آشنایی با تور گردشگری استانبول و مساجد مطرح این شهر

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آشنایی با تور گردشگری استانبول و مساجد مطرح این شهر

شهر استانبول ترکیه مساجد معروف بسیاری دارد مثل مسجد رستم پاشا، مسجد سلطان احمد، مسجد سوکولو، مسجد مهر شاه سلطان، مسجد سلیمانیه و … .

 

این مساجد را به خاطر قدیمی بودنشان میتوان در منطقه های قدیمی این شهر پیدا کرد. مساجد اشهر استانبول تنها یک عبادتگاه نبوده بلکه به خاطر معماری زیبا و جذابی که داشته مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران قرار گرفته تا از یکی از این مساجد هم که بازدید کنند.

 

چند مسجد مشهور استانبول ترکیه را معرفی میکنیم

مسجد فاتح استانبول

در تور استانبول شما با بهترین مکان های گردشگری آشنا خواهید شد. دستور ساخت این مسجد توسط سلطان محمد فاتح و به معماری سینان الدین یوسف ساخته شد.

 

ساخت مسجد فاتح از سال 1462 تا 1470 به طول انجامیده و قبل از اینکه استانبول فتح شود یک کلیسای ویران برای حواریون بوده. نوع معماری که برای این مسجد استفاده شده معماری مخصوص ترک هاست.

 

در بازدید از این مسجد میتوانید مدارس، حمام ها، آسایشگاه ه و خیریه های اطراف آن را دیده و با یک تیر دو نشان بزنید. مسجد فاتح روی بلندترین تپه از شهر قرار دارد.

 

مسجد بایزید استانبول
چندی بعد سال 1501 فرزند سلطان فاتح، بایزید مسجدی به نام بایزید دوم ساخته شد. ساخت این مسجد پنج سال طول کشید اما مسجدی زیبا و در عین حال کارآمد از آب درآمد. این مسجد دو مناره گلدسته داشته که 87 متر از هم دور هستند. مسجد بایزید به جز یک عبادتگاه، یک کاروانسرا، مدرسه و حمام بوده. شاید در دیدار اول این مسجد را با مسجد ایاصوفیه استانبول اشتباه بگیرید، اما بایزید تنها نقشه مشابهی با ایاصوفیه داشته و از نظر سیستم پرستشگاهی کاملا متفاوت اند.

 

مسجد سلیمانیه استانبول
در تور لحظه آخری استانبول شما با مکان های گردشگری متفاوتی از استانبول آشنا خواهید شد.باز هم مسجد باشکوهی دیگر و باز هم پای معمار قهار، سیان در میان است. مسجد معروف و باشکوه و جلال سلیمانیه سبک دیگری از مسجد با معماری اسلامی را نشان میدهد. ساخت سلیمانیه از سال 1550 تا 1557 به طول انجامیده و سمبلی از استقامت بنا و شهربازی ست. یکی از چیزهایی که این مسجد را خاص تر میکند، قرار داشتن مقبره خرم سلطان و سلطان قانونی بوده همینطور این مسجد نیز دارای حمام، مغازه، بیمارستان، کاروانسرا و مدرسه میباشد. اگر مسجد فاتح را در نظر نگیریم، مسجد سلیمانیه بزرگ ترین مسجد در شهر استانبول خواهد بود.

 

مسجد سلیمان سلیم استانبول
این مسجد نیز سال 1552 همانطور که از نامش پیداست به دست سلطان سلیم ساخته شده. معماری زیبا و در عین حال ساده آن باعث جذب بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول شده است. اما اگر وارد این مسجد شوید در قسمت سقف محفل حکمرانان، معماری و نقاشی های بسیار زیبایی خواهید دید. علاوه بر این مسجد سلطان سلیم چند مقبره از یاووز سلیم، سلیم عبدالمجید و شاهزادگان این سلطان نیز دارد.

 

مسجد سلطان احمد استانبول :
از دیگر شاهکارهای معماری استانبول، مسجد سلطان احمد با شش مناره زیبا و فوق العاده است. اما اینبار معمار مسجد محمت بوده و ساخت آن از سال 1603 تا 1617 طول کشیده. این مسجد بین توریست ها و گردشگران تور استانبول به نام مسجد آبی شناخته میشود. علت آن هم استفاده از کاشی های سفید و آبی بوده. مسجد آبی هر روز هفته به جز ساعات اقامه نماز برای بازدید توریست ها باز خواهد بود. این مسجد یکی از جاذبه هایی از شهر استانبول بوده که بازدید از آن واقعا ارزش دارد.

 

آشنایی با لست تورز
سایت لست تورز یکی از بزرگترین مرجع های تور های گردشگری به به اقصی نقاط جهان است.منبع تور های گردشگری سایت لست تورز ، آژانس های گردشگری معتبر تهران و شهر های مطرح ایران هستند. در سایت لست تورز شما می توانید تور های لحظه آخری تور استانبول ، تور گرجستان ، تور های لحظه آخری ارمنستان ، تور تایلند و تور های گردشگری دیگر همراه باشید.

 

جدیدترین مطالب سایت