10 + 1 ترفند مهم برای تقویت و افزایش زیبایی ناخن

مجموعه : رپورتاژ آگهی
10 + 1 ترفند مهم برای تقویت و افزایش زیبایی ناخن

بهترین روزش برای زیبایی و تقویت ناخن ها

مجله تالاب: دراین مقاله با تعدادی از بهترین روش‌هاي‌ تقویت کننده ناخن آشنا میشوید که باعث زیبایی هر چه بیشتر دست‌هاي‌ شما هم خواهد شد.

 

به ناخن‌ها آب برسانید

حتماً متوجه شده‌اید وقتی پوست کسی خشک شده و رطوبت کافی ندارد؛ علاوه بر کدر شدن، سفیدک میزند و ظاهر زبری پیدا می کند. آبرسانی به ناخن‌ها همانقدر اهمیت دارد که آبرسانی به پوست اهمیت دارد؛ در غیر این صورت ناخن‌ها هم زبر و شکننده میشوند.

 

برای این که به پوست و ناخن ‌هایتان بطور هم‌زمان رسیدگی کنید، مصرف آب یا سایر مایعات رقیق مثل دوغ رقیق یا عرقیجات گیاهی رقیق شده با آب را فراموش نکنید.

 

در عین حال هیچوقت نگذارید دست‌هایتان به خشکی بیفتند؛ همیشه کرم یا مرطوب کننده دست به همراه داشته باشید و دست و ناخن‌ها را مرطوب کنید. برای این که بهترین نتیجه را بگیرید سعی کنید تا چند لحظه به چیزی دست نزنید تا کرم به خوبی جذب شود.

 

لاک مرغوب بگیرید

لاک زدن و رنگی کردن ناخن‌ها نه تنها باعث زیبایی‌شان می شود؛ بلکه روحیه خانم‌ها را هم بهتر می کند؛ اما خوب است بدانید استفاده از هر لاکی هم مجاز نیست. اینروزها که انواع لاک ناخن مات، ژله ای و کروم در بازار پیدا می شود، دنبال بهترین کیفیت و بهترین برندهای شناخته شده باشید.

 

بعد از پیدا کردن لاک مطمئن هم سعی کنید استفاده از ان رابه موقعیت‌هاي‌ خاص محدود کنید. استفاده مداوم از لاک استحکام ناخن را کم خواهد کرد؛ حالا اگر این لاک با کیفیت نباشد که اوضاع از این هم بدتر خواهد شد.

 

حواس تان به این سه شوینده باشد

اینروزها انواع و اقسام مایع دستشویی و صابون وجوددارد که هر کدام PH مختلفی دارند و تاثیر متفاوتی روی ناخن‌ها و پوست دست میگذارند. اگر به هر دلیلی متوجه شدید مایع دستشویی یا صابونی باعث خشکی دستتان می شود، ان را عوض کنید و سراغ برندهایی بروید که صابون‌هاي‌ کرمی تولید می کنند.

 

این صابون‌ها کمتر باعث خشکی پوست میشوند. ممکن است مایع دستشویی محل کارتان باعث خشکی پوستتان شود و امکان عوض کردنش وجود نداشته باشد. دراین صورت بعد از هر بار شستن دست‌ها از کرم استفاده کنید.

 

حتی میتوانید یک کرم ساده را در کشوی محل کارتان بگذارید و مرتب سراغش بروید. در نهایت پای شامپو وسط می آید؛ اگر شامپوی بدن‌تان یا حتی موهایتان موقع شستشو باعث خشکی ناخن ‌هایتان شده، استفاده از مرطوب کننده رابه تعویق نیندازید.

 

ناخن بکارم؟

 

10 + 1 ترفند مهم برای تقویت و افزایش زیبایی ناخن

 

بازار کاشت ناخن بسیار داغ است؛ اما همه ی کارشناسان متفق القول هستند که غلبه بر عوارض کاشت ناخن امکان پذیر نیست. کاشت ناخن مستلزم صیقل دادن سطح ناخن و نازک کردن ان و سپس پر کردن همین سطح با مواد شیمیایی است.

 

همین دو مسئله باعث میشود احتمال رشد قارچ در ناخن‌ها بیشتر شود و این تنها یکی از عارضه‌هاست. پیشنهاد می کنیم تا جاییکه میتوانید سراغ کاشت ناخن نروید و اگر مرتب اینکار را انجام میدهید دوره‌هایي رابه استراحت ناخن‌ها اختصاص دهید.

 

از دستکش غافل نشوید

یکی از بدترین عادت‌هاي‌ بعضی خانم‌هاي‌ خانه‌دار، عدم استفاده از دستکش در حین شستن ظرف‌هاست. با نپوشیدن دستکش ظرفشویی، دست‌ها و ناخن ‌هایتان را در دسترس مواجهه با آب گرم و مواد شوینده قرار میدهید که باعث خشکی بیش از اندازه ناخن‌ها و به دنبال ان شکنندگی بالای ان‌ها خواهد شد.

 

بنابر این حتماً از دستکش استفاده کنید و اگر به دستکش حساسیت دارید مایع ظرفشویی سازگار با پوست دست تهیه کنید. ظرف‌ها رابه جای آب داغ با آب ولرم رو به خنک بشویید و بلافاصله بعد از شستشو، دست‌هایتان رابه خوبی مرطوب کنید.

 

ویتامین رسانی کنید

 

10 + 1 ترفند مهم برای تقویت و افزایش زیبایی ناخن

 

مصرف گروه ویتامین‌هاي‌ ب و سی و همچنین خوراکی‌هاي‌ ‌حاوی زینک به التیام وضعیت پوست، مو و ناخن می‌انجامد. به خصوص خواص فوق العاده گروه ویتامین ب را دستکم نگیرید و از ان به نفع سلامت و استحکام هر چه بیشتر ناخن ‌هایتان استفاده کنید.

 

ناخن بچسبانم؟

انواع ناخن مصنوعی ژله ای و شیشه ای در بازار پیدا می شود که راه حل‌هاي‌ فوری برای زیبایی سریع ناخن‌ها هستند. کافی است به یک مهمانی غیر منتظره دعوت شوید و وقت کافی برای رفتن به آرایشگاه نداشته باشید؛ دراین صورت داشتن چند بسته ناخن مصنوعی داخل کشوی میز دستشويي به دادتان خواهد رسید. نکته مهم این است که کیفیت این ناخن‌ها و چسبشان باید بالا باشد، حاوی مواد سمی نباشند و برای مدت طولانی هم روی ناخن‌ها نمانند.

 

استون نزنید

استون یکی از ویرانگر‌ترین گزینه‌ها برای پاک کردن لاک ناخن است. این ماده بسیار قوی است و اغلب بعد از استفاده باعث خشکی بیش از حد ناخن و پوست اطراف ان می شود.

 

بهمین دلیل استفاده از استون را کنار بگذارید و سراغ لاک پاک‌کن بروید. لاک پاک‌کن‌ها ملایم‌تر هستند و اگر پد داشته باشند، ممکن است روغنی هم باشند تا آسیب کمتری به ناخن برسد. بعد از استفاده از لاک پاک‌کن، دست‌هایتان را بشویید و مرطوب کنید.

 

از گوشه نگیرید

فرو رفتن ناخن در گوشت یا گوشه ناخن شدن آزاردهنده است. بهمین دلیل بهتر است بجای گرفتن ناخن از گوشه‌ها، ان را صاف بگیرید و زیاد سر به سر گوشه‌ها نگذارید!

 

برای تمیز کردن زیر ناخن‌ها یا ان‌ها را کاملا کوتاه کنید یا با استفاده از برس یا سوهان زیرشان را کاملا تمیز نگه دارید. به خصوص وقتی لاک دارید بیشتر به تمیزی ناخن‌ها دقت کنید؛ چون لاک نمیگذارد آلودگی زیر ناخن دیده شود و دیده نشدن به معنی تمیز بودن نیست.

 

مراقبت از ناخن‌هاي‌ پا

برای مراقبت از ناخن‌هاي‌ پا رعایت تمام موارد این مقاله لازم است؛ به علاوه این که متاسفانه با پوشیدن کفش‌هاي‌ تنگ، به خصوص مدل‌هاي‌ نوک تیز فشار زیادی روی ناخن وارد میکنند که ممکن است باعث ترک برداشتن سطح ان یا فرو رفتن ان در گوشت شود که هردو حالت اذيت دهنده است. بهمین دلیل از پوشیدن کفش‌هاي‌ تنگ خودداری کنید.

 

مانیکور زیاد ممنوع

اگر از ان دسته خانم‌هایي هستید که مرتب در آرایشگاه‌ها ناخن‌هایشان را مانیکور می کنند یا سوهان از دستشان نمی‌افتد، خوب است تعداد دفعات انجام این کارها را بسیار کم کنید.

 

استفاده از مانیکور حرفه‌اي را تنها به مواقع خاص محدود کنید و اگر قصد دارید خودتان به ناخن ‌هایتان برسید بجای صیقل دادن سطح ناخن با استفاده از سوهان زبر، نوکِ بلند شده ناخن‌ها را سوهان بکشید.

 

ان هم با استفاده از یک سوهان نرم و استاندارد که مشکلی برای ناخن ایجاد نمی کند. در مجموع زیاد سر به سر ناخن ‌هایتان نگذارید ودر عوض بیشتر به ان‌ها برسید.

 

از روش هاي‌ دیگر ما برای تقویت ناخن و زیبایی ناخن نیز دیدن فرمایید.

جدیدترین مطالب سایت