برای مسافرتی راحت به تور بالی، این مطلب را بخوانید

مجموعه : رپورتاژ آگهی
برای مسافرتی راحت به تور بالی، این مطلب را بخوانید

گردشگران در تور بالی اغلب آن را «بهشت» می نامند، اما اجازه دهید با آن مواجه شویم: باغ Eden هرگز موجودات خطرناکی مثل، میمون های macaques مبارز و اسکوتر ها را نداشت. اگر مراقب نباشید، به جای خاطرات خوب، ممکن است تور بالی خود را با جراحات یا بیماری ترک کنید.

 

این مقاله بعضی از مواردی را مطرح می کند که باعث جلوگیری از حادثه تا حد امکان می شود:

 

نکات معاشرتی و آدابی

فرهنگ بالی یکی از جاذبه های اصلی این جزیره است، اما گردشگران به طور ناخواسته با بی اعتنایی به این پدیده های فرهنگی، حتی با قصد نابودی، آسیب می رسانند.

 

اگر قصد دارید با مردم محلی قاطی شوید، و اگر قصد دارید از یکی از معابد بالی دیدن کنید، این قطعا اتفاق می افتد – این باید و نبایدهای بالی در این مقاله را دنبال کنید، تا مطمئن شوید که هر جا در بالی می روید، با روابط صمیمی خودتون، سفر خوبی خواهید داشت:

 

بهترین نکته معاشرتی و آدابی بالی: قبل از ورود به معابد در تور بالی حتما یک لباس مناسب بپوشید. انتظار می رود مهمانان معبد پیراهن هایی را که شانه ها و بخشی از بازوها را پوشانده است، پوشانده باشند. کمر و پاها باید با یک روسری که در معابد داده می شود (به نام selendang) پوشیده شود و Sarong (نوعی دامن سنتی مردانه) نیز پوشیده شود.  

 

نکات ایمنی عمومی

علیرغم (یا شاید به همین دلیل) خرابکاری گردشگران در تور بالی در تمام طول سال، اینکه در تور بالی در امنیت اقامت داشته باشید، یک مقدار سخت شده است. جاده های بالی بی نظم است، جیب بری و ورود مخفیانه به هتل اتفاق می افند، و در ساحل در یک آن ممکن است، مورد دستبرد قرار بگیرید.

 

ما قصد داریم به شما بگویم که هر آژانس مسافرتی، آن را به شما نمی گوید: انواع خطراتی که احتمالا با آنها در تور بالی، روبرو هستید.

 

بهترین نکته ایمنی در تور بالی: در مناطق عمومی سیگار نکشید. قانون ممنوعیت «سیگار کشیدن آزاد است+» در سال 2011 در سراسر بالی اجرا شد؛ در بسیاری از مناطق عمومی، از جمله رستوران ها، هتل ها، معابد و جاذبه های توریستی، سیگار کشیدن ممنوع است.

 

نکات مبادله پول و ارز 

وقتی می خواهید پول خود را در تور بالی به ارز رایج در بالی تغییر دهید، مواظب بعضی از صراف های بالی باشید، چرا که می خواهند حسابی گوش شما را ببرند! خوشبختانه، تعدادی از موسسات و صرافی ها وجود دارد که در آن شما می توانید بدون نگرانی پول خود را تغییر دهید.

 

سعی کنید پول خود را در یکی از بانک های معتبر بالی یا حتی بهتر، سعی کنید از کارت های اعتباری خود و یا حساب بانکی خود استفاده کنید.

 

پذیرش هتل اغلب اجازه مبادله ارز را دارند، اما نرخ تبدیل هتل ها بسیار پایین تر از بانک ها و سایر صرافی ها می باشد.

 

بهترین نکات مربوط به پول در بالی: تنها مبادلاتی که توسط بانک اندونزی به رسمیت شناخته شده است، مورد اعتماد است؛ این موسسات وضعیت خود را به عنوان Pedagang Valuta Asing Berizin یا PVA Berizin (به معنی «صرافان مجاز») که علامت سبز رنگی با نوشته PVA Berizin در محل کسب آنها می باشد، توسط مسافران قابل دیدن است.

برای مسافرتی راحت به تور بالی، این مطلب را بخوانید

نکاتی درباره حمل و نقل

بالی تعدادی از گزینه های برای حمل و نقل مسافران که بسته به سرعت، راحتی و محدوده قیمتی که مسافران مایل به پرداخت آن هستند، فراهم می کند. گزینه های شامل دوچرخه، اسکوتر، خودرو و وانت (با و یا بدون راننده) و حمل و نقل عمومی است.

 

البته تمام ارائه کنندگان و شرکت های خصوصی حمل و نقل، صادق نیستند، البته ما در اینجا به شما یک ایده درباره اینکه چطوری، بدون اینکه سرتون کلاه بره، از این خدمات استفاده کنید.

