شهری صورتی در ارمنستان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
شهری صورتی در ارمنستان

شهر صورتی عنوانی است که به یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا نسبت داده می شود. ایروان که در کشور زیبای ارمنستان واقع شده سالانه میزبان میلیون ها توریست از اقصی نقاط دنیا می باشد. پیشرفت های شگفت انگیزی که این شهر در سال های گذشته داشته، آن را به مقصدی توریستی تبدیل کرده است. اما چرا ایروان را شهر صورتی می نامند؟ برای پاسخ به این سوال و همچنین کسب اطلاعات مفید از این شهر جذاب در ادامه ما را همراهی نمایید.

 

معرفی شهر صورتی ارمنستان

شهر ایروان از اهمیت به سزایی در منطقه برخوردار است. این شهر بر دامنه کوه های آرارات واقع شده و دارای آب و هوایی کوهستانی و معتدل بوده که در فصل سرما دمای آن بسیار کاهش می یابد به گونه ای که گشت و گذار در آن کمی سخت و طاقت فرسا می باشد اما در فصل تابستان هوای شهر مطلوب بوده و به همین دلیل است که بهترین زمان سفر به ایروان را اردیبهشت تا شهریور می دانند. با وجود این که ایروان بزرگترین شهر ارمنستان به حساب می آید، ولی وسعت چندانی ندارد و مساحت تقریبی آن 223 کیلومترمربع بوده که جمعیتی معادل با 1 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. همچنین ایروان با استان های آرماویر، کوتایک، آراگاتسوتن و آرارات هم مرز است. زبان رسمی مردم در کشور ارمنستان “ارمنی” بوده ولی زبان های انگلیسی و روسی هم رایج هستند. خوب است گردشگران تور هوایی ارمنستان سایت لحظه آخر این نکته را بدانند که واحد پول ارمنستان درام می باشد و آن ها می توانند با مراجعه به صرافی پول خود را تبدیل کنند تا بتوانند از خدمات و امکانات این شهر بهره مند شوند.

 

نام گذاری شهر صورتی به این دلیل است که در ساخت اغلب ساختمان های این شهر از صخره های آتش فشانی خاصی به نام کنترون که به رنگ صورتی می باشند استفاده شده است. سنگ ها و آجرهای صورتی رنگ به کار رفته در بناهای مختلف، نمایی جذاب را به شهر بخشیده اند که سبب شهرت آن شده است.

شهری صورتی در ارمنستان

جاذبه های گردشگری شهر صورتی ارمنستان

این شهر زیبا جاذبه های توریستی بی نظیری را در دل خود جای داده که سبب می گردد سالانه گردشگران زیادی همراه با تور ارمنستان lahzeakhar راهی این مقصد تماشایی شوند. مکان های گردشگری ایروان در زمینه های مختلف تاریخی، تفریحی، معنوی و فرهنگی هستند که توریست ها بنا بر سلیقه و علاقه خود می توانند هر یک را برای بازدید انتخاب نمایند. محبوب ترین جاذبه های این شهر عبارتند از موزه تاریخ ارمنستان، کلیسای جامع سنت گریگور، گلخانه شوروی سابق، کاسکار یا هزار پله، موزه ماتناداران، خانه خدای جنگ، خانه اپرا و تئاتر ارمنستان، کلیسای کاتولیک ایروان، میدان جمهوری، پارک عشاق، گالری ملی ارمنستان، کلیسای پنهان و میدان جمهوری که معروف ترین مکان شهر به حساب می آید.

یکی از ویژگی های بارز کشور ارمنستان، امنیت مثال زدنی آن است به طوری که شاخص امنیت در آن حدود 70 درصد می باشد. به طور کلی ارمنستان کشوری ارزان است که در آن می توانید با هزینه ای کمتر از سایر کشورهای توریستی، به رستوران ها و هتل های خوب و باکیفیت بروید؛ این ارزانی یکی از مهم ترین دلایل انتخاب تور ایروان از جانب گردشگران ایرانی می باشد.

 

شهری صورتی در ارمنستان

سفر به شهر صورتی

توریست هایی که قصد دارند به شهر صورتی ارمنستان سفر کنند، باید از فردگاه بین المللی زوارتنوتس وارد این شهر بشوند.

یکی از بخش های مهم سفر به شهر صورتی، اقامتگاهی است که گردشگران بتوانند در آن به استراحت بپردازند. در شهر ایروان اقامتگاه های متنوعی همچون هاستل، هتل های 2 ستاره، 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره وجود دارد که شرایط اسکان را برای مسافران با هر سطح درآمد ایجاد می کنند. افرادی که به دنبال اقامتگاه های ارزان قیمت هستند، هاستل های ایروان بهترین گزینه برای آن ها می باشد زیرا هزینه ارزانی دارند اما اگر به دنبال مکانی لوکس برای اقامت خود می باشید مناسب ترین انتخابِ شما هتل های 5 ستاره ایروان می باشند.

 

شهری صورتی در ارمنستان

بخش دیگری که در سفر به شهر صورتی اهمیت دارد، حمل و نقل عمومی می باشد که از طریق اتوبوس برقی، اتوبوس، مینی بوس، مترو و تاکسی صورت می پذیرد. بهترین راه جابجایی در سطح شهر ایروان، استفاده از مترو می باشد که هم ارزان بوده و هم سرعت بالایی دارد.
منبع : https://lahzeakhar.com/

جدیدترین مطالب سایت