چگونه احساس نا امیدی را از خود دور کنیم ؟

چگونه احساس نا امیدی را از خود دور کنیم ؟

چگونه نا کام نباشیم ؟ 

 

ناکام و نا امید بودن در زندگی متاسفانه بسیار آسیب رسان هست در ادامه میتوانید تالاب را دنبال نمایید. 

 

کارهای ساده اي وجوددارد که هر فردی میتواند برای التیام حال خود انجام دهد. احساس ناکامی یکی از متعارف ترین مشکلات روان شناسانه هست که هر فردی مقدور هست با آن رو به رو شود.

 

نمره بد دریک امتحان، نرسیدن به جایگاه کاری مدنظر یا حتی مشاهده یک رفتار بد از همسر یا فرزند، می‌تواند باعث احساس ناکامی در انسان شود. واضح هست که ضروری نیست همه ی پیشنهاد هایي راکه در ادامه مطرح میشود، انجام دهید.

 

به گزارش تالاب تنها کافی هست آن دسته از راه هایي را امتحان کنید که با انها بیشترین احساس سهولت را دارید یا حس میکنید برای شما آسان تر میباشند.

 

شایان یاد هست این مطلب از طریق دکتر «نیل برتون» استاد دانشگاه آکسفورد انگلیس، روان دکتر، نویسنده و برنده جوایزی بعنوان نفر اول انجمن نویسندگان روان شناس دنیا و برترین مطلب در انجمن روزنامه نگاران روان شناس انگلستان نوشته شده هست.

 

فراموش نکنید در صورتی که پس از التیام حال تان بتوانید این عادات موثر را نیز ادامه دهید، بازهم حس بهتری خواهید داشت.

 

1-زندگی را آرام تر پیش ببرید

کارهای بزرگ رابه کارهای کوچکتر تقسیم کنید و زمان هاي دقیق تری برای انجام آن کارها درنظر بگیرید. سعی کنید میزان اضطراب خودرا پایین بیاورید و خودتان رابه علت این‌که به سرعت اقدامی برای پیشرفت نمی‌کنید، سرزنش نکنید. شما فقط دارید به خودتان برای بهتر شدن حال تان مهلت و زمان میدهید. فقط به خودتان بگویید که قدمی به عقب برمی دارم تا بتوانم پرش بلند تری داشته باشم.

 

2-اصولی بخوابید

یک خواب موثر شبانه یا حتی یک چرت خوشایند می ‌تواند به کلی سبب تغییر حال شما شود. برای خواب بهتر و طولانی ‌تر، چند پیشنهاد مهم وجوددارد. هر شب دریک ساعت مشخص به رختخواب بروید ودر یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید. اتاق خواب تان باید تا حدودی تاریک باشد، سر و صدا نداشته باشد و ازآن تنها برای خوابیدن بهرهگیری کنید.

 

3-حواس خودتان را پرت کنید

کارهایی انجام دهید که طبق معمول از آنها لذت میبرید حتی اگر برای دیگران هیچ جذابیتی نداشته باشد. بطور مثال، کتاب زمان کودکی تان را بخوانید، به خرید بروید یا این‌که در سینما فیلمی را مشاهده نمایید، خوراکی بپزید و زمانی رابا یک دوست قدیمی بگذرانید. هر کاری که شما را مشغول و حواستان را از افکار منفی دور میکند، حال تان را بهتر میکند.

 

4-با افکار منفی بجنگید

فهرستی از تمام چیزهای مثبت درمورد خودتان و موقعیت تان تهیه کنید و آنرا همراه تان داشته باشید ودر طول روز چندین بار آنرا مرور کنید. هر قدر هم احساس نگون بختی می‌کنید، به خاطر داشته باشید که این احساسِ هر روز شما نبوده و همواره نیز نخواهد بود.

 

5-وقت بیشتری رابا فامیل و رفقا بگذرانید

صحبت با دیگران درمورد احساسات مان و همینطور بهره مندی از نظرات و حمایت اطرافیان، کمک شایانی به تغییر حال و هوای روانی انسان می‌کند. از این‌که به دیگران بگویید به کمک شان نیاز دارید، نترسید و از این‌که کمک انها را بپذیرید، احساس گناه نکنید. اگرچه در گزینه این فرد توجه کنید که افزون بر همدل بودن، انسان مورد اعتمادی هم باشد. بطور کلی، گذراندن وقت با افراد دلسوز و همراهی با آنها در انجام بعضی کارها می‌تواند به التیام حال شما کمک کند.

 

6-درمورد التیام حال تان واقع گرا باشید

به دست آوردن روحیه و پاک کردن احساس ناکامی از ذهن، ناگهانی نیست و به صورت به مرور رخ میدهد. حتی گذشته ازآن که آغاز به بهتر شدن کنید، به احتمال چندان حال تان بدتر هم میشود اما به محض آن که در مسیر درست قرار بگیرید، روزهای شیرین در انتظارتان خواهد بود.

 

7-در اینروزها تصمیم سرنوشت زا نگیرید 

در اینروزها از انجام کارهای مهم یا تصمیم گیری درمورد انها دوری کنید. این موضوع حاوی ترک کردن شغل تان، طلاق گرفتن از همسرتان یا صرف هزینه هاي هنگفت می‌شود. در اوج افسردگی و پریشانی، اشتباهات فکری مقدور هست حس قضاوت و داوری شما را تضعیف کند اما نباید با تصمیم هاي اشتباه، راه برگشت را ببندید.

 

8-تنها نمانید

به هیچ عنوان به تنهایی رو نیاورید. از منزل بیرون بزنید، حتی شده برای خرید یک پاکت شیر یا قدم زدن در پارک. روشنایی روز، هوای تازه و زندگی پر جنب و جوش هر روز، همگان می‌توانند افزون بر منظره‌ هاي طبیعت و صداها و بوهای آن، بسیار کمک کننده باشند. اگر میتوانید کمی ورزش نرم انجام دهید. بطور مثال 20 دقیقه پیاده روی.

 

9-یک شماره برای ارتباط اضطراری داشته باشید 

باید بدانید که اگر احساس ناکامی و هجمه افکار منفی را نظارت نکنید، احتمالا افکار خیلی سیاهی به سرتان خواهد زد. الان تصمیم بگیرید که اگر با چنین افکاری روبه‌رو شدید، می‌خواهید با چه فردی ارتباط اضطراری برقرار کنید. این فرد می ‌تواند یکی از خویشاوندان یا رفقا یا دکتر شما باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت