راهکاری برای درمان افسردگی

راهکاری برای درمان افسردگی

راهکاری جدیدی برای درمان افسردگی

با تحقیقاتی که برروی درمان افسردگی داشته اند متوجه شده اند رازهای در درمان این مشکل شده اند شمردن پول عمده می تواند باعث بهبود خلق و خو در افراد و کاهش استرس و نگرانی شود

 

به گزارش تالاب:اگر به خاطر مشکلات کاری و زندگی، پیچیدگی‌هاي شغلی و تحصیلی دچار استرس و نگرانی شده اید، میتوانید با بهرهگیری از یک شیوه دیدنی به تمدد اعصاب و احساس خوشحالی درخود بپردازید.

 

محققان چینی در تحقیقات خود دریافتند شمردن حجم قابل توجهی پول یا سکه توسط افراد میتواند باعث بهبود خلق و خو در انها و کاهش استرس و نگرانی شود.

 

کارشناسان در این پژوهش، ۸۰ دانشجو را به دو گروه تقسیم کرده به گروه اول اسکناس‌هاي حقیقی و به گروه دوم کاغذ‌هایي عادی برای شمارش داده اند و سپس احساسات، فعالیت قوای ذهنی و حافظه انها را مورد بررسی قرارداده اند.

 

براساس نتایج گروه اول که اسکناس‌هاي حقیقی را شمرده بودند امتیاز‌هاي بالاتری به نسبت گروه دوم بدست آوردند.

محققان اعتقاد دارند دردست داشتن مقدار عمده پول در دست می تواند به افراد به ویژه مردان حس انگیزه و قدرت دهد و به کاهش استرس و افسردگی آن ها منجر شود.

 

براساس پژوهشی همسو توسط دانشمندان دانشگاه ایالتی فلوریدا، بیشتر افراد حتی ثروتمندان از خرید وسایل گران قیمت عمده راضی و شاد به نظرنمی رسند. کارشناسان در بررسی‌هاي خود دریافتند انسان‌ها به طورکلی به پس انداز پول خود علاقه دارند و حتی خرید وسایل بسیار خوشگل و گران قیمت نیز نمیتواند حس شادی بسیارزیادی درآنها ایجاد کند.

 

کارشناسان همینطور اعتقاد دارند تلاش برای پس انداز پول و درآمد بیشتر را می توان با تقویت ضمیرناخودآگاه در افراد ایجاد کرد.

به طور مثال کارشناسان پیشنهاد میکنند افراد روی والپیپر صفحه نمایش کامپیوتر خود از عکس هاي حاوی پول بهرهگیری کنند تا از انگیزه بیشتری برخوردار شوند یا هر از گاهی مقداری پول نقد را بشمارند تا احساس شادی کنند.

 

بی پولی یکی از اصلی‌ترین چالش‌هاي هر فرد درزندگی هست و تلاش برای بدست آوردن درآمد بیشتر از جمله اهداف اصلی درزندگی هست.

 

جدیدترین مطالب سایت