آیا شما هم ترس از هواپیما دارید ؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آیا شما هم ترس از هواپیما دارید ؟

ترس از هواپیما

بسیاری از افراد از هواپیما و سفر با آن ترس بسیار زیادی دارند. این ترس به این خاطر است که شناخت درست و کاملی از هواپیما و سفر با آن ندارند. دقت داشته باشید که برای این‌که ترس شما از هواپیما به حداقل برسد بهتر است اطلاعات خود را در مورد هواپیما و نحوه سفر با آن بیش‌تر کنید. شما می‌توانید از راه‌نما‌های وب‌سایت‌های معتبر استفاده کنید تا در طول سفر با هواپیما مشکلی برای شما پیش نیاید و بتوانید سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید. این روزها طبق تحقیقات انجام شده هواپیما امن‌ترین وسیله نقلیه‌ای است که برای سفرتان می‌توانید انتخاب کنید اما باید در نظر داشته باشید که قیمت بلیط هواپیما نسبت به دیگر وسایل نقلیه بیش‌تر است اما در عوض هزینه بیش‌تری هم برای آن می‌پردازید. رزرو بلیط هواپیما علی بابا می‌تواند تضمین بهترین قیمت برای بلیط هواپیما شما باشد.

 

اگر به‌دنبال خرید بلیط‌ هواپیما هستید توصیه می‌کنیم که به سراغ تقویم قیمتی علی‌بابا بروید تا بتوانید مناسب‌ترین بلیط را پیدا کنید. تقویم قیمتی علی‌بابا بیش‌تر برای افرادی مناسب است که می‌خواهند به یک سفر بروند اما تاریخ مشخصی را برای سفرشان درنظر ندارند. این افراد می‌توانند قیمت‌ بلیط هواپیما را در بازه‌های مختلف زمانی مشاهده کنند. برای مثال فرض کنید که شما می‌خواهید روز سه‌شنبه چند هفته آینده به کیش سفر کنید در این شرایط می‌توانید حداقل قیمت بلیط هواپیما از ۳ روز قبل تا ۳ روز بعد را مشاهده کنید و در صورت امکان ارزان‌‌ترین بلیط را تهیه کنید.

 

اگر می‌خواهید سفری ارزان داشته باشید بهتر است سراغ بلیط‌های چارتری بروید و آن‌ها را رزرو کنید. بلیط‌های چارتری معمولا قیمت بسیار مناسبی دارند؛ البته همان‌طور که گفته شد این بلیط‌ها در برخی از بازه‌های زمانی قیمت بیش‌تری پیدا می‌کنند و از میزان ارزنده بودن آن‌ها کاسته می‌‌شود. شما با رزرو بلیط هواپیما از وبسایت علی بابا می‌توانید در وقت‌ و هزینه‌های‌تان صرفه جویی کنید؛ به‌عبارت دیگر خرید بلیط به‌صورت اینترنتی در وب‌ سایت علی‌بابا کمتر از چند دقیقه وقت شما را خواهد گرفت و از این بابت می‌تواند برای افراد پرمشغله بسیار سودمند باشند. بهتر است بدانید که اگر سفر شما کاری است و قرار است در زمان مشخصی پرواز کنید بهتر است بلیط‌های چارتری را تهیه نکنید و سراغ بلیط‌های سیستمی بروید، چراکه بلیط‌های سیستمی قابلیت کنسل کردن دارند و در ضمن از ۲ ماه قبل از پرواز می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید که امکان بسیار مناسبی است. رزرو بلیط هواپیما از ۲ ماه قبل باعث کاهش استرس ناشی از پرشدن بلیط‌ هواپیما می‌شود. همانطور که گفته شد بلیط‌های چارتری قابلیت بازگشت ندارند و درصورت وجود این قابلیت‌ هم دردسرهای زیادی برای پس دادن آن‌ها وجود دارد.

 

اگر به دنبال اطلاعات خوب درباره سفر هستید اینستاگرام علی بابا را دنبال کنید.

 

برای کم‌تر شدن ترس از پرواز چه موقعی در فرودگاه حاضر باشیم؟

اگر برای اولین بار با هواپیما سفر می‌کنید و از این موضوع ترس دارید بهتر است کمی زودتر از بقیه افراد به فرودگاه بروید تا بتوانید کارهای مربوط به پروازتان را به‌موقع انجام دهید. مناسب‌ترین زمان حضور در فرودگاه متناسب با داخلی و خارجی بودن پرواز کاملا متفاوت است چراکه در سفرهای خارجی، سخت‌گیری‌ها و مراحل اداری بیشتری در فرودگاه وجود دارد. اما به‌طور خلاصه بهتر است برای سفرهای داخلی‌تان ۲ ساعت قبل از پرواز و برای سفرهای خارجی‌تان ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید.(همراه داشتن بلیط هواپیما الزامی است.) این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر پرواز شما در ساعات اولیه صبح یا غروب باشد ممکن است ترافیک درون شهری هم زمان زیادی از شما بگیرد. طبق آمار ۹۰ درصد افرادی که دقیقا در ساعت پروازشان به فرودگاه می‌رسند از پرواز جا می‌مانند؛ چراکه گیت پرواز در حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قبل از پرواز بسته می‌شود. البته این مقدار متناسب با داخلی بودن یا خارجی بودن پرواز متفاوت است.

 

مطالعه بیشتر :‌ Aerophobia: The Fear of Flying

اگر برای اولین بار با هواپیما سفر می‌کنید باید با قسمت‌های مختلف فرودگاه آشنا شوید تا بتوانید به موقع کارهای‌تان را انجام دهید. همچنین اگر رزرو بلیط هواپیما از وبسایت علی بابا را انجام داده‌اید، همراه داشتن مدارک از جمله کارت شناسایی و بلیط هواپیما لازم است. کارهایی که در فرودگاه باید انجام دهید به‌صورت زیر است.

 

۱ـ مراجعه به گیشه و دریافت کارت پرواز

در پروازهای داخلی و خارجی گیشه‌های پرواز، از لحظاتی قبل از پرواز بسته می‌شود و پس از آن امکان ورود به گیشه وجود ندارد. این موضوع یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که شما را ملزم می‌کند تا مدتی قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید. مدت زمان بسته شدن گیشه در پروازهای داخلی بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قبل از زمان پرواز و در پروازهای خارجی بین ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از پرواز است. بعد از تهیه بلیط هواپیما دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید با برنامه ریزی، در زمان مناسب در فرودگاه حاضر باشید و کارهای مربوط به پروازتان را انجام دهید.

 

آیا شما هم ترس از هواپیما دارید ؟

۲ـ تحویل بار

اگر بار یا چمدان خاصی ندارید بهتر است کیف دستی خود را به گیت پرواز تحویل دهید. اما اگر مقدار بار شما زیاد است و یا یک چمدان مجزا دارید که قرار است آن را با خودتان به شهر مقصد ببرید یک مرحله‌ی دیگر به کار شما در فرودگاه اضافه خواهد شد. مسئول دریافت بار در قسمت تحویل بار، وسایل شما را تحویل می‌گیرد و پس از بررسی پاسپورت و کارت پرواز و بلیط هواپیما، یک اتیکت روی چمدان‌تان نصب می‌کند که اطلاعات شما از جمله نام شما بر روی آن درج شده است. اگر به نکات مطرح شده در این مطلب دقت کنید قطعا سفر خوب و بدون مشکلی خواهید داشت، همچنین خرید بلیط هواپیما از وب‌سایت‌های معتبر می‌تواند تضمینی برای مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت