خصوصیات افراد و رهبران موفق در آینده

خصوصیات افراد و رهبران موفق در آینده

افراد رهبران آینده 

 

با خصوصیت هاي افراد در آینده همراه می‌شویم در ادامه میتوانید با خصوصیات افراد و رهبران موفقیت در آینده تالاب را دنبال نمایید .

 

امروزه، واژه‌ي رهبری معنای متفاوتی گرفته است و برای موفقیت دراین جایگاه، باید خصوصیت‌هایي داشت که در ادامه آمده است.

 

به گزارش تالاب برای موفقیت در کسب‌و‌کارتان، باید همواره به فکر التیام مهارت‌هایتان باشید. میتوانید از نکاتی که دراین سالها و از طریق تجربه به‌دست آورده‌اید، استفاده کنید و برای موفقیت تیمتان بکار گیرید.

 

۵ مضمون‌اي که در زیر آمده است، در آینده‌اي نزدیک حتماً به دردتان خواهد خورد. اگر تیم خودرا برای موفقیت برپا کنید، آنرا تجربه خواهد کرد

 

موفقیت رهبر یک گروه بستگی به حمایت تک تک اعضای گروه از او دارد. اکثر افرادی که در مسند مدیریت هستند، تنها به فکر عملکرد خود هستند و کمتر به نیاز‌هاي فردی و شخصی افراد تیم می پردازند.

 

کارین شواِنبارت «Karyn Schoenbart»، مدیر اجرایی گروه ان پی دی «NPD Group» و نویسنده‌ي مام بی اي «Mom.B.A»، دراین باره میگوید:

 

«موفقیت یک مدیر یا رهبر تنها به عملکرد او وابسته نیست؛ بلکه به موفقیت همه ی‌ي افراد تیم وابسته است؛ بنابر این، مدلی که من در رهبری استفاده می کنم بیشتر بر مبنای کمک به بقیه افراد برای برترین بودن ودر نتیجه موفقیت تیم است.»

خصوصیات افراد و رهبران موفق در آینده

تغییر چینش سنتی سازمان‌ها

جان دوناهو «John Donahoe»، مدیر اجرایی پیشین اي‌بِي «eBay» و مدیر اجرایی شرکت سرویس ناو «ServiceNow»، با چینش سنتی سازمان‌ها، موافق نیست. دراین نوع، چینش بر مبنای این است که فردی در بالاترین نقطه و افرادی در پایین‌ترین ضلع مثلث قراردارند.

 

او می گوید: «چینش سنتی سازمان‌ها بر اساس یک مثلث است که مدیر اجرایی در بالاترین نقطه قرار دارد و بقیه افراد در پایین آن هستند؛ اما مدلی که من آنرا بسیار کاربردی و کاربردی میدانم، کاملا بر‌عکس است.

 

در بالاترین نقطه‌ي این چینش، مشتریان قراردارند که هدف ما خدمت به آنان است و این مشتری است که با کارکنان ما که جایگاه بهتری را در شرکت دارا هستند، در تماس است.

 

جان اضافه میکند: «کارکنان ما هستند که هرروز با مشتریان در تماس هستند ودر نظر من آن‌ها در بالاترین نقطه‌ي این چینش قراردارند. بعنوان مدیر اجرایی، جایگاه من پایینتر از آنان است.»

خصوصیات افراد و رهبران موفق در آینده

شناسایی افرادی که در کسب‌و‌کار یا زندگی شخصی به موفقیت رسیده‌اند

بعنوان یک رهبر، می‌دانید که تشویق افراد برای پیشرفت، امری ضروری در کسب‌و‌کار است. در مطالعه‌اي که توسط گالوپ انجام شده است، شرکت‌هایي که بیشترین مشارکت کارمندانش را دارد، از تشویق و ترفیع افراد بعنوان عاملی مهم در بوجود آوردن تعهد و مسئولیت‌پذیری استفاده می کند.

 

داگ داویدسون «Doug Davidson»، مدیر اجرایی و رئیس شرکت تولید‌و‌ساز نیو ساوث «New South Construction Co.»، که یکی از شرکت‌هایي است که دارای رشد بسیار چشمگیری بوده است، میگوید:

 

« طی تجربیاتی که به‌دست آورده‌ام، نه تنها افراد رابه خاطر دست‌آوردهایشان در کسب‌و‌کار، بلکه باید در قسمت‌هاي مهم زندگیشان مشابه تولد، قهرمانی، مراسمات و… تشویقشان کنیم.

 

بیشتر مدیران به این مضمون دقت دارند که این روش، آن‌ها رابه کارکنانشان نزدیک‌تر می کند و وفاداری و مشارکتشان را در کارشان بیشتر می کند.

خصوصیات افراد و رهبران موفق در آینده

آموزش افراد با یادگیری منظم و پیوسته

یک رهبر با‌تجربه، برای توسعه‌ي فرهنگ کاری، در غالباً موارد به ایجاد محیطی که کارکنان آن مشابه افراد یک جامعه به یک دیگر کمک میکنند، تلاش میکند. افراد بکار و وظیفه‌ي بقیه اهمیت می دهند و از موفقیت هم دیگر شاد میشوند. این مضمون‌اي مهم برای داشتن یک کار گروهی عالی و جلب رضایت مشتریان است.

 

یکی از راه‌هاي ایجاد چنین فرهنگی، از طریق ایجاد آموزش‌هایي است که افراد رابه یک دیگر نزدیک میکند و کار گروهی را افزایش می دهد.

 

مت پیتمَن «Matt Pittman»، مدیر فروش شرکت کُتاپکسی «Cotopaxi»، دراین مورد می گوید:

 

هر جمعه، تمام افراد شرکت به مدت دو ساعت دور هم جمع میشوند ودر مورد دست‌آوردهای خود در کسب‌و‌کار و هم در زندگی شخصی، صحبت میکنند. در انتها جلسه با یک رویدادی تمام میشود که برای یادگیری نکات جدیدی است که شاید افراد دیگر تا به‌حال آنرا تجربه نکرده‌اند.

 

تابه‌حال تجارب جدیدی داشتیم؛ در مورد سفر کردن با بودجه‌ي بسیار کم، کلاس‌هاي نقاشی ، رفتن به کلاس‌هاي موسیقی و مواردی از این قبیل که خارج از زندگی کاری است.

خصوصیات افراد و رهبران موفق در آینده

دادن مهلت‌هاي بیشتر به افراد برای داشتن زندگی متعادل

در عصر جدید، مضمون‌ي اساسی در موفقیت، شناخت دقیق در تعریف مشتریان است. بهمین علت، بیشتر شرکت‌ها، کارکنانشان را مهمترین مشتریانشان می دانند.

 

این بدین مفهوم است که کارکنان یک شرکت باید اهمیت بیشتری نسبت به مشتریان داشته باشند. دراین راستا، یکی از این موارد، ارزش دادن به کارمند خود و دادن دوران کاری معنطف است. تحقیقات نشان داده است که امروزه، کارکنان به انعطاف‌پذیری بیشتری در انتخاب مکان و دوران کار خود احتیاج دارند.

 

به گزارش تالاب : دادن انعطاف‌پذیری به این مفهوم است که دوران کاری را برای کارکنان آزاد گذاشته و آنان برنامه‌ي خودرا داشته باشند. برای مثال، آغاز کار در ساعت ۵ صبح و ترک کردن کار در ظهر است؛ بر خلاف ساعت کاری ۹ تا ۵ بعد از ظهر که در همه ی‌ي شرکت‌ها مرسوم است.

 

مکان کاری هم دراین موارد باید به‌گونه‌اي طراحی شود که کارکنان بتوانند در آن‌جا هرروز تجدید انرژی کنند و از کار کردن لذت ببرند. این باعث می شود تا آن‌ها در محیط کاری خود بهتر عمل کنند.

 

جدیدترین مطالب سایت