اصول های مهم مالی در 30 سالگی مردان

اصول های مهم مالی در 30 سالگی مردان

اصول های مهم مالی در 30 سالگی مردان

هنگامی که مردی به 30سالگی میرسد باید حساب جیبش ویا بانکش را داشته باشد در ادامه با اصول های مهم مالی در 30 سالگی مردان سایت تالاب را دنبال کنید.

 

دهه 30 زندگی وقت آماده شدن برای تحکیم بنیان خانواده و حفظ نمودن آن است،شما می توانید برای ثبات خانواده به مسایل مالی اهمیت زیادی دهید. اگر دهه 20 زندگی تان را به بیخیالی در مورد مسائل اقتصادی گذراندید، حال که وارد دهه 30 زندگی تان شده اید باید حساب مبلغ بانکی تان را داشته و قادر به مدیریت آن باشید.

 

در این مطلب برخی از مواردی را که باید در این دوره از زندگی تان در مورد مدیریت مالی بدانید و رعایت کنید تا بتوانید آینده ای درخشان برای خود بسازید، برایتان آورده ایم.

 

1. مقداری پول ذخیره داشته باشید

شاید در دهه سی زندگی تان، تازه وارد دنیای کسب و کار شده و هنوز پولی را ذخیره نکرده اید اما این عادتی است که باید آن را از همین حالا آغاز کنید. لازم نیست که هر ماه مبلغ زیادی را کنار بگذارید، کافی است مقدار اندکی از آن را بردارید، آنوقت بی آنکه احساس کنید و پس از مدت کوتاهی مبلغ قابل توجهی را برای روزهایی که بدان احتیاج ضروری دارید، ذخیره کرده اید.

 

2. همیشه به دنبال شغل بهتری باشید

شاید از شغل تان راضی هستید و دوست ندارید که آن را تغییر دهید اما پیشنهاد ما به شما این است که هر چند وقت یک بار به مصاحبه های کاری بروید تا هم ارزش و توانایی های خودتان را محک بزنید و هم از حقوق و مزایای شرکت های دیگر باخبر شوید.

 

3. ریسک کنید

تغییر شغل یا ادامه تحصیل در دهه چهل زندگی ممکن است که خیلی به نفع تان نباشد. بنابراین اگر فکر می کنید که باید تغییری به شغل تان بدهید یا به ادامه تحصیل بپردازید، بهتر است که این تصمیم را در دهه 30 زندگی تان بگیرید. شاید این کال در حال حاضر درآمد مالی تان را افزایش ندهد اما اگر شما را شادتر کند، ارزشش را دارد.

 

4. پول تان را صرف یادگیری کنید

توصیه کارشناسان ما به شما این است که حداقل چند درصد درآمدتان را صرف یادگیری مهارت های جدید کنید. با بالا بردن توانایی هایتان و رونق دادن به رزومه کاری، در دراز مدت درآمدتان را نیز به بهترین شکل ممکن افزایش خواهید داد.

 

5. ولخرجی نکنید

مسلما با بالا رفتن توانایی و مهارت هایتان، درآمد مالی تان نیز افزایش خواهد یافت. اما این دلیلی بر ثابت کردن خودتان به دیگران نیست. شما به هیچ وجه نباید خودتان را با دیگران مقایسه کنید. اگر آنها ماشین مدل بالا دارند، دلیلی ندارد که شما هم ماشینی گران قیمت زیر پایتان بیاندازید. شما باید با توجه به هدفی که در سر دارید، برای زندگی تان برنامه ریزی و پول تان را سرمایه گذاری کنید.

 

6. رشد کنید

همه ما یک روز بازنشسته می شویم، بنابراین اگر می خواهید دوران بازنشستگی آرامی داشته باشید، حال که در دهه سی سالگی زندگی تان هستید باید تلاش کنید. یادتان باشد که پیشرفت یکی از مهمترین عواملی است که باید بدان توجه زیادی کنید. به عنوان مثال اگر در حال حاضر 20 هزار تومان در ماه کنار می گذارید، باید این مبلغ را در یک سال دیگر به 40 هزار تومان برسانید. بنابراین رشد کردن از اولویت های زندگی شماست.

 

7. خانه بخرید

یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی که در دهه سی زندگی تان می توانید انجام دهید، خرید خانه است. شاید خانه خریدن برایتان یک رویا باشد اما باید آن را جزو یکی از مهمترین هدف هایتان قرار دهید. پس زمانی که تمام بدهی هایتان را صاف کردید، پول تان را برای خرید خانه ذخیره کنید.

 

8. در مورد مسائل مالی با همسرتان صحبت کنید

اگر ازدواج کرده اید یا اگر مجردید اما نیمه گمشده تان را پیدا کردید و می خواهید که آینده خود را با او بسازید، صحبت کردن در مورد مسائل مالی نه تنها اشکالی ندارد بلکه یکی از موضوعاتی است که حتما باید با شریک زندگی تان در میان بگذارید. این کار نه تنها صمیمیت را میان شما، بلکه حساب بانکی تان را نیز افزایش خواهد داد.

 

9. برای بچه داری آماده شوید

شاید هنوز بچه ای نداشته باشید اما اگر از همین حالا به فکر آن روزهای خود باشید و مقداری پول را برای احتیاجات آن دوران کنار بگذارید، به نفع تان خواهد بود. این کار نه تنها به شما انگیزه لازم را برای تلاشی بیشتر می دهد، بلکه شما را برای یکی از بزرگ ترین تغییرات زندگی تان آماده می کند. بنابراین از همین حالا خودتان را برای شروع یک زندگی مرفه با فرزندتان آماده کنید.

 

10. الگوی دیگران باشید

 به گزارش پارس ناز همانطور که شما نباید دست از یادگیری بردارید، باید به دیگران به خصوص کودکان تان نیز از همان ابتدا یاد دهید که چگونه پول خود را مدیریت و با مسائل مالی دست و پنجه نرم کند. در واقع آنها باید مسئولیت پذیری در مورد مسائل مالی را بیاموزند، در غیر این صورت شما را با کوله باری از قسط و بدهی رها خواهند کرد.

 

11. خوش بگذرانید

به گزراش تالاب اگر چه دهه سی سالگی دهه ای است که باید خوب کار کنید و پول کافی را برای ادامه مسیر زندگی تان ذخیره کنید اما افراط در این کار اشتباه است. یادتان نرود که شما پول در می آورید تا زندگی کنید، پس مقداری از پول تان را صرف خوشگذرانی کنید وگرنه پس از مدت کوتاهی خسته و ناتوان خواهید شد طوری که انگیزه ای برای ادامه تلاش هایتان نخواهید داشت. بنابراین، اگر نمی خواهید که دهه چهل زندگی تان را خسته و فرسوده آغاز کنید، خوشگذرانی یادتان نرود.

جدیدترین مطالب سایت