هر آنچه که درباره غرفه نمایشگاهی اهمیت دارد

مجموعه : رپورتاژ آگهی
هر آنچه که درباره غرفه نمایشگاهی اهمیت دارد

یکی از عوامل مهم در بازاریابی غرفه های نمایشگاهی، طراحی غرفه نمایشگاه به بهترین صورت ممکن می‌باشد که در میزان فروش آن بسیار موثر است. غرفه های نمایشگاه مکانی برای یافتن فرصت های شغلی مناسب، ارتباط با صنعتگران و کسب اطلاعات تخصصی از مشاغل مختلف می‌باشند.

 

هرچه طراحی غرفه نمایشگاه مناسب تر باشد تعداد بازدید ‌کنندگان و ایجاد ارتباط با دیگران بیشتر می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با عوامل مهم طراحی غرفه نمایشگاه آشنا کنیم.

 

اهداف ایجاد غرفه نمایشگاهی

غرفه نمایشگاهی یک از مهمترین مکان هایی است که شرکت های بزرگ برای برندینگ در غرفه نمایشگاهی و فروش مستقیم محصولات خود انتخاب می کنند، غرفه ها اصولا مهمترین بخش یک نمایشگاه هستند که شرکت ها و افراد در آنها فعالیت می کنند که با استفاده از این غرفه ها شرکت ها می توانند جایگاه خود را در بین مشتریان تثبیت کنند و فروش خود را در بازارها تضمین نمایند.

 

شرکت های مبتدی و افراد مبتدی نیز می توانند با تشکیل غرفه نمایشگاهی نکات مثبت و منفی را از شرکت ها و افراد دیگر بیاموزند و در برنامه های آینده خود پیاده سازی کنند. معمولا در غرفه ها باید افراد دارای مهارت های لازم را انتخاب کرد که این امر توسط تیم گزینش که قبل برگزاری نمایشگاه انتخاب می گردد انجام می شود.

 

برندینگ یا برجسته سازی نام شرکت نیز می تواند یکی از دلایل غرفه سازی باشد که شاید مهمترین آن نیز باشد. به عنوان مثال شرکت های بزرگ از اسم افراد برای سر زبان انداختن نام شرکت خود استفاده می کنند.

 

همچنین از غرفه نیز برای اینگونه فعالیت ها نیز می توان استفاده برد که شاید مهمترین دلیل مشارکت شرکت های بزرگ در عرصه اقتصاد همین امر باشد.

 

فروش بی واسطه نیز هدف دیگر برگزاری غرفه نمایشگاهی است که شاید برای مصرف کننده در خارج از این چارچوب ناراحت کننده باشد ولی در غرفه می توان از این امر به طور مناسبی استفاده نمود.

 

اهمیت غرفه آرایی نمایشگاهی

غرفه ها در واقع چیزی فراتر از یک سازه ی فیزیکی می باشند زیرا به عنوان یک ابزار برای بازاریابی و جذب مشتری و در نهایت ایجاد یک فرصت خرید و فروش و اشغال زایی به حساب می آیند.

 

پس مطمئنا توجه به طراحی صحیح در غرفه آرایی نمایشگاهی می تواند در رسیدن به هدفتان به شما کمک نماید. غرفه های نمایشگاهی این امکان را در اختیار شرکت ها و صنایع می گذارد تا بتوانند محصولات خود را به بهترین شکل ممکن عرضه نمایند. به زبان ساده تر می توان گفت که غرفه آرایی نمایشگاهی باید به گونه ای باشد که به طور کامل معرف آن شرکت و یا صنعت باشد به گونه ای که مشتری با بازدید از آن غرفه در یک نگاه بتواند از اهداف شرکت میزبان و محصولات آن آگاهی کسب نماید.

 

استفاده از رنگ در غرفه نمایشگاهی

مهمترین نکته در جذابیت غرفه نمایشگاهی و بازاریابی بهتر در این مکان ها، استفاده از عناصری مانند رنگ می باشد. ترکیب رنگ و استفاده از رنگ های متناسب با کاربرد غرفه نمایشگاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است. رنگ غالب در ساخت غرفه نمایشگاهی رنگ سفید است، البته استفاده از دیگر رنگ‌ ها می‌تواند حس یکنواختی و کسالت را از بین ببرد و موجب جذابیت بیشتر غرفه شود.

 

تجهیزات نمایشگاهی مدرن

شرکت در غرفه های نمایشگاهی یکی از مواردی است که افراد برای به دست آوردن موفقیت و رشد و توسعه تجارت خود در آن شرکت می کنند. حال با توجه به ازدیاد جمعیت و فروشنده در این نمایشگاه ها لازم است که برای جذب مخاطب راهی پیش بگیریم تا غرفه متفاوت و در عین حال فوق العاده داشته باشیم. استفاده از تجهیزات نمایشگاهی مدرن می تواند یکی از مواردی باشد که در جذب مخاطب تاثیر فوق العاده ای داشته به صورتی که موجب تفاوت نمایشگاه شما با دیگر نمایشگاه ها خواهد شد.

 

در فضای رقابتی نمایشگاه ها شما با مخاطبانی روبرو خواهید شد که به دنبال محصولات جذاب و از همه مهمتر دکور خلاقانه ای هستند؛ از این رو اگر از تجهیزات نمایشگاهی مدرن استفاده ببرید به طور حتم می توانید فضایی ایجاد کنید که در ذهن بیننده خلاق به نظر رسیده و هر کسی را به سمت و سوی محصولات و خدمات شما بکشاند.

هر آنچه که درباره غرفه نمایشگاهی اهمیت دارد

عوامل تاثیرگذار بر قیمت غرفه سازی نمایشگاهی

بودجه یکی از عوامل تأثیرگذار در نحوه ساخت غرفه است. در ادامه به برخی از عواملی اشاره می‌کنیم که در قیمت و بودجه اثرگذار هستند:

 

محل غرفه : قیمت پرداختی برای هر غرفه با توجه به محل قرارگیری آن متفاوت است. غرفه‌هایی که در مرکز نمایشگاه قرار دارند به‌واسطه در مرکز توجه بودن؛ قیمت بالاتری نسبت به غرفه‌هایی که در گوشه قرار می‌گیرند، دارند.

 

متریال استفاده‌شده : متریال استفاده‌ شده ازاین‌جهت که بخش عمده‌ای از فرایند ساخت غرفه را به خود اختصاص می‌دهد تأثیر زیادی در بودجه دارد. متر یال‌های مختلف دارای قیمت‌های مختلفی هستند که برای کاهش هزینه‌ها و درعین‌حال حفظ کیفیت می‌توان از ترکیبی از انواع متریال استفاده کرد.

 

متراژ غرفه : به‌طورکلی هرچه غرفه کوچک‌تر باشد قیمت آن بیشتر است؛ چون هرچه متراژ غرفه بیشتر شود قیمت تمام‌ شده آن کمتر می‌شود. به‌طورکلی متراژ و قیمت باهم رابطه عکس دارند؛ البته فضای کوچک می‌تواند به دلیل نیاز به متریال کمتر در بعضی موارد به‌صرفه‌تر باشد.

 

تاثیر طراحی غرفه نمایشگاه در بازاریابی

غرفه نمایشگاه همانند یک ویترین برای فروش کالاها می‌باشد. طراحی غرفه نمایشگاهی باید برای مشتری جذاب، زیبا و متناسب با اهداف شرکت باشد که این کار را طراح غرفه با خلاقیت های لازم انجام می‌دهد. برای غرفه آرایی باید وقت کافی گذاشت و برای آن یک برنامه ریزی مناسب کرد تا غرفه نمایشگر مناسبی از شرکت و خدمات شما باشد و به خوبی در ذهن مخاطب ثبت شود.همچنین به این نکته توجه داشته باشید که در ساخت غرفه نمایشگاهی باید احساس مسئولیت کرد و غرفه را فقط مکانی برای انبار کردن کالا ها و فروش آنها ندانست، بلکه باید طراحی غرفه به گونه ای باشد که اهداف را خوبی مشخص کند تا باعث موفقیت شود بنابراین باید قبل ار حضور در غرفه، هدف خود را از حضور در آن مشخص کنید. اگر توسط یک طراح خلاق بتوانید طراحی غرفه نمایشگاه را به گونه ای انجام دهید که نام شرکت و برند تجاری خود را در ذهن مخاطب ثبت کنید یعنی در بازار بزرگ رقابت پیروز شده اید.

هر آنچه که درباره غرفه نمایشگاهی اهمیت دارد

فاکتور های موثر در غرفه آرایی نمایشگاهی

رنگ ها: توجه به روانشناسی رنگ ها در غرفه آرایی نمایشگاهی بسیار مهم می باشد. استفاده از رنگ های جذاب و خیره کننده مانند رنگ قرمز می تواند برای مخاطب جذاب باشد اما باید توجه داشت که رنگ ها در کنار یکدیگر جلوه بیشتری پیدا می کنند پس سعی کنید تنها از یک رنگ در غرفه خود استفاده نکنید و به هارمونی ها و تضاد ها نیز دقت نمایید.

 

نورپردازی: قطعا محل صحیح نورپردازی و میزان نور می تواند در بهتر دیده شدن فضاهای داخلی غرفه تاثیر گذار باشد. یک نور پردازی صحیح است که می تواند فضای داخلی غرفه ی شما را از محیط خارجی نمایشگاه متمایز کند. همچنین به وسیله نور پردازی صحیح می توانید بر روی محصولات ویژه ی خود فوکوس نمایید. تا خود را بیشتر به نمایش بگذارند.

 

مقیاس در فضای غرفه: در غرفه آرایی نمایشگاهی معمولا فضاهای کوچکی به کار گرفته می شود که با استفاده از تکنیکی به نام مقیاس در فضا می توان به مخاطب وجود یک فضای بزرگ را القا کرد.

 

جدیدترین مطالب سایت