افشایی راز مولتی میلیاردرها

افشایی راز مولتی میلیاردرها

 راز مولتی میلیاردرها

 

با افشایی راز هاي ناگفته مولتی میلیارد هاي جهان شما را به این راز آشنا می‌کنیم میلیاردرها رازهایی که دارند که با آن ها پولدار شده اند. شما هم اگر می خواهید جزو انسان هاي پولدار باشید به شما توصیه می‌کنیم این رازها را بدانید.

مولتی میلیاردر شدن مستلزم اراده و پشتکار و تلاش فراوان هست. گرچه داشتن شم اقتصادی هم کمک زیادی در ثروتمند تر شدن می کند. اگر باور و اراده‌ي عمیقی داشته باشیم، هیچ محدودیتی در رسیدن به آن‌چه فراتر از آن هستیم وجود ندارد.

 

دوستان پولدار بسیاری دارم که مدت‌ها هست از من خواسته‌اند این مقاله را بنویسم. دیروز با میلیاردرِ آینده، جاش مک‌آفی «بنیان‌گذار موسسه‌ي مک‌آفی»، گفت‌وگو میکردم. وی به من میگفت میتوان یک شرکت میلیارد دلاری تاسیس کرد.

 

مثل تعداد زیادی از رفقای متمول‌ام، وقتی صحبت به الگوی ذهنی مولتی میلیاردر شدن میرسد، دیگر نمیتواند جلوی خودش را بگیرد.

کنس کول، طراح سرشناس مد، گفت چسبیدن به آن‌چه در ذهن‌تان می‌گذرد، کلید تاسیس یک کسب‌وکار پایدار هست. کوین اُ‌لیری «ستاره‌ي آلبوم‌ي تلویزیونی شارک تانک» به من نشان داد که فقط با ایجاد و نگه داشتن روابط سودآور میتوان به این هدف رسید.

 

برت جاکوبز، موسس مشترک شرکت البسه‌ي لایف ایز گود، به من توصیه کرد تا انتظارات و آرزوهای ام را با سهامداران زیاد‌ي شرکت در بین بگذارم.

 

کَت کول، مدیرعامل شرکت سینابون، گفت در این راه هر چیزی را امتحان کنید – ولی فقط برترین‌ها را نگه دارید. مارکوس لمونیس، ستاره‌ي تلویزیونی برنامه‌ي پرافیت، به من نشان داد چگونه با بهرهگیری از استعدادها‌ي‌ام میتوانم به همۀ چیز برسم. کوین پلنک، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت آندر آرمر، از تجربه‌اش که چرا باید فقط بر فروش برترین محصول تمرکز کرد، سخن گفت.

در حال حاضر میتوانم با توصیه‌هایي که از دوستان پولدارم گرفتم، کارم را شروع کنم،‌ ولی در مقام یک مولتی میلیاردر دوست دارم نظرات خودم را راجع به این‌که چگونه می توان یک کسب و کار بزرگ راه اندازی کرد، برای تان بنویسم:

 

به فراتر از خودتان فکر کنید

بیشتر آدم‌ها موفقیت را برای خودشان میخواهند، نه برای دیگران. میخواهند همۀ‌ي جوایز را ببرند، اسم‌شان در مجلات برده شود، و میلیونها دلار دربیاورند. رسیدن به همۀ‌ي اینها مفید هست، ولی باید انگیزه‌اي فراتر و بزرگ تر از خودتان را برگزینید. باید به این درک برسید که اهداف‌تان از شما بزرگ تر میباشند. نگران نباشید زیرا این تفکر، موفقیت‌هاي بیش‌تری را برای‌تان جذب می کند.

 

یک رهبرِ از خود قبل بیش‌تر به رشد دیگران دقت میکند، و در عوض با اینکار باعث رشد خودش نیز می شود. بعنوان سرگرمی، اغلب آهسته می‌دوم و وزنه می زنم. هنگام انجام این تمرینات، به این نتیجه رسیده‌ام هرگاه به دیگران کمک میکنم قویتر و سریع تر از وقتی میشوم که این کارها را به تنهایی انجام می‌دهم.

 

کمک به دیگران به همان اندازه از شما وقت میگیرد که بخواهید کاری را برای خودتان انجام دهید. کسانی که می خواهند توانگر شوند، ابتدا باید دیگران را توانا کنند.

