درامد زایی با پرورش مرغ

مجموعه : رپورتاژ آگهی
درامد زایی با پرورش مرغ

امروزه شرایط نامناسب اقتصادی باعث شده تا افراد برای درآمدزایی روش های مختلفی را مد نظر بگیرند که در این میان کسب درآمد با پرورش انواع پرنده ها از جمله مرغ جایگاه ویژه ای را برای خود ایجاد کرده است.

 

 در واقع عامل اصلی که باعث شده تا پرورش مرغ سود بالایی را برای پرورش دهنده ایجاد کند مصرف بالای آن می باشد به طوری که نه تنها در ایران بلکه در بیشتر کشور های خارجی گوشت مرغ به دلیل طعم لذیذ به عنوان یکی از اصلی ترین محصولات گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

جوجه یک روزه و تخم نطفه دار 

افرادی که در زمینه پرورش و نگهدار مرغ بومی مشغول هستند به خوبی می دانند که این پرنده از 3 جهت می تواند سوددهی کند .

 افرادی که می خواهند تخم های نطفه دار و جوجه های یک روزه حاصل شده را به فروش برسانند می بایست دست به نگهداری و پرورش مرغ تخم گذار یا همان مولد بزنند .

 

 البته در این حالت باید نسبت خروس به مرغ را نیز به عنوان یک فاکتور مهم مد نظر قرار داد چرا که بروز خلل در این امر و یا انتخاب خروس ناسالم و یا پیر باروری و کیفیت تخم نطفه دار تولید شده را تحت تاثیر خود قرار می دهد . بر اساس آزمایش ها و بررسی های انجام شده برای هر 4 یا 5 مرغ باید یک خروش جوان و سالن در نظر گرفته شود . 

 

بالا بودن قیمت مرغ و خروس باعث شده تا بیشتر افراد برای بالا بردن تعداد اعضای گله خود دست به خرید تخم نطفه دار و یا جوجه یک روزه بزنند چرا که در این حالت با صرف کمترین هزینه می توانند تعداد قابل توجهی تخم و یا جوجه خریداری کنند . همین امر زمینه را ایجاد کرده تا شرکت های مختلفی وارد عرصه شوند و دست به طراحی و تولید انواع دستگاه جوجه کشی بزنند .

 

 در صورتی که کاربر بتواند یک دستگاه با کیفیت و استاندارد خریداری کند خواهد توانست از انواع تخم های نطفه دار با راندمان بالا به صورت همزمان به جوجه کشی بپردازد .

 

 در واقع این دستگاه تمامی تمهیدات و اقدامات لازم برای ایجاد یک شرایط ایده آل برای به هچ رسیدن تخم های نطفه دار را ایجاد می کند . علاوه بر این امروزه بیشتر دستگاه قادر است به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به حضور کاربر فرایند جوجه کشی از انواع تخم های نطفه دار را به پیش ببرد . 

 

در کنار این مورد برخی افراد ترجیح می دهند که برای افزایش تعداد اعضای گله خود تخم های نطفه دار را از یک فرد مورد اعتماد خریداری کنند و همه آنها را به کارخانه جوجه کشی تحویل بدهند و بعد از گذشت چند روز جوجه های به هچ رسیده را دریافت کنند .

 

 در این کارخانه های انواع دستگاه جوجه کشی صنعتی وجود دارد که اپراتورهای مجرب به صورت حرفه ای تعداد چند صد عدد تخم نطفه دار را در آنها قرار داده و به صورت همزمان همه آنها را به هچ می رسانند . 

 

البته اگر تخم خریداری شده فاقد نطفه باشند حتی از بهترین و گران قیمت ترین دستگاه هم استفاده شود امکان تبدیل تخم به جوجه عملاً صفر می باشد . همین امر باعث شده تا برخی افراد برای پایین آوردن ریسک و هزینه به جای تخم نطفه دار خرید جوجه یک روزه را در اولویت قرار دهند . 

 

در هر حال شما خواهید توانست با پرورش و نگهداری مرغ مولد یا همان مرغ تخم گذار در مدت زمانی کوتاه تعداد قابل توجهی تخم نطفه دار و جوجه یک روزه تولید کنید .

درامد زایی با پرورش مرغ

 محصول گوشتی 

یکی دیگر از روش هایی که می تواند سود بالایی را برای پرورش دهنده به ارمغان بیاورد پرورش مرغ گوشتی است . در این حالت مرغ نه برای تولید تخم و جوجه بلکه تنها برای پروار شدن پرورش داده می شود تا پرورش دهنده بتواند بعد از گذشت بازه زمانی معین آنها را به عنوان فراورده های گوشتی به کشتارگاه ارسال کند . ابته موفقیت در این کار مستلزم در نظر گرفتن برخی باید ها و اصول می باشد. 

 

تامین آب و غذا از جمله پر اهمیت ترین مواردی است که باید به دقت زیر ذره بین قرار داده شده و رعایت شود . شما برای بالا بردن کیفیت کار خود و همچنین سرعت دادن به پروسه تغذیه می توانید از از انواع دانخوری ها و آبخوری ها در اندازه های متفاوت بهره گیری کنید.

 

 البته برای خرید دانخوری و آبخوری باید سن و اندازه پرنده نیز در نظر گرفته شود؛ در صورتی که دان به بستر ریخته شود با مدفوع پرنده ها ترکیب خواهد شد که و خوردن این ترکین می تواند جوجه ها را در معرض خطر جدی قرار دهد . این در حالی است که اگر آب از داخل آب خوری به داخل بستر پاشیده شود می تواند زمینه برای رشد انواع گوناگونی از میکروب ها را ایجاد کند . 

 

 علاوه بر موارد ذکر شده مکانی که برای نگهداری پرورش مرغ گوشتی باید دارای سیستم تهویه و نور رسانی قوی باشد . گاز هایی که توسط پرنده ها تولید می شود شدیداً سمی بودن و عدم دفع آنها می تواند باعث خفگی همه جوجه ها و پرنده ها شود، از این رو می بایست فن هایی در سالن پرورش قرار نصب گردد تا هوای تازه بیرون را با هوای مصرف شده داخل مبادله کند . 

 

مرغ گوشتی در مدت زمانی کوتاه رشد کرده و جهت ارسال به کشتارگاه و درآمدزایی آماده می شود . شما عزیزام می توانید برای بالا بردن تعداد گله و در نهایت افزایش درآمدزایی با توجه به بودجه و فضایی که در اختیار دارید یک دستگاه جوجه کشی مناسب برای تبدیل تخم های نطفه دار بهره گیری کنید . در این حالت شما در یک دوره جوجه کشی 20 تا 25 روزه می توانید چند صد تخم نطفه دار را به صورت همزمان به هچ برسانید .

جدیدترین مطالب سایت