طراحی و و بازسازی نماهای مسکونی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
طراحی و و بازسازی نماهای مسکونی

به طور حتم با این موضوع آشنایی دارید که باید تفاوت های اساسی بین طراحی و بازسازی نماهای مسکونی با نماهای دیگر کاربری ها وجود داشته باشد . نماهای مسکونی باید دارای یک سری از اصول طراحی و زیبایی شناسی باشند و به راحتی بتوانند اصالت کاری خود را حفظ نمایند .

 

با دیدن یک نمای ساختمانی شما باید راحت و در اولین نگاه متوجه کاربری آن ساختمان بشوید . در بیشتر نماهای شهری امروزی در کشور به دلیل نامنظم بودن طراحی ها و مخصوصا تراس ها جلوه بصری و زیبایی شهرها را از بین برده است و یک سیمای نامنظم و زشت را برای محله ها بوجود آورده است .

 

حال فکر کنید که تمام نماهای شهری های بزرگ مانند تهران به همان صورتی که طراحی میشوند اجرا شوند و اجرای آنها دقیقا با همان اصول طراحی های سه بعدی و اولیه و به همان زیبایی ساخته شوند این مسئله تا چه میزان در سیمای شهری و جلوه محله های ما تاثیر گذار است و نظم بیشتری را برای کوچه و خیابان های ما ایجاد میکند . ولی به دلیل عدم توانایی اجرا کنندگان و نابلد بودن طراحان نما نماهای ساختمانی و مخصوصا نماهای مسکونی زیبایی و نظم خود را از دست داده اند .

 

حال ما در شرکت بازسازی نمای هیرانما سعی داریم در این مقاله شما عزیزان را بیشتر با روند و اصول طراحی و اجرای نماهای مسکونی آشنا کنیم . شرکت طراحی و اجرای نمای هیرانما با چندین سال سابقه در امر طراحی و اجرای نماهای مسکونی در سبک ها و متریال های مختلف میتواند شما عزیزان را در پروژه بازسازی و طراحی و اجرای نمای خود یاری کند .

 

ورودی ها و درب های اصلی

یکی از نقاط عطفی که در طراحی های نماهای مسکونی باید توجه خاصی به آنها بشود . سردورودی و درب اصلی ساختمان میباشد . طراحی نما های مسکونی باید به گونه ای انجام شود که این بخش از طراحی جلوه ای خاص داشته باشد و تمرکز بیننده را به سمت خود جلب کند .

 

توجه داشته باشید ورودی ساختمان شما و سردرب اصلی آن باید با دیگر نماهای اطراف خود متمایز باشد و حتی بتواند با دیگر بخش های نمای خود ساختمان هم تفاوت هایی داشته باشد  ولی این تفاوت ها نباید هارمونی و نظم کلی نما را از بین ببرد و تنها در جهت شاخص کردن این بخش باید انجام شود .

 

برای این مسئله راه حل های زیادی وجود دارد یکی از این موارد استفاده از قطعات و تزیینات پیش ساخته ای است که میتوانید برای نماهای ساختمانی خود استفاده کنید . ولی پیشنهاد شرکت بازسازی نمای هیرانما همکاری با شرکت های طراحی و اجرای نمای معتبری است که میتوانند طراحی سردرب اصلی ساختمان شما را با هارمونی و همان پیچ و تاب های طراحی کلی نما انجام دهند که این کار علاوه بر زیبایی بیشتر نمای ساختمانی شما نمای شما را شاخص تر و به یک اثر معماری با ارزش تبدیل میکند .

 

از دیگر مسائلی که باید در ورودی های ساختمان خود به آنها دقت کنید انتخاب درب ورودی است که بخش زیادی از زیبایی این نقطع عطف نمای ساختمان را تعریف میکند پیشنهاد ما استفاده نکردن از درب هایی است که در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده میشوند . درب اصلی و ورودی ساختمان باید شاخص و دارای فاکتور های مخصوص به خود باشد  زیرا که زیبایی سردرب اصلی ساختمان شما تا حد زیادی به این درب ها بستگی دارد و همچنین دقت داشته باشید که نوع و فرم درب اصلی با طراحی کلی نما و سبک نما همخوانی کامل داشته باشد .

