آیا رپورتاژ آگهی بخریم؟ بفروشیم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آیا رپورتاژ آگهی بخریم؟ بفروشیم؟

از همین تریبون اعلام میکنیم دوران حاکمیت تبلیغات بنری خیلی وقت است که به پایان آمده. اگر فکر سرمایه گذاری روی این سبک تبلیغاتی در ذهنتان رژه می رود ، بهتر است بدانید پدیده ی وحشتناکی به نام کوری بنری در انتظار شماست نه پیشرفت کسب و کار !

 

حقیقت این است که کاربران باهوش امروزه ، دیگر ارزشی برای بنرهای تبلیغاتی قائل نیستند . حتی این ورژن از تبلیغات به چشمشان هم نمی آید و ناخودآگاه از کنار آن میگذرند . اگر به دنبال یک روش بروز و تاثیرگذار در تبلیغات اینترنتی هستید ، دور بنر های تبلیغاتی را خط قرمز بکشید و از شعاع چندمتری آن رد هم نشوید . در واقع این سبک و سیاق چندان به مذاق مخاطب خوش نمی آید . تکنیکی که در حال حاضر افزایش بازدید سایت را به صورت تضمین شده در اختیار شما قرار خواهد داد رپورتاژ اگهی است !

تجربه ثابت کرده است مخاطبان امروزه تمایل بیشتری برای مطالعه یک محتوای مفید و جامع دارند تا تبلیغاتی که از حقیقت فاصله دارد و به شکل اغراق انگیزی بزرگنمایی می کند ؛ مبنای کار رپورتاژ اگهی نیز دقیقا همین است . محتوای مفید بر اساس صداقت !

 

 آیا ارتباطی بین سئو و رپورتاژ آگهی وجود دارد ؟

بی برو برگرد جواب این سوال مثبت است ! چقدر با تاثیر لینک سازی در حوزه سئو آشنایی دارید ؟ اگر بخواهیم لینک سازی را به صورت مختصر و مفید تعریف کنیم ،

لینک سازی باعث تقویت قدرت دامنه و افزایش رتبه سایت در گوگل می شود .

 

حتما میپرسید چرا ؟ چرا گوگل به لینک سازی روی خوش نشان میدهد؟

پاسخ این سوال با درنظر گرفتن مثال زیر ساده است .
تصور کنید قرار است یک دندانپزشک متبحر را از بین صدها پزشک متخصص در این زمینه انتخاب کنید . در لحظه اول حتی تصورش هم کار سختی است ، شمایید و صدها پزشک که همگی از لحاظ تخصص و مدرک پزشکی در یک رده قرار دارند .

 

احتمالا تحقیق و پرس و جو را آغاز می کنید و در نهایت بیمار پزشکی می شوید که افراد مطمئن و سرشناس اطرافتان آن را معرفی و پیشنهاد داده اند . تکنیک گوگل برای کشف وبسایت های کار درست نیز به همین صورت است . روی سایت هایی حساب ویژه باز می کند که توسط سایت های معتبر دیگر معرفی شده اند . اگر بخواهیم کمی تخصصی تر حرف بزنیم در ساز و کار گوگل معرفی شدن یعنی بک لینک !

وقتی سایت شما از یک سایت معتبر بک لینک دریافت کند ، از نظر گوگل اعتبار سایتتان بالا رفته و با احتمال بیشتری به صدرنشینی نتایج گوگل نزدیک می شوید .
البته تمام این توضیحات نباید شما را از هوش مصنوعی گوگل غافل کند. حواستان باشد در این اثنا از الگوریتم پنگوئن گوگل غافل نشوید چراکه هر حرکت غیرطبیعی و مشکوک از سایت شما را شناسایی کرده و بدون فوت وقت شمارا در معرض پنالتی شدن قرار می دهد.

 

واقعا گوگل رپورتاژ آگهی را میپسندد ؟

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازم ! هنوز برای قضاوت در مورد تاثیر لینک سازی به روش رپورتاژ آگهی زود است .  بهتر است بدانید گوگل اعلام کرده که با پست های تبلیغاتی که خارج از روند اصولی قصد ایجاد تغییر غیر استاندارد و ناحق در نتایج جست و جو را دارد حسابی برخورد می کند . این موضوع از سال 2009 مطرح شده است و باید دید حالا با این توضیحات :

 

چرا رپورتاژ آگهی از این خشم گوگل در امان است ؟

گزارش رپورتاژی که قاعده مند اجرا شود ، نه گوگل و نه حتی هوشمندتر از این موتور جست و جو قادر به شناسایی آن نیست ! خوشبختانه با وجود تمام پیشرفت های الگوریتم گوگل ، هنوز هم تشخیص یک پست رپورتاژ آگهی بین صدها پست یک سایت معتبر اگر بدرستی اجرا شود برای گوگل عملا غیرممکن است! در واقع رپورتاژ آگهی (البته از نوع اصولی) هیچ تناقضی با قواعد مشتری مدارانه گوگل ندارد .

