انجام عمل دیسک کمر و دیسک گردن توسط بهترین جراح ستون فقرات

مجموعه : رپورتاژ آگهی
انجام عمل دیسک کمر و دیسک گردن توسط بهترین جراح ستون فقرات

ستون فقرات ساختمان اصلی بدن را تشکل می دهد . اعصابی که حرکات ما تحت عملکرد آن هاست و به مغز دستور می دهند در ستون فقرات قرار دارند. آسیب به ستون فقرات ، مشکلات فراوانی را برای فرد به وجود می آورد. درد کمر و درد گردن که ناشی از مشکلات دیسک گردن و کمر است ، از جمله شایع ترین این آسیب ها است. دردهای خفیف عمدتاً به قسمت تحتانی، فوقانی و میانی کمر و دردهای گردن به شانه ها و ستون فقرات و خود گردن انتشار پیدا می‌کند.

 

دیسک ها بالشتک های نرم و ژله مانندی هستند که در بین مهره های ستون فقرات قرار دارند. پارگی دیسک و بیرون زدگی آن ها از مهره ها منجر به درد در این ناحیه می شود. هنگام احساس این درد حتما باید به دنبال علت و درمان آن باشیم . زیرا عدم درمان آن ممکن است منجر به آسیب های جبران ناپذیر نخاعی گردد.

 

دیسک کمر

همه حداقل یک بار در زندگیشان دچار کمر درد می شوند .اگر دیسک های کمر به هر علتی از محل خود بیرون زده شوند و یا پاره شوند موجب درد در ناحیه کمر می شود که این درد به باسن و پا نیز سرایت می کند . همراه با درد ممکن است احساس سر شدن و یا گز گز کردن هم داشته باشید که در راه رفتن اختلال ایجاد می کند و در موارد خیلی حاد فرد کنترل ادرار خود را از دست می دهد. . البته باید به این نکته توجه داشت که کمر درد دلایل مختلفی دارد و باید حتما توسط متخصص ستون فقرات بررسی شود.

 

اگر دیسک کمر داشته باید برای درمان آن اقدام نکنید ، در طولانی مدت منجر به آسیب های نخاعی می گردد. جهت درمان مشکلات دیسک کمر روش های مختلفی وجود دارد که پزشک بعد از بررسی شرایط بیمار مناسب ترین آن را پیشنهاد می دهد. در مرحله اول اگر مشکلات شما خفیف باشد پزشک پیشنهاد استراحت مطلق می دهد . همچنین برای رفع درد مسکن های مختلفی وجود دارد که تجویز می شود.  در ادامه از تمرینات ورزشی خاص و فیزیوتراپی نیز استقاده می شود.

 

برای تشخیص دیسک کمر ، نیاز به معاینه حضوری و انجام معاینات و آزمایشات خاص و انجام ام آر آی است. برای اطمینان از تشخیص و رد سایر علت ها همچون تنگی کانال نخاع یا وجود تومور، جراحان مغز معمولا انجام ام آر آی را در ابتدا لازم می دانند. . ام آر آی علاوه بر اینکه به تشخیص کمک می کند ، بلکه شدت بیرون زدگی دیسک را نیز مشخص می کند.

 

عمل دیسک کمر

در موارد حاد که بدن بیمار به هیچ یک از روش های ذکر شده پاسخ نداد و همچنین در مواردی که بیرون زدکی دیسک به نخاع فشار می آورد از عمل دیسک کمر استفاده می شود. این جراحی باید نوسط متخصص ستون فقرات انجام شود. برای عمل دیسک کمر روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط و علائمی که بیمار دارد و همچنین سن بیمار و اختلالات مهره ای و وضعیت کانال نخاعی یکی از روش ها برای بیمار در نظر گرفته می شود.

تزریق‌های داخل فضای نخاعی نیز روش درمانی دیگری است که گرچه گاهی لازم است به فواصل چند ماهه تکرار شود، ولی معمولا برای بیمارانی به کار گرفته می‌شود که جراحی با توجه به شرایط جسمانی برایشان سنگین و خطرناک است.

 

انجام عمل دیسک کمر و دیسک گردن توسط بهترین جراح ستون فقرات

دیسک گردن

درد در ناحیه گردن و شانه ها نیز از عارضه های رایجی است که برای افراد جامعه آزار دهنده است یه خصوص که سبک زندگی و کاری میزان مبتلایان به این درد را افزایش داده است. درد از ناحیه گردن همراه با بی حسی آغاز می شود و به شانه ها و دست ها و حتی انگشت ها سرایت می کند و به مرور در حرکات دست و گردن مشکل ایجاد می کند. ام آر ای و نوار عصب و عضله در کنار معاینه و شرح حال بیمار موارد اصلی تشخیص دیسک گردن می باشند که توسط متخصص ستون فقرات انجام می پذیرند.

 

اگر دیسک گردن جابجا شود و یا پاره شود (که به آن فتق دیسک گردن گفته می شود) سبب فشار روی ریشه عصب و یا نخاع می شود. برای درمان از فیزیوتراپی ، داروها و گردنبند های طبی استفاده می شود. اگر این روش ها تاثیری نداشته باشند از تزریق کورتیکواستروئید در فضای اپیدورال و یا از تزریق اوزون، دارو های ضد التهابی و ویتامین ها  استفاده می شود.

 

در نهایت اگر هیچ یک از این روش های تغییری در وضعیت بیمار ایجاد نکند از جراحی استفاده می شود این جراحی توسط جراح ستون فقرات انجام می شود.

 

بهترین متخصص و جراح ستون فقرات

بسیاری به دنبال بهترین جراح ستون فقرات برای انجام جراحی های مرتبط با دیسک کمر و گردن هستند. ستون فقرات به دلیل وجود نخاع ناحیه بسیار حساسی می باشد و این جراحی باید توسط متخصص ماهر و با تجربه انجام شود. جهت انتخاب جراح خوب حتما با بیماران که پیش آن جراحی داشته اند مشورت کنید.

 

یک جراح خوب قبل از انجام هر گونه جراحی ، شما را با عوارض موقتی جراحی و مراقبت ها و ورزش هایی که بعد از انجام عمل ، لازم به انجام می باشد ، آشنا می کند. دکتر محمد صمدیان متخصص و از بهترین جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات در تهران هستند .

 

ادرس مطب : تهران خ ولیعصر-سه راه توانیر-روبروی بیمارستان دی (دوم گاندی) ساختمان پزشکان آریا ،طبقه ۳ ، واحد ۸

شماره تماس جهت تعیین نوبت  : ۸۸۶۵۴۲۰۸ – ۸۸۶۷۲۱۳۸ ۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۸۳۵۲۲۶۹

جدیدترین مطالب سایت