ریمپ ایسیو در معتبرترین مرکز تیونینگ ایران

مجموعه : رپورتاژ آگهی
ریمپ ایسیو در معتبرترین مرکز تیونینگ ایران

ریمپ چیست؟

بیشتر وسایل نقلیه مدرن قطعه ای به نام ECU (یا واحد کنترل موتور) دارند ، این قطعه شامل یک رایانه کوچک است که کارکرد موتور را کنترل می کند. کمپانی های خودرو سازی از طریق تنظیم نرم افزار ECU بطور پیش فرض قبل از فرستادن وسیله نقلیه به بازار، موتور را تنظیم می کنند.

 

این کار برای این انجام می شود که تولید کنندگان مجبور به فروش اتومبیل های خود در سراسر جهان هستند، چرا که در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و کیفیت متفاوت سوخت در نظر گرفته شود. به همین دلیل تنظیمات ایسیو بطور کلی و با در نظر گرفتن تمامی پارامتر های کمی و کیفی دنیا و تولید انبوه انجام می شود.

ریمپ ایسیو در معتبرترین مرکز تیونینگ ایران

ریمپ ایسیو چطور کار می کند؟

متخصصین ریمپ ایسیو را جایگزین نرم افزار اصلی ایسیو می کنند، بدین ترتیب برنامه اصلی خودرو به طور کلی و بر اساس نیاز مشتری مورد بازنگری قرار می گیرد و در ریمپ ECU نرم افزار ایسیو برای دستیابی به حداکثر راندمان تغییر می کند. این کار با عنوان ریمپ ایسیو شناخته می شود زیرا که مپ ایسیو موتور خودرو را کنترل می کند و ریمپ پارامتر های اصلاح شده ایسیو می باشد که مورد بازنگری قرار گرفته است. هنگامی که ماشین شما ریمپ می شود می شود، نرم افزار تنظیم شده به پورت سریال خود (یا OBD پورت) وصل می شود و سپس مپ خودرو را با نسخه جدید (ریمپ ایسیو ) تغییر می دهد تا عملکرد موتور را افزایش دهد. توانایی فلش به طور مستقیم از طریق OBD باعث شده است که صنعت ریمپ ایسیو به طور چشمگیری جهش پیدا کند.

 

آیا ریمپ ECU ضرر دارد؟

اگر افراد غیر متخصص اقدام به ریمپ کنند نتیجه خوبی نخواهد داشت ، دلیل آن هم حساسیت بالای این کار است ، در ریمپ ECU تمامی تغییرات ریمپ ای سی یو با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران تغییر پیدا می کند تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور این تغییر صورت گیرد. خودرو های استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش ورود هوا و … اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجر به ناک (احتراق زود رس) و افزایش دمای احتراق می شود. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برابر می شود و در برخی موارد ممکن است باعث ذوب شدن پیستون شود و همین افزایش دما تخریب کاتالیزور و آب شدن یا آسیب به سوپاپ ها را نیز در پی دارد.

 

اگر در حین انجام عملیات ریمپ ECU توسط افراد غیر متخصص سوخت به صورت غیر اصولی کم یا زیاد شود، علاوه بر افزایش مصرف سوخت باعث آسیب های همچون خرابی کاتالیست، افزایش دمای موتور، سوختن واشر سرسیلندر و … می شود. اما نکته مهم این است که اگر REMAP ECU توسط افراد متخصص انجام شود علاوه بر اینکه عمر موتور را کم نمی کند ، می تواند برخی از مشکلاتی که کمپانی به دلیل برخی از مسائل مجبور با اعمال محدودیت شده بردارد و همین کار منجر به افزایش راندمان و افزایش عمر موتور می شود.

 

کاراکال تیونینگ معتبرترین برند رسمی ریمپ

تیم کاراکال تیونینگ چندین سال است که در صنعت خودروسازی و در زمینه تیونینگ و موتور اسپرت با نام رسمی caracal فعالیت می کند. تیم کاراکال اولین شرکت و برند رسمی ثبت شده ریمپ در ایران است. البته فعالیت های تیم کاراکال تنها به تیونینگ محدود نمی شود و فعالیت های متعددی مانند خدمات تعمیرگاهی خودروهای خاص ، ساخت و تولید قطعات و افترمارکت ، تکمیل و توسعه سیستم های ایمنی ، توسعه چیپ تیونینگ و برنامه ریزی مجدد ایسیو خودروهای تولید انبوه ، طراحی و توسعه مجموعه های فنی کامل مانند پیشرانه و شاسی ، توسعه و تکمیل پروژه خودروهای مسابقه ای و حتی انجام پروژه های سفارشی سازی خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت برای بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس را انجام می دهد.

 

اما این فقط نقطه آغازی برای تیونینگ علمی و اصولی در ایران است و می تواند به نقطه عطفی در مسیر پر پیچ و خم صنعت تیونینگ در ایران مبدل شود.

 

سوابق درخشان شرکت پردازش اسب بخار (کاراکال تیونینگ) طی چندسال گذشته :

اولین شرکت رسمی و ثبت شده تیونینگ در ایران

ساخت اولین خودرو اسپرت ایرانی با حجم موتور 1600 سی سی , صفرتاصد 4.7 ثانیه و رونمایی در نمایشگاه بین المللی (پرشین تایفون)

ریمپ تخصصی انواع ایسیو خودروهای داخلی اعم از بوش, زیمنس, اس 2000 و . . .

ریمپ تخصصی انواع ایسیو خودروهای خارجی از بنز و هیوندا تا مازراتی و فراری

ریمپ ecu خودروهای داخلی و خارجی در کاراکال تیونینگ

ریمپ ecu تخصصی هیوندا جنسیس ، لازم به ذکر است که فقط سه شرکت در دنیا قابلیت ریمپ ایسیو جنسیس را دارند که کاراکال یکی از آن شرکت ها بوده و امتیاز این کار در ایران منحصر به شرکت کاراکال تیونینگ است.

نماینده رسمی و قابل پیگیری شرکت سدوکس نروژ

همکاری با شرکت بزرگ کرمان موتور جهت رفع ایرادات خودروها (هزار خودرو)

درحال آماده سازی اولین سامانه آنلاین ریمپینگ ایسیو در دنیا

تدریس کاملا تخصصی در دانشگاه شریف

ریمپ ایسیو در معتبرترین مرکز تیونینگ ایران

 

ریمپ خودروهای خارجی و داخلی

آیا پراید و پژو هم قابل ریمپ شدن هستند؟

ریمپ انواع خودروهای خارجی در کاراکال تیونینگ امکان پذیر است ، همچنین ریمپ پراید ، ریمپ پژو 405 ، پرشیا ، 206 ، سمند تیبا و سایر خودروهای داخلی در کاراکال انجام می شود. در خودرو پراید تغییرات جداول سوخت و جرقه در این خوردو با انواع ایسیو باعث رسیدن به حداکثر توان این موتور می شود.

 

معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ % افزایش توان بسته به نوع موتور قابل دستیابی است. لازم به ذکر است خودرو های دارای هدرز را می توان تعییرات بیشتری به منظور افزایش توان داد.

 

درمورد خودرو پژو شرکت کاراکال با افتخار توانایی ریمپ و چیپ تیونینگ بر روی تمامی ایسیوهای موجود در بازار را دارد. ایسیوهای نصب شده بر روی سری موتورهای xu7-xu10-xum از هر برندی قابلیت انجام ریمپ به منظور تغییر در جداول سوخت ، جرقه و… را دارد.

جدیدترین مطالب سایت