحبت کنید و این را بدانید همسرتان در این مرحله بیش از انچه تصور می کنید به کمک شما نیاز دارد.

 

چیزی که معجزه می کند

اگر همسرتان توانست یک هفته سیگار را ترک کند، به او هدیه‌اي بدهید مثلاً شام مورد علاقه‌اش را بپزید یا چیزی که به آن علاقه دارد را برایش بخرید. اجازه دهید او متوجه حمایت و دقت شما بشود. به همسرتان یادآوری کنید که شما هرگز اراده و توانش را در ترک سیگار نادیده نمی گیرید.

 

مردانی که چندان سیگار میکشند

اغلب مردانی که خیلی سیگار می کشند حساب تعداد سیگارهایشان را ندارند. شما بعنوان شریک میتوانید به او گوشزد کنید که تعداد آن را کمتر کند و اضافه بر این، به آرامی با او در مورد ضررهایی که سیگار می تواند به شما و فرزندان شما برساند صحبت کنید.

با همسری که سیگار میکشد چگونه رفتار کنیم ؟

مراقب باشید

از به وجود آوردن شرایطی که باعث ایجاد استرس و نگرانی در همسرتان می شود خودداری کنید و محیطی آرام را برایش به وجود بیاورید. شنا و ورزش کردن در کنار حمایت شما می تواند محیط مناسبی را برای ترک سیگار در او به وجود بیاورد.

 

یک جایگزین به درد بخور

همسر شما به کشیدن سیگار عادت کرده و برای همین، شما بعنوان همسر، باید کاری دیگر را جایگزین این عادت کنید، مثل پیاده روی و ورزش، یا تنقلات خوشمزه‌اي را برایش تهیه کنید که در عین داشتن کالری کم بتواند وی را در ساعاتی که عادت به کشیدن سیگار دارد، مشغول نگه دارد.

 

اگر ناامید میشود

کسانی که در مرحله ترک سیگار میباشند ممکن هست در این بین، گاهی سیگار هم بکشند و از ترک سیگار ناامید شوند. هرگز همسرتان را به خاطر اینکار سرزنش نکنید، چون این موضوع در ترک سیگار بسیار طبیعی هست. از شریکتان بخواهید که دوباره تلاش کند و وی را نسبت به نتیجه کار امیدوار کنید.

 

منبع :akabanoo.com

جدیدترین مطالب سایت