پیدا کردن شغل مناسب + 10 نکته در مورد شغل مناسب

پیدا کردن شغل مناسب + 10 نکته در مورد شغل مناسب

روش سریع برای پیدا کردن شغل مناسب (10 نکته شغل مناسب)

تحصیل کرده هستید یا تحصیلات ندارید و میخواهید کار مناسب خود را سریع پیدا کنید و بیکار نمانید. اگر پس میخواهید موفق باشید در پیدا کردن شغل مناسب ما توضیحات و نکات مهمی را به شما یاد خواهیم داد و بعد از آن 10 نکته مهم برای پیدا کردن شغل مناسب را یاد خواهیم گرفت. پس در سایت تالاب همراه ما باشید برای پیادا کردن شغل مناسب خود. در خط مشی تعیین شغل، انتخاب حوزه کاری متناسب با شما مهمترین مساله است. دراین صورت، از کارتان رضایت خواهید داشت ودر آن به تکامل خواهید رسید.

 

داشتن شغل مناسب و پیرشفت کاری در شغل مناسب : برای این‌که شغل مناسبتان را پیدا کنید، سرراست‌ترین راه این است که بی‌هیچ واسطه‌اي، تنها بر توانایی‌هاي خود تکیه کنید. تحقیقات زیادی نشان میدهند وقتی افراد در حوزه‌هایي کار میکنند که در آن بطور خاص پرقدرت عمل می کنند، در کارشان سنگ تمام می گذراند و ازآن لذت می برند.

 

اگر بر توانایی‌هاي خود متکی باشید، فرصت‌هاي خوبی پیدا می کنید، چرا که کارفرمایان و سرمایه‌گذاران وقتی مطمئن می شوند که شما میتوانید از پس چالش ها برآیید و واقعا می توانید به آن ها کمک کنید که به اهدافشان برسند، روی شما حساب می کنند.

 

برای پیش بردن شغلتان بر اساس توانایی‌هایي که دارید، میتوان از سه راهکار استفاده کرد:

 

1– توانایی‌هاي اصلی خودرا بشناسید:

نخستین مرحله برای این‌که بدانید چه شغلی با توانایی‌هاي شما هم خوانی دارد این است که بفهمید به چه چیزی باید تکیه کنید. با خودارزیابی شروع کنید. به دنبال استعدادهای متمایز، مهارت‌ها و دانشی باشید که در کارهای مشخص، شما را در رقابت با دیگران قرار می دهد.

 

بعنوان مثال، اگر بخواهیم این مطلب را در مورد مدیر فروش یک شرکت خدمات کامپیوتری بکار ببریم، در فهرست توانایی‌هاي او مواردی مثل شناخت مشتری، روبه‌رو شدن با نیازهای اطلاعاتی برای پاسخ به مشکلات کامپیوتری، تعلیم مسوولان فروش تازه کار و ارتباط عمومی شفاهی بسیار خوب، می تواند قرار بگیرد. این ویژگی ها اگر چه برای این حوزه کاری مهم هستند، اما بسیار کلی‌اند و با مشخصاتی که دیگر مدیران فروش ممکن است در مورد تخصص‌هاي خود نام ببرند، مشابهت دارد.

 

ارائه لیستی جزئی تر میتواند راهنمای قوی تری برای انتخاب شغل شما باشد. دراین نمونه خاص، به منظور روبه‌رو شدن با نیازهای اطلاعاتی مشتریان برای حل مشکلات کامپیوتری آنان، پا را فراتر بگذارید و به دانش خود در مورد چگونگی انجام اینکار دریک صنعت خاص، مثل خرده فروشی یا تجربه خود با یک تکنولوژی خدمات کامپیوتری خاص مثل تلفیق کارکردهای iPhone با وبسایت یک شرکت اشاره کنید. یا این‌که در فهرست خود فقط به شناخت مشتری اشاره نکنید، بلکه استعداد خودرا برای حدس زدن مشکلات و نیازهای مشتری، حتی قبل از این‌که خود مشتری آن ها را بداند توصیف کنید.

 

2- در طول زمان، توانایی‌هاي هدفمند ایجاد کنید:

به محض این‌که استعدادها و قابلیت‌هایي راکه دارید شناختید، به این فکر باشید که برای رشد حرفه خود به چه چیزی نیاز دارید. هدف شما میتواند کسب مهارت دریک حوزه فنی «مانند مثالی که در بالا در مورد مدیریت فروش کامپیوتر گفته شد» یا دریک عملکرد خاص «مثل تحلیل مالی یا مدیریت منابع انسانی» باشد.

 

برای این‌که توانایی مورد نظری راکه قصد دارید به آن دست یابید، تعیین کنید، برخی اقدامات کاملا روشن و واضح هستند. مثلاً ممکن است یک برنامه تحصیلی را پیش بگیرید یا مدرک مهارت فنی دریک حوزه مشخص دریافت کنید. حتی ممکن است تلاش کنید زمینه کاری خود رابه سمت هدفی که تعیین کرده‌اید پیش ببرید.

 

اما اقداماتی هم وجود دارند که پیچیده‌ترند و شرایط را سخت می کنند. اگر جابه‌جایی خوبی در محل کار یا ارتقای شغلی یا پیشنهاد کاری جدیدی برای شما پیش آمده که با توانایی‌هایي که هدف قرار داده‌اید هم خوانی ندارد، در پذیرفتن آن هوشیار باشید. وقتی به دنبال یک موقعیت کاری جدید هستید، باید جست‌وجوی خودرا بر نقش‌هایي متمرکز کنید که می توانید در آن مهارت‌هاي هدف خودرا رشد دهید، نه احتمالاتی که آسان تر بنظر میرسند.

 

3- برای تغییر مسیر کاری، توانایی‌هاي جدیدی در خود ایجاد کنید:

اگر به این نتیجه رسیده اید که مهارت‌هاي شما و مسیری که طی می کنید، ایده آلتان نیست، حوزه کاری خودرا عوض کنید. دراین شرایط، به پیشنهاد ارزشی شخصی متفاوتی نیاز دارید که مستلزم کسب مهارت‌ها و دانش جدید است.

 

افراد وقتی چنین تغییری در کار خود ایجاد میکنند، طبق معمول زمینه توانایی‌هاي موجودشان را نادیده میگیرند. این انتخاب اغلب باعث میشود تنزل کنید و نتیجه نهایی آن هم قطعی نیست. راه آسان‌تر این است که آنچه به آن مسلط هستند را تقویت کنید تا به نتایج جدیدی برسید، مگر این‌که از جایگاهی که در آن قرار دارید، کاملا ناراضی باشید. خودرا جای یک کارفرما یا سرمایه گذار دریک حوزه یا عملکرد جدید بگذارید و تصور کنید باید چه چیزی به خودتان اضافه کنید تا آن ها بتوانند روی شما حساب کنند. افراد ممکن است دقیقا بدانند باید چه مسیر جدیدی را دنبال کنند و چه امکاناتی به انها کمک می کند به هدف خود برسند.

 

اما بطور خاص‌تر، هدف آن ها دقیقا مشخص نیست ودر راه تحقق آن برخی راه‌ها را امتحان میکنند. مثال بارز این مطلب دکتری بوده که طبابت دیگر او را راضی نمی‌کرده و به دنبال یک نقش مدیریتی بوده است. وی برای اینکار استراتژی مشخصی در ذهن نداشت، اما به فراگیری بهداشت عمومی و کسب‌ مدرک دراین زمینه اقدام کرد و زمینه‌اي رابه وجود آورد که او را به سوی یک حرفه مدیریتی سوق داد.

 

توسعه شغلی از طریق رشد توانایی‌ها، مستقیم ترین راه برای رسیدن به شغلی است که دقیقا مناسب شما است. باید بدانید مسیر شغلی شما تا چه حد براساس دانش و مهارت‌هاي شما شکل گرفته است.

 

با این 10 نکته شغل مناسب خود را بیابید !

 

پیدا کردن شغل مناسب + 10 نکته در مورد شغل مناسب

یافتن شغل مناسب

 

10نکته که بشما کمک می کنند تا یک فرم درخواست عالی تنظیم کنید ودر گفت و گو بی نظیر باشید را خدمت شما ارائه می کنیم.

 

اگر از شغل خود راضی نیستید و آنرا خسته کننده میدانید، دو راه پیش روی شماست. می توانید به روزهای خسته کننده و حتی گاهی پر از بدبختی در اداره ادامه دهید و یا مدتی کار را کنار بگذارید تا شغل بهتری بیابید.

 

در ادامه 10 نکته که بشما کمک میکنند تا یک فرم درخواست عالی تنظیم کنید ودر گفت و گو بی نظیر باشید را خدمت شما ارائه می کنیم. امیدواریم در نهایت بتوانید در کمپانی که به آن علاقه دارید استخدام شوید.

 

10 – جمع آوری یک رزومه‌کاری که بتواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

 

باوجود این‌که من اصولا به رزومه اعتقادی ندارم «چرا که طبق معمول خیلی سریع مرور میشود و طبق معمول دقیق مورد بررسی قرار نمی‌گیرد » اما اکثر مشاغلی که به دنبالشان هستید درخواست رزومه خواهند کرد. کمی خلاقیت میتواند شما رابه گزینه اي منحصر به فرد و متفاوت تبدیل کند. ابزار آنلاین دراین زمینه میتوانند بسیار مفید باشند، به خصوص اگر به دنبال چیزی نه چندان معمولی باشید.

 

Visualize.me می تواند یک اینفوگرافیک جذاب را برای رزومه شما خلق کند. سایت هایي چون Re.vu و Zerply بشما کمک می کنند تا صفحات حرفه اي را ایجاد کنید که میتوانند بعنوان رزومه دیجیتال مورد استفاده قرار گیرند. About.me و Flavors.me نیز میتوانند همین کاربرد را داشته باشند. بهترین ابزاری که به کارتان می آید را استفاده کنید و مطمئن شوید که رزومه‌تان برجسته و منحصر به فرد باشد.

 

بیشتر اوقات، اینکار به سادگی انتخاب فونت و رنگ مناسب است. زیاد طول نمیکشد تا یک رزومه زیبا و حرفه اي بسازید، پس در طراحی آن کمی دقت کنید تا بخشی از توده رزومه هاي خوانده نشده نباشید.

 

9 – هنگام تهیه رزومه از کلمات معمولی و عامیانه استفاده نکنید.

 

وقتی رزومه خودرا مینویسید، نباید از لحنی استفاده کنید که شما را مثل سایر افراد نشان می دهد. یعنی از اصطلاحات رایج و تکراری « مثل با انگیزه، خلاق، پویا » و عبارات کلیشه اي « مثل دقیق و جزء گرا، پایبند بکار تیمی، مهارت هاي ارتباطی عالی » پرهیز کنید. همچنین عباراتی چون “منابع و مدارک درصورت درخواست شما ارائه میشوند” جملات زائدی هستند که فقط فضا را اشغال میکنند و نیازی نیست که در رزومه نوشته شوند. بد نیست اگر در انتها یک‌بار رزومه را از انتها به ابتدا بخوانید تا اگر خطایی بود آنرا اصلاح کنید و وقتی کار پایان یافت می توانید آنرا روی RezScore اجرا کنید تا درصورت امکان آنرا بهینه کند.

 

8 – در سایت هاي کاریابی غیررسمی و مرتبط با یک شغل خاص نیز به جست‌وجو بپردازید.

 

اگر جای خاصی را برای کار کردن مدنظر ندارید، میتوانید به جستجوی در چندین گزینه بپردازید. اما اگر برای اینکار سراغ سایت هاي محبوب مثل Monster و Craiglist بروید، به دنبال سوزنی در کاهدانی خواهید بود. این بدان معنا نیست که این سایت‌ها شغل مناسبی در جاهای مختلف ندارند، اما در خیل عظیمی از موقعیت هاي نامطلوب پیشنهاد شده سر در گم خواهید شد تا شاید بتوانید گزینه مورد نظرتان را بیابید.

 

بجای روش سنتی، یک سایت غیررسمی چون OneDayOneJob.com را امتحان کنید، که پیشنهاداتی رابه صورت روزانه بشما ایمیل میکند. SimplyHired به ظاهر یک سایت کاریابی استاندارد است، اما فهرست هایي رابه طور مستقیم از وبسایت کمپانی‌ها تهیه میکند. TweetMyJobs کار جست‌وجو را برای شما ساده تر میکند. کافی است بگویید چه نوع کاری میخواهید تا گزینه هاي مختلف رابه محض یافتن برای شما SMS، توییت و یا ایمیل کند.

 

حتی اگر چند سالی است که از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید، شاید بدتان نیاید به فهرست مشاغلی که به فارغ التحصیلان جدید ارائه شده نگاهی بیاندازید. حتی اگر احساس کنید بهتر از این مشاغل حق شماست، از این طریق میتوانید بفهمید کدام کمپانی‌ها به دانش آموختگان دانشگاه شما علاقه بیشتری نشان می دهند. می توانید برای موقعیت هاي بهتر نیز به سایت کمپانی مراجعه کنید و برای انها درخواست ارسال کنید.

 

7 – بجای جستجوی موقعیت و رتبه کاری بهتر است به دنبال کمپانی بهتری باشید تا شغل بهتری داشته باشید.

 

داشتن شغل عالی فقط به معنای لذت بردن از انجام آن نیست، بلکه محیط کاری مناسب نیز بسیار مهم است. یعنی باید به دنبال کمپانی هایي باشید که سابقه مقبولی در رفتار با کارکنانشان دارند. نیازی نیست درخواست کار به گوگل بدهید، شما میتوانید به دنبال شرکت هایي باشید که مزایای زیادی دارند. برای اینکار کمی تحقیق نیاز است. همه ی کاری که باید بکنید این است که با آن ها تماس بگیرید و سعی کنید با همه ی کارکنان صحبت کنید. به آن ها بگویید “من قصد دارم به شرکتی که شما در آن کار میکنید درخواست کار بدهم اما قبل ازآن مایلم درباره کار کردن در آنجا بیشتر بدانم.

 

ممنون میشوم اگر بگویید کار کردن در آنجا چگونه است.” اکثر افراد از به اشتراک گذاشتن نظراتشان خوشحال میشوند و اگر سرشان شلوغ بود می توانید در وقت دیگری با آن ها تماس بگیرید.

 

اگر شرایط بنظر خوب بود، هنگام دادن درخواست کار میتوانید روی دوستی که در آنجا پیدا کرده‌اید برای کمک حساب کنید. در واقع با یک تیر دو نشان زده اید. اگر شرایط آن ‌طور که دوست دارید پیش نرفت، Glassdoor یک منبع آنلاین است که تجارب افراد را درباره کمپانی هاي مختلف در اختیار شما قرار میدهد.

 

6 – یاد بگیرید که حتی تجربه کاری بی ربط خودرا نیز مرتبط با شغل مطلوبتان نشان دهید.( شغل مناسب)

من اکثر مواقع تلاش میکنم به گونه اي از تجربه هاي کاری قبلی ام صحبت کنم که مرتبط با شغل مورد نظرم بنظر برسند. معنای اینکار دروغگویی نیست. تنها کاری که باید بکنید این است که بخشی از سابقه تان راکه در گرفتن شغل جدید موثر هستند پررنگ تر نمایید و تمرکز بیشتری روی اینبخش‌ها بگذارید.

 

اگر شغل کنونی شما کاملا متفاوت از شغلی است که به دنبالش هستید ، به همه ی کارهای غیر معمولی که در شغل کنونی انجام داده اید بیاندیشید. اکثر مواقع نمونه هایي مرتبط با شغل جدید پیدا خواهید کرد، چرا که شما بدلیل علاقتان به این نوع کارها از فرصت هاي پیش آمده در کارتان برای انجام انها با اشتیاق استفاده کرده‌اید.

 

اگر موردی پیدا نکردید ایرادی ندارد، هیچوقت دیر نیست. از هم اکنون میتوانید سابقه مرتبط با شغل مورد علاقتان را در محل کار کنونی ایجاد کنید تا بعد ها هنگام گفت و گو کار جدید از آن ها استفاده کنید. بعنوان مثال اگر زمینه کاری تان به دور از ابتکار و نوآوری است، اما شما دوست دارید یک طراح خلاق باشید فرصت هاي مناسب بسیاری دارید.

 

اگر کارتان به گونه اي است که باید نمودارها و فلوچارت هاي زیادی تولید کنید، راه هاي خلاقانه اي برای جذابتر کردن انها بیابید. اگر شرکتی که در آن کار میکنید قرار است یک سفر کوتاه کاری یا آموزشی ترتیب دهد، از انها بخواهید تا بروشور یا بنر آنرا شما طراحی کنید.

