جاذبه های زیبای گردشگری در سفر با تور ارمنستان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
جاذبه های زیبای گردشگری در سفر با تور ارمنستان

ارمنستان یکی از همسایه های کشور ایران است که قدمت آن به 3000 سال پیش بر می گردد و دنیایی از جاذبه های طبیعی و تاریخی در این کشور وجود دارد که هنگام سفر به کشور ارمنستان می توانید از آنها دیدن فرمایید.

 

ایروان، پایتخت دیدنی و سرزنده‌ی ارمنستان است این شهر با آب و هوایی کوهستانی، دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های خیلی سرد است. پس بنابراین، بهتر است از اردیبهشت تا پایان تابستان به اینجا سفر کنید، ارمنی‌ها از نظر ذائقه و طعم غذاهایشان خیلی به ایرانی‌ها شبیه هستند. مرکز شهر ایروان بهترین مکان برای شکم ‌گردی و تست غذاهای اینجا است.

 

جاذبه های زیبای گردشگری در سفر با تور ارمنستان

از نظر خیلی از بازدید کنندگان، اگر کافه‌ها و رستوران‌ها را از ایروان بگیرند، شهر نسبتاً خالی می‌شود. قیمت مناسب و منوهای متنوع باعث شده ارمنستان یکی از مقاصد اصلی خوش خوراک ها باشد.

 

کشور ارمنستان  در تور ارمنستان به عنوان یکی از کوچکترین کشورهای مستقل و با جمعیت سه میلیون و هجده هزار و هشتصد و پنجاه و چهار نفر از مراکز مهم صنعتی شوروی سابق محسوب می شود که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.دین رسمی این کشور مسیحیت است که باعث ایجاد معابد و کلیساهای زیادی در این کشور شده است. زبان ساکنان آن ارمنی است.از جمله معابد معروف این کشور، معبد گارنی است که در استان کوتایک و درنزدیکی روستای گارنی ودر بین کوههای گغاما واقع شده است و امروزه به عنوان موزه حفاظت شده مورد دید گردشگران قرار گرفته است.

 

جاذبه های زیبای گردشگری در سفر با تور ارمنستان

کلیسای جامع سنت گریگور

ارمنستان به داشتن کلیساهای بزرگ و زیبا معروف است، کلیسای سنت گریگور از کلیساهای مهم و معروف در شهر ایروان است که 2 محراب اصلی دارد، محراب ها به نام شاه تیرداد و ملکه اش نام گذاری شده اند.

ساکنان ایروان برای مراسم ازدواج از آن استفاده می کنند.

 

جاذبه های زیبای گردشگری در سفر با تور ارمنستان

میدان جمهوریت یا میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان یا هراپاراگ میدانی بزرگ در مرکز شهر است که میتواند شروع خوبی برای گشت و گذار و بازدید از دیدنی های تاریخی فرهنگی موزه هاو خیابان های اصلی و یا مراکز خرید ایروان باشد .

 

این میدان همیشه غروب ها پر از جمعیت میشود چه گردشگر چه مردم شهر علاقه خاصی به نشستن در کنار فواره های این میدان دارند و سنگفرش داخل میدان برگرفته از فرش های ارمنی اصیل میباشد .فواره های میدان هر روز طی ساعات مشخصی روشن میشوند و رقص نور و فواره ی موزیکال بلندی نیز در میانشان بر جذابیت های تماشایی انها افزوده است .اکثر شب ها در این مکان با جمع شدن مردم برنامه های شاد و مفرحی توسط موزیسین هاو نوازندگان محلی اجرا میشود .همچنین در تایم های مشخصی هرساله این میدان محل برگزاری بسیاری از رویداد های مهم کشور میشود .

 

از میدان جمهوری میتوان به خیابان ابوویان که خیابان مهم و سنگفرشیست و در ان عبور خودرو محدود شده است رسید و تا اخر شب در کافه هاو رستورناهای انجاو  بوتیک ای دو طرف و مراکز خرید طبقه پایین خیابان به گردش پرداخت .خیابان نعلبندیان و امیریان و تیگران از دیگر مکان های مهمی هستند که به این میدان ختم میشوند .

از ساختمان های مهمی که در اطراف میدان جمهوری قرار دارند میتوان موزه تاریخ ارمنستان در ضلع شمالی ان ، ساختمان وزرات کشور در ضلع شمال شرقی و هتل ماریوت در ضلع جنوبی و سایر وزارتخانه های انرژی و خارجه نام برد .

 

جاذبه های زیبای گردشگری در سفر با تور ارمنستان

نورث‌ اونیو

نورث‌ اونیو خیابانی برای خرید در ایروان است، تقریبا تمام برند ها در این خیابان شعبه دارند و جزو معروف ‌ترین مراکز خرید ایروان به‌شمار می‌ آید، این‌ جا ماشین تردد نمی‌ کند و شما با خیال راحت می ‌توانید قدم بزنید و از تماشای اطرا‌فتان لذت ببرید، نورث‌ اونیو خیابانی برای مغازه‌ های لوکس نیز به حساب می آید.

 

جاذبه های زیبای گردشگری در سفر با تور ارمنستان

کوه های قفقاز

به گزارش سفر باتو ، اگر هوای تازه و ورزش کردن در محیط های زیبا مورد علاقه شما می باشد پس پیشنهاد می کنیم بازدید از این کوه های پر از شگفتی را از دست ندهید. کوه های قفقاز قله های چشمگیر پوشیده از برف در شمال ارمنستان هستند همچنین در بین این کوه ها روستاهای عجیب و کوچک ارمنی وجود دارد که می توان از آن جا عسل محلی خریداری کرد.

 

جاذبه های زیبای گردشگری در سفر با تور ارمنستان

بازار ورنیساج

اگر در روزهای شنبه و یکشنبه به میدان ریپابلیک (میدان جمهوری) بروید می توانید خرید خود را در بازار بزرگ ورنیساج شهر ایروان، یکی از مراکز خرید ارمستان انجام دهید. در این بازار که هفته ای دو روز برگزار می شود انواع مختلفی از صنایع دستی، کالاهای عتیقه و قدیمی، و انواع کتاب دیده می شود. شما می توانید از میان صنایع دستی، جواهرات طلا و نقره و نقاشی های مختلف را به عنوان یادگاری خریداری کنید. تماشای بازار ورنیساج با وسایلی که در آن جا عرضه می شود برای کسی که حتی قصد خرید هم ندارد می تواند دیدنی و جالب باشد.

 

جاذبه های زیبای گردشگری در سفر با تور ارمنستان

مرکز خرید تاشیر مال

یکی دیگر از برترین مراکز خرید ایروان، مرکز خرید تاشیر است. این پاساژ بین ارمنی ها و سایر گردشگران طرفداران خاص خودش را دارد، طبقه‌ ی اول مرکز خرید تاشیر به فروش طلا و جواهرات اختصاص داده شده است و در سایر طبقه‌ها، لباس‌های زنانه و مردانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم خانگی، محصولات بهداشتی و آرایشی، ساعت، اسباب بازی، فروشگاه موبایل و… به فروش می‌رسد.

 کافه و رستوران و سالن ورزشی از دیگر امکانات این پاساژ زیبای ارمنستان است.

جدیدترین مطالب سایت