طرز تهیه حلوا و ژله مجلسی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
طرز تهیه حلوا و ژله مجلسی

طرز تهیه حلوا به صورت ساده

 

مواد لازم برای حلوا :

 

آرد سفید : ۲ لیوان

شکر :   یک لیوان

آب :  یک و نیم لیوان

روغن مایع:  نصف لیوان

کره:  ۱۰۰ گرم

گلاب: یک چهارم لیوان

زعفران آب کرده: یک چهارم لیوان

مغز هل سابیده: در صورت تمایل مقداری

 

 

طرز تهیه حلوا :

ابتدا شربت رو درست میکنیم . برای اینکار آب و زعفران آبکرده و شکر رو مخلوط کرده و روی حرارت می گذاریم تا مواد حل شده و چند دقیقه بجوشه .

 

آرد رو روی حرارت ملایم تفت می دیم تا بوی خامی اون بره و رنگش تغییر کنه . تقریبا”۴۰-۳۰ دقیقه طول می کشه . در این مدت باید مرتب آردها را به هم بزنید تا نسوزد.

 

روغن و کره رو اضافه می کنیم و مجددا” تفت می دهیم تا رنگش قهوه ای کمرنگ شود.

 

از روی حرارت بر می داریم و شربت رو بهش اضافه می کنیم و حسابی هم می زنیم . اگه آرد بصورت گلوله گلوله بود و حلواتون شل بود نگران نباشید با هم زدن درست می شه .

 

در این مرحله گلاب و مغز هل را نیز به حلوا اضافه میکنیم

 

تقریبا” ۱۰-۵ دقیقه طول می کشه تا حلوا یکدست و سفت بشه . اگه حلواتون باز هم شل بود می تونید ۳-۲ دقیقه روی حرارت بذارید تا سفت بشه .

 

 

طرز تهیه انواع ژله خانگی :

برای درست کردن ژله شما نیاز دارید به ماده پایه یعنی اینکه شما چه نوع ژله ای میخواید تهیه کنید.باید حتما شیره یا شهد اون رو داشته باشید که میتونه از شهد شربت یا شیره مربای همون میوه تشکیل بشه.

طرز تهیه حلوا و ژله مجلسی

مثلا اگر شما میخواید ژله توت فرنگی درست کنید باید شیره توت فرنگی(شهر شربت یا شیره مربا توت فرنگی)رو با آب مخلوط کنید و اون رو بچشید تا شیرینیش به نظرتون اندازه بیاد بعد به ازای هر لیوان شربت ۱قاشق غذاخوری پودر ژلاتین داخل شربت بریزید و اون رو حرارت بدید تا کاملا ذرات ژلاتین داخلش حل بشن و بعد اون رو داخل یخچال بذارید تا ببنده همین!

 

*یه روش دیگه روش میوه های طبیعیه یعنی اینکه مثلا برای تهیه ژله طبیعی پرتقال شما ۱لیوان آب پرتقال رو میگیرید و بعد مراحل بالا رو تکرار میکنید اگرم شیرینیش کم بود میتونید بهش عسل اضافه کنید یا شکر.

 

*نوع دیگه ای که میتونید ژله درست کنید استفاده از شیر هست.این ژله سفید رنگ بسیار خوشمزست و مناسب افراد دیابتی و رژیمی هست.برای تهیه این ژله شما باید یک لیوان شیر عسل تهیه کنید طوری که خودتون شیرینیش رو بپسندید بعد مقداری گلاب هم بهش میزنید و دوباره پودر ژلاتین رو مثل بالا اضافه میکنید البته میتونید زعفران هم بهش بزنید که دیگه خیلی خوشمزه تر میشه!

 

*یک نوع دیگه هم هست که میشه ژله میوه!یعنی شما مقداری میوه رو خرد میکنید و میریزید داخل ظرف بعد ۱لیوان آبجوش و عسل و گلاب و پودر ژلاتین رو مخلوط میکنید و میریزید روش و میذارید داخل یخچال ببنده این جوری ژله طبیعی دارید تازه اگر رژیم دارید میتونید از شیرین کننده های مصنوعی هم استفاده کنید!

 

منبع وبسایت : طرز تهیه انواع غذاها 7ganj.ir

رپورتاژ اگهی

جدیدترین مطالب سایت