 

بهترین راهنمایی درباره جابجایی در بالی:

تاکسی ها در تور بالی واقعا صادق هستند، این تاکسی ها آبی رنگ هستند و با نام «Bali Taxi» و یا Blue Bird Taxis شناخته می شود.

 

آنها خیلی صادقانه هستند، و از دیگر اپراتورهای تاکسی متنفر هستند که با برخی از هتل ها تبانی می کنند تا Blue Bird Taxis را از مناطق خودشان بیرون کنند. اگر می توانید یک تاکسی Bluebird را در تور بالی بیابید.

 

برای مسافرتی راحت به تور بالی، این مطلب را بخوانید

آژانس مسافرتی سام سیر، در زمینه ویزای توریستی شنگن و بلیط تک از طریق سفارت بالی در تهران و برگزاری تورهای انفرادی و گروهی به هر مقصدی در اروپا و حوزه شنگن، سوابق درخشان و نظرات مثبت مسافران این مسیر که با این آژانس افتخار همراهی را داده اند، را دارا می باشد و با داشتن کادر حرفه ای و مجرب و مطلع در این زمینه و بلیط تک می تواند بهترین خدمات ویزای اروپا، ویزای شنگن، تور اروپا، تور ایتالیا، تور فرانسه، تور پاریس و بلیط تک… را به شما در کمترین زمان ممکن ارائه بدهد.

 

نکات ایمنی ساحلی

غواصی در تور بالی یکی از سرگرمی های محبوب در جزیره است که، سواحل شگفت انگیز در جنوب و شمال بالی به این مجبوبیت بسیار کمک می کنند. با وجود ترافیک شدید گردشگری در این سواحل، بالی هنوز برای دوستداران ساحل کاملا امن نیست؛ آفتاب سوختگی، جیب بری های حرفه ای و یک خطر کوچک از بابت سونامی، سایه ای بر لذت ساحل گردی در تور بالی می گذارد.

 

بهترین نکات امنیتی ساحل گردی در بالی: به دنبال پرچم قرمز است. بخشی از ساحل های بالی از Kuta تا Canggu بخاطر جریان های زیر آب و کشنده معروف هستند. هر زمان دیدید که در نزدیکی سواحل پرچم های قرمز گذاشته شدند، اصلا در این مناطق شنا نکنید، مگر اینکه بخواهید، تور بالی خودتون را با کشیده شدن به داخل دریا، تمام کنید!

 

نکات بهداشتی و سلامتی

گردشگران در تور بالی ، هم در معرض بیماری و حادثه هستند. مسافران ممکن است “Bali Belly”، یا دل پیچه از غذاهای خیابانی و غیر بهداشتی داشته باشند. ممکن است حتی، مورد یکی از میمون ها قرار بگیرند. یا ممکن است کرم های ضد آفتاب را فراموش کنند و از آفتاب سوختگی رنج ببرند.

اقدامات احتیاطی مناسب می تواند به شما کمک کند از این مشکلات به طور کامل اجتناب کنید.

 

بهترین نکات بهداشتی و سلامتی در تور بالی: برای جلوگیری از گرمازدگی تا جایی که می توانید، آب بخورید… فقط آب های که از شیر آب هستند را کلا مصرف نکنید، چون باعث Bali Belly می شود. فقط آب های بسته بندی و نوشیدنی های بسته بندی شده (فلزی و …) استفاده کنید.  

 

قوانین مربوط به مواد مخدر در بالی و سایر نقاط اندونزی

قوانین مربوط به مواد مخدر بالی بسیار سختگیر است و نباید با آنها مقابله کرد. قانون شماره 2009/35 مجازات های شدیدی برای مصرف کنندگان مواد مخدر گروه یک مانند ماری جوانا، هروئین و کوکائین را اعمال می کند؛ اگر شما به قاچاق مواد مخدر محکوم شده اید، مجازات آن حبس ابد و یا حتی اعدام می تواند باشد. شاپل کوربی، بسیار خوش شانس بود که با داشتن 4 کیلوگرم ماری جوآنا، فقط به 20 سال حبس محکوم شد.

 

نکاتی درباره مواد مخدر در بالی: بخشی از Kuta هنوز هم پر از مواد مخدر فروشان است و خیلی از آنها هم مامورین پلیسی هستند که به صورت مخفیانه در آنجا رفت و آمد می کنند، و ادعا می کنند که مواد مخدر می فروشند. گردشگرانی که در این مسیر پیاده روی می کنند، اغلب زمزمه این افراد برای مواد مخدر را می شنوند. اگر همچین درخواست هایی شندید، فقط به راه خودتون ادامه بدید، اگرنه ممکن است، قربانی مواد مخدر در بالی شوید.  

منبع: تور بالی

جدیدترین مطالب سایت