سوغاتی های گرجستان را بشناسید

مجموعه : رپورتاژ آگهی
سوغاتی های گرجستان را بشناسید

یکی از مهمترین قسمت های هر سفری مانند سفر با تور گرجستان را می توان گرفتن سوغاتی ها برای اطرافیان دانست. در حقیقت شاید بتوان سوغاتی را ناشی از این سخن معروف دانست که وصف العیش، نصف العیش.

 

در حقیقت ما با هدیه دادن وسیله ای به عنوان نماد سفر با عنوان سوغاتی، عزیزان خودمان را در لذت این سفر شریک می کنیم و به نوعی به آن ها می فهمانیم که در طول سفر نیز گرچه خودشان با ما نبودند اما روحشان با ما بوده و در ذهن ما حضور داشتند.

 

سوغاتی که گرفته می شود باید چند ویژگی مهم و بارز داشته باشد. اولین و مهمترین این ویژگی ها این نکته است که باید سوغاتی نمادی از منطقه ای باشد که به آن جا سفر می کنیم.

سوغاتی های گرجستان را بشناسید

یعنی به طور مثال صنایع دستی یک منطقه، می تواند یکی از بهترین این انتخاب ها باشد چرا که مختص آن منطقه می باشد. از طرف دیگر خرید صنایع دستی هر منطقه بیشتر از همه کمک به خود مردم بومی آن منطقه می باشد که به نظر حق آن ها نیز همین است که بیشتر از هر کسی دیگر آن ها از این گردشگری سود ببرند.

 

ویژگی مهم دیگر در گرفتن سوغاتی این است که قیمت مناسبی داشته باشد. یعنی به گونه ای نباشد که نه بسیار ارزان و چیپ باشد و نه به اندازه ای گران که سفر خودمان را دچار مشکل بکند.

 

سوغاتی های گرجستان را بشناسید

از این رو در این مقاله می خواهیم لیستی از بهترین سوغاتی های کشور گرجستان را معرفی کنیم تا شما ضمن لذت بردن از سفر خود به نوعی خیالتان از انتخاب سوغاتی ها راحت باشد و قبل از  سفر برای این فاکتور و گزینه مهم که معمولا غیر قابل پیش بینی است برنامه ریزی کنید. بنابراین در این مقاله همراه با ما باشید تا لذت بیشتری از سفر پیش رویتان ببرید.

سوغاتی های گرجستان را بشناسید

سوغاتی به طعم خوردنی، در تور گرجستان

کشور گرجستان در تور گرجستان یکی از بارزترین ویژگی هایی که دارد در زمینه خوراکی ها و صنایع غذایی می باشد. در حقیقت غذا و خوراکی جزئی از ویژگی آن ها محسوب می شود. از این رو به نظر می آید که بهترین سوغاتی ها نیز در همین حوزه می تواند باشد. انواع این سوغاتی های غذایی به ترتیب زیر می باشد:

 

سوغاتی های گرجستان را بشناسید

چرچخلا :

یک نوعی از اسنک میباشد که از انگور تهیه می شود که در وسط این اسنک معمولا گردو می گذارند می توان حدس زد که این سوغاتی چقدر می تواند برای خوردن جذاب به نظر برسد.

 

سوغاتی های گرجستان را بشناسید

کلاپی :

همان لواشک خودمان است که به طور معمول از میوه های طبیعی ساخته می شود و معمولا ترشی خاصی دارد. مسلما به نظر می آید این کلاپی نمی تواند یک سوغاتی مستقل باشد اما می تواند در کنار بقیه سوغاتی ها تکمیل کننده باشد.

 

سوغاتی های گرجستان را بشناسید

مربای گرجی:

یکی از شاخص ترین و بهترین صنایع طبیعی و دستی تولید شده در گرجستان را همین مربای گرجی شکل می دهد که از دانه کاج یا زرد آلو ساخته می شوند.

 

سوغاتی های گرجستان را بشناسید

چای گرجی :

یکی از محبوب ترین خوراکی های که در ایران نیز بسیار خواستار دارد و به واثع یکی از بهترین ها در سوغاتی محسوب می شود، همین چای گرجی می باشد. در اصل شما هنگام گشت گذار با تور گرجستان احتمالا به شالیزارهای چای این کشور برخورد کنید.  در این مناطق افراد بومی خود برگ های چای را بدون فناوری خاصی می فروشند. از این رو می توانید اصل چای را برای خود وخانواده خود تهیه کنید.

 

آن چیزی که در این بین مشخص است این نکته است که سوغاتی در اصل به ماندگاری اش با ارزش می باشد، اما وقتی شما مواد غذایی چن این ها را به عنوان سوغاتی هدیه می دهید. به ازای هر بار مصرف آن ماده غذایی یاد شما در زیر ذهنش زنده می شود. بنابراین در انتخاب مواد غذایی نیز شکی نداشته باشید.

 

سوغاتی های گرجستان را بشناسید

خاص ترین سوغاتی

به گزارش سفر باتو ، اما انسان همیشه به دنبال خاص بودن است و دوست دارد برای خاص ترین افراد زندگی خود خاص ترین کادو ها را هدیه دهد از این رو به نظر یک خوراکی نمی تواند به اندازه کافی خاص باشد. گرجستان یک نوع سوغاتی خاص برای علاقه مندان به صنایع دستی دارد که تنها کاربرد زینتی دارد و تقریبا نمی توان از آن کاربرد دیگری را انتظار داشت.

 

کانتسی یا همان جام شراب خاص گرجی این سوغاتی است. طراحی و شکل خاص این جام که شبیه به شاخ می باشد باعث محبوبیت عجیب این وسیله شده است. و هر کسی که آن را در دست می گیرد به زیبایی و خوش دست بودن آن سریعا پی می برد.

 

بجز این، حالت کلاسیک و کهن این جام، می تواند جذابیت خانه را چند برابر کند. این جام علاوه بر این که بسیار زیبا می باشد، قیمت چندان بالایی ندارد و به راحتی می تواند نظر هر بیننده ای را مجذوب خود کند. از این رو این پیشنهاد ما را به خاطر بسپارید که در سفر به گرجستان بسیار به کارتان می آید.

 

جدیدترین مطالب سایت