چگونه افراد جذب ما شوند ؟

چگونه افراد جذب ما شوند ؟

روش هایی برای جذب افراد 

 

برای ربایش شدن باید مرتب باشیم و مجذوب در ادامه میتوانید تالاب را دنبال نمایید.  

 

به گزارش تالاب بر خلاف باور عموم، عشق و جذابیت کمتر به رمان های عاشقانه شباهت دارد و بیشتر شبیه به یک مجله روانشناسی هست. در این جا انچه علم در پشت صحنه میگوید کارساز هست، یعنی زمانی که در مورد خدای عشق صحبت به میان می‌آید.

 

از این موضوع تعجب خواهید کرد که دنیای علم زمانی که با داستان های عاشقانه و رمان رو به رو می‌شود پی به چه چیزی مي برد. یک لحظه به این موضوع دقت کنید که علم چیزی هست که باعث شده فردی مثل آرنیل آرمسترانگ روی کره  ماه پیاده روی کرده و قدم بزند. همین علم هست که کاملا بشما میگوید که چگونه قرار دیدار فانتزی تان را بگذارید.

 

بر خلاف باور عموم، عشق و جذابیت کمتر به رمان های عاشقانه شباهت دارد و بیشتر شبیه به یک مجله  روانشناسی هست. در این جا آن چه علم در پشت صحنه میگوید کارساز هست، یعنی زمانی که در مورد خدای عشق صحبت به میان می‌آید.

 

لب های شما 

یک لحظه تمام تصوراتتان را در مورد خودنمایی کنار بگذارید. نتایج مطالعه ي انجام شده در دانشگاه منچستر نشان داده که لب ها، جذاب ترین ویژگی فیزیکی زنان می باشد. زمانی که در مورد این موضوع فکر میکنید که چه میزان زن هایي مثل آنجلینا جولی یا اسکارلت جوهانسون جذاب میباشند متوجه اهمیت این ویژگی در زنها می‌شوید.

 

برای جذاب ترین شدن، رژ لب های صورتی و قرمز همچون رنگ هایي شناخته شده اند که به مدت طولانی تری میتواند مردها را مجذوب خود کند. اگر تردید دارید میتوانید رنگ قرمز را گزینه کنید- که یک رنگ کلاسیک و اثرگذار هست.

 

تماس چشمی قوی 

این گفته را فراموش کنید که چشم، پنجره ای رو به سوی روح هست. زیرا چشم ها نیز دری میباشند که باعث حفظ دقت عاشق میشوند. زمانی که ربایش کسی میشوید مردمک چشم تان کمی بزرگ‌تر میشود. آیا به این گفته انتقاد دارید؟ مردم به وضوح بیشتر ربایش مردمک های گشاد و بزرگ می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهند كه هيچگاه مهلت خيره شدن و نگاه كردن اثبات به فرد مورد نظرتان را نباید از دست بدهيد.

 

دندان های سفید مرواریدی 

تحقیقات نشان می‌دهد که دندانهای سفید و صاف جذابتر میباشند و می‌توان فرض کرد که بیشتر افراد میلی به دندانهای زرد و فاسد شده ندارند. ضروری به یاد نیست که همه ی وقت باید مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و بطور منظم با دندان پزشک تان ویزیتی داشته باشید. ولی از این موضوع تعجب خواهید كرد که چه بیشماری از افراد وجود دارند که بهداشت دهان شان را رعایت نمی‌کنند. این موضوع یکی از سیگنال های آگاهی دهنده ي سلامت هست که تکامل آن در DNA ما قرار می‌گیرد تا به بقای ما کمک کند. با بهره بردن از تكامل های صورت گرفته، مي توانيد دندان های خودرا مرتب و بطور نامرئي ارتودنسي كنيد!

