نکات مهم در مورد پیدا کردن شغل مناسب + شغل پردرآمد در ایران

نکات مهم در مورد پیدا کردن شغل مناسب + شغل پردرآمد در ایران

نکات مهم در مورد پیدا کردن شغل مناسب + شغل پردرآمد در ایران

شغل مناسب داشتن و درآمد بالا آرزوی هر کسی است برای رسیدن به این موفقیت داشتن اطلاعات این چنینی بشما کمک زیادی خواهد کرد. شغل‌ هایي که انتخاب می کنید الزاماً شغل ایده‌آل شما نخواهند بود.

پیدا کردن شغل رویایی زمان میخواهد

درست است! پیدا کردن شغل رویایی زمان میـــخواهد. چون این حقیقت که بفهمید در چه زمینه‌اي خوب عمل خواهید کرد، نیاز به زمان دارد. ضمن این‌که ممکن است با گذر زمان، نظر شما هم تغییر کند. بارها در جلسه‌هاي گفت و گو‌ي کاری از فارغ‌التحصیلان این سوال را پرسیده‌ام. سوال من این بود که در چه زمینه‌اي خوب هستند و جواب‌هاي آن‌ها تجربه‌هاي زیادی را بیان میکند. صادقانه بگویم، هیچکس تا زمانی که وارد محیط کار نشود، نمی داند که چه سودآوری و نتایج مثبتی را برای سازمان یا مجموعه‌اش رقم خواهد زد.

 

گفتگو شغلی

در پاسخ‌هاي فارغ‌التحصیلانی که استخدام شده‌اند نکته‌ي جالبی وجود داشت. آن‌ها پاسخ مبهمی به این سوال داشتند اما واضح بود که مشتاق کشف آن هستند! بعنوان یک مدیر به استخدام افرادی دلبستگی دارم که یادگیری خودرا متوقف نمیکنند و کنجکاوی و اشتیاق خودرا حفظ کرده‌اند. بنظر من این ویژگی بسیار مهم‌تر از مهارت‌هاي لیست شده در رزومه است.

 

این نکته رابه خاطر بسپارید که بسیاری مواقع ممکن است بدانید چه کاری را دوست دارید و از انجامش لذت میبرید اما احتمال تغییر این علاقه‌مندی وجوددارد. اگر نمیخواهید در مسیر شغلی خود دچار رکود شوید، به این فکر نکنید که در چه کاری خوب هستید. بلکه بیشتر به این فکر کنید که در جایگاه فعلی تا چه حد می توانید ارزش‌آفرینی کنید. با این حال، هماهنگی هر دوی این موارد «در چه کاری خوب بودن ودر چه کاری سودآوری داشتن» بشما نشان می دهد که در مسیر درست قرار گرفته‌اید.

بیشتر از عنوان شغل به فرصت شغلی توجه کنید

من تا به حال در شرکت‌هایي کار کردم که در ظاهر جایگاه شغلی موجود در آن‌ها از قابلیت‌هاي من پایینتر بود اما در نهایت نوعی فرصت شغلی برایم فراهم کرد. گاهی اوقات کار کردن در محیطی که امکان رشد و توسعه وجود داشته باشد مهم‌تر از عنوان شعلی به خصوصی است که در آن مشغول بکار می شوید. وقتی که تصمیم گرفتم که خیلی بعنوان کاری اهمیت ندهم و بیشتر پتانسیل شرکت برای رشد را مدنظر قرار دهم، گزینه‌هاي بیشتری پیش رو داشتم.

 

بارها و بارها، متوجه شده‌ام که تمرکز بر آنچه که می توانم از یک نقش جدید یاد بگیرم بسیار مهم‌تر از عنوان شغلی من است. بنابر این اجازه ندهید که یک عنوان بی‌خاصیت شغلی مانع از کار کردن شما در مجموعه‌هاي عالی شود.

شغل شما ارتباطی به حرف دیگران ندارد

نکته‌ي پایانی آن که کار شما در مورد شخص شما است. گاهی اوقات ممکن است شغل یا صنعتی که در آن مشغول بکار هستید از نظر دیگران چندان مناسب و قابل درک نباشد. بنابر این شغل خودرا بر این اساس انتخاب کنید که انجام چه کاری برای شما بیشترین معنا را دارد و به مشاوره‌هاي ناخواسته‌ یا انتخاب‌هاي سنتی بهایی ندهید.

 

وقتی در خصوص مسیر حرفه‌اي خود تصمیم می گیرید، بیشتر ازآن که به مسیر ایده‌آل تمرکز کنید، مسیر درست را درنظر بگیرید. مسیرهای شغلی مانند گذشته چندان خطی و قابل پیش‌بینی نیستند. وقتی در نخستین شغل خود مشغول بکار شدم، فکرش را هم نمیکردم که روزی دراین جایگاه کار کنم. ضمن این‌که رویاهای ما هم در حال تغییر هستند.

 

مشاغل پردرآمد در ایران ، پردرآمدترین رشته شغل های دنیا

در شرایطی که اینروزها پحث افزایش حقوق کارگران برای سال ۹۳ مطرح است و کارگران در انتظار افزایش حداکثر ۳۰ درصدی حقوق خود در مقایسه با سال جاری هستند تعداد زیادی از مشاغل نیز وجود دارند که دارندگان انها به فکر کسب درآمدهای میلیاردی دریک سال هستند.

 

اما دراین میان یک موضوع پر اهمیت وجوددارد و این است که کمتر فردی وجوددارد که علاقه داشته باشد تا دیگران از درآمد وی مطلع باشند و بهمین دلیل است که تعداد زیادی از مردم تمایلی به اعلام میزان درآمد خود ندارند.

 

الان در بین متقاضیان مشاغل مختلف این سوال مطرح شده است که کدام مشاغل در کشور درآمد و امکانات بهتری دارد و می‌توان با انتخاب آن شغل مشکلات و دغدغه هاي زندگی روزمره را برطرف کرد.

 

به گزارش تالاب : اما طی سال هاي اخیر به واسطه نوسان هاي قیمت در بازارهای مختلف به خصوص بازار ارز دلالان فراوانی سودهای کلانی رابه دست آورده اند و بسیاری به حضور دراین عرصه علاقه مند شده اند و کمتر شاهد سرمایه گذاری دربخش هاي تولیدی بوده ایم و تمایل مردم بیشتر به سمت خرید و فروش در بازارهای پرنوسان هم چون ارز و سکه بوده است.

 

با بررسی هاي صورت گرفته همین حالا مشاغل متخصص کامپیوتر،متخصص و جراح زیبایی،وکیل خانواده،بازیگر سینما و تلویزیون و مربی و بازیکن فوتبال ۵ شغل پردرآمد کشور به شمار می‌روند و نکته قابل توجه این است که نمی‌توان در کوتاه مدت به این مشاغل رسید و باید برای دست یافتن به درآمدهای قابل توجه این مشاغل سختیهای فراوانی را تحمل کرد.

 

البته در بین این ۵ شغل اشاره شده مشاغل دیگری نیز هستند که صاحبان آن درآمدهای قابل توجهی را دارند و از جمله آن ها می‌توان به سرمایه گذاری کلان در بورس درصورت آشنایی کامل به بازار سرمایه و همچنین ساخت و فروش مسکن اشاره کرد. در جدول زیر به جزئیات درآمد این ۵ شغل اشاره شده است:

نکات مهم در مورد پیدا کردن شغل مناسب + شغل پردرآمد در ایران
 
نکات مهم در مورد پیدا کردن شغل مناسب + شغل پردرآمد در ایران
نکات مهم در مورد پیدا کردن شغل مناسب + شغل پردرآمد در ایران

پردآمدترین شغل‌ های جهان

شاید شغلتان شما را انتخاب کرده باشد و شاید از بد روزگار، پشت این میز و روی این صندلی گرفتار شده باشید،‌ اما باور کنید همه ی این طوری نیستند،‌ یک عده از مردم در  یک جاهایی از دنیا زندگی میکنند که در نوجوانی بجای نوشتن انشاء در مورد تابستان در مورد این فکر می کنند که میخواهند در آینده چه کاره شوند و یکی از چیزهایی که راهنمایی‌شان میکند همین است؛ این‌که کجا پول بیشتری در می آید.

 

سایت تالاب : بسته به این‌که در کجای دنیا زندگی کنید، مشاغل مناسب پر درآمد در اطرافتان متفاوت خواهد بود، در کشور آمریکا،‌ نه کارآفرین‌ها و نه بانک‌دار ها و نه حتی وکیل‌ها نیستند که بیشترین درآمد سالانه را دارند،‌ از میان ۱۰ شغل پردرآمد در کشور آمریکا هفت تایشان شاخه‌هاي دکتری را پوشش می دهند.

 

مجله فوربس در پایان سال گذشته میلادی در گزارشی بر اساس شرایط کار،‌ درآمد، آینده شغلی، استرس شغلی و رده‌بندی مشاغل در بین جدول‌هاي گرایش،‌ لیست ۱۰ شغل پردرآمد را منتشر کرده است.

 

رتبه دهم دراین جدول، داروسازی است با درآمد سالانه بیش از ۱۲۰ هزار دلار. رتبه نهم به نظارت‌کننده‌هاي ترافیک هوایی در فرودگاه‌ها رسیده است که درسال ۱۲۲ هزار دلار درآمد دارند . با شغل تحلیل داده، درآمد شما ۱۲۴ هزار دلار درسال خواهد بود. ششمین شغل این جدول،  ارتودنسی است  با در آمد نزدیک به ۱۲۹ هزار دلار .

