4 آموزش بسیار مهم برای انتخاب ساعت مچی زنانه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
4 آموزش بسیار مهم برای انتخاب ساعت مچی زنانه

4 آموزش بسیار مهم برای انتخاب ساعت مچی زنانه

زیورآلات علاوه بر این که سلیقه شما را نشان می دهند، بخش‌هایي از شخصیتتان را هم نشان میدهند. ساعت مچی یکی از مهم ترین زیورآلاتی است که میتواند تاثیر فوق العاده‌اي روی استایل شما و برداشتی که بقیه از شخصیتتان دارند، بگذارد.

 

ساعت مچی توانایی نشان دادن ظرافت، انعطاف‌پذیری و خیلی ویژگی‌هاي‌ دیگر شخصیت شما را دارد که ممکن است خودتان هم متوجه ان نشده باشید.

 

به گزارش تالاب دراین مقاله به اصول انتخاب ساعت مچی مناسب می پردازیم و در عین حال به بعضی ویژگی‌هایي که ممکن است ساعتتان درباره شما لو دهد، اشاره میکنیم.

 

اولاً: تقسیم‌بندی ساده اما کاربردی

بیایید راهنمای خرید ساعت مچی زنانه رابا یک تقسیم‌بندی ساده شروع کنیم؛ تقسیم‌بندی بر اساس جنس بند ساعت:

 

ساعت مچی با بند چرمی:

اگر دنبال خرید ساعتی هستید که خیلی گران نباشد و در عین حال بتواند در انواع موقعیت‌هاي‌ نیمه رسمی و روزمره روی دستتان بنشیند، انتخاب ساعت مچی با بند چرمی، عاقلانه و به صرفه خواهد بود.

 

ساعت مچی با بند فلزی:

ساعت‎‌هاي‌ زنانه‌اي که بند فلزی دارند، به اسانی و در هر شرایطی به کارتان می آیند. یک ساعت مچی زنانه با بند فلزی می تواند در سه موقعیت روزمره، نیمه رسمی و رسمی همراه شما باشد و به درخشیدنتان در هر مراسمی کمک کند.

 

ساعت مچی با بند جواهرنشان:

بعضی انواع ساعت‌هاي‌ مچی هستند که بندشان بدلیل جواهر نشان بودن یا داشتن سنگ‌هاي‌ نیمه قیمتی، ان‌ها را بیشتر به دستبند تبدیل کرده است. این ساعت‌ها اگر از جواهر ساخته شده باشند، برای مراسم خیلی رسمی کاربرد دارند و در غیر‌این‌صورت در مراسم رسمی و نیمه رسمی به کارتان می آیند.

 

ساعت مچی با بند پارچه‌ای:

استفاده از ساعت مچی با بند پارچه‌اي مدتی است که بین جوان‌ترها باب شده است. این ساعت برای موقعیت‌هاي‌ روزمره مناسب است و بکار موقعیت‌هاي‌ نیمه رسمی و رسمی نمی آید.

 

ساعت مچی با بند پلاستیکی:

یکیدیگر از انواع ساعت مچی، ساعت اسپرت است. قیمت انواع ساعت مچی اصل اسپرت و رسمی نسبت به برند، نوع موتور و سایر اجزای بکار رفته در ساعت متفاوت است. این ساعت‌ها طبق معمول برای ورزشکاران یا افرادی که روحیه ورزشی بالایی دارند، یکی از بهترین انتخاب‌هاست. ساعت اسپرت همان‌ طور که از اسمش پیداست، برای موقعیت‌هاي‌ غیررسمی مناسب است و برای ساختن بند ان بیشتر از پلاستیک استفاده می شود.

4 آموزش بسیار مهم برای انتخاب ساعت مچی زنانه

دوماً: انتخاب ساعت مچی بر اساس شکل صفحه

شکل صفحه‌هاي‌ ساعت‌هاي‌ مچی باهم تفاوت دارد. بعضی‌ها انتخاب شکل صفحه رابا نوع روحیه افراد مرتبط میدانند:

 

صفحه گرد:

صفحه گرد یکی از رایج ‌ترین صفحه‌هاي‌ ساعت مچی است. کسانی که به استفاده از صفحه گرد علاقه دارند، طبق معمول روحیه‌هاي‌ انعطاف‌پذیری دارند؛ اما از چارچوب‌هاي‌ معمول هم بیرون نمی زنند.