 

طراحی و و بازسازی نماهای مسکونی

طراحی نمای خلاقانه و معمارانه

خب همه ما متوجه هستیم که هرچقدر معمار و طراح نمای ما خلاق تر باشد نمای ساختمان مسکونی ما از دیگر نماهای محله و اطراف خود متمایز تر و شاخص تر میشود . شرکت های طراحی نما با تجربه و خلاق میتوانند با استفاده از خطوط و حجم های مختلف نمای مسکونی شما را از دیگر نماهای اطراف جدا کنند .

 

باید بدانیم که طراحی نما برای هر ساختمانی باید متفاوت و با توجه به شخصیت آن ساختمان شکل بگیرد در اصل نمای ساختمان نشان دهنده پرستیژ و اصالت آن ساختمان مسکونی میباشد . مهمترین اصل در طراحی نما این مسئله است که یک اتفاق خاص و مهم طراحی در نما شما رخ دهد . حال این اتفاق نباید یک موضوع و یا دیتیل خیلی پیچیده و شاخص باشد در بعضی طراحی ها میتوان با یک طراحی ساده یک نمای جذاب و گیرا را طراحی و اجرا کرد که از بسیاری از نماهای کلاسیک و پیچیده دیگر زیباتر و شاخص تر باشد .

 

شاخص های زیادی برای طراحی نمای مسکونی تاثیر گذار هستند مانند میزان مساحت و یا ابعاد محیطی آن ، کشیدگی نما ساختمان ، نوع چیدمان پنجره ها ، نوع پلان های مسکونی در طبقات و … البته باید توجه داشته باشید که بزرگی و کوچکی ساختمان شما محدود کننده زیبایی نمای ساختمان شما نمیباشد و نمای ساختمان شما در هر ابعادی باید زیبایی و جذابیت خاص خود را داشته باشد .

 

متریال های مناسب برای طراحی نمای ساختمان های مسکونی

طراحی و اجرای نماهای مسکونی تفاوت های اساسی با نماهای اداری و یا تجاری دارد . طراحی نمای مسکونی میتواند از متریال های متنوع و بیشتری برای طراحی و بازسازی نماهای مسکونی استفاده کند . ولی برای انتخاب درست متریال برای ساختمان باید بدانیم که در چه سبکی داریم طراحی نمای ساختمان را انجام میدهیم . به طور حتم در سبک طراحی نمای مدرن متریال هایی که استفاده میشوند دارای تفاوت های اساسی با نماهای کلاسیک و یا رومی دارند . هر سبک طراحی نمایی برای آنکه زیبایی خود را بیشتر نشان دهد و شاخص تر شود باید متریال مخصوص به خود را داشته باشد .

 

به طور کلی در اجرای دکوراسیون و نماهای ساختمانی ، سنگ بیشترین متریال مصرفی در کشور محسوب میشود . سنگ هایی مانند گرانیت و تراورتن و مرمر از بیشترین حجم مصرفی را در نماسازی کشور دارند که سنگ تراورتن به دلیل مقاومت بالاتر و تنوع طرح و رنگ محبوبیت خاص و بیشتری دارد . در کنار سنگ آجر هم از دیرباز از متریال های محبوب در امر نماهای مسکونی بوده است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی هم میتوان آجرهای بسیار متنوعی در ابعاد و طرح و رنگ های مختلف و زیبایی و مطابق با طراحی نمای خود انتخاب و استفاده نمود .

 

متریال های متنوع و جدیدتری هم در چندین سال اخیر وارد کشور شده اند که علاوه بر کارایی زیادی که دارند از تنوع بالایی هم برخوردار هستند و میتوانند محدودیت های طراحی را از بین ببرند . که در این میان میتوان به نماهای کامپوزیتی ، ورقه های آلمینیومی و و سرامیک ها اشاره نمود .

جدیدترین مطالب سایت