 

اگر سایت تازه تاسیسی دارید ، بهتر است هرچه زودتر برای خود یک رپورتاژ آگهی درست و حسابی دست و پا کنید . اگر مدت طولانی از فعالیت سایت شما بگذرد بدون آنکه بک لینکی دریافت کنید ، سپس در یک حرکت ناگهانی تصمیم بگیرید که دست به دامن بک لینک شوید و از ده ها سایت بک لینک به سایتتان سرازیر شود اینجاست که خشم گوگل دامن گیرتان می شود و میفهمد که کاسه ای زیر نیم کاسه است .

 

چرا؟

اگر سوال مختصر و مفید بالا ، سوال شما باشد ، یعنی هوش و ذکاوت ربات های گوگل را دست کم گرفته اید!
گوگل هر حرکت غیرعادی ای را متوجه می شود. اگر سایت شما مدت ها فعالیت داشته باشد بدون آنکه لینکی دریافت کند اما به صورت ناگهانی از ده سایت معتبر بک لینک دریافت کند ، گوگل متوجه تبلیغاتی بودن این بک لینک ها خواهد شد؛

 

اما این تمام ماجرا نیست !

 اگر طبیعی رفتار کنید و سایتتان را در برهه زمانی اندک مورد هجوم بک لینک ها قرار ندهید تاثیر معجزه آسای رپورتاژ آگهی را در افزایش بازدید و قدرت دامنه خواهید دید .

آیا رپورتاژ آگهی بخریم؟ بفروشیم؟

چرا ادعا میکنیم رپورتاژ آگهی اصولی ، صد در دصد به نفع کسب و کار شماست ؟

ارائه 7 دلیل قانع کننده از ما ، پذریش یا عدم پذیرش آن با شما .

 

رپورتاژ آگهی فقط تبلیغات نیست ، معرفی جامعی از خدمات وبسایت شماست که کمی چاشنی تبلیغاتی دارد:
رپورتاژ آگهی یک مقاله است که محتوای تبلیغاتی دارد بی آنکه مخاطب را درگیر جوسازی های تبلیغاتی کند . از خود شما میپرسم ، مخاطب حرف شما را با استراتژی بی طرفی راحت تر میپذیرد یا با لحن تبلیغاتی تند و تیز ؟ قطعا یک حرف بی طرف بیشتر به دل مخاطب می نشیند .

 

کمی جلوتر بروید متوجه می شوید با یک رپورتاژ آگهی چه ها که نمیتوان کرد. کمی مطالعه کنید و سعی کنید با کمک تکنیک های نوشتاری ابتدا حس نیاز مخاطب را تحریک کرده و در ادامه به مرور ( و نه ناگهانی) کسب و کار و خدماتتان را به او معرفی کنید . درواقع خواننده یک رپورتاژ آگهی بی آنکه متوجه شود در راستای هدف تبلیغاتی شما قرار میگیرد . رپورتاژ آگهی قبل از هرچیز محتوایی مفید را در اختیار خواننده قرار می دهد که تبلیغات بخش نامحسوس از متن آن است . که آن هم به هنر نویسنده بستگی دارد که چقدر هوشمندانه و هنرمندانه آن را در متن قرار داده باشد بی آنکه مخاطب را درگیر چاله های تبلیغاتی کند .

 

خوانندگان امروز ، از مقالات مفید بیشتر استقبال می کنند تا متن های تبلیغاتی :
یک مزیت برتر رپورتاژ آگهی این است که در جایگاهی مخصوص تبلیغات نمایش داده نمی شوند بلکه مانند بقیه مقالات یک سایت دسته بندی می شوند . با این اوصاف احتمال خواندن رپورتاژ آگهی ها توسط خوانندگان همگام با دیگر مقالات و از طرفی بیشتر از متون تبلیغاتی است .

 

اعتبار ، اعتبار ، اعتبار :
یکی از کلیدی ترین کارکرد های رپورتاژ اگهی ایجاد اعتبار و برندسازی برای کسب وکار شماست ، از طرف دیگر موثرترین دلیلی که باعث پیشرفت و موفقیت کسب و کار شما می شود داشتن برند معتبر و زبانزد است . این سلسله به صورت زنجیروار به هم متصل هستند و مقدمات پیشرفت کار شما را فراهم می آورند .اینکه ردپای برند شما بجز سایت خودتان در سایت های دیگری که از قضا از اعتبار بالایی برخوردارند دیده شود روی پروسه برندسازی وبسایتتان حسابی تاثیر مثبت میگذارد و دقیقا عین مفهوم برندسازی است .

 

نسبت به بازدهی که دارد ، قیمت بالایی ندارد :
برخلاف مزایای بیشماری که دارد ، رپورتاژ آگهی ها جزو تبلیغات گران قیمت به حساب نمی آیند . شاید برایتان جالب باشد بدانید یک بنر تبلیغاتی در یک سایت پرمخاطب، چند میلیونی برای شما آب میخورد و البته با توجه به پدیده کوری بنری که به تازگی گریبانگیر دنیای تبلیغات و بازریابی شده ، فایده چندانی هم نخواهد داشت اما در مقابل ، هزینه ثبت رپورتاژ آگهی در همان سایت به صرفه تر خواهد بود و نتیجه نهایی بهتری خواهد داشت.

 

با یک تیر دو نشان :
رپورتاژ آگهی به صورت دوجانبه روی کسب و کار شما تاثیر میگذارد . بپرسید چرا ؟!
از یک طرف وضعیت سئوی سایتتان را بهبود میبخشد و از سوی دیگر یک روش تبلیغاتی موثر به حساب می آید که تجربه ثابت کرده است در هر دو شدیدا موفق عمل کرده. وقتی سایت شما از یک وبسایت مطرح لینک دریافت می کند یک خبر با این مضمون به گوش گوگل می رسد : «من هم وبسایت معتبر و خوبی هستم ، روی من هم حساب بازکن»
این مزیت ، مزیتی است که علاوه بر برندسازی و افزایش بازدید و تبلیغات آیدتان می شود .

 

گوگل سدی در مقابل رپورتاژ شما ایجاد نخواهد کرد !
رپورتاژ آگهی شما مانند تمام تیتر های خبری در نتایج گوگل قرار میگیرد و این برای جلب اعتماد مخاطب آپشن درجه یکی است . به طور کلی گوگل برای منابع خبری خود حساب ویژه ای باز کرده است که خوشبختانه رپورتاژ آگهی نیز جزو همین دسته رده بندی می شود.

 

یک تبلیغات همیشگی بدون تاریخ انقضا :
هرچند این مورد را بعنوان آخرین مزیت تبلیغات به روش رپورتاژ آگهی ذکر می کنیم اما در واقع مزیت بزرگی به حساب می آید که کمی در حقش اجهاف شده. تصور کنید رپورتاژ آگهی وبسایت شما در گوگل جایگاه مناسبی کسب کند و از آنجا که همیشگی است و هیچوقت پاک نمی شود ، یعنی نانتان در روغن است.

 

یک توصیه : در این زمینه مطالعه این مقاله از لینکدون تجربیاتی خوبی برای شما خواهد داشت. در این مقاله میتوانید با مفهوم رپورتاژ آگهی بصورت بهتری اشنا شوید:

 

رپورتاژ آگهی چیست؟

آیا رپورتاژ آگهی بخریم؟ بفروشیم؟

آیا از رپورتاژ اگهی کسب درآمد کنیم؟

چرا که نه. وقتی مجموعه بزرگی از مقالات شما روزانه با ارائه لینک منتشر میشود و هیچ بازخورد منفی برای سایت شما ندارد، چرا مقاله های مفیدی را تحت عنوان رپورتاژ آگهی قبول نکنیم. امروزه مدیریت و نگهداری سایت بصورت درست و اصولی هزینه قابل توجهی برای مدیریت سایت ها دارد. هزینه های طراحی و هاست دیگر هزینه اصلی سایت محسوب نمیشوند و بیشتر بودجه شما به عنوان مدیر سایت صرف تولید محتوا و سئو و پاسخگویی به نیاز مخاطب میشود. روش های مختلفی برای جبران این هزینه ها برای شما وجود دارد اما یکی از روش های کاملا بی ضرر فروش رپرتاژ آگهی به حساب می آید.

 

منتهی لازم است مسائلی را رعایت بفرمائید. برای مثال:

بیش از سه تا پنج لینک در رپورتاژ آگهی خود قرار ندهید. البته قرار دادن لینک بیشتر میتواند برای سایت سفارش دهنده نیز تاثیر منفی داشته باشد. اما شما نیز با اعمال این محدودیت نسبت به اسپم شدن سایت خود اطمینان حاصل کنید.

 

سعی کنید تا حد ممکن از عنوان و مطلب سفارشی بهره ببرید. اگر مطلب و تیتر رپورتاژ آگهی بصورت اختصاصی برای سایت شما نوشته شده باشد میتواند تاثیر بمراتب بهتری برای سایت سفارش دهنده داشته باشد و همچنین برای سایت شما نیز متقابلا تاثیر مثبتی خواهد داشت.

 

سعی کنید تمامی رپورتاژ ها را در یک دسته بندی خاص منتشر کنید. اینکار به شدت از جانب گوگل توصیه شده است. معمولا سایت های برتر تمامی رپورتاژ آگهی ها را تحت دسته بندی خاصی با نام تبلیغات یا رپرتاژ آگهی منتشر میکنند.

 

با این توصیف اگر به درآمد از رپورتاژ آگهی علاقه مند شده اید توصیه میکنیم از مسیر درستی برای فروش رپورتاژ آگهی اقدام کنید. یکی از این گزینه ها را در لینک زیر میتوانید بررسی کنید.

 

فروش رپورتاژ آگهی 

آیا رپورتاژ آگهی بخریم؟ بفروشیم؟

از کجا رپورتاژ آگهی بخریم؟

سایت های مرتبط ، قدرتمند و واقعی !
این پاسخ کوتاه به این پرسش است اما حقیقت ماجرا، یافتن این مدل از سایتها به سادگی نگارش این یک جمله نیست. میخواهیم مرجعی به شما معرفی کنیم که براحتی بتوانید رپورتاژ آگهی خود را از بین بهترین سایت های ایرانی انتخاب کنید.

سایت لینکدون مرجع قابل اعتماد خرید و فروش رپورتاژ آگهی به شمار میرود. نیاز به خرید رپورتاژ آگهی یک نیاز همیشگی برای سایت های امروزی ست. این را بدانید که رقیب های شما هر روزه چنین مسیری را میروند و هر روز غفلت شما یعنی یک قدم عقب گرد و فاصله از پیشرفت . با مراجعه به لینکدون میتوانید از بهترین سایت های ایرانی رپورتاژ آگهی بخرید.

 

توصیه میکنیم نگاهی به لیست سایتهای موجود در لینکدون برای خرید رپورتاژ آگهی بیاندازید. مطمئنا سایت های مرتبط خوبی میتوانید پیدا کنید که با بهترین قیمت میتوانند رپورتاژ آگهی شما را بصورت دائمی منتشر نمایند. اطلاعات بیشتر در لینک زیر:

 

خرید رپورتاژ آگهی

 

با تمام این توضیحات،  رپورتاژ آگهی ، آری یا خیر ؟

ممکن است هنوز هم شما از آثار مثبت رپورتاژ آگهی اطمینان نداشته باشید. حتی ممکن است نسبت به اثار منفی آن نیز مشکوک باشید. اگر کوچکترین تردیدی در رابطه با استفاده از این روش تبلیغاتی دارید ، با خواندن این پاراگراف نیست و نابود خواهد شد . به طور کلی اگر از موارد زیر دوری کنید ، رپورتاژ آگهی برای وبسایت شما چیزی جز منفعت خالص نخواهد بود .

 

اول اینکه رفتار غیرطبیعی نداشته باشید . به یکباره بعد از فعالیت 2 ساله وبسایتتان همزمان به 20 وبسایت معتبر و نامعتبر سفارش رپورتاژ آگهی ندهید . ربات های گوگل تیزبین و نکته سنج هستند؛ چه بخواهید چه نخواهید ، هیچ راهی برای دور زدن گوگل وجود ندارد. راه حل درست فقط رفتار طبیعی و مطابق قوانین گوگل است !

 

دوم ، تعداد مناسب لینک هایی که در محتوای رپورتاژ آگهی قرار میگیرد 3 تاست اما در برخی منابع تا 5 لینک هم استاندارد معرفی شده . اما اگر ترجیح می دهید جانب احتیاط را رعایت کنید طمع نکنید و به همان 3 لینک اکتفا کنید .

 

راه آخر و سوم ، اگر هنوز هم در مورد تاثیر رپورتاژ آگهی تردید دارید با استفاده از تگ Nofollow در لینک های موجود خیال خودتان و وبسایتتان را راحت کنید . (البته لازم است مشتری از چند و چون این قضیه باخبر باشد)

 حالا چرا نوفالو ؟
1- به هیچ عنوان خطر جریمه توسط گوگل شمارا تهدید نمی کند و 2- به طور مستقیم میتوانید ترافیک حاصل از رپورتاژ آگهی خود را  استفاده کرده و نرخ تبدیل خود را بالا ببرید .

جدیدترین مطالب سایت