فتوایی آيت‌ الله مكارم : خودرو، حريم خصوصی نیست

فتوایی آيت‌ الله مكارم : خودرو، حريم خصوصی نیست

فتوایی جدید آيت‌ الله مكارم : خودرو، حريم خصوصی نیست

آیت‌ الله مکارم شیرازی وی در سال ۱۳۰۵ خورشیدی در شیراز به جهان آمد. پدرش حاج علی‌محمد و جدش حاج محمدکریم و جد اعلایش حاج محمدباقر و جد بالاتر حاج محمدصادق بوده‌اند. آیت‌ الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان به مظاهر فضای خصوصی در فقه نیز اشاره کرد و گفت: بعضی فضای داخل ماشین را فضای خصوصی به شمار می‌آورند ازنظر فقهی اگر چیزی آشکار و عیان باشد فضای خصوصی نیست و فضای ماشین هم از همین دسته هست.

 

به گزارش تالاب: آیت‌ الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در دیدار سردار مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم به مظاهر فضای خصوصی در فقه نیز اشاره کرد و گفت: بعضی فضای داخل ماشین را فضای خصوصی به شمار می‌آورند ازنظر فقهی اگر چیزی آشکار و عیان باشد فضای خصوصی نیست و فضای ماشین هم از همین دسته هست.

 

وی ادامه داد: این مانند آن هست که منزل‌اي شیشه‌اي ساخته شود، درحالی‌که فضای شخصی و خصوصی به معنای داشتن حدود و حریم و به‌دور از چشم هست و هر فضای اگر در دید مردم باشد دیگر خصوصی به‌حساب نمی آید.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی

آیت‌الله مکارم شیرازی این سخنان را غرض‌ورزی برشمرد و تصریح کرد: مسائل فقهی در این اساس بسیار روشن و شفاف هست، کسانی هم که آن را مطرح می کنند به‌خوبی از حکم فقهی اطلاع دارند، اما برای خواسته‌هاي و مطامع خود و برای شکستن قبح این مسائل آن را مطرح میکنند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه بر لزوم توجه در برخورد با این‌گونه گفته‌ها تأکید کرد و گفت: در برخورد با این‌گونه مسائل باید توجه کرد که به خشونت متهم نشویم و درعین‌حال به‌صورت قانونی از رواج این مسائل که قبح مسائل خلاف شرع و قانون را می‌شکنند برخورد کنیم.

 

وی ارتکاب به گناه آشکار را دو گناه برشمرد و افزود: آشکار‌بودن گناه اضافه بر خود گناه که سبب از بین‌بردن قبح آن میشود بر معصیت آن می‌افزاید، در این‌گونه مواقع لازم هست که همۀ دستگاه‌هاي برای رواج اخلاق و امنیت گام بردارند.

 

جدیدترین مطالب سایت