خراسان شمالی رکورد دار ثبت شرکت

مجموعه : رپورتاژ آگهی
خراسان شمالی رکورد دار ثبت شرکت

استان خراسان شمالی از نظر وسعت پانزدهمین استان کشور می باشد ،این استان جمعیتی در حدود 800 هزار نفر را در خود جای داده است و مرکز آن شهرستان بجنورد می باشد، همچنین این استان دارای شهرستان هایی از قبیل؛ فاروج، گرمه و راز ، سملقان ، اسفراین ، شیروان ، جاجرم ، جرگلان است. این استان از شمال با کشور ترکمستان از شرق و جنوب با استان خراسان رضوی از جنوب غربی با استان سمنان و از غرب با استان گلستان هم مرز است.

 

 استان خراسان شمالی از نظر حضور اقوام مختلف و همزیستی مسالمت آمیز آنها در کنار یکدیگر بی نظیر است ،در این استان اقوامی مانند کرد (کرمانج ) فارس (تات ) ترک ، ترکمن ، و اقلیت بلوچ و لر در کنار هم به آسودگی زندگی می کنند و در طول تاریخ هیچگاه برخورد قومیتی در این منطقه وجود نداشته است ،که این نشانه فرهنگ غنی این استان است و شاید این عامل را بتوان یکی از عوامل موفقیت و رشد و پیشرفت اقتصادی و فرهنگی این منطقه دانست.

 

همچنین این استان دارای منابع طبیعی بسیاری نیز می باشد که در رونق اقتصادی آن بسیار موثر بوده است، این منطقه  دارای معادن طبیعی بسیاری از قبیل اکسید آلومینیوم، کلسیت، باریت، ماسه سیلیسی، بنتونیت و سنگ های تزئینی می باشد، این منابع طبیعی موجب به وجود آمدن کارخانه های بیشماری در سطح این استان شده است ،کارخانه هایی مانند؛ کارخانه های پلاستیک در بجنورد ، و کارخانه ساخت و تولید دستگاهای جوش القانی و کوره القایی ، کارخانه تولید انواع لوله و پروفیل فلزی و مجتمع فولاد اسفراین، کارخانه لوله گستر اسفراین و کارخانه آرد و شرکت آذین فورج ،کارخانه الومینای و نیروگاه برق کارخانه قند و در شیروان و……

 

مهمترین فعالیت اقتصادی این استان نیز حضور شرکت سهامی پتروشیمی در شهرستان بجنورد می باشد که در سال 1371 تاسیس گردید و در سال 1375به بهره برداری رسید. تولیدات این مرکز پتروشیمی امونیاک ، کود اوره و کریستال ملامین می باشد.

خراسان شمالی رکوردار ثبت شرکت در گوگل

با توجه به تمامی عواملی که در این مطلب بدان پرداخته شد ،در سالی که گذشت شهرستان های استان خراسان شمالی در میان سایر استان ها و شهرستان های کشور رکورد دار ثبت شرکت در ایران بوذه اند و توانسته اند سرمایه های بسیاری را به سمت این استان جذب نمایند. ثبت شرکت سهامی خاص در این استان طرفداران بسیاری دارد.

 

آمارها نشان دهنده آن هستند که در سال 96 (308) شرکت در بخش های تجاری و تعاونی به ثبت رسیده است و همچنین موسسات ثبت شده در این استان به تعداد 863 هزار رسیده است.

 

از مجموع شرکت های به ثبت رسیده در سال گذشته  260 شرکت تجاری ، 48 شرکت تعاونی و تعداد 103 موسسه نیز در سطح استان به ثبت رسیده است .

 

 در سال گذشته 2 هزار و 365 مورد تغییرات در اداره ثبت استاد و املاک تابعه نیز به ثبت رسیده است و تعداد 10 هزار و 119 شرکت ثبت شده در استان نیز با پرونده کامل ثبتی خود به مرکز استان (بجنورد )منتقل و به آمار  شرکت های ثبت شده این شهرستان افزوده شده است.

خراسان شمالی رکوردار ثبت شرکت در گوگل

همچنین این استان در زمینه فعالیت های دانش محور نیز رشد قابل توجهی داشته است، بطوری که تاکنون شرکت‌های دانش بنیان و نوآور استان خراسان شمالی  محصولات خود را در قالب ۶۰ میلیارد ریال به فروش رسانده‌اند و استان خراسان شمالی در حال حاضر 14 محصول در حوزه شرکت های دانش بنیان به فناوری های خط تولید رسانده اند و تولید کنندگان چنین محصولاتی در این استان با ثبت شرکت و برند های اختصاصی وارد بازارهای رقابت شده اند مانند (شرکت تولید کننده برق خورشیدی در اسفراین با نام کنترل سازان سپهر ).

 

توجه داشته باشید که در این استان تمامی خدمات ارائه شده در ثبت شرکت ها ، اعم از تعيين نام، تاسيس تغييرات و انتشار روزنامه رسمي،پلمب دفاتر و…….به صورت الكترونيكي صورت مي پذيرد.

 

در پایان امیدواریم که در تمامی استان های کشور شاهد این رشد و شکوفایی اقتصادی باشیم ،از اینکه در مطالعه مطلب فوق ما را همراهی نمودید صمیمانه سپاسگزاریم.

جدیدترین مطالب سایت