10 روش برای زبان بدن فرد را بشناسیم

10 روش برای زبان بدن فرد را بشناسیم

چگونه زبان بدن را بفهمیم ؟ 

 

برای فهمیدن و دانستن علم زبان بدن لازم نیست که کلاس هاي گوناگون را طی کنید و به سختی متوجه شوید ، خیر ، در ادامه میتوانید ما را دنبال نمایید . 

 

به گزارش تالاب شما با آگاهی از حقیقت هاي زبان بدن در بعضی موارد ضروری می‌توانید مچ دروغگوها را بگیرید، راستگوها را تشخیص بدهید، آسیب پذیرها را شناسایی و به انها کمک کنید، بر گفت و گوی خود با دیگران مدیریت داشته باشید، تاثیرگذاری کلمات را با قدرت زبان بدن بیشتر کنید و خلاصه این که معاشرت هاي اجتماعی تان را با دانش کافی تحت بازرسی داشته باشید.

 

این مضمون یادتان باشد که یکی از نخستین نشانه هایي که در فرد دروغگو ظاهر میشود سرخ شدن گونه هاي اوست. اگرچه این مورد بیشتر مختص کسانی هست که در دروغگویی به مرحله تسلط و عادت نرسیده باشند. از آنجا که فرد دروغگو کمی عصبی هست احتمال بالارفتن فشار خون و سرخ شدن گونه هایش وجود دارد. گاز گرفتن لب ها، پلک زدن هاي پیاپی و نفس هاي عمیق، هم زمان با گشاد شدن سوراخ هاي بینی، از دیگر علایمی هست که نشان میدهد فرد مقابلتان در حال دروغ گفتن هست!

 

اگرچه ماجرا همین جا تمام نمیشود. حالا باید درمورد کلیت زبان بدن یک دروغگو بدانید؛ چیزی که به شدت سعی در بازرسی آن دارد چون در حال دروغ گفتن هست و ترجیح میدهد کمترین واکنش ها را در رفتار فیزیکی خود بروز بدهد. وقتی فردی دروغ میگوید مقدور هست دستها و پاها را داخل بدن خود جمع کند تا کمترین حرکت مقدور را داشته باشد. هرچند این تنها واکشن زبان بدن از طرف فرد دروغگو نیست چون در عین حال این احتمال هم وجود دارد که وی دست هایش را پشت بدن خود رها کنید و مرتب انها را حرکت بدهد. هرکدام از این رفتارها یکی از نشانه هاي عصبی بودن بابت دروغ گفتن هست.

 

1. زبان بدن چطور راستگویی را اثبات میکند؟ 

دریافتن این موضوع، بسیار راحت هست. بدن افراد راستگو عاری از هر گونه گارد و حالت تدافعی هست. آن ها درست مثل دلشان، زبان بدنشان را هم باز می گذارند. به این ترتیب که وقتی فردی در حال گفت و گوست و درواقع درمورد همه ی چیز راستش را میگوید از دست هایش بهرهگیری می‌کند به طوریکه مرتب کف دست هایش رابه حالت باز رو به طرف مقابل میگیرد و ماجرا را برای او شرح می‌دهد. این نشانه یعنی این که طرف مقابل شما چیزی رای مخفی کردن ندارد و به همان وضوحی که می‌توانید کف دست او را مشاهده نمایید می‌توانید راستگویی اش مطمئن باشید.

 

2. وقتی فردی شانه بالا می اندازد! 

یکی از سیگنال هاي جهانی زبان بدن، شانه بالاانداختن هست؛ حرکتی که تقریبا در همه ی افراد وجود دارد و بارها دیده شده هست. زمانی که فردی چنین حرکتی را انجام می‌دهد بدین معناست که او متوجه نمی‌شود و نمی‌داند چه خبر هست، چه اتفاقی افتاده یا این که طرف مقابلش چه چیزی میگوید کارشناسان از این حرکت ناب در زبان بدن همچون یک واکنش بدنی مشترک در تمام جهان ذکر می‌کنند که از مفهوم مشابهی پیروی می‌کند.

 

3. انگشت اشاره چه می‌گوید… 

وقتی فردی کف دستش را جمع می‌کند «به حالت مشت» و انگشت اشاره اش را بالا می‌گیرد به معنای نشان دادن تسلطش بر موضوع و اتفاقی هست که پیرامون وی واقع شده؛ هر چند این حرکت همه ی وقت هم مصداق چنین موضوعی نیست. اما در اکثر مواقع فرد با چنین حرکتی نیت دارد نشان دهد که شنونده و طرف مقابل خودرا شکست داده و بر وضعیت مسلط هست.

 

4. خنده بدون چروک دور چشم

می‌دانید وقتی عمیقا و از ته دل می‌خندید چه اتفاقی در صورت تان میوفتد؟ در چنین حالتی طبق معمول دور چشم هاي افراد خط و چین میخورد؛ چیزی که در بیشتر تصاویر خانوادگی به چشم می‌آید و انها را دیدنی دقت و مخصوصاً می‌کند. وقتی خنده اي حقیقی نباشد از این چین و خطوط کنار چشم، خبری نخواهدبود.

 

5. وقتی خنده، مشترک می‌شود… 

وقتی کسی دریک دیالوگ دوطرفه خنده هاي شما را با خنده پاسخ میدهد یعنی شما برای او آدم جالبی هستید و از معاشرت با شما لذت میبرد. رواشناسان تکاملی می‌گویند خوش خلقی نقشی محوری در مسیر تکامل انسان ایجاد میکند. این نوع از رفتارها در زبان بدن همچون روش سیگنالیست شناخته میشود که سرو به یک تماس را نشان می‌دهد؛ ارتباطی که میتوان آن را افلاطونی یا عاشقانه نامید.

 

10 روش برای زبان بدن فرد را بشناسیم

چگونه زبان بدن را شناسایی کنیم ؟ 

 

بدن افراد راستگو عاری از هر گونه گارد و حالت تدافعی هست

 

6. وقتی صدا بالا و پایین می‌شود… 

توناژ صدای افراد هم میتواند در جمع حرکت هاي بامفهوم زبان بدن بررسی میشود؛ یعنی فارغ از جملاتی که در قالب کلمات، رد و بدل میشود تن صدا هم یکی از نشانه هاي زبان بدن هست. به این ترتیب اگر حین گفتگو با فردی متوجه شدید صدای او مرتب بحبوحه می‌گیرد و دوباره پایین می‌آید به این معناست که فرد مقابل شما به موضوع گفتگو علاقه مند هست و با لذت آن را دنبال می‌کند.

 

7. تقلید زبان بدن یعنی وضعیت موثر پیش میرود… 

زمانی که همراه یک همراه در کافی شاپی نشسته اید و زبان بدن یک دیگر را ناخودآگاه تقلید می‌کنید یعنی وضعیت، حسابی مفید هست و این ملاقات با رضایت طرفین پیش می‌رود. همچون مثال اگر شما یک پای خودرا روی پای دیگر می‌اندزید و طرف مقابلتان هم همین کار را می‌کند همین این که همه ی چیز به خوبی پیش میرود و هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

 

8. دست به سینه یا حالت تدافعی 

به سرنخ هاي زبان بدن حسابی دقت کنید. اگرچه در همین خصوص باید شرایطی که فرد آن قرار دارد هم مورد بررسی قرار گیرد تا سپس بتوان برای زبان بدنش مصداق عینی پیدا کرد.

 

وقتی فردی دست به سینه مینشیند می‌تواند به این معنا باشد که او خودش را بسته هست چون در حالت دفاعی قرار دارد و چه بسا احساس خطر میکند. با این حال باید این مضمون را هم درنظر گرفت که گاهی سرمای هوا یا راحت نبودن صندلی اي که فرد روی آن نشسته میتواند واسطه شود که وی دست به سینه بنشیند؛ پس ابتدا اساس را بررسی و سپس زبان بدن را تعبیر کنید.

 

9. زبان بدن چطور میگوید که فرد راحت نیست… 

تا به حال حین یک مکالمه، فرد رو به روی شما ابروهایش را بالا برده هست؟ آیا میدانید این حرکت یکی از سیگنال هاي معنادار زبان بدن هست؟

 

وقتی فردی ابروهای خودرا بالا می‌برد به این معناست که احساس سهولت نمیکند. حال این ناراحتی میتواند حسی توأم با غافلگیری ناخوشایند، ترس یا نگرانی باشد.

 

با این توصیف اگر از فردی درمورد مدل اخیر موهایتان پرسیدید و او در حالیکه با کلامش از شما تعریف کرد اما ابروهایش را بالا برد یعنی این که خیلی هم مدل اخیر موهایتان باب طبعش نبوده هست.

 

10. تکان دادن پاها… 

پاهای یک فرد، مشخص ترین اعضا در زبان بدن میباشند؛ بنابر این باید خیلی مراقب حرکات انها بود. اگر فردی مرتب پاهایش را تکان می‌دهد به این معناست که از درون، بیقرار و عصبی هست و خب این رفتاری نیست که به چشم دیگران نباید؛ حتی اگر آن فرد در ظاهر لبخند بزند.

 

جدیدترین مطالب سایت