اگر قصد سفر به بلغارستان را دارید خواندن این مطلب را شدیدا به شما توصیه میکنیم

مجموعه : رپورتاژ آگهی
اگر قصد سفر به بلغارستان را دارید خواندن این مطلب را شدیدا به شما توصیه میکنیم

اگر قصد سفر به بلغارستان را دارید خواندن این مطلب را شدیدا به شما توصیه میکنیم

بلغارستان در اروپای شرقی قرار دارد و هوای معتدلی دارند البته بجز سواحل این کشور که در کنار دریای سیاه قرار دارند بعبارتی اکثر قسمت های این کشور زیبا ، در زمستان هوای نسبتا سرد و در تابستان ها هوای گرم دارند این کشور بسیار زیبا این روز ها به یکی از مقاصد اروپایی گردشگران ایرانی تبدیل شده است. در اینجا میتوانید با سایر ویژگی های بلغارستان آشنا شوید و از این راهنمای سفر بلغارستان بهره مند شوید .

 

درباره کشور بلغارستان :

بلغارستان چهاردهمین کشور بزرگ در اروپا است .این کشور با کوه‌های زیبایی یکی از مقاصد کوهنورادان نیز هست و در گذشته بخشی از امپراتوری عثمانی محسوب می‌شد .

 

به همین دلیل فرهنگ آن ترکیبی از فرهنگ ترکی و اروپایی است . بلغارستان با کشورهای یونان ، ترکیه ، رومانی ، صربستان و جمهوری مقدونیه همسایه است . اگر قصد دارید تور بلغارستان را برای سفر انتخاب کنید نگران زیان نباشید بلغارها علاوه بر زبان بلغاری انگلیسی را هم بد صحبت نمی کنند .

 

در پایتخت باستانی این کشور صوفیه میتوانید بناهای بسیار زیبایی ببینید . واحد پول بلغارستان لِف با واحد جزء استونیکی است .

اگر قصد سفر به بلغارستان را دارید خواندن این مطلب را شدیدا به شما توصیه میکنیم

 

آب و هوای بلغارستان :

بلغارستان کشوری 4 فصل می باشد . آب و هوای بلغارستان در تابستان بسیار گرم است و در ماه جولای دمای هوا به بیش از 40 درجه سانتیگراد می رسد . ولی بطور متوسط دمای هوای بلغارستان در تابستان بین 30 تا 35 درجه سانتیگراد می باشد .

 

در زمستان نیز میانگین دمای هوا بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد است . بهترین زمان سفر به بلغارستان ماه ژوئن است ، زمانی که مغازه ها پر از محصولات و سبزیجات تازه هستند .

 

البته اگر از علاقمندان به  پاییز رنگارنگ هستید ، میتوانید در ماه سپتامبر به بلغارستان سفر کنید . در حالت کلی بهار و اوایل پاییز بهترین زمان سفر به بلغارستان است البته اگر به اسکی علاقه ندارید !!

اگر قصد سفر به بلغارستان را دارید خواندن این مطلب را شدیدا به شما توصیه میکنیم

 

جاذبه های گردشگری بلغارستان :

منطقه تفریحی آلبنا در ساحل دریای سیاه با 6 کیلومتر ساحل به عرض 100 متر با ساحل شنی ، دریای آبی ، تپه های پوشیده از درخت در کنار ساحل از مهم ترین جاذبه های گردشگری بلغارستان است. منطقه امباسادور نیز با آب و هوای بسیار عالی ، استخرهای سرپوشیده و سر باز که در طول سال فعال هستند ، از دیگر فضاهای توریستی بلغارستان به شمار می آید . وارنا یکی از مهمترین شهرهای بندری بلغارستان است . منطقهٔ ساحلی گلدن سندز (golden sands)  که در وارنا واقع شده است ، از دیگر جاذبه های بلغارستان محسوب میشود که تلفیق بسیار زیبایی از دریای آرام با جنگل های سرسبز در کناره ساحل و آب های معدنی است . عمق این ساحل شنی در بعضی جاها به 100 متر می رسد . باشگاه تعطیلات ریوی یرا (وارنا) در 18 کیلومتری شمال وارنا نیز منطقه تفریحی در سواحل دریای سیاه با چشم اندازی بسیار زیبا است . بالچیک (Balchik) از دیگر اماکن تفریحی بلغارستان است که تفرجگاهی کوچک در شمال ساحل دریای سیاه می باشد . دیگر جاذبه های گردشگری وارنا میتوان به دلفیناریوم ، باغ دریایی وارنا و … اشاره کرد . تورهای سافاری ،  کشتی دزدان دریایی و پارک آبی نیز بسیار جذاب هستند .

 

اگر قصد سفر به بلغارستان را دارید خواندن این مطلب را شدیدا به شما توصیه میکنیم

دیدنی های بلغارستان :

بلغارستان پر از آثار تاریخی ست و طبیعت زیبایی دارد که بسیار تماشایی ست .  از دیدنی های این کشور میتوان به موارد زیر اشاره کرد : صومعه ی ریلا به عنوان اورشلیم بلغارستان معروف شده است ، این صومعه در شمال شهر صوفیه بر فراز کوه ها قرار گرفته است از شهر صوفیه تا صومعه با اتومبیل حدود ۲ ساعت راه می باشد . قلعه بلوگرادچیک با قرار گیری میان صخره هایی زیبا با اشکالی عجیب و غریب معروف شده است . هفت دریاچه از دیگر جاذبه های معروف و دیدنی بلغارستان است که در همه ی فصول گردشگران را به خود جلب می کند . کلیسای وارنا : یکی از مهم ترین نمادهای شهر وارناست که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است . نقاشی های دیواری مجلل ، سریر سقف و شیشه های منقوش از دیدنی های این کلیسا هستند . موزه ی دریانوردی ، موزه ی باستان شناسی ، حمام های رومی ، کلیسای هاگیا صوفیا ، پارک کوهی ویتوشا  و … از دیگر دیدنی های بلغارستان بشمار می آیند .

 

مراکز خرید بلغارستان :

 

هرچند برای گردشگرانی که به بلغارستان سفر می کنند خرید در الویت قرار ندارد اما شهرهای مهم بلغارستان مانند صوفیا و وارنا دارای مراکز خرید مدرن هستند که کالای مد روز در آنها ارائه میشود . مرکز خرید اوت لت سنتر صوفیا از بهترین مراکز خرید بلغارستان است که در سال 2010 افتتاح شد . فروشگاه های لوکس و فوق العاده ، کافی شاپ و فست فودهای بین المللی در این مجتمع بی نظیر وجود دارد . مرکز خرید مدرن سیتی سنتر صوفیا در سال 2006 تاسیس گردید . در این مرکز خرید ، مجموعه ای از 200 مغازه متنوع ، چندین کافه ، داروخانه ، 2 هایپر مارکت و 6 سالن سینما با فیلم های پرفروش و به روز هالیوود قرار گرفته اند . یکی از پربازدیدترین مراکز خرید وارنا ، مرکز خرید Mall Varna است . در این مرکز خرید برای همه رده های سنی ، امکان خرید ، تفریح و سرگرمی وجود دارد . نزدیک به 300 اوت لیت در این مرکز خرید وجود دارد که در بین آنها ، مارک های معروف دنیا نیز ، وجود دارد . این مرکز در سال 2008 افتتاح شده است .

 

اگر قصد سفر به بلغارستان را دارید خواندن این مطلب را شدیدا به شما توصیه میکنیم

ویزای بلغارستان :

 

برای سفر به بلغارستان ملزم به اخذ ویزا هستید هرچند دریافت ویزای بلغارستان کار دشواری نیست اما مجبور به انجام مراحل مختلف آن برای تور بلغارستان می باشید . برای ورود به کشور بلغارستان باید پاسپورت حداقل سه ماه بیشتر از مدت زمان اقامت اعتبار داشته باشد ، البته به جز اتباع اروپایی که همراه داشتن یک کارت شناسایی معتبر برایشان کافی است . ایرانیان عزیز و اتباع غیر اروپایی باید بلیط برگشتشان را همراه داشته باشند و داشتن استطاعت مالی برای طول مدت اقامتشان را به اثبات رسانده باشند .

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای بلغارستان

 

  • اصل گذرنامه با 7 ماه اعتبار کامل
  • یک قطعه عکس تمام رخ، رنگی زمینه سفید (.54×5 )
  • تکمیل فرم مشخصات فردی به صورت کاملا دقیق و صحیح
  • کپی تمامی صفحات شناسنامه روی برگه A4 هر کدام  به صورت جداگانه
  • کپی صفحه اول و دوم پاسپورت و صفحات دارای ویزا روی برگه A4 هر کدام  به صورت جداگانه
  • گواهی بانک به مدت حداقل 3 ماه
  • پرینت 6 ماه آخر حساب با حداقل موجودی 15 تا 20 میلیون تومان و برای سرپرست خانوار 20 میلیون تومان به بالا
  • در صورت رد شدن از سفارت سایر کشورهای اروپایی ، کلیه مدارک مبنی بر علت رد شدن ویزا ،جهت اخذ ویزای بلغارستان الزامیست
  • گواهی اشتغال به کار ، جواز کسب ، پروانه طب یا اساسنامه شرکت (موارد لازم به ذکر در گواهی اشتغال به کار: نام و نام خانودگی / شماره گذرنامه / نام شرکت یا موسسه / سمت دقیق / مدت زمان اشتغال به کار در آن شرکت یا موسسه / میزان حقوق دریافتی ماهیانه / مهر و امضای مدیر عامل یا رئیس هئیت مدیره ) توجه داشته باشید در صورتی که گواهی به صورت کپی باشد نیاز به ترجمه دارد
  • چک ضمانت شخص ثالث به مبلغ 2 میلیون تومان برای هر نفر

تور بلغارستان یکی از بهترین تورهای اروپایی ست که بسیار دلچسب و روپایی ست . تفریح و سرگرمی در کنار تاریخ باشکوه و طبیعت بینظیر  خاطرات خوشی را برای گردشگران بهمراه دارد .

 

جدیدترین مطالب سایت