16 کارهای مفید که باید عادت شوند

16 کارهای مفید که باید عادت شوند

کارهای مفید که باید عادت شوند

 

16 موزد از برترین و خوب ترین کار هاي که باید به صورت عادت شوند با ما در سایت تالاب باشید برترین راه برای ایجاد عادات خوب در زندگی، شروع کردن از چیزهای کوچک هست. در این مقاله به شما نکاتی را یاداوری خواهیم کرد که انجام دادن آن ها هر روز فقط چند دقیقه طول می کشد، اما تأثیرات مثبت آن در زندگی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود.

 

1. شستن دندان‌ها و نخ دندان

این دو کار نه تنها باعث پیشگیری از پوسیدگی دندانهای شما می‌شود، بلکه زندگی شما را نیز نجات می دهد. انجمن دندانپزشکی ایالات امریکا دوبار مسواک در روز و یک‌بار نخ دندان را پیشنهاد می‌کند. عدم رسیدگی به بهداشت دندان خطر ابتلا به زوال عقل، دیابت، مریضی کلیوی و سرطان را بالا می‌برد.

 

16 کارهای مفید که باید عادت شوند

 

2. لبخند زدن به روی خودتان در آینه

درست بعد از این که مسواک زدید، در آینه نگاه کنید و برای 10 ثانیه لبخند بزنید. تحقیقات نشان داده هست که آن گونه رفتارها باعث تغییرات مثبت در خلق و خوی شما می‌شود.

 

3. نوشتن مهمترین کارهای روزانه

جمله مشهور “قورباغه را قورت بده” مهم‌ترین کاری که باید در طول روز انجام دهید را بنویسد و تصمیم بگیرید که اول از همۀ آن را با موفقیت انجام دهید.

 

16 کارهای مفید که باید عادت شوند

4. مرتب کردن رختخواب

شروع روز با انجام یک کار کوچک آسان به شما اعتماد به نفس می دهد. زمانیکه خسته به منزل برمیگردید، نیاز نیست برای مرتب کردن به خود زحمتی دهید.

 

5. ابراز قدردانی

قدرانی نسبت به چیزهایی که دارید، می تواند آرامش خاصی به زندگی شما بیاورد.

 

6. تفکر و مدیتیشن

صرف تنها چند دقیقه زمان در طول روز باعث کاهش خطر ابتلا به مریضی روانی، فشار خون پایین و کاهش استرس می‌شود. در ساده ترین حالت ممکن، نشستن در یک مکان آرام و شمردن نفس ها را تجربه کنید. تمام دقت خود را به شمردن نفس ها جلب کنید، نه به افکار درون سرتان.

 

7. گوش دادن به پادکست

اگر فرصت کافی برای نشستن و کتاب خواندن ندارید، گوش دادن به پادکست هاي کوتاه یک راه بینظیر برای کسب اطلاعات به روز هست.

 

8. لباس پوشیدن کمی بهتر از حد انتظار

اینکار آسان هست و نه تنها باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید، بلکه بازخورد مثبتی نیز از اطرافیان دریافت خواهید کرد.

 

9. مدیریت ریخت و پاش

بعد از این که از چیزی بهرهگیری کردید، بلافاصله آن را سر جایش بگذارید. گذشته از خواب ریخت و پاش ها را مرتب کنید. اینکار به شما کمک می کند تا ذهن پاکتری داشته باشید و تمرکز درست تر بر روی چیزهایی که می خواهید داشته باشید.

 

16 کارهای مفید که باید عادت شوند

10. امتحان کردن چیزهای جدید

انجام کارهای اخیر مثل صحبت با افراد اخیر، تجربه کارهایی که قبلا انجام نداده اید را در زندگی خود داشته باشید.

 

11. نوشتن

نوشتن نقش موثری در پیشرفت شما دارد. به شما کمک می کند احساس خوبی داشته باشد و انگیزه برای پیشرفت اکثر داشته باشید.

 

12. زیاد قدم زدن

اگر میتوانید پیاده به محل کارتان بروید. زمانیکه به مشکل برخورده اید در محیط اطراف کار یا منزل خود قدم بزنید این ورزش فقط برای بدن شما خوب نیست، سطح انرژی، خلاقیت و خلق و خوی شما را افزایش می دهد.

 

16 کارهای مفید که باید عادت شوند

13. ایجاد رمزهای عبور الهام بخش

به خاطر مسائل امنیتی هم که شده، بهتر هست هر چند ماه یکبار رمزهای عبور خود را عوض کنید. گزینش رمزهای الهام بخش باعث یادآوری نکات دیدنی در زندگی شما میشود.

 

14. “نه” گفتن

نه گفتن می تواند در وقت و انرژی شما صرفه جویی کند. اگر نمی خواهید کاری را انجام دهید و برای آن وقت ندارید و مزیتی هم برای شما ندارد، فقط بگویید “نه”!

 

15. چرت روزانه

تنها 10 دقیقه چرت نیمروزی باعث بهبود در سلامت سیستم ایمنی، انرژی، عملکرد شناختی و نظارت عاطفی می‌شود.

 

16. ورزش

نیاز نیست مدت زمانی طولانی در روز به ورزش اختصاص دهید. حتی ورزشی سبک به مدت 7 دقیقه به طور مداوم می تواند نتایج مثبت غیرقابل انتظاری برای شما به همراه داشته باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت