معایب جبران ناپذیر تنها بودن و گوشه نشینی

معایب جبران ناپذیر تنها بودن و گوشه نشینی

گوشه نشینی و تنها بودن میتواند اثرات منفی داشته باشد

 

افرادی که دوست دارند تنها و یا گوشه نشین باشند متاسفانه زودتر مبتلا به بیماری افسردگی می شوند و میتواند زندگی را برای خود سرد و منفی کند . 

 

گوشه گیری , گاهی اوقات همه ی ما احتیاج داریم که مدتی را در تنهایی سپری کنیم. محرک هاي بیرونی بسیار زیادی وجود دارند که نیاز به تفکر و کشف مجدد خودرا ایجاد می‌کنند، از این رو تنها بودن گزینه خوبی دراین شرایط قلمداد میشود و حقایق نیز همین گونه است.

معایب جبران ناپذیر تنها بودن و گوشه نشینی 

به گزارش تالاب به نقل از “استپ تو هلث”، اما آیا تنهایی طولانی مدت برای ما خوب است؟ اگر فردی هستید که زندگی در تنهایی و انزوا را ترجیح می‌دهید، احتمالا تا کنون فردی بشما گفته است که این شرایط می‌تواند برای سلامت شما زیان آور باشد. اینگونه نیست؟

 

آیا تا کنون درمورد عوارض جانبی تنهایی چیزی شنیده اید؟ اگر چه تنهایی میتواند بعضی فواید را برای شما به همراه داشته باشد، اما خالی از عیب نیز نیست. همه ی ما به دوران هایي برای تنها بودن احتیاج داریم تا حالات فعلی خودرا محاسبه کرده و تصمیم گیری هاي درستی در آرامش داشته باشیم.

 

این‌که تحت تاثیر بعضی رویدادها و شرایط قرار بگیریم، چالش اي رایج است. هنگامیکه آن ها به پايان برسند، ممکن است دریابید آنجایی که نیت داشته اید قرار بگیرد، حضور ندارید. این به علت کمبود فضا برای تامل و اندیشه کافی درمورد آنچه در زندگی شما رخ می‌دهد، شکل می‌گیرد.

 

اما زمانی که تنهایی طولانی مدت را تجربه میکنید و به علائمی که نشان میدهند چیزی منفی و زیان آور در حال رخ دادن است توجهی نداشته باشید، عوارض جانبی این شرایط می‌تواند پیامد های جدی برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه با بعضی از عوارض جانبی تنهایی بیشتر آشنا می‌شویم.

 

تحریف حقایق

زمانی که با دیگران صحبت میکنید، آنچه انجام می‌دهید مبادله دیدگاه هاي مختلف است. این بشما کمک میکند انچه راکه درک می‌کنید با انچه دیگران می‌بینند و درک میکنند، مورد مقایسه و سنجش قرار دهید.

 

اگر فرد پر حرف‌تری باشید، ممکن است متوجه شوید که بسیاری مواقع اعتقادات و نظرات خارجی بشما در داشتن قضاوت متعادل‌تر کمک کرده اند.

 

به گزارش سایت تالاب اما کمبود اطلاعات آن چیزی است که در دوران تنهایی تجربه می‌کنید. این شرایط سبب می‌شود تا هرچه بیشتر بر ایده هاي خود متکی باشید، تا جاییکه دیدگاهی تحریف شده از دنیای اطراف خود شکل می‌دهید. برهمین اساس ممکن است سختگیرانه‌ترین و شدیدترین شرایط را درمورد زندگی خود مدنظر قرار دهید و به تعمیم دادن آن تمایل داشته باشید.

 

بعنوان مثال، اگر دوستتان در مسیر رفتن به سر کار با شما خداحافظی نکند، اجازه میدهید این احساس در تمام طول روز شما را اذيت دهد ودر انتها اینگونه نتیجه گیری کنید که وی درکنار شما احساس سهولت و خوشحالی نمیکند.

 

با این وجود، اگر با دوستان خود به صورت مستقیم صحبت کنید، ممکن است توضیحاتی قانع کننده را دریافت کنید.

 

اضطراب

مثال پیشین تنها یک نمونه از بسیاری مواردی است که میتوان مدنظر قرار داد. اکنون، درمورد تمام شرایطی که ممکن است طی تنها یک روز برای شما رخ دهند فکر کنید. این شرایط را در طول روزهای هفته، و این‌که چند بار فکر می‌کنید فردی ممکن است سبب اذيت و اذیت شما شود، ضرب کنید. این حالت بدگمانی در انتها به وضعیتی که در بر گیرنده اضطراب خفیف یا شدید است، منجر می‌شود.

 

افزون بر این، شدت این شرایط زمانی که ایده هاي تحریف شده به خودتان اشاره دارند، بیشتر میشود.

 

شما ممکن است اشتباهی را در منزل یا محیط کار انجام دهید، و به ناگاه عباراتی مثل “تو بی ارزش هستی” در ذهن شما نقش ببندند.

 

از این رو، شما به دیگران اعتماد ندارید، به خودتان اعتماد ندارید، و با هیچکس که میتواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند یا احساس شما نسبت به عوامل بیرونی را تغییر دهید، صحبت نمیکنید. دراین شرایط، اضطراب نمایان می‌شود و تحریف هرچه بیشتر شما را در موقعیتی دشوار قرار می‌دهد که توقف آن بسیار دشوار است.

معایب جبران ناپذیر تنها بودن و گوشه نشینی

افسردگی

هنگامیکه انزوا، بدگماني و اضطراب رابه هم پیوند میخورند، نتیجه آن فقدان امید و از دست رفتن معنای زندگی می‌شود.

 

هنگامیکه نگاه شما به همه ی چیز منفی است و هیچ محرک مثبتی را نمیتوانید بیابید، زندگی بسیار پیچیده و دشوار می‌شود.

 

گرچه کارتان برای شما اهمیت دارد، شادی و خوشبختی با رابطه شما با جهان پیوند خورده است.

 

سایت تالاب : برهمین اساس است که شبکه هاي اجتماعی در دنیای امروز از موفقیت بالایی برخوردار شده اند. شما نیاز دارید درمورد انچه برای شما رخ میدهد، این‌که چه میزان بشما دریک مهمانی خوش گذشته است، این‌که حضور دریک رستوان چه میزان جذاب بوده است، و حتی موارد بدی که برای شما رخ می‌دهند، صحبت کنید.

 

تجربه مجدد رویداد های گذشته برای لذت بردن دوباره از انها، یا این‌که احساس تنهایی نکنید، یکی از نیازهای پایه و اساسی انسان است.

 

با این وجود، نمایان شدن عوارض جانبی تنهایی غالباً حالت انتخابی ندارد، بلکه بیشتر بشما تحمیل میشود.

 

برهمین اساس، ترکیب فعالیت هایي مثل مدیتیشن، تامل و اندیشه، یا کارهای انفرادی با تعاملات اجتماعی خارج از محیط کار و منزل ایده خوبی است.

 

جدیدترین مطالب سایت