10 روش برای بهترین بازاریاب شدن

10 روش برای بهترین بازاریاب شدن

چگونه بهترین بازاریابی داشته باشیم ؟

بازاریابی یک شغل اخیر در ایران هست که افراد فروشنده باید دقت داشته باشند که با صداقت و راستگویی کار خود را شروع کنند .

 

بازاریابی تلفنی کار آسانی نیست و اغلب از بازاریابی حضوری سخت تر هست. یکی از دلایل آن هست که مشتری شما را نمی‌بیند.

 

حتی اگر مشتری شما را ملاقات نکند و نبیند، انتقال دادن تصویری حرفه اي از پشت تلفن برای موفقیت، نیازمند تلاش چندان هست. این ده نکته میتواند به شما کمک کند حرفه اي تر به نظر برسید و در بازاریابی تلفنی پیروز تر عمل کنید.

 

1- از هدفون استفاده کنید

گذاشتن هدفون عاملی روان شناختی برای آمادگی کاری هست؛ زمان فعالیت رسیده هست! بهرهگیری از هدفون دست هاي شما را آزاد می‌گذارد، طوری‌كه بتوانید راحت یادداشت بردارید. با یادداشت کردن اطلاعات مهم، بهتر میتوانید تمام نکات مهم را مرور، خلاصه و پیگیری کنید.وقتی قرار نیست برای نگه داشتن موبایل تلفن بین موبایل و شانه تان تمرکز کنید، میتوانید بر مشتری تمرکز کنید. درضمن با بهرهگیری از یک هدفون خستگی عضلات گردنتان را نیز کاهش میدهید و احتمال افتادن تلفن همراه تلفن از دستتان کمتر میشود.

 

10 روش برای بهترین بازاریاب شدن

 

2- ایستاده صحبت کنید

آیا تا به حال دقت کرده اید که چرا خواننده ها هنگام اجرای برنامه همۀ وقت می‌ایستند؟ این امر اتفاقی نیست. انها میدانند صدایشان زمانی که پرده دیافراگم تا نشود، با دامنه و قدرت بیشتری منتقل میشود.

 

از این راز خواننده ها برای مقتدرانه تر و بااعتماد به نفس تر به نظر رسیدن هنگام صحبت با مشتری در پشت تلفن بهرهگیری کنید. صاف بایستید و انرژی و شور و هیجانتان را به بیرون سرازیر کنید.

 

3- یکنواخت صحبت نکنید

با تن صدای یکنواخت و خسته کننده حرف نزنید. اگرچه تن صدای شما آن چیزی هست که صدای شما را می سازد، اما می‌توانید با کمی دقت به آن، ارتباط تلفنی تان را بهتر کنید. اطمینان حاصل کنید که تن صدایتان پیامی راکه میخواهید، به شنونده منتقل می‌کند.

 

اگر خیلی آهسته صحبت کنید، عبارت «می‌توانید دوباره آن را تکرار کنید؟» را به دفعات خواهید شنید. اگر خیلی بلند حرف بزنید، مشتری مجبور میشود تلفن همراه تلفن را از خود دور کند. کمی بلندتر از حد معمول صحبت کنید. همین موضوع این حس را منتقل می‌کند که شما بسیار پرانرژی هستید.

 

بیشتر فروشندگان سریع صحبت می‌کنند. گذشته از قطع شدن تلفن از سوی مشتری، با شور و هیجان و علاقه نکات فروش را به گوش مشتری برسانید. آهسته صحبت کردن نیز همان قدر می‌تواند بد باشد.

 

4- کمتر حرف بزنید… بیشتر گوش دهید

هر چقدر بیشتر به صحبت هاي دیگران گوش دهید، اطلاعات بیشتری کسب میکنید. اگر فقط حرف بزنید و نخواهید چیزی را گوش کنید، چیزی دستگیرتان نخواهدشد.

 

با مطرح کردن یک یا دو سوال شروع کنید و بعد به طرف مقابل اجازه صحبت بدهید. طوری حرف بزنید که در جریان اطلاعات بیشتری درمورد مشتری، شرکت، نیازها، خواسته ها و اولویت هاي او قرار بگیرید. تنها با امکان صحبت دادن به مشتری میتوانید این اطلاعات را به دست آورید و برترین شیوه پاسخ گویی به نیازها و برآوردن اولویت ها و ارزش هاي مشتری را کشف کنید. بعنوان پاداش این رفتارتان، مشتری از اینکه چقدر شما باهوش و با معلومات هستید، شگفت زده تلفن همراه را میگذارد!

 

10 روش برای بهترین بازاریاب شدن

ایده هایی مناسب برای بهترین بازار یاب شدن

 

5- بدنتان را آماده کنید

برای اینکه در فروش تلفنی بهتر و موثرتر عمل کنید، چند تمرین ورزشی گرم کننده به منظور آماده کردن بدنتان انجام دهید. گذشته از برقراری نخستین تماس تلفنی تان، ورزش هاي صورت را انجام دهید، به این ترتیب که عضلات صورتتان را منقبض کرده و سپس رها کنید و دندان هایتان را چند بار به هم بفشارید و سپس رها کنید. آهسته خمیازه بکشید تا عضلات گونه ها و پوست صورتتان را آماده کنید. چند بار گونه هایتان را پر از هوا و خالی کنید. با بالابردن و پایین انداختن شانه ها، انقباض گردن و شانه ها را برطرف کنید. انجام چند تمرین کششی برای کل بدن نیز ایده بدی نیست.

 

6- صدایتان را گرم کنید

برای آن که صدای شما مفید و دلپذیر باشد باید آن را گرم کنید. زمزمه کردن تمرینی فوق العاده برای تارهای صوتی هست. گذشته از برقراری نخستین تماس تلفنی، کمی حرف بزنید؛ مثلا نقشه شام امشب را با همسرتان بکشید. از بچه ها بپرسید برای امروز چه نقشه اي دارند. با یک همکار کنار آب سردکن اداره گپ کوتاهی بزنید.

 

7- پیش از تماس تمرین کنید

هر فروشنده اي از تمرین نوشته هاي اصلی و مکالماتش گذشته از برداشتن موبایل تلفن سود زیادی میبرد. پیشنهاد می‌کنم دست کم پانزده دقیقه گذشته از هر جلسه تمرین کنید. تمرین را با صدای بلند انجام دهید. از اینکه ممکن هست همکارانتان شما را دست بیندازند، نگران نباشید، آنها زمانی که نتیجه کارتان را در فروش ببینند دیگر نخواهند خندید. این مراحل را کامل تمرین کنید: مقدمه و جملات آغازکننده، نوشته ها و دیالوگ هاي جلب مشتری، پیگیری قرار ملاقات ها، نوشته هاي پیگیری و بستن قراردادها، تمام این موارد را تمرین کنید.

 

یک جلسه پیگیری تمرینی در پایان هر روز ترتیب دهید. از یک همکار، دوست یا سرپرست دلسوز بخواهید با شما در اجرای این تمرین همکاری کند. اگر زمانی را به طور منظم برای بهبود مهارت هاي فروش تلفنی تان در نظر بگیرید، مطمئن باشید در مکالمه تلفنی نیز بعنوان یک حرفه اي ماهر ظاهر می‌شوید.

 

8- تلفن هایتان را دسته بندی کنید

به منظور حداکثر تاثیر و اثربخشی بهینه، تلفن ها را دسته بندی کنید؛ برای مثال تمام تماس هاي جلب مشتری را در یک چهارچوب زمانی، مثلا در دو ساعت اول صبح، بگیرید و سپس روزتان را با یک جلسه اختصاص داده شده به انجام تلفن هاي پیگیری دنبال نمایید. دست کم ده تلفن نمونه را در یک ردیف قرار دهید و پشت سر هم تماس بگیرید. با تمرکز بر یک نوع، شما خودتان را بیشتر در منطقه مخصوص زمین بازی قرار می‌دهید و بر مهارت ها و قدرت هاي مورد نیازتان برای دستیابی به نتیجه تلفنی پیروز متمرکز میشوید. به محض اینکه تماس ها را یک به یک علامت می‌زنید، متوجه می‌شوید با هر تماس نتایج بهتری کسب می‌کنید.

 

10 روش برای بهترین بازاریاب شدن

نحوه بهترین بازاریاب شدن

 

9- صدای تماس هایتان را ضبط کنید

وقتی تماس هایتان ضبط می‌شوند، نه تنها یک نوار ضبط شده ارزشمند از مکالمه تلفنی تان ایجاد م یکنید و موردی که بعدا هر وقت نیاز داشتید به آن مراجعه می‌کنید، بلکه ابزاری ارزشمند برای ارزیابی خودتان ایجاد میکنید. به این موارد دقت کنید: آیا خیلی سریع صحبت کردید؟ خیلی حرف زدید؟ آیا تهاجمی به نظر می رسیدید؟ به نظر آماده نبودید؟ طوری به خودتان گوش دهید که انگار یک مشتری گوش می‌دهد. با انجام اینکار، روش هایي را کشف میکنید که با آنها میتوانید مهارت هاي فروش تلفنی را ارتقا دهید.

 

10- یادداشت کنید

یک بازاریاب تلفنی حرفه اي هیچ گاه بدون داشتن دفتر و قلم تماس ها را آغاز نمیکند. تمام نکات مهمی که مشتری میگوید را یادداشت کنید. خیلی زشت هست که از مشتری سوالی بپرسید که قبلا آن را توضیح داده هست یا نام و مشخصات وی را مجددا بپرسید.

 

یادداشت خلاصه صحبت هاي مخاطب هم تمرکز شما را افزایش میدهد و هم اعتماد مخاطب را جلب میکند. همین طور یادداشت کردن باعث میشود حرف مخاطب را مدام قطع نکنید. اگر وسط صحبت هاي او چیزی به ذهنتان رسید، همان لحظه بیان نکنید، بلکه یادداشت کنید و در زمان مناسب به وی بگویید.

 

منبع :برترین ها

جدیدترین مطالب سایت