 

صفحه مربعی:

شاید بتوان دومین صفحه رایج را فرم مربعی دانست. افرادی که به اشکال مربع یا مستطیل برای انتخاب صفحه ساعتشان علاقه بیشتری نشان میدهند، طبق معمول چارچوب‌هاي‌ خاصی دارند، بسیار منظم هستند و روحیه انعطاف پذیری‌شان پایینتر است.

 

صفحه غیر منتظم:

بعضی صفحه‌ها هستند که شامل اشکال غیر منتظم می شوند. برای مثال برند معتبر کارتیه Cartier که یکی از بهترین برندها بین تولید کنندگان ساعت های مچی زنانه مارک دار و اصل است، نوعی ساعت دارد که با نام Crash شناخته میشود.

 

صفحه این ساعت طوری طراحی شده که انگار زیر پا یا چرخ‌هاي‌ خودرو له شده است و اتفاقا از مدل‌هاي‌ محبوب این برند است. کسانی که سراغ اشکال غیرمعمول میروند طبق معمول روحیه‌هاي‌ ساختار شکن و آوانگارد دارند که ریسک پذیری‌شان بالاست.

 

سایر اشکال منتظم:

بعضی افراد هم دوست دارند سراغ سایر اشکال منتظم یا حتی شکل‌هایي بروند که بیشتر شناخته شده‌اند؛ مثل اشک. روحیه این افراد طبق معمول جایی بین افراد ساختارشکن و مطلقا پایبند به ساختار قرار میگیرد. ان‌ها ممکن است در شرایطی واکنش‌هاي‌ یک آدم ملتزم به چارچوب را نشان دهند و در شرایط دیگر ساختارها را بشکنند.

4 آموزش بسیار مهم برای انتخاب ساعت مچی زنانه

 

سوماً: کدام رنگ را انتخاب کنیم؟

یکی از مهم ترین کارها هنگام خرید ساعت مچی زنانه این است که رنگ پوستتان را بشناسید. بعد از این که متوجه شدید رنگ پوستتان گرم، سرد یا خنثی است، میتوانید راحتتر دست به انتخاب بزنید.

 

اگر پوستتان سرد است سراغ ساعت مچی با بند نقره‌اي بروید.

 

اگر پوستتان گرم است سراغ ساعت مچی با بند طلایی بروید.

 

البته این دو رنگ بیشتر بین ساعت‌هاي‌ مچی با بند فلزی دیده میشوند. اگر دوست دارید بجای این دو رنگ، رنگی را انتخاب کنید که هم به پوستتان بیاید، هم خیلی شیک باشد و هم در بیشتر مواقع، چه رسمی و چه غیررسمی بتوانید از ان استفاده کنید، سراغ بندهای ترکیبی بروید.

 

ساعت‌هاي‌ برندهای معتبری مثل امگا Omega طبق معمول ترکیبی از طلایی، نقره‌اي و رز گلد یا مسی هستند. این ترکیب قابلیت ست شدن با هر لباسی را دارد و لازم نیست نگران این باشید که به لباستان می آید یا نه.

 

بعد از بند فلزی، نوبت به ساعت با بند چرمی می رسد. متاسفانه ساعت‌هایي که بند غیر فلزی دارند، به اسانی با هر لباسی ست نمیشوند مگر این که رنگ بندشان مشکی باشد؛ باوجود این در مورد مشکی هم ملاحظاتی وجوددارد.

 

بهترین کار این است که اگر قصد خرید ساعت با بند چرمی را دارید، سراغ رنگ مشکی بروید. می توانید برای ساعتتان چندین بند با رنگ‌هاي‌ مختلف تهیه کنید. بهتر است صفحه سفید باشد تا درکنار بند سرمه‌اي، طوسی و سفید هم زیبا بنظر برسد.

 

چهارم: توجه به ظرافت ساعت

هنگام خرید ساعت به مچ دستتان دقت کنید. اگر مچ دستتان ظریف است، بهتر است سراغ خرید ساعت‌هاي‌ ظریف با صفحه‌هاي‌ کوچک و بندهای نازک بروید و اگر مچ دستتان توپُر است، از ساعت‌هایي استفاده کنید که صفحه‌هاي‌ بزرگ تر و بندهای پهن‌تری دارند.

 

در صورتی‌که بر عکس این قانون عمل کنید، عنصر هماهنگی راکه یکی از مهم ترین قوانین ساختن یک استایل شیک است، نادیده گرفته‌اید و نتیجه‌اي که به دست می‌آورید، جذاب و دوست‌داشتنی نخواهد بود.

 

جدیدترین مطالب سایت