 

با رشته مهندسی پالایش، ‌در آمد ۱۳۰ هزار دلاری منتظر شماست. اگر دندان‌دکتر بشوید میتوانید ۱۴۶ هزار دلار درآمد داشته باشید. مدیران اجرایی ارشد شرکت‌ها می توانند تا ۱۷۳ هزار دلار پول در بیاورند.

 

سومین شغل در بین پردرآمدترین شغل ها، دکتری عمومی است با درآمد سالانه ۱۸۰ هزار دلار،‌ روان‌شناس‌ها تا ۱۸۱ هزار و ۲۰۰ دلار درسال در می‌آورند.

اما پردرآمدترین شغلی در کشور آمریکا جراحی است،‌ که با فاصله بسیار زیاد از مشاغل دیگر،‌ سالانه تا ۳۵۲ هزار دلار درآمد دارد.

 

در بریتانیا، دهمین شغل پردرآمد سال ۲۰۱۵ متعلق به مدیران فناوری و آی‌تی است که بیش از ۱۰۳ هزار دلار درآمد داشته‌اند، بازرسی ترافیک هوایی ۱۱۲ هزار دلار درآمد دارد و متخصصان حقوقی میتوانند تا ۱۱۷ هزار دلار درآمد داشته باشند.

 

خانواده دکتری که در کشور آمریکا پردآمدترین حوزه شغلی محسوب میشود در بریتانیا در رده  هفتم درآمد قرار دارد و تا ۱۱۷ هزار دلار درآمد دارد،‌ مدیران موسسه‌هاي مالی میتوانند تا کمی بیش از ۱۱۷ هزار دلار درسال دربیاورند. در حالیکه مدیران مالی تا ۱۱۹ هزار دلار در آمد دارند. خلبان‌ها می توانند تا ۱۲۷ هزار دلار درسال در آمد داشته باشند.

 

هر سه شغل بالای این جدول،‌ در کشوری که قلب بازار هاي مالی دنیاست،‌ به حوزه معاملات مالی متعلق است. مدیران بازاریابی در بریتانیا تا ۱۳۰ هزار دلار درمی‌آورند،‌ مدیران و مقامات ارشد شرکت‌هاي مالی درآمدی بالغ بر ۱۷۸ هزار دلار درسال دارند و کارگزاران مالی،‌ که پردرآمدین‌ترین شغل این کشور را دارند میتوانند تا ۱۸۶ هزار دلار سالانه در آمد داشته باشند.

 

به گزارش تالاب در  سنگاپور،‌ دهمین شغل پردرآمدی که می توانید داشته باشید کارگرازی است که درآمدی حدود ۸۹ هزار دلار دارد،‌ مدیران میانی کمپانی‌ها تا ۹۸ هزار دلار درسال در آمد دارند. پزشکان عمومی میتوانند ۱۱۱ هزار دلار درسال به خانه ببرند و برای مدیران شرکت‌ها این رقم به ۱۱۶ هزار دلار میرسد.

 

استادان دانشگاه حدود ۱۲۵ هزار دلار درسال در آمد دارند و مدیران عامل شرکت‌ها درآمدشان به ۱۶۰ هزار دلار می رسد. درآمد وکلا می تواند تا ۱۶۷ هزار دلار برسد و پزشکان متخصص در رتبه سوم جدول درآمد سنگاپور هستند ودر آمدشان با اختلاف از همتایانشان در کشور آمریکا،‌ به ۲۰۵ هزار دلار درسال می رسد.

 

اما دو پله بالایی جدول درآمد در سنگاپور متعلق به مشاغل دولتی است. وزرا در سنگاپور سالانه ۸۱۸ هزار دلار درآمد دارند و پست نخست‌وزیری یک میلیون و  ۶۳۴ هزار دلار حقوق سالانه دارد. شغل مناسب

 

‌خیلی وقت‌ها ممکن است یادمان نباشد که برای چه کار میکنیم و چه کاری برای رسیدن به شغلمان انجام داده‌ایم؟  تقریباً تمام مشاغل پردرآمد در تمام دنیا نیازمند تحصیلات قابل قبول دانشگاهی هستند که در نظام هاي سختگیرانه آموزشی به دست آوردنش کار چندان اسانی هم نیست، بنظر میرسد اگر همه ی چیز سر جای خودش باشد،‌ جور هندوستان کشیدن واقعا بشما کمک خواهد کرد تا به طاووسی که آرزویش را دارید برسید!

 

جدیدترین مطالب سایت