آشنایی با خانه گربه های وان در سفر به وان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آشنایی با خانه گربه های وان در سفر به وان

شهر زیبای وان یکی از شهر های کشور ترکیه است ک هر ساله تعدا زیادی از توریست ها و گردشگران به سبب نزدیکی این شهربه مرز ایران و ارمنستان به صورت زمینی با استفاده از اتوبوس و تاکسی و ون از شهر های تبریز و ارومیه به این شهر سفر می کنند .

 

فاصله این شهر زیبا از شهر ارومیه و نزدیک مرز به اندازه یک ساعت با مسیر زمینی است. این شهر زیبا دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی و همچنین تاریخی فروانی است که توریست ها برای بازدید از آن ها به این شهر سفر می کنند.

 

شهر وان یک شهر محلی و کوچک است و اصلا قابل مقایسه با شهرهای بزرگ استانبول که در همه ی دوره ها پایتخت کشور ترکیه بوده است و یا شهر انتالیا که پایتخت کنونی ترکیه است ، نیست. مردم این شهر بیشتر با شیوه های شرقی زندگی می کنند. وان ترکیه شهری در شرق این کشور و پر از شگفتی‌های منحصر ‌به‌ فرد است.

 

زبان مردم این شهر کردی کرمانجی است اما به دلیل رسمی بودن زبان کشور ترکیه تحت عنوان ترکی استانبولی، برخی از مردم و به ویژه قشر جوان می توانند به زبان ترکی استانبولی سخن بگویند.شما در  این شهر توریست پذیر می توانید در هتل های چند ستاره اقامت کنید و از غذاهای لذیذ ترکی لذت ببرید. 

 

 شهر زیبای وان ترکیه در تور وان سفر باتو ،  همواره دارای تعداد زیادی گربه است که این گربه ها دارای نژادی سفید رنگ و پشمالو هستند و رنگ چشم های این گربه ها آبی و کهربایی است ، وجود این گربه ها، شهر وان را بسیار منحصر به فرد کرده اند.  

 

توریست های زیادی که به دیدن این شهر می روند در صورتی که بازدید از گربه های شهر برایشان بتواند جذاب باشد تمایل به بازدید از این گربه ها را دارند و می خواهند آن ها را لمس و یا با آن ها بازی کنند که البته با همه ی گربه های موجود در خیابان نمی توان این کار ها را انجام داد زیرا ممکن ست دارای مریضی باشند و این مریضی را به انسان منتقل کنند.   

 

به همین سبب شهرداری ترکیه و شهر وان مکان هایی را برای نگهداری این گربه ها تحت عنوان خانه گربه های وان درست کرده و این گربه های زیبا را در آن جا نگهداری می شوند و پرورش داده  می شوند. البته یک سری صحبت های اغراق آمیز نیز در رابطه با گربه های شهر وان شنیده می شود مانند اینکه این گربه ها از نژادی هستند که سوار کشتی نوح شده بودند و یا اینکه از آب فراری نیستند و یا به آبتنی علاقه مندند. گربه های وان در حقیقت توانستند شهر وان ترکیه را به شهرتی جهانی برسانند و باعث شوند که همه دنیا این شهر زیبا را به سبب وجود گربه های زیبا و سفیدش بشناسند.   

آشنایی با خانه گربه های وان در سفر به وان

گربه های دوقلوی وان

در سال 1999 نسل گربه های سفید وان در حال انقراض بود و تنها تعداد 90 گربه از این نژاد از گربه ها باقی مانده بود که یکی از دلایل تاسیس خانه گربه های وان، علت انقراض گربه ها بود که دولت ترکیه چنین تدبیری را برای مبارزه با آن اندیشید.  

 

اگر شما هم تمایل به دیدن گربه هایش وان دارید ی توانید به دانشگاه یوزینجی ایل که به معنای سال صدم است مراجعه کنید و به یاد داشته باشید که این دانشگاه برای به نمایش گذاشتن گربه هایش از شما ورودی دریافت خواهد کرد که این ورودی صرف هزینه های نگهداری و غذای گربه ها می شود.  

 

یکی از نکاتی که باید به خاطر داشته باشید این است که، آن ها گربه های شکاری برای شکار موش و حشرات نیستند بلکه دوست انسان ها و بسیار مهربان هستند. اغلب این گربه ها گربه های خانگی و زینتی هستند و با آن ها نباید همانند دیگر گربه های عادی رفتار کنید زیرا مانند باققی گربه ها نیستند و بسیار لوس هستند.

آشنایی با خانه گربه های وان در سفر به وان

خصوصیات گربه های وان

گربه های وان در آب و هوای شهر وان می توانند زندگی کنند و به این آب و هوا عادت دارند. این گربه ها دارای ظاهری سفید، قد بلند و چشمانی دو رنگ هستند که در بدو تولد رنگ چشمانشان خاکستری است و بعد از گذشت 25 روز رنگ چشمانشان تغییر می کند یکی از چشم هایشان به رنگ آبی و دیگری به رنگ کهربایی در می آید، البته در برخی از گربه ها نیز هر دو چشم به رنگ آبی و یا هردو چشم به رنگ کهربایی  در می آید.

 

طول عمر گربه های وان بین سال های 13 الی 15 است و وزن متعادل آن ها بین 7 تا 20 پوند می باشد. هزینه خرید گربه های خانگی وان بسته به نوع رنگ و سن  آن ها تعیین می شود و بین 400 تا 800 دلار متغیر است و شما می توانید با پرداخت این هزینه یک حیوان خانگی زیبا  و با مزه داشته باشید.

جدیدترین مطالب سایت