سن مناسب خرید گوشی موبایل برای فرزند

سن مناسب خرید گوشی موبایل برای فرزند

چه زمانی برای فرزندم گوشی موبایل بخرم؟ 

امروز با پیشرفت ارتباطات و تکنولوژی موبایل در معرض همگان قرار گرفته اسـت و یک وسیله ارتباطی و سرگرمی می‌باشد کـه بسیار از نوجوانان و حتی کودکان علاقه زیادی برای ان قاعل هستند.

 

آیا زمان مناسب خرید گوشی موبایل برای فرزند چه زمانی اسـت؟

اینروزها تعداد زیادی از کودکان گوشی موبایل هوشمند دارند، سوالی کـه ذهن خیلی از والدین را مشغول بـه خود می‌کند این اسـت کـه داشتن یک موبایل هوشمند تا چه اندازه می‌تواند برای کودک مضر باشد.

 

بـه گزارش تالاب کودکان از سن 6 یا 7 سالگی یک موبایل یا تبلت می‌خواهند و گاهی والدین مجبورند نیازهای آن ها را برآورده کنند. اما چه زمانی برای تهیه ابزار هوشمند برای فرزندمان مناسب اسـت؟

 

نکات خرید گوشی برای نوجوانان

سن مناسب خرید گوشی موبایل برای فرزند

از چه سنی برای فرزندان گوشی موبایل بخریم؟

تحقیقات نشان می‌دهند کـه نیمی از کودکان 11 ساله در ایالات متحده ایالات امریکا یک اسمارت فون دارند و نوجوانان 14 ساله هم بـه اندازه افراد بزرگسال از موبایل هاي‌ هوشمند استفاده میکنند. وقتی تمام دوستان فرزند شـما یک تلفن همراه داشته باشند خیلی سخت کـه شـما هم این ابزار را برای او تهیه نکنید.

 

مجله تالاب: اگر بخواهیم سخت گیری کنیم فرزندمان از ما دور می‌شود و اگر هرچه کـه بخواهد برایش فراهم کنیم هم ستم بزرگی در حق او کرده ایم زیرا کـه دراین شرایط فرزندمان قدر هیچ چیزی را نمی‌داند، روحیه وابستگی اش تقویت میشود و نمی‌تواند در زندگی پیشرفت کند. دراین اوضاع نا بـه سامان چه کنیم؟

 

تنها راه حل این اسـت کـه باید منتظر زمان مناسب باشیم. باید کودک خودرا آگاه کنیم و بـه او بگوییم کـه چه زمانی می‌تواند یک تلفن همراه هوشمند یا یک تبلت داشته باشد. وقتی کودک ما نشانه هایي از خود بروز داد کـه مطمئن شدیم او آماده استفاده و نگه داری از یک ابزار هوشمند اسـت، می‌توانیم این ابزار را برای او تهیه کنیم.

سن مناسب خرید گوشی موبایل برای فرزند

موبایل برای ایمنی

داشتن موبایل برای کودک یک نیاز اسـت، اما داشتن یک موبایل هوشمند خیر. برای ارتباط با فرزندتان مثلاً وقتی کـه بـه مدرسه می‌رود، یک موبایل لازم اسـت، البته بـه شرطی کـه درمورد ان با معلم، ناظم و مدیر صحبت کرده باشید. اما نیاز نیست کـه این موبایل یک موبایل هوشمند با کارایی هاي‌ بالا باشد.

 

سن مناسب خرید گوشی موبایل برای فرزند

کودک من تا چه اندازه ای مسئولیت پذیر است؟

نسبت بـه فرزندتان شناخت کافی داشته باشید، وی را آنالیز کنید و ببینید تا چه اندازه مسئولیت پذیر اسـت، ببینید تا چه اندازه از وسایل شخصی اش مراقبت می‌کند و ببینید تا چه اندازه عاقلانه برخورد میکند. اگر فرزندتان مسئولیت پذیر اسـت و با تصمیمات شـما موافقت می‌کند، میتوانید یک اسمارت فون برای او بخرید اما این قدم اول اسـت، باید نکات دیگری را هم مد نظرتان داشته باشید.

 

چه زمانی برای فرزندم گوشی موبایل بخرم

سن مناسب خرید گوشی موبایل برای فرزند

آیا روی کودکم نظارت کافی را دارم؟

فرزند شـما چه نوع دوستانی دارد؟ چقدر با انها وقت میگذارند؟ رفتارها و شوخی ها آن ها چگونه اسـت و از چه لغاتی استفاده می‌کنند؟ این سوالات مهم اسـت زیرا کـه وقتی برای فرزندتان یک موبایل هوشمند بخرید، نمیتوانید دسترسی او بـه اینترنت و همچنین شبکه هاي‌ اجتماعی و ارتباطی را قطع کنید.

 

شـما میتوانید محدودیت هایي را ایجاد کنید اما همیشه یک راه فرار وجوددارد. بنابر این باید بر روی فرزندتان بازرسی کافی را داشته باشید تا بدانید او چه چیزی در اینترنت قرار میدهد و چه چیزی از اینترنت دریافت میکند، گاهی استفاده غلط از اینترنت و شبکه هاي‌ اجتماعی تاثیرات بدی روی روحیه کودکان می‌گذارد.

 

خرید موبایل برای کودکان

سن مناسب خرید گوشی موبایل برای فرزند

برای فرزندتان الگوی خوبی باشید

نخستین الگوی کودکان در زندگی پدر و مادر هستند. آن ها همانند والدین شان رفتار میکنند، وقتی شـما مدت زیادی با تلفن همراه خود مشغول باشید طبیعتا کودک تان هم این رفتار را تقلید می‌کند.

 

اما اگر خودتان را الگو قرار دهید ودر میهمانی ها، هنگام رانندگی و یا تماشای تلویزیون تلفن همراه تان را کنار بگذارید و بـه او بیاموزید کـه چه زمان هایي باید از تلفن همراه استفاده کند، کودکان هم سعی میکند تا همانند شـما رفتار کند.

 

عده اي از والدین برای سرگرم کردن فرزندشان تلفن همراه خودرا بـه او میدهند کـه اینکار درست نیست. شـما باید با کودک خود رک و روراست باشید، با زبان خودش با او حرف بزنید سعی نکنید فرزندتان رابا حرف هایي بترسانید یا فریب دهید.

 

برای کودک تان وقت بگذارید و متناسب با سن سالی کـه دارد وی را هدایت کنید و بـه فرزند خود آموزش دهید کـه چگونه از یک اسمارت فون استفاده کند.

 

بهتر اسـت در سن مناسب برای فرزندتان گوشی موبایل تهیه نمایید .

جدیدترین مطالب سایت