دیدنی های استانبول در نوروز را از دست ندهید!

مجموعه : رپورتاژ آگهی
دیدنی های استانبول در نوروز را از دست ندهید!

فصل بهار با هوای دل انگیز استانبول یکی از بهترین زمان های سفر به این شهر است. شهر استانبول یکی از مقاصد مهم خارجی برای گردشگران ایرانی است که سالانه مخصوصا در ایام نوروز به آن سفر می کنند. استانبول سرشار از دیدنی های جذابی است که پیشنهاد می شود، اگر به تور نوروزی استانبول می روید از آنها دیدن کنید!

 

در این مقاله به مکان هایی که باید در تور نوروزی استانبول از آن حتما دیدن کنید می پردازیم.

 

دیدنی های استانبول در نوروز را از دست ندهید!

مسجد آبی استانبول

بازدید از مسجد آبی استانبول، در هربار سفر به این شهر می ارزد. نام دیگر این مسجد، مسجد سلطان احمد است که در سال 1609 تا 1616 ساخت آن به طول انجامید. اولین چیزی که در مسجد آبی استانبول به چشم می آید 6 مناره این مسجد است! علاوه بر 6 مناره ما شاهد 5 گنبد اصلی و 8 گنبد ثانویه در این مسجد هستیم که آن آثار کلاسیک و معماری بیزانس با معماری اسلامی تلفیق شده است. در ساخت این مسجد بیش از 20 هزار کاشی به کار رفته است. نور خوبی که در داخل مسجد دیده می شود و باعث نورانی تر شدن کاشی های آبی آن است حاصل 200 پنجره ای است که در این مسجد وجود دارد. یکی دیگر از نکات قابل توجه در این مسجد نقش های لاله است که در آن طراحی شده است. دیدن از آن را در سفر به استانبول از دست ندهید!

 

بازار بزرگ استانبول

یکی از مهمترین لذت های سفر، بازدید از بازارهای آن شهر است. علاوه بر خرید سوقاتی که می تواند خاطرات یک سفر خوب را ماندگار کند، نوع فرهنگ مردم آن شهر را نیز معرفی می کند. نحوه پوشش، وسایل مورد نیاز، خورد و خوراک اصلی مردم یک شهر عموما در بازدید از بازار یک شهر قابل بررسی است. بنابراین بازدید از بازار یک شهر در سفرها برای توریست های آن شهر بسیار جذاب است. در بازار بزرگ استانبول بیش از 5000 غرفه و مغازه وجود دارد که دیدن از خالی از لطف نیست!

دیدنی های استانبول در نوروز را از دست ندهید!

برج و پل گالاتا

فرقی نمی کند که بلیط هواپیما استانبول را خریداری کرده اید و یا حتی به صورت زمینی به این شهر سفر کرده اید! زمانی که خب استراحت کرده اید را برای قدم زدن بر روی این پل انتخاب کنید! چرا که غروب آفتاب و قدم زدن بر روی پل گالاتا یکی از جذابترین خاطرات تور استانبولتان می شود. بهتر است لذت قدم زدن در این پل را با خستگی از دست ندهید!

 

آب انبار باسیلیکا

این آب انبار یادگار امپراتوری روم ها بر این منطقه می باشد. جاستینان اول، برای تامین آب مردم استانبول، دستور ساخت آب انبار باسیلیکا را  داد. برای دیدن سطح پیشرفت و تکنولوژی مردم روم می توانید از این آثار تاریخی بازدید کنید. قطعا از سطح علمی آنها در آن زمان شگفت زده خواهید شد!

 

دیدنی های استانبول در نوروز را از دست ندهید!

کاخ توپکاپی

این کاخ زمانی مکان زندگی پادشاهان عثمانی بوده است. بخشی از شکوه و نوع فرمانروایی دوره عثمانی را می توانید در کاخ توپکانی ببینید. این کاخ در سال 1453 با دستور سلطان محمد دوم ساخته شد. اگر به تاریخ علاقه ای هم ندارید حتما از این قصر دیدن کنید. این قصر سرشار از شگفتی هاست.

 

مردم استانبول چگونه نوروز را جشن می گیرند!

جالب است بدانید نوروز تنها سنت ما ایرانی ها نیست. سنت نوروز نه تنها در شهرهای ایران بلکه در استانبول نیز جشن گرفته می شود. مردم استانبول از روز قبل به تمیز کردن خانه و رنگ کردن تخم مرغ های رنگی مانند ایرانیان می پردازند و در روز اول نو روز با پوشیدن لباس های رنگی این روز را جشن می گیرند. در روز نخست نوروز عموما جوجه کباب شده و انواع شیرینی جات در سفره های خود قرار می دهند.

 

سفر به استانبول را با تور انجام دهیم و یا به صورت جدا بلیط و هتل را تهیه کنیم؟

این سوال بدون شک یکی از مهمترین دغدغه های مسافران استانبول است. چرا که ممکن است اگر در ابتدا بلیط هواپیما (safarme.com   ) برگشت خود را تهیه نکرده باشند به مشکل پیدا نشدن بلیط و یا گران تر شدن آن بر بخورند و مجبور به طولانی تر کردن سفر خود شوند، که هم از لحاظ هزینه و …. به صرفه نیست! چرا که مسافر باید بلیط گرانتر بخرد و یا اقامت خود در هتل را افزایش دهد که باز بیشتر از هزینه برآورد شده در سفرش می باشد. اگر برای زمان حضور خود در استانبول برنامه ریزی دقیقی دارید بهتر است از همان ابتدا بلیط رفت و برگشت خود را تهیه کنید اما اگر زمان ماندگاری دقیقی را در نظر ندارید، می توانید به طور جداگانه خریداری کنید!

 

جدیدترین مطالب سایت