آموزش شیوه های عالی و موثر برای جذب مشتری

آموزش شیوه های عالی و موثر برای جذب مشتری

شیوه های عالی و موثر برای جذب مشتری

 

شما باید توانایی درک مشتری خود را داشته باشید و خدمات و محصول خود را در همان زمان مقرر به دست او برسانیدفراموش نکنید که برترین جمعیت تشنه شما، فهرست موجود مشتریان شما هست

 

وقتی مشتری و مخاطب به شما اعتماد دارد، به شما وفادار مانده و اکثر خرید می کند. اگر شما بتوانید اعتماد آن ها را جلب کنید قطعا می توانید خدمات خود را با افزایش کیفیت، به قیمت بهتری بفروشید و باعث افزودن ارزش به زندگی مشتری خود شوید.

 

جذب مشتری راه اصلی داشتن فروش بالاتر و کسب درآمد اکثر هست. به راحتی با 4 روشی که در این مطلب معرفی می‌کنیم می توانید فروش تان را چند برابر کنید.

 

به گزارش تالاب:اگر نگاه کردن را یاد بگیرید، جمعیت مشتریان تشنه همۀ جا هست. وقتی صحبت از رساندن پیام بازاریابی به مخاطبان میشود، خیلی‌ها فورا به یاد آگهی هاي کلاسیک تلویزیونی، رادیویی، روزنامه، مجلات و… می‌افتند. درست هست، بهرهگیری از رسانه هاي کلاسیک می‌تواند به شما دسترسی فوری به جمعیت تشنه عظیمی را بدهد. اما این فقط یکی از چهار طریقی هست که شما میتوانید به جمعیت تشنه خودتان دست پیدا کنید.

 

برای دسترسی به جمعیت پول پرداخت کنید

مجله اي پیدا می کنید که خوانندگانش درست همان جمعیت تشنه شما هست. سپس برای چاپ آگهی یا خبرتان به مجله پول پرداخت میکنید. واضح هست، تبلیغ در رسانه‌اي متناسب، بر تبلیغ در رسانه‌اي نامرتبط ارجحیت دارد. شما هیچ وقت شانه تان را برای آدم هاي طاس تبلیغ نمیکنید. نه‌ فقط شما میتوانید در رسانه‌ها تبلیغ کنید، بلکه میتوانید برای دستیابی به جمعیت هدف، به کسب‌و کارهایی که در بازار شما فعالیت میکنند، پول پرداخت کنید. در حقیقت، این روش احتمال بیشتری دارد که ختم رسیدن به یک جمعیت تشنه شود.

 

جست‌ و جو برای دستیابی به جمعیت مشتریان

دوست ندارید برای دستیابی به مشتریان پول پرداخت کنید؟ مشکلی نیست، مجبور نیستید. خیلی از افراد که به جمعیت تشنه دسترسی دارند، به شما این دستیابی به مشتریان را می دهند. تصور کنید فروشنده نوعی شامپو هستید که بازارش افرادی هست که فقط میخواهند مفید به نظر برسند و قیمت برایشان مهم نیست. یک سالن آرایش پیدا می کنید که مشتریان آن از آدم‌هاي سطح پردرآمد جامعه هست و پیش مالک این سالن می روید : «بگذارید شامپوی‌ام را در سالن شما قرار دهم. احتیاجی نیست پولی پرداخت کنید. هر وقت که یک بسته از آن فروختید، ۵۰ درصد آن برای خودتان هست و تا وقتی هم که چیزی نفروختید احتیاج نیست چیزی پرداخت کنید». مانند آب خوردن، شما هم پول به چنگ می آورید و هم عمده زحمتی نکشیده اید.

 

از هیچ مشتری بسازید

هر بار که با مشتریان بالقوه مواجه میشوید، حتی آن‌هایي که چیزی نمیخرند، باید اطلاعات تماسش را بگیرید و از آن‌ها اجازه بگیرید در آینده برایشان پیشنهادهایی را ارسال کنید.

اگر پرسه زنان، کسانی وارد مغازه تان شدند، آنها را وارد فهرست پستی خود کنید.
اگر بازدیدکنندگان وارد وب سایت شما شدند، از آنها بخواهید که برای خبرنامه ایمیلی شما ثبت نام کنند.

 

اگر یک شو تجاری برگزار کردید و کسی آمده ببیند چه خبر هست، حتما اطلاعات تماس وی را بگیرید.
هرچقدر کم، هر اطلاعاتی که از مشتری بالقوه اي بگیرید، شانسی هست که به آرامی جمعیت تشنه خود را بسازید.
گرچه فراموش نکنید که برترین جمعیت تشنه شما، فهرست موجود مشتریان شما هست.

 

پیدا کردن جمعیت گم شده

بعضی مواقع جمعیت تشنه کنارتان هست، تنها کاری که باید بکنید این هست که پیامتان را به انها برسانید. در اینترنت، میلیون‌ها اتاق گفتگو وجود دارد و مطمئنا همۀ را می توانید وارد ماجرا کنید. با کمک به دیگران خودتان را بشناسانید، بدانید که پیروان وفاداری پیدا می کنید. از دادن مثال‌هاي سخاوتمندانه ابا نداشته باشید. بعضی از اعضا ممکن هست محصول شما را به راحتی تبلیغ کنند و خودشان هم نفهمند اینکار را می کنند. اینکار را تنها به این علت می کنند که از سرویسی که ارائه میدهید به شگفت آمده اند.

جمعیت هاي تشنه گم شده، در دنیا پرسه می زنند و تنها منتظر این میباشند که پیدایشان کنید.

وقتی مشتری و مخاطب به شما اعتماد دارد، به شما وفادار مانده و اکثر خرید می کند. اگر شما بتوانید اعتماد آن ها را جلب کنید قطعا می توانید خدمات خود را با افزایش کیفیت، به قیمت بهتری بفروشید و باعث افزودن ارزش به زندگی مشتری خود شوید.

 

اما این اعتماد به راحتی و یک شبه به دست نمی آید. شما باید بطور مداوم برای دستیابی به آن و نگه داری اش تلاش کنید. شما باید توانایی درک مشتری خود را داشته باشید و خدمات و محصول خود را در همان زمان مقرر به دست او برسانید. تنها در صورت برقراری اربتاط مداوم و موثر هست که می توانید وفاداری آن ها را کسب کنید. مواردی که در ادامه ذکر می کنیم میتواند به شما کمک کند استراتژی جلب اعتمادتان را بهبود ببخشید.

 

در دسترس باشید

در دسترس مشتری و مخاطب باشید و بمانید تا هروقت مایل بودند، بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. اگر در دسترس آن ها نباشید یا درخواست و سوال ایشان را پاسخ ندهید، کم کم زمان ارزش و اعتبار خود را نزد آن ها از دست خواهید داد.

 

بهتر هست به امور مشتریان خود اموزش اي لازم را انتقال دهید تا تماس هیچکس را از دست ندهند. در شبکه هاي اجتماعی و وبسایت سازمانی خود حتما پاسخگو و همراه مشتریان باشید. در صورت امکان به برگزاری رویداد عمومی بپردازید.

 

محصول یا خدمات باکیفیت ارایه دهید

گاهی مردم تمایل دارند احساسی خرید کنند نه منطقی! چالش بزرگ شرکت شما وقتی هست که محصول یا خدمات به دست مشتری می‌رسد و او باید آن را ارزیابی کند. اگر از خدمات شما راضی باشد به صورت احساسی خودش را بابت این خرید، توجیه خواهد کرد. اگر در کیفیت خود سهل انگاری کنید مطمینا مشتری خود را از دست می دهید و چه بسا بدترین بررسی ها و انتقادها را در جامعه و شبکه هاي اجتماعی رویت کنید که باعث کاهش تعداد مشتریان شما می شود.

 

یک روش مناسب و مطمین برای بازرسی کیفیت خدمات و محصول این هست که آن را تست کنید. می توانید حتی گروهی را برای تحقیق از مخاطب هدف، تعیین کنید.

 

صادقانه برخورد کنید

یکرو و روراست بودن یعنی در برابر نقاط قوت و ضعف شرکت، موضع نگیرید. اگر متوجه شدید که محصولتان دچار مشکلات زیادی هست باید در تلاش باشید آن را حتما رفع کنید و سپس به عرضه اش بپردازید حتی اگر باعث شود از رقبا عقب بیافتید.

 

به ارزش مشتری خود بیافزایید

برای شمه چه چیز در درجه اول اهمیت قرار دارد؟ مشتری یا سود؟ مردم کاملا متوجه می شوند که شما به آن ها اهمیت می دهید یا تنها پولشان را می خواهید. ممکن هست خدمات شما مفید باشد و مشتریان زیادی داشته باشید اما الزامی وجود ندارد بتوانید اعتماد آن ها را در این صورت جلب کنید.

 

ثابت قدم باشید

تداوم و ثبات قدم در ادامه نکات بالا می تواند کمک کند مطمین شوید که در نهایت اعتماد مشتریان خود را جلب خواهید کرد. شما باید برای خود و سازمانتان، اهدافی را مشخص کنید که دستیابی و حفظ آن ها باعث تداوم کیفیت خدماتتان باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت