دکتر سعید قریشی، متخصص ارتودنسی نامرئی و دندانپزشکی اطفال

مجموعه : رپورتاژ آگهی
دکتر سعید قریشی، متخصص ارتودنسی نامرئی و دندانپزشکی اطفال

دکتر سعید قریشی، متخصص ارتودنسی نامرئی، دارای بورد تخصصی ارتودنسی کشور کانادا (FRCDC) و دیپلم فلوشیپ هستند. ایشان طیف گسترده‌ای از خدمات همچون ارتودنسی بزرگسالان، ارتودنسی کودکان، ارتودنسی نامرئی و … را در مطب‌هایشان ارائه می‌دهند.

 

در این نوشته، سعی بر آن داریم ‎تا شرحی بر مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی، هزینه انواع ارتودنسی از جمله سیم کشی دندان بدون سیم، انتخاب دندانپزشکی اطفال مجرب و … به شما بدهیم.

 

ارتودنسی چیست؟

یکی از سوالات رایج، پرسش پیرامون ارتودنسی است. ارتودنسی، روشی است که در آن سعی می‌شود با استفاده از ابزارهای متفاوت، در صورت بر هم ریختگی دندان‌ها، باری دیگر به آن‌ها فرم داده شود.

این ابزارها، متناسب با بودجه شما و همچنین میزان برهم ریختگی دندان‌هایتان، توسط متخصص ارتودنسی به شما پیشنهاد داده می‌شود.

 

ارتودنسی نامرئی: یکی از انواع ارتودنسی

برای انجام ارتودنسی یا سیم کشی دندان، می‌توانیم به انواع متفاوتی اشاره کنیم. از جمله ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی مرئی و نامرئی.

ارتودنسی نامرئی، روشی است که در آن سیم کشی دندان شما نمایان نیست و با خیالی آسوده می‌توانید در جامعه حضور پیدا کنید.

 

انواع روش‌ها برای انجام سیم کشی دندان، بدون سیم

به صورت کلی، 3 روش اصلی برای ارتودنسی نامرئی پیش روی شما است.

ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف (از نوع ارتودنسی متحرک)

ارتودنسی ثابت با براکت‌های سرامیکی بدون رنگ

ارتودنسی لینگوال

دکتر سعید قریشی، متخصص ارتودنسی نامرئی و دندانپزشکی اطفال

ارتودنسی لینگوال

در ارتودنسی لینگوال، جای آن که براکت‌ها بر روی دندان شما قرار بگیرند، در پشت دندان‌های شما قرار می‌گیرند. از همین سو، ارتودنسی شما دیگر برای دیگر افراد نمایان نیست.

 

ارتودنسی ثابت با بریس‌های سرامیکی

در این نوع از ارتودنسی، به جای استفاده از براکت‌های فلزی نمایان، از بریس‌های سرامیکی استفاده می‌شود که بی‌رنگ هستند.

 

ارتودنسی نامرئی از نوع الاینرهای شفاف

این نوع از ارتودنسی، با استفاده از مواد بی‌رنگ تهیه می‌شود و همچون قالبی، بر روی دندان‌های شما قرار می‌گیرند. با توجه به متحرک بودن این ارتودنسی، می‌توانید حدود 2 ساعت در طول شبانه روز، آن را از دهان خود خارج کنید؛ به خصوص اگر ملاقات ویژه‌ای دارید.

 

هزینه ارتودنسی نامرئی

هزینه ارتودنسی نامرئی، به موارد متفاوتی بستگی دارد. همچون نوعی که انتخاب می‌کنید.

در نوع لینگوال، حدود 1 هزار دلار، در نوع بریس‌های سرامیکی حدود 2 هزار دلار؛ و در نوع الاینرهای شفاف، حدود 3 تا 5 هزار دلار، متناسب با آن که فک بالا، پایین یا هر دو فک‌تان را ارتودنسی کنید، هزینه در پی خواهد داشت.

 

در ادامه، به شرح دندانپزشکی اطفال، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های دندانپزشکی می‌پردازیم.

دکتر سعید قریشی، متخصص ارتودنسی نامرئی و دندانپزشکی اطفال

دندانپزشکی اطفال

به صورت معمول، یک دندانپزشک پس از طی کردن تحصیلات اولیه، می‌تواند به انجام امور دندانپزشکی بزرگسالان مشغول شود؛ اما برای آن که متخصص بتواند کودکان را نیز درمان کند و به متخصص دندانپزشکی اطفال تبدیل شود، باید موارد دیگری را به صورت حداقلی بیاموزد. از جمله این موارد، می‌توان به روانشناسی و نحوه رفتار با کودکان اشاره کرد.

از همین سو، دندانپزشکی اطفال، کاملا تخصصی است و از هر دندانپزشکی، انجام چنین کاری انتظار نمی‌رود و نباید انجام شود.

 

کلینیک یا بیمارستان دندانپزشکی اطفال

با توجه به آن که کودکان به صورت معمول، تمایلی به رفت و آمد بسیار، میان مسیرهای متعدد ندارند؛ پیشنهاد می‌کنیم یک کلینیک تخصصی یا بیمارستان که خدمات دندانپزشکی کودکان را ارائه می‌دهد، انتخاب کنید.

 

کلینک‌های دکتر قریشی

دکتر قریشی، سه کلینیک در سطح تهران و یک کلینیک در قم دارند. بدین شکل، دیگر نیاز نیست برای انجام هر موردی، همچون عکاسی از فک و دهان یا قالب گیری، به مطب و مراکز دیگری مراجعه کنید. تمامی خدمات، در زیر یک سقف، در کلینیک‌های دکتر قریشی، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

کلینک دندانپزشکی اطفال

دکتر قریشی، با تلاش‌هایی که انجام داده‌اند، توانسته‌اند هر سه مطب تهران خود را به تجهیزاتی مجهز کنند، که حضور کودکان در هر یک از سه کلینیک، مفرح و شادی بخش شود.

هر سه مطب، با دارا بودن متخصصان دندانپزشکی اطفال مجرب، آماده ارائه خدمات به شما هستند.

 

سخن پایانی

امیدواریم در این نوشته که به شرح ارتودنسی نامرئی، دندانپزشکی اطفال و خدماتی که در کلینیک‌های ارتودنسی دکتر قریشی، متخصص ارتودنسی نامرئی، ارائه پرداخته شد؛ برای شما مفید واقع شود. در صورتی که تمایل دارید، می‌توانید این نوشته را به اشتراک بگذارید.

جدیدترین مطالب سایت