دعاهایی برای پیدا شدن اشیاء قیمتی و پول گمشده

مجموعه : دعاها
دعاهایی برای پیدا شدن اشیاء قیمتی و پول گمشده

دعا برای یافتن گمشده سرمایه و پول و …

امروزه به هردلیلی وسایل هاي ما به خاطر فکر کاری گم می شود برترین کار این هست که دل خود را به خدا بدهید و دعایی را قرائت کنید .

 

به گزارش تالاب، برای رفع فراموشی و پیدا شدن چیزهای گمشده، میتوان با توکل برخدا ذکر و دعاهای زیر را مورد بهرهگیری قرار داد:

 

1- از حضرت علی علیه السلام نقل هست: هر کس گمشده اي دارد دو رکعت نماز بخواند در هر رکعت بعد از حمد، سوره یس را قرائت کند . بعد از نماز بگوید : اللَّهُمَ‏ یَا هَادِیَ‏ [رَادَّ] الضَّالَّةِ رُدَّ عَلَیَّ ضَالَّتِی

منبع : جنة الامان ص 182

 

2- همین طور از امام باقر علیه السلام نقل شده هست: دو رکعت نماز بخواند و بعد از نماز بگوید :
 
اللَّهُمَ‏ رَادَّ الضَّالَّةِ هَادِياً مِنَ الضَّلَالَةِ رُدَّ عَلَیَّ ضَالَّتِی  
 
منبع : الامان من اخطار الاسفار ص 122 – مکارم الاخلاق ص 260
 
3- حضرت آیت الله العظمی بهجت «رحمت الله علیه»:
 
دعاهایی برای پیدا شدن اشیاء قیمتی و پول گمشده
 
برای پیدا شدن چیزهای گمشده، این دعا مفید هست:
 
« اللهم انّی اسئلک یا مُذَکِّرَ الخیرِ و فاعلَهُ و الآمِرَ بِهِ اَن تُصلّیَ علی محمدٍ و آل محمد  و تُذَکِّرَنی ما اَنسانیه الشیطان ».
 
خدایا ، اي به یاد آورنده خیر و انجام دهنده آن و امر کننده به آن ، از تو می‌خواهم که بر محمد و آل محمد سلام فرستی و انچه را شیطان از یاد من برده هست ، به یادم آوری.
 
همین طور خواندن این دعا ، برای به یاد آوردن مطالبی که فراموش شده مؤثر هست.
 
4- در برخی از کتب آمده هست که بعد از نماز بگوید: اللَّهُمَ‏ یَا رَادَّ الضَّالَّةِ رُدَّ عَلَیَّ ضَالَّتِی برخی از علما این ذکر و نماز را مجرب دانسته اند. منبع: تحفة الرضویة 295 و 296
 
5- یا این که کسی که اموالش گم شده هست ۱۱۹ مرتبه یا حفیظ بگوید و بعد از آن نیز ۱۱۹ مرتبه آیه شریفه شماره ۱۶ از سوره لقمان را قرائت کند.
 
 
یَا بُنَیَّ إِنَّهَا إِن تَكُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَكُن فِی صَخْرَةٍ أَوْ فِی السَّمَاوَاتِ أَوْ فِی الْأَرْضِ یَأْتِ بِهَا اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ لَطِيفٌ خَبِيرٌ
 
خداوند متعال به فضلش مال او به او بر می گرداند این ذکر مجرب هست.
 
 
منبع : فرهنگ نیوز
جدیدترین مطالب سایت