 

لبخند زدن مثل یک ایموجی یا شکلک 

زمانی که می‌گوییم مثل یک ایموجی لبخند بزنید در مورد یک چهره ي شاد صحبت می‌کنیم نه یک بادمجان که شکل بدقواره و نامناسبی دارد. یک تحقیق نشان می‌دهد که مردان بیشتر ربایش کسانی میشوند که لبخند میزنند. احتمالا غرض این نیست که انها رابا ادا و شکلک گیج کنید.

 

صدایی با گام بلندتر 

صداهایی با گام بالاتر به وضوح جذابتر میباشند. محققان توصیه می‌دهند که دلیل آن این هست که صداهای بالاتر نشان دهنده ي اندازه بدن کوچکتر هست که برای جامعه ي ما جذابتر تعبیر می‌شود. همه ی ي ما این حقایق را میدانیم: افسانه یا طلسم بخار گاز. زمانی که در مورد این موضوع صحبت میکنیم به خاطر داشته باشید که کشیدن سیگار باعث کم شدن جذابیت شما می‌شود زیرا صدای شما را بم تر میکند «و دندان هایتان را زردتر میکند و میدانید که باعث سرطان می‌شود».

 

ظاهر شما دروغ نمیگوید 

با این که بنظر می‌رسد مردها بیشتر ربایش انواع بدن های کوچکتر شوند، طبق بررسی قبلی به این نتیجه رسیدیم، اما به وضوح این موضوع را میبینید که افرادی مثل شکیرا نیز بیراه نمیگویند. شاید فکر کنید که دیوانه هستیم اما نتیجه گرفتیم که این گفته به این معنی هست که همه ی ي انواع بدن خوشگل و جذاب میباشند.

 

پوشش قرمز رنگ 

تحقیق هایي انجام شده که در آنها دو تصویر از یک زن گرفته شد که کاملا نمونه هم بودند. یکی از زنها لباسهای آبی دریک تصویر پوشیده بودو در تصویر دیگر رنگ قرمز پوشیده بودو در حالت مشابهی قرار داشت. طبق نتایج این بررسی، تصویر زنی که قرمز پوش بود به صورت جذابتر و دلفریب تری رتبه بندی شد. افزون بر این مردان این مطالعه نشان دادند که سرو دارند تا بیشتر با زنانی که پوشش قرمز مایل به سرخ دارند قرار بگذارند و حتی پول بیشتری را خرج آنها کنند. لباس آبی رنگ همچین شانسی را نداشت.

 

تقارن چهره 

یکی از ویژگی هایي که همچون مهمترین ویژگیهای ربایش کننده افراد بنظر میرسد طبق گفته محققان، چیزی هست که در تماس با آن عمده انتخابی نداریم: تقارن چهره. تقارن زمانی به وجود می‌آید که سوی چپ صورت تان کاملا شبیه سوی راست صورت تان باشد و برعکس یا چیزهایی که دریک سوی شما وجود دارد کاملا مطابق با چیزهای سوی دیگر باشد. بیشتر بازیگران معروف و مدل ها دارای چهرهای بسیار متقارن میباشند.

 

شما در واقع نمی‌توانید تقارن چهره ي خودرا تغییر دهید مگر این که زیر تیغ جراحی بروید و ما امتحان این راه رابه شما توصیه نمیکنیم. اگر بطور اتفاقی چهره ي متقارنی داشتید باید ممنون و سپاسگذار ژن های تان باشید. اما اگر چهره ي متقارنی ندارید باور کنید که چیزهای بسیار مهم تری وجود دارد که میتوانید برای ربایش کردن شخص دیگری آنها را انجام دهید

 

اطمینان به نفس مهم هست 

جذابیت فقط در مورد جذابیت ظاهری نیست، در نتیجه فکر نکنید که جذابیت فقط در مورد جذابیتی هست که بطور ژنتیکی دارید – چیزهای زیادی در مورد کاراکتر شما وجود دارد که می‌تواند شما را جذاب کند. همچون مثال اطمینان به نفس یک نمونه ازآن هست که میتواند بطور گسترده باعث افزایش جذابیت جنسی شما شود.

 

افراد دارای اطمینان به نفس بیشتر برای ارسال سیگنال های مورد نظر تطبیق می یابند. هر چه سیگنال های بیشتری رابه خارج ارسال کنید سیگنال های بیشتری را در عوض دریافت خواهید کرد – فقط اینکار را بسیار سخت نکنید. حتی اگر شما جذاب ترین فرد دریک اتاق نیستید، اما داشتن این طرز فکر که شما از کسیکه هستید شاد هستید میتواند بشما کمک کند تا برداشت بهتری نسبت به تاپ مدلی داشته باشید که اطمینان به نفس کمتری دارد.

 

 در همین راستا، خصلت های غیر فیزیکی بیشماری وجود دارد که بطور باور نکردنی این خصلت ها جذاب میباشند. در مورد این خصلت ها مطالعه کنید تا به این موضوع پی ببرید که چه کارهایی میتوانید انجام دهید تا طرف تان را ربایش خود کنید.

 

چگونه افراد جذب ما شوند ؟

جذابیت فقط در مورد جذابیت ظاهری نیست‎

 

خود آگاهی 

در سردر ورودی محلی به نام اوراکل ستایش شده ي یونان باستان در دلفی، نصیحت و توصیه ي خوبی نوشته شده هست که “خودت را بشناس”. تشخيص خود همان خود آگاهی هست زیرا حاوی درک شما از شخصیت و کاراکترتان می باشد.

 

پس در واقع خود آگاهی چیست؟ روانشناسی به نام دنیل گولمن، نویسنده ي برترین کتاب پر فروش به نام هوش عاطفی، مشهور ترین تعریف از خود آگاهی را بدین صورت توصیه داده که تشخيص فرد از اوضاع داخلی، ترجیحات، منابع و نیات خود استظف با این که می‌تواند محدوده ي وسیعی از چیزها مثل نیازهای شما، امیال، شکست ها، عادت ها، چیزهایی که دوست دارید و دوست ندارید، ترجیحات و موارد دیگری را پوشش دهد، یا انچه شما را خشمگین میکند یا باعث می‌شود حالت دفاعی بخود بگیرید و بطور وارونه انچه که شما را شاد میکند. کلاً خود آگاهی حاوی همه ی ي چیزهایی هست که بشما کمک میکند تا به این سوال جهانی پاسخ دهید که من چه کسی هستم؟

 

آگاهی بیشتر از خود میتواند به شدت باعث التیام اطمینان به نفس شود. از آنجایی که آگاهی از خود ما را توانا می‌کند تا بطور شفاف نقاط ضعف و قوت خودرا ببینیم – و به ما اجازه میدهد تا دوران و انرژی بیشتری را صرف انجام کارهایی کنیم که در انها مهارت خوبی داریم. این موضوع به نوبه ي خود باعث افزایش حس اطمینان به نفس کلی ما میشود.

 

اصالت 

زمانی که یک شخص اصالت دارد از خودش نمی ترسد. شما میتوانید اصالت را هم در خودتان و هم در دیگران با خصلت هایي از قبیل داشتن درک حقیقی از حقایق، پذیرش خودتان و افراد دیگر، متفکر بودن، داشتن حس غیر خصومت آمیز از مزاح، توانایی بیان آزادانه و شفاف احساسات، راحت بودن برای آموزش از اشتباهات دیگران و درک انگیزه های دیگران تشخیص دهید.

 

اصالت، خود آگاهی و اطمینان به نفس همگان تماس تنگاتنگی نیز با هم دارند. کریس آرمسترانگ، مربی معتبر رابطه، میگوید که ترکیب اصالت و آسیب پذیری به افراد اطمینان به نفس میدهد تا در مورد این که آنها چه کسی میباشند راحت باشند – ودر مورد این که چه کسی نیستند هم راحت باشند. هیچ تظاهری در مورد افرادی همانند این افراد وجود ندارد و زمانی که افراد میتوانند خالص باشند این خلوص قصد به انها کمک میکند تا ارتباطات عمقدار تر و بامعنی تری رابا دیگران ایجاد کنند.

 

زمانی که با آماندا رز، کارشناس موجب ي ازدواج و قرار دیدار صحبت کردیم او گفت که چیزهایی در مورد توانایی شخص وجود دارد که این موارد نباید اصلاح شود و باید خام باشد که این موارد باعث ایجاد تماس می‌شود و زمانی که ما حس می‌کنیم که بیشتر با یک فرد تماس برقرار کرده ایم میزان جذابیت افزایش پیدا میکند. در نتیجه همین راه را ادامه دهید و اجازه دهید تا مزاج و تغییر جهت تان خودش را نشان دهد. این موارد برای افرادی گرامی و عزیز می باشد که شما را می شناسند و دوست دارند و اصالت شما برای افرادی که حتی شما را نمی شناسند جذاب خواهد بود.

 

آسیب پذیری 

آسیب پذیر بودن حاوی این موضوع هست که به خودتان اجازه دهید که به شیوه ای دیده شوید که شما را ناراحت می‌کند: ضعف، عیب ها، نا امنی و همه ی ي موارد دیگر. زمانی که شما آسیب پذیر میشوید عدم مخفی کردن کسیکه در واقع هستید را انتخاب می‌کنید. موثر و بد، قوی و ضعیف… همه ی ي این‌ها به صورت راحت انتخاب می‌شود. راحت بودن، صداقت و حقایق و اجازه دادن به خودتان برای آسیب پذیر بودن بشما جرات میدهد.

 

با این که آسیب پذیری میتواند حس بسیار عمده ریسک پذیر بودن را ایجاد کند، همینطور می‌تواند بطور عمیق پاداش دهنده باشد. یون توماس، دکترای روانشناسی لوس آنجلس که تخصص او حاوی تخصص در روابط و اطمینان به نفس هست میگوید که آسیب پذیری – و راحت بودن در مورد عیب ها، طرز فکر مخصوصاً و ضعف – باعث می‌شود که افراد بازگو پذیر تر باشند بجای این که بسیار سرد یا بسیار کامل باشند.

 

محققی به نام برن براون از دانشگاه هیوستون، آثار بی مشابه ای در مورد مزایای آسیب پذیری نوشته هست: استقبال از آسیب پذیری ها، ریسک دار و خطرناک هست، اما همه ی وقت به اندازه ي ترک کردن عشق و تعلق و لذت خطرناک نیست – که این سنجیدن ها باعث می‌شود ما بیشتر آسیب پذیر شویم، این نوشته ي براون در پر فروش ترین کتابش به نام شهامت بزرگ وجود دارد. و اگر بخواهید که واقعا حس آسیب پذیری بیشتری را در واقع احساس کنید به صحبت های براون تد در مورد قدرت آسیب پذیری مراجعه کنید. این کتاب بشما حس مهار عاطفي به شكل تكان دهنده و وحشت زده را میدهد.

 

شجاعت 

یادتان می‌آید که در مورد قبلی گفتیم که آسیب پذیری بشما جرات میدهد؟ شجاعت «یا همان جرات» نیز یک خصلت شخصیتی جذاب هست. شجاعت – سرو به انجام خطرات حساب شده «که می‌توان گفت: خطراتی هست که بی پروا نیستند در نتیجه لطفا سعی نکنید تا پشت یک وسیله در حال حرکت در حالیکه در حال رانندگی آن هستید بایستید یا تک چرخ بزنید» توانایی روی پا ایستادن و سرو به انجام کارهایی که وحشتناک میباشند – باعث انتقال قدرت و بی پروایی میشود.

 

تمایل به سنجیدن و کنجکاوی 

تمایل به سنجیدن، معیار دیگری از جذابیت هست. منظورمان خلاقیت، هوش، تصور و کنجکاوی هست و افراد گشاده رو بیشتر از آموزش چیزهای اخیر لذت می‌برند، آنها در مورد دنیای پیرامون شان بیشتر کنجکاو میباشند و به تجربیات اخیر علاقه دارند.

 

اکنون این گفته بدین معنی نیست که شما مجبورید یک شیرجه در آسمان داشته باشید یا بیرون بروید یا آخر هفته به پارتی بروید «من به شخصه از شیرجه در آسمان می ترسم ودر عوض ترجیح می‌دهم که بعد از ظهر خودرا در منزل با یک کتاب سپری کنم». سوالی که در این جا وجود دارد بیشتر در مورد این هست که در مورد دنیای پیرامون تان چه میزان کنجکاو هستید – مثلا در مورد فرهنگ های گوناگون، مکان های اخیر، فعالیت های اخیر، یا غذاخوری های گوناگون – ودر مورد سرو تان برای امتحان این موارد چه میزان کنجکاو هستید.

 

همدردی 

یکی از مزایای بزرگ گشاده رويي و تمایل به سنجیدن و همینطور کنجکاوی این هست که احساس همدردی زیادی داشته باشیم که این موضوع به ما کمک میکند که روابطی رابا دیگران شکل دهیم از آنجایی که تلاش برای درک زندگی افراد دیگری که متمایز میباشند به ما کمک می‌کند تا دنیا بینی مان را توسعه داده و این تفاوت را بتوانیم بیشتر بپذیریم. زمانی که ما ارتباطات عمیق تری با افرادی که دیدار می‌کنیم ایجاد میکنیم، علاقه ي ما به زندگی افراد دیگر احتمالا منتهی به علایق متقابل خواهد شد – انها نیز میخواهند تا بیشتر در مورد شما بدانند و رشد این تماس از این جا آغاز میشود.

 

بخشنده باشید

مضمون ي مهم فرد ربایش کننده این هست که میـــخواهد تا تجاربش رابا شما به اشتراک بگذارد. این موضوع تعجب آور نیست در نتیجه خودخواه بودن قطعا جذابیت رابا خود به همراه ندارد. در واقع گفته مخالف آن درست هست. مطالعات نشان داده هست که افراد بیشتر برای افرادی جذاب میباشند که روح بخشنده ای دارند.

 

پس از بیشتر برون گرا شوید، قلب تان را باز کنید و بخشنده باشید. بطور داوطلبانه در مورد شهروندان مسن تر مطالعه کنید. یک بنگاه خیریه غذا سازماندهی کنید. پول به خیریه اهدا کنید. شما کار خوبی برای افراد اطراف تان انجام میدهید در حالی‌که طی این روال جذابتر هم می‌شوید. این یک بازی برد-برد هست.

 

نشان دادن چهره ي سرزنده و شوخ 

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می‌گوید: شما میتوانید نتيجه بیشتری با عسل بگيريد تا با سرکه يعني هر كاري راهي دارد. پس اگر سعی میکنید تا دقت فردی رابه خود جلب کنید بعضی از محققان توصیه می‌دهند که در عوض چهره ي شوخ و سر زنده و شیرین خودتان را نشان دهید. در کل چه کسی نمیخواهد که سرگرمی بیشتری داشته باشد؟

 

زندگی می‌تواند گاهی اوقات جدی و اضطراب آور باشد که شما باید جنبه های منفی را دور کنید و دوران خوشی را برای خودتان ایجاد کنید. در نتیجه دفعه بعدی که حس احمقانه و اضطراب آوری داشتید فقط این حس را رها کنید. با لباسهای کثیف بیرون بروید، در باران برقصید و سرتان را این ور و آن ور کنید و از ته دل بخندید. حس عجیبی خواهید داشت و این حس رابه افراد دیگر منتقل خواهید کرد.

 

متفکر باشید 

فیلمهای بیشماری وجود دارد که با این فرضیه ایجاد شده اند که هیچکس نمیخواهد که یک فرد عجیب متفکر باشد: اما تهیه کنندگان خارج از هالیوودی وجود دارند که عقیده دارند این گفته اشتباه هست. طبق تحقیقات حقیقی، به لحاظ علمی ما ربایش افراد باهوش میشویم. این گفته درست هست. هوشمند بودن یکی از ویژگیهای کیفی محبوب هست در نتیجه دیگر ذهن تان را خاموش نکنید. به کتاب های کتابخانه اجازه ندهید که گرد و غبار روی شان بنشیند، بازی های میزی تان را بیرون آورید و میکروسکوپی که زیر تخت مخفی کرده اید را خارج کنید و از مغز خوشگل و بزرگ تان به صورت گشوده و با افتخار و غرور استقبال کنید.

 

به خاطر داشته باشید: رمان های عاشقانه نباید پایان بازی باشند. 

میدانیم که اینبخش از متن به جذابیت فیزیکی و عاطفی در فضای روابط عاشقانه و رمانتیک تاکید دارد، اما ما میتوانیم احتمالا با این موارد موافق باشیم که 1» خصلت های گوناگون برای افراد گوناگون جذاب اند و 2» همه ی ي زندگی افراد بزرگسال و پایان زندگی، عاشقانه نیست.

 

طبق مضمون اول، در حالیکه مطالعات نشان داده که مردان بیشتر ربایش خصلت های فیزیکی خاصی مثل باسن بزرگ یا لب های شهوت انگیز یا صدایی با گام بلند می‌شوند، اما قطعا این موضوع برای همه ی ي اشخاص خارج از این جا بکار نمیرود. من خودم را همچون یک نمونه مثال میزنم: من مو های سیاهی دارم و قطعا صدایی با گام بلند ندارم «گاهی اوقات می‌گویند که صدایم خشک هست» و یک بدن عضلانی ورزشکاری دارم درحالی که این ویژگیهای بازگو شده مشخص میکند که مردان بیشتر مو های بلوند را ترجیح میدهند «اما من اعلام کردم که فردی ریزه اندام با مو های قهوه ای تیره هستم» من در انتها با مردی ازدواج کردم که عاشق قیافه ي من بودو مشخص شد که او عاشق بدن عضلانی من و مو های سیاهم شده هست. این موضوع فقط نشان میدهد که انچه برای مردان جذاب هست در کل ذهنی و شخصی هست و طبق یک گفته ي کلیشه ای، زیبایی بیشتر در چشم بیننده هست.

 

افزون بر این، درحالی که یافتن یک شریک عاشقانه و رمانتیک قطعی چیزی هست که اکثر افراد آن را می‌خواهند اما نشان دهنده ي ارزش یا موفقیت شما نمی باشد. زنان بطور ناب غالباً با این پیام موافق اند که احتیاج داریم تا خود ما را تغییر دهیم تا از نظر مردان جذاب و تاثیرگذار باشیم. و این چیزی هست که من در کل به آن اشاره دارم.

 

در عوض شما مي توانيد از خصلت های شخصيتي بالا براي كمك به تولید زندگي ای بهرهگیری كنيد كه عاشق آن هستيد – با شريك يا بدون شريك. پرورش ويژگي هايي مثل خود آگاهي، آسيب پذيري، اصالت، شجاعت، تمایل به كسب سنجیدن، و همدلي مي تواند در تمام جنبه های شخصي و حرفه ای بشما كمك كند. اين خصلت ها می‌تواند بشما کمک کند تا افرادی که دوست دارید ربایش کنید، كاري كه برايتان با معني هست ايجاد كنيد، به مكان هايي كه برايتان هيجان انگيز هست سفر كنيد، و سنجیدن هايي را جست‌وجو كنيد كه به رشد شما كمك كند. طبق اين نكته، مي توان با اطمينان گفت كه روابط احتمالا دنبال مي شود و اگر دنبال نشود، انچه اهميت بيشتري دارد اين هست كه توانا به افتخار به شخصيتي كه داريد و زندگي ای كه داريد مي باشيد.

 

جدیدترین مطالب سایت