5 ترفند برای کنترل زندگی

5 ترفند برای کنترل زندگی

آیا شما رهبر زندگی خودتون هستید؟

 

در زندگی خود باید قابلیت این را داشته باشید که نظارت زندگی خود را در دست داشته باشید این ترفند را در این مقاله آموزش میدهیم در فرهنگ امروز، مهارت هاي رهبری اهمیت زیادی دارن.

 

به گزارش تالاب ما دیگران رو زیر نظر می‌گیریم، تقلید میکنیم و پیشنهاد هاي افراد معتبری که سخت کار کردن و یه مثال حقیقی برای ما هستن و، دنبال میکنیم.اما این فقط سازمانا نیستند که به رهبری و هدایت نیاز دارن، بلکه قدرتمندترین بخشی که به رهبری نیاز داره زندگی خودتونه.

 

آخرین باری که احساس میکردید روی زندگی تون کاملا بازرسی دارید، همگام با اهدافتون پیش می رید و همۀ ي قسمت هاي مهم زندگی تون رو سر و سامون دادید، کی بود؟

 

علت مطرح کردن این سوال، این نیست که حالتون رو بد کنیم، چنین کاری ساده نیست « واقع گرایانه هم نیست » و نمیشه همۀ وقت با تمام قوا کار کرد. اما اینو باید بدونید و یادتون باشه که شما بازرسی زندگی رو به دست دارید. این زندگی شماست و شما مسئولش هستید تا مطمئن بشید براساس استانداردایی که دارید، همۀ چیز مفید پیش میره یا نه!

 

 

اگه فکر می‌کنید هنوز برای رسیدن به این ذهنیت، باید تلاش کنید، فکر می‌کنم این پیشنهاد ها کمکتون کنند:

 

1- هدف گذاری کنید.

 

تمام رهبران بزرگ، هدف گذاری می‌کنند. اونا نقاط عطفی که می خوان بدست بیارن رو شناسایی میکنند، سپس اهداف عملی خاصی که کمکشون می کنه به اونجا برسن رو می سازن. چه بخواید یه سازمان رو هدایت کنید، چه زندگی خودتون رو، باید به آینده نگاه کنید و تصمیم بگیرید که هدفتون چیه، بعد بفهمید چطور میشه به اونجا رسید. از حالا براساس این که شش ماه دیگه، یه سال یا پنج سال دیگه می خواید به کجا برسید هدف گذاری کنید.

 

در حالیکه مهمه هدف گذاریتون واقع گرایانه باشه، من شما رو تشویق میکنم تا رویاهایی بزرگ داشته باشید! خودتون رو با چیزی که تو قبل بدست آوردید محدود نکنید و خودتون رو کمی اکثر رشد بدید. من فکر می‌کنم اهدافی که می تونید با کمی نظم و ترتیب و برداشتن گام هاي درست بدست بیارید، شگفت زده تون می کنه.

 

2- شجاع باشید.

تمام رهبران بزرگ شجاعت دارند، معناش این نیست که از چیزی نمی ترسند. شجاع بودن یعنی اونا می دونند چطور به ترساشون غلبه کنند و ریسکای بزرگ رو بپذیرن. شجاعت، مهارت با ارزشیه که باید تو زندگی پرورش پیدا کنه. از چیزایی که باعث ترستون می شه اکثر آگاه بشید، می خواید شغلتون رو رها کنید و کسب و کار خودتونو راه بندازید؟

 

می خواید از اضافه وزنی که سال هاست آزارتون می ده خلاص بشید؟ این ترس می تونه هر چیزی باشه. اگه اینکار باید انجام بشه تشویقتون میکنم شجاعتتون رو تقویت کنید و انجامش بدید! یه بار دیگه هم میگم، این زندگی شماست و کسی قرار نیست کارای سخت رو به جای شما انجام بده، پس با شجاعت رهبری کنید.

 

3- از اشتباهاتتون یاد بگیرید.

همۀ رهبرای بزرگ از اشتباهات خودشون درس می‌گیرند. صادقانه بگم، چون هیچکس کامل نیست، حتی قابل احترام ترین رهبران جهان هم گاهی ممکنه اشتباه کنند و یا خطاهایی تو قضاوتشون مرتکب بشن. چیزی که یه رهبر بزرگ رو از بقیه انسانا جدا می کنه نوع درس گرفتن از اشتباهاتشه.

 

یه مورد مهم دیگه که باید یادتون بمونه، اینه که تو این زندگی ممکنه بارها و بارها و بارها اشتباهاتی رو مرتکب بشید، اما این اشتباهات نیستند که شما رو تعریف میکنند، بلکه چگونگی حل کردن اونهاست که این کارو انجام می ده. خودتون رو به خاطر اشتباه کردن سرزنش نکنید، یه قدم به عقب بردارید، درس بگیرید و مشکلتون رو حل کنید.

 

4- تثبیت طرز فکر دانش آموزی

یه رهبر بزرگ، همۀ وقت باید در حال یادگیری باشه. اونا می دونند که همۀ چیزو نمی دونند و نمی تونند همۀ چیزو بدونند. اگه می خواید رهبر زندگی خودتون بشید، شما هم باید اینو بدونید. با خوندن کتاب، مراجعه به کارگاه هاي آموزشی و کلاس ها ادامه بدید. خودتون رو با افرادی احاطه کنید که به شما یاد میدن و شما رو به چالش می کشن و باعث می شن رشد کنید.

 

به دنبال اطلاعات تو موضوعات اخیر باشید و به سوال پرسیدن ادامه بدید. اطلاعات زیادی تو این جهان وجود داره که باید یاد بگیرید. کنجکاوی خودتون رو حفظ کنید و تا جای ممکن، یادگیری این اطلاعات بی پایان رو ادامه بدید.

 

5- کسی که هستی رو بشناس و بهش افتخار کن.

تمام رهبران بزرگ، عزت نفس دارند. اونا خودشون رو به خوبی می شناسن و با وجود چالشای زندگی، به ذات و نفس خودشون افتخار میکنند. برای این که تو زندگی خودتون واقعا رهبری بزرگ باشید، باید یادتون باشه که چه کسی بودید. شاید کمی به نظرتون ناخوشایند بیاد، اما حقیقت داره. هرچه سریع تر خودتون رو بشناسید و بهش احترام بذارید، زودتر هم به توانایی ها، قابلیت ها و تصمیمات خودتون اعتماد پیدا خواهید کرد و تبدیل به رهبر زندگی تون خواهید شد.

 

جدیدترین مطالب سایت