 

زمانی که من در دفتر پشتیبانی مشتریان کار میکردم، همیشه پوستر هایي با مضمون جوک هاي مربوط به دفتر یا عکس هایي بر اساس گفته هاي خنده دار مشتریان درست میکردم. گاهی آن ها را در گفتگو هاي کاری ام برای ارائه مهارت هاي فتوشاپ خود نشان می دهم.

 

شاید فکر کنید اینکار احمقانه است ولی نتیجه آن است که نه تنها قابلیت هاي من رابه نمایش می گذارد، بلکه نشان می دهد که چقدر با تیم رابطه نزدیکی داشته ام. اگر خودتان را وقف کارتان کنید متوجه میشوید که همان سابقه به ظاهر بی ربط شما می تواند به اسانی به تعداد زیادی از مشاغلی که درخواست آن‌ها را داده اید مرتبط شود. ممکن است شروعی که انتظارش را دارید برایتان اتفاق نیفتد اما اگر در کار سختکوش باشید، بزودی راهش را خواهید یافت.

 

5 – شیک و خوش لباس در گفتگو حضور یابید. (شغل مناسب)

لباس مناسب برای گفتگو الزاماً به معنای لباس رسمی اتوکشیده نیست. بسته به شرکت مورد نظر، ممکن است آن ها شما رابا لباس روزمره تان بیشتر بپسندند و یا ترجیح دهند چیزی بپوشید که نشان دهد شما بدون پوشیدن لباسی خاص، آراسته و شیک بنظر برسید. اگر نمیدانید در گفت و گو چه لباسی بپوشید، کافی است با آن شرکت تماس بگیرید و با بخش منابع انسانی صحبت کنید. ایرادی ندارد اگر آن‌ها بفهمند که شما قصد آمدن به گفت و گو را دارید و برای اینکار می خواهید بدانید چه لباسی بپوشید.

 

در اکثر موارد از کمک بشما خشنود خواهند شد. اگر وادار شدید بطور ناگهانی به گفت و گو بروید لباس معمول کارمندان تجاری گزینه مناسبی است. از آنجا که بسیاری نمی‌دانند لباس کارمند تجاری چیست، احتمالا با یک شلوار پارچه اي مناسب و یک پیراهن یا پلوور دکمه دار میتوانید مطمئن باشید لباس نامناسبی انتخاب نکرده اید. هدفتان باید این باشد که نشان دهید میتوانید با نوع پوشش تان مقبولیت و اعتبارتان رابه نمایش بگذارید.

 

اگر لباستان برای اندامتان مناسب است، خوب اتو شده ودر خانه و اوقات فراغت از کار آنرا نمی‌پوشید، احتمالا انتخاب درستی داشته اید.

 

4 – زبان اندام را یاد بگیرید تا گفت و گو موفق تری داشته باشید.

فراگیری زبان اندام در تعداد زیادی از موقعیت‌ها کاربرد دارد، اما شناخت نشانه‌هایي که شما ابراز می کنید و نشانه‌هایي که از دیگران دریافت میکنید؛ می تواند دریک گفت و گو کاری فوق العاده موثر باشد. این موضوع موجب میشود در برخورد اول که بسیار تاثیر گذار است بتوانید جذاب‌تر و مقبول‌تر باشید. مهمترین کار پرهیز از زبان اندام منفی است. باید از تیک‌هاي عصبی مثل لمس مداوم صورت یا تکان دادن پا پرهیز کنید. همچنین نباید هنگام نشستن قوز کنید. در کل باید هدفتان این باشد که بسیار آسان اما حرفه اي بنظر برسید. اگر این توانایی را دارید، موقعیت بهتری در انتظار شماست.

 

3 – پاسخ هاي مناسب به سوالات همیشگی در گفتگو را از قبل آماده کنید.

نقطه ضعف اصلی تان چیست؟ این سوال مسخره اي است اما در اکثر گفتگو هاي کاری آنرا می شنوید. بحث در مورد چگونگی پاسخ به این سوال بسیار است اما بنظر من بهترین روش آن است که یک مهارت که واقعا در آن بد هستید ودر ظاهر به شغل جدید مرتبط است اما عملا اینگونه نیست را بیان کنید. با این حال در حالت کلی نقطه ضعفتان خیلی نمیتواند تاثیری داشته‌باشد.

 

اگر شغل جدید را می خواهید باید به این سوال پاسخ دهید. پس دو راه پیش رو دارید: روند سوالات را کشف کنید و از پیش پاسخ‌هایتان برای سوالات محتمل بعدی را آماده کنید. برای اینکار کافی است خودتان رابه جای شرکت مورد نظر قرار دهید. چرا میخواهند نقطه ضعف اصلی تان را بدانند؟ احتمالا بیشتر به دنبال این هستند که ببینند چگونه به سوالی که در مورد آسیب پذیری شما است پاسخ می دهید، تا این‌که واقعا بخواهند بدانند در کدام بخش نیاز به پیشرفت دارید.

 

همچنین ممکن است بخواهند بدانند آیا شما توانایی سنجش واقع بینانه و دقیق توانایی هایتان را دارید یا نه. اگر روند و انگیزه پشت این سوالات مشترک اکثر گفت و گو‌ها را کشف کنید، میتوانید آسان تر پاسخ هاي مناسب را آماده کنید. نیازی نیست پاسخ‌ها را طوطی وار به خاطر بسپارید اما تهیه لیستی از کلیت پاسخ‌ها میتواند بسیار مفید باشد هر چند باید توانایی و انعطاف لازم برای دادن پاسخ مناسب را داشته باشید تا طبیعی بنظر برسید. شغل مناسب

 

2 – درباره پیش پرداخت اولیه سوال کنید.

تبریک می گویم، شما موفق شدید برای شغل مورد نظرتان انتخاب شوید! اما اگر قبل از قبول این موقعیت کاری درباره پاداش اولیه سوال نکنید ممکن است حقوق یک ماه اضافه را از دست بدهید. اگر درخواست شما برای یک کار، مهم و رقابتی باشد احتمال این‌که کمپانی پس از انتخاب تان شما را واقعا بخواهد بالا است و ممکن است درنظر داشته باشند تا با مقداری پاداش اولیه شما را بیشتر مشتاق کنند.

 

تنها کاری که باید بکنید پرسشی دراین باره است. شما درخواست پاداش نمیکنید و فقط یک سوال می‌پرسید. این پرسش منجر می شود که اگر آن ها واقعا می خواهند استخدامتان کنند برای دادن این پاداش مصمم تر شوند. اگر نمی‌توانند این پاداش را بدهند به سادگی پاسخ منفی خواهند داد و مشکلی به وجود نخواهد آمد. این ازآن سوال هاي کم خطری است که میتواند پاداش فوق العاده اي به همراه داشته باشد.

 

1 – هنگام ترک شغل قبلی پل‌هاي پشت سرتان را خراب نکنید.

اگر از شغل کنونی تان متنفرید ممکن است وسوسه شوید تا پس از ترک آن همه ی از این نفرت باخبر شوند. همان قدر که اینکار منجر به تخلیه روانی تان میشود، ممکن است در نهایت به ضررتان تمام شود. باید شرکت کنونی تان رابا شرایطی مناسب ترک کنید. کسی چه می داند؟! شاید روزی با همکارتان دوباره روبه‌رو شوید یا وادار شوید با شرکت سابقتان برای گرفتن اطلاعات یا انجام کاری تماس بگیرید. خراب کردن پل هاي پشت سر مسلما به سود شما نخواهد بود.

 

اگر آنقدر از کارتان متنفرید که می ترسید کار دست خودتان بدهید بد نیست به نمونه نامه هاي استعفا مراجعه کنید و نکته هایي درباره چگونگی یک استعفای موقرانه را بخوانید. قبل ازآن که استعفایتان را تسلیم کنید، آن رابا یک یا دو دوست تمرین کنید و واکنش آن‌ها را بسنجید. اگر نظر دیگران را بپرسید و از انها کمک بخواهید میتوانید مطمئن باشید اشتباهی که منجر به حسرت شود، نخواهید کرد. / شغل مناسب

 

 منبع : banki.ir

جدیدترین مطالب سایت