 

با متخصصان متحد شوید

هر مولتی میلیاردر  گروهی از متخصصانی همراه‌اش دارد که به وی توصیه‌هاي راهبردی می دهند. هر گاه هر فردی به شما اظهارنظری کرد، فقط باید به برترین‌شان گوش فرادهید. تعداد زیادی از آدم‌هایي را می‌شناسم که به حرف آدم‌هاي نادرست گوش دادند و بعدها دچار پیامدهای ویرانگری شدند. در صنعت تان به دنبال آدم‌هاي متخصصی بگردید که بتوانید آن‌ها را تحت تسلط درآورید و با آن‌ها دوست شوید.

 

استخدام یک مربی اجرایی، برترین راه برای رسیدن به مرحله‌ي بعدی هست. ممکن هست یک دوست توصیه کند که “باید بیش‌تر حرکت شنا انجام دهید”، ولی یک مربی به شما نشان میدهد چگونه این حرکت قوی‌ترتان می کند و به شما انگیزه‌ي حرکت می دهد. فردی را بعنوان معیار پیدا کنید که بتواند نیازهای‌تان را شناسایی کند.

 

بیشتر مربیان اجرایی در هر جایی که باشند، معمولا ۱۰ تا ۲۰ درصد درآمد سالانه‌تان را بعنوان دست‌مزد طلب میکنند، که اغلب اگر به توصیه‌هایشان عمل کنید، ‌پرداخت این مبلغ کار زیاد سختی نیست.

 

سامانه‌ای ایجاد کنید که بتوانید از هر چیزی حداکثر استفاده را ببرید

مولتی میلیاردر ها نمی توانند اینکار را به تنهایی انجام دهند. سامانه‌ها و فرایند‌هایي دارند که به آن‌ها امکان می دهد از توانایی‌ها و استعدادهای‌شان حداکثر بهره را ببرند. همۀ وقت راه‌هاي بهتر و سریع‌تری برای انجام کارها وجود دارد. اگر بتوانید سامانه‌اي برای موفقیت‌تان ایجاد کنید، در نهایت میتواند کمک خوبی به شما بکند. ولی نکته‌ي مهم این هست که این سامانه ناشی از ایده‌ي خودتان باشد، نه دیگری.

 

در هر روز، عادات، ابزار و سامانه‌هاي مشخصی دارم که از آن‌ها کمک میگیرم تا بهتر و موثرتر عمل کنم. پیش از این فکر می کردم باید در ساعت به خصوصی بیدار شوم تا بتوانم به موفقیت برسم، ولی متوجه شدم زمان بحبوحه بهره‌روی‌ام بین ساعات ۱۰ شب تا ۴ بامداد هست. به شکل خنده‌داری شب‌ها دیر می‌خوابیدم ولی مزایای فراوانی در اینکار پیدا کردم. گرچه، بیداری تا ساعت ۵ برای همۀ کارساز نیست. باید سامانه‌اي بیابید که به درد خودتان بخورد.

 

بازاریابی و فروش

بازاریابی یعنی اینکه به همۀ در مورد خودتان پیام بفرستید، و فروش یعنی این‌که مردم آن پیام‌ها را از شما بخرند. بازاریابی کمک‌تان میکند برای خودتان اعتبار ایجاد کنید و فروش زمانی اتفاق می‌افتد که آدم‌ها به شهرت‌تان اعتماد کنند. بازاریابی مثل نخاع میماند و فروش مثل ستون مهره‌ها. اگر پشتوانه‌ي قدرتمندی میخواهید، باید به هر دوی این مهارت‌هاي مهم مسلط شوید.

 

مولتی میلیاردرها در اساس‌ي بازاریابی و فروش دارای تخصص فراوانی میباشند. مهارت‌هاي‌شان به صورت ماهرانه‌اي آن‌ها را به سطوح بالا می رساند و به آن‌ها امکان می‌‌دهد تا از زندگی به برترین شکل لذت ببرند. در این جهان، باید بفروشید،‌ در غیر این صورت،‌ فروخته خواهید شد.

 

باید هم‌چنین بدانید بازار از شما چه می خواهد و راهی پیدا کنید تا به شکل راهبردی نیازهای بازار را فراهم سازی کنید. در مجموع، محصول برای فروش پیدا کنید «فروش» و داستانی در مورد آن محصول بسازید «بازاریابی».

 

تصمیمات سریع بگیرید

همۀ‌ي ما تصمیمات بسیاری در طول روز می گیریم. ولی، آدم‌هاي پولدار به سرعت تصمیم می گیرند زیرا آن‌ها خود را به خوبی می‌شناسند. بیشتر آدم‌ها درمورد‌‌ي چگونگی تصمیم‌گیری هیچ آموزشی ندیده‌اند. در عوض، به دنبال آدم‌هایي میگردند که اینکار را برای‌شان انجام دهند. به همین علت هست که تنها ۱۰ درصد آدم‌هاي جهان کارآفرین میباشند و میتوانند ۹۰ درصد بقیه را بعنوان نیروی کار به کار بگیرند.

 

تصمیمات سریع می توانند در ثروتمند شدن به شما کمک کنند. اخیرا شخصی به من گفت نمیتواند در رویداد خاصی شرکت کند زیرا نمی داند اصلا آن‌جا باید چه کاری انجام دهد. به جای تصمیم‌گیری فقط برای‌ام چند عذر و بهانه آورد و به سرعت از مهلکه فرار کرد. اگر وی مولتی‌میلیاردر بود، ‌با جسارت تصمیم میگرفت و به من می گفت می تواند در آن رویداد شرکت کند یا خیر. تصمیم بگیرید، عذر و بهانه نتراشید.

 

اولویت‌هایتان را مدیریت کنید

اولویت‌بندی یعنی انجام کارها به ترتیب اهمیت‌شان. ممکن هست در طول روز کارهای بسیار برای انجام دادن داشته باشید،‌ ولی فقط برای انجام آن‌هایي اقدام کنید که برای‌تان بیش‌ترین سود و فایده را داشته باشند. باید همواره این عادت را در خود پرورش دهید که فعالیت‌هایي که زمان، انرژی و پول‌تان را هدر میدهند را حذف یا به دیگران محول کنید. زمان تان محدود هست.

 

اولویت‌هاي اصلی‌تان در ۲۰۱۶ چه میباشند؟ چگونه می خواهید آن‌ها را انجام دهید؟ بهتر هست اهداف‌تان به اندازه‌ي خودتان و توانایی‌تان بزرگ باشد. بیشتر آدم‌ها اهداف بسیار کوچکی اتخاذ می کنند. افزایش اندکی از درآمد‌تان هرگز در مسیر مولتی میلیاردر شدن برای تان به اندازه‌ي کافی الهام‌بخش نیست.

 

در عوض، اهداف‌تان را به شکل قابل ملاحظه‌اي بالا ببرید؛ مثلا بخواهید سرعت رشد کسب‌وکارتان را تا چهار برابر افزایش دهید. هدف‌تان هر چه باشد، به همان اندازه ذهن‌تان دنبال راهی برای تحقق‌اش می گردد.

 

به صورت خستگی ناپذیری تولید کنید

در شب‌هاي وسط هفته، آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل، ۹۸ درصد آدم‌ها استراحت می کنند که اینکار کاملا احمقانه هست! قطعا نیاز به استراحت دارید، ولی باید ساخت هم داشته باشید. وقتی آدم‌هاي بسیاری نیازمند کمک‌تان میباشند، هرگز با خودخواهی وقت باارزش‌تان را تلف نکنید! آیا می‌دانستید شادی حقیقی، مشاهده محصول کارتان هست؟

 

یک بازیکنِ سرشناس ان‌بی‌اي به من اعتراف کرد نمیتواند روزش را بدون پرتاب ۱۰۰۰ شوت به سمت سبد به اتمام برساند. هر روز به خودش این نکته را گوشزد می کند: “بسکتبال هدف زندگی من هست”. وی حتی تحملِ از دست دادن وقت‌هاي اضافی بازی را نیز ندارد؛ در غیر این صورت، احساس سرخوردگی میکند.

 

به همین علت، وی یک قهرمان هست. ایجاد پیوند میان خود و هدف‌تان راز مولتی‌میلیاردر شدن هست. برترین توصیه: کسب‌وکار را با لذت و شادی تلفیق کنید.

 

به آدم‌های دیگر خدمت کنید

با تعجب باید گفت، بیشتر مولتی‌میلیاردر ها خدمت‌رسانی به آدم‌ها را صرفا برای پول انجام نمی دهند. اگر اینکار را برای پول می کردند، با نخستین درآمد میلیاردی‌شان از اینکار، آن را رها میکردند. در حقیقت، آن‌ها اینکار را فقط برای خود آدم‌ها انجام می دهند. می دانند اول باید رضایت آدم‌هاي دیگر را جلب کنند. وقتی به آدم‌ها خدمت می کنید، از پسِ آن، سود خواهید کرد. این قانونی هست که به صورت خودکار اجرا میشود.

 

پیش از این به آدم‌هایي که بدون دریافت پول کار می کردند «بعنوان داوطلب» می‌خندیدم. اما اکنون، خودم هم همین کار را میکنم. وقتی بیدار میشوم، معمولا نخستین پرسشی که از خود می‌پرسم این هست: “چگونه در کم‌ترین زمان به بیش‌ترین آدم‌ها خدمت کنم؟”

 

نه این‌که فقط به این موضوع فکر کنم که: “امروز چگونه پول درآورم؟”  در پایان روز، همۀ وقت روی میز کارم کلی چک دارم که باید امضای‌شان کنم و به جریان بیندازم. این چک‌ها را برای خدمت‌رسانی به دیگران میکشم.

 

پیشرفت مداوم

اگر می خواهید جهان را تغییر دهید، باید از دانش‌تان بهره‌ي زیادی ببرید و با سرعت همۀ چیز را تغییر دهید. باید کتاب‌هاي زیادی بخوانید و تمام چیزهایی که یاد گرفتید را به اجرا درآورید. تعداد زیادی از دوستان متمول‌ام هرروز حداقل دو ساعت مطالعه میکنند – و گرچه مطالب کم ارزش و آسانی هم نمی خوانند. آن‌ها در مطالب تعمق و تامل می کنند و مدام یادداشت برمی‌دارند.

 

وقتی هر روز شروع به کار میکنید، از خودتان بپرسید “امروز، چگونه می توانم پیشرفت کنم؟” اگر باید مهارت خاصی بیاموزید، اینکار را حتما انجام دهید. بیشتر آدم‌ها برای کسب موفقیت‌هاي بزرگ اغلب یکی دو مهارت کم دارند. اگر می خواهید مولتی‌میلیاردر شوید، باید همۀ روزه در پیشرفت و ایجاد تغییرات در زندگی شخصی و حرفه‌اي‌تان جدی باشید.

 

انتقادات و پیشنهادها را بپذیرید

هرگز نمیتوانم توصیه‌ي جک کنفیلد را در کنفرانسی که هر دوی‌مان سخنران آن بودیم فراموش کنم. وی من را کنار کشید و با یک لحن جدی خطاب به من گفت: “دنیل! بزرگ‌ترین تفاوت میان مولف پرفروش و مولف آماتور فقط یک چیز هست: پذیرش انتقادات و پیشنهادات”. راز وی در فروش میلیون ها نسخه از کتاب‌هاي‌اش در دو دهه‌ي جدید همین مسئله بوده هست.

 

اگر میخواهید کسب‌وکار موفقی برای خود ایجاد کنید، انتقادات و پیشنهادها را باید بعنوان یک نکته‌ي بنیادی بپذیرید. انتقادات و پیشنهادات مفید و موثر ممکن هست از هر جایی به سمت‌تان بیایند. می توانند از سمت همسرتان، کودکان‌تان، همسایه یا حتی مادرتان باشند!

 

گاهی اوقات نیز میتوانند از سمت بدترین منتقدان‌تان باشند؛ این دسته افراد عموما عمیق‌ترین راه‌کارها را برای تغییر به شما ارائه میکنند. این انتقادات و پیشنهادات از هر سمتی که باشند، به آن‌ها دقت کنید و تغییرات لازم را اعمال نمایید.

 

برای مولتی‌میلیاردر شدن باید این ۱۰ الگوی ذهنی اسرارآمیز را در خودتان پرورش دهید. اگر این کارها را انجام دهید، آدم‌ها دیگر به کارتان دقت و با حمایت‌هاي‌شان به شما کمک می کنند. اگر باور و اراده‌ي عمیقی داشته باشیم، هیچ محدودیتی در رسیدن به آن‌چه فراتر از آن هستیم وجود ندارد. این مسئله مهمترین نکته در مولتی میلیاردر شدن هست. هرگز فراموش نکنید، به مردم خدمت کنید، از پسِ این خدمت، سود خواهید کرد.

 

جدیدترین